johenek

Moment dokręcania śrub oraz wartość luzu zaworowego w silniku MWM TD226-4(Renault 103.54)

Polecane posty

johenek    5

Witam

 

Mam parę pytań dotyczący tego silnika:

1.Z jakim momentem powinna być dociągana głowica( na forum wyczytałem że z siłą od 200 od 210Nm, ale nie jestem pewien czy nie za duża)

2. Z jakim momentem powinny być dokręcane stopy korbowodów

3. Jaki luz zaworowy należy ustawić


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

a ten mwm td 226,4 to model A czy B roznica A na suchych B mokrych tulejach wiem ze wydaje sie duzo ale u siebie w mwm td 226,4 A  glowice na 210Nm dokrecalem zawory 0.20 sace i wydech a glowne 80Nm plus 90stopni  a korby 40Nm plus 90 stopni takie ja dostalem informacje ale jak sie robi silniki to juz sie w rekach czuje kiedy jest dobrze pozd

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

Tuleje są mokre więc model B.

znalazłem informacje, że luz zaworowy powinien być na ssących 0,2mm a na wydechowych0,3mm.

Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie jakie ustawić ciśnienie wtrysku?

 

Dzięki za pomoc pozdro i wesołych świąt :)

 

Edytowano przez johenek

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

jesli B to luzy tak jak piszesz rozwin ten temat z tym cisnieniem wtrysku gdzie i co chcesz ustawic ?dzieki wzajemnie wesolych a przedewszystkim zdrowych swiat :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

chodzi mi o ciśnienie przy jakim powinien otworzyć się wtrysk, bo u nas w okolicy to szczyt technologi to jakieś stare ursusy lub zetory(jest też parę lepszych maszyn ale mało) i żaden pompiarz nie wie jakie ustawić to ciśnienie, w 6 cylndrowcu ustawia się na 220bar więc i w tym myślę takie ustawić


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Ustaw jakieś 180 chyba że pompa idealna jak nówka to więcej ... I spytaj się pompiarza kiedy zegar zmieniał albo robił certyfikację... Ja w okolicznym zakładzie kazałem ustawić na 180, nie chodził tak bym chciał więc pojechałem do dalszego, sprawdzonego zakładu - okazało się że ustawione były na 150  :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

ja już mam sprawdzonego pomiaża  i zawsze po jego regulacji pompy czy też wtrysków wszystko jest idealnie ustawione, a w razie gdyby coś było nie tak to on przyjeżdża i sam wyjmuje elementy z silnika i naprawia je na własny koszt :)

 

Nie wiadomo w jakim stanie jest pompa wtryskowa bo ciągnik podobno stał 7 lat nie ruszany bo był zatarty silnik :(


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Dla tych pomp właśnie długie stanie to zabójstwo, oddaj i pompę do sprawdzenia, wymieni chociaż łopatki i tylny korpus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

zobaczę może akurat będzie dobra bo poprzedni właściciel zrobił remont całej góry lecz w wyniku tego nie wytrzymał dół silnika i poobracało panewki :(

Pompa była regenerowana przy 9450mth a przy 9603mth przyjechał do mnie na lawecie jako zatarty, więc pompa nie napracowała się. Pompa była cały czas zalana paliwem i jak próbowałem odpalić ją to podawała paliwo lecz nie dopalił ciągnik bo było dużo wody w cylindrach która dostała się przez wydech(założona była prosta rura o średnicy 140mm)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

luz powinny być 0,25 na obu  tak mi ustawił mechanik jak robił mi kapitalny remont silnika MWM d-226-b6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benio1967    154

u mnie kręci super i nie może załapać,leci z rury dym więc stawiam na zły luz na zaworach.Jutro będę sprawdzał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal9109    0

Witam, odświeżam temat - bo nie było tu ostatecznej odpowiedzi na zadane pytanie.

Jaki ma być w końcu ten moment dokrecenia głowicy w silniku TD226B-6 czyli na mokrych tulejach?

Bo temat zakończył się na tym że ma być 210Nm ale w silniku o oznaczeniu TD226A czyli na suchych tulejach. Konkretnie chodzi o silnik w Fendt Favorit 512C

Druga sprawa czy głowice trzeba ponownie dociągać po jakimś czasie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kopciu555    0
Dnia 2.10.2019 o 13:14, rafal9109 napisał:

Witam, odświeżam temat - bo nie było tu ostatecznej odpowiedzi na zadane pytanie.

Jaki ma być w końcu ten moment dokrecenia głowicy w silniku TD226B-6 czyli na mokrych tulejach?

Bo temat zakończył się na tym że ma być 210Nm ale w silniku o oznaczeniu TD226A czyli na suchych tulejach. Konkretnie chodzi o silnik w Fendt Favorit 512C

Druga sprawa czy głowice trzeba ponownie dociągać po jakimś czasie? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kopciu555    0

Witam, chciałem zapytać czy  ostatecznie ktoś ustalił momenty dokrecenia walu, korb i glowic dla mwm  td 226 b ? Akurat robie swój motor i pilnie potrzebuje info . Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kopciu555 napisał:

Witam, chciałem zapytać czy  ostatecznie ktoś ustalił momenty dokrecenia walu, korb i glowic dla mwm  td 226 b ? Akurat robie swój motor i pilnie potrzebuje info . Pozdrawiam 

podpinam się pod pytanie, szukam dokładnych wartości dokręcania stóp głównych i korbowodowych, w silniku 226/6. bo te wartości 40Nm i 80Nm to coś strasznie słabiutko


Renault 110.54 ;D Ursus C-360 ;)


"Renowkie jest Bogiem jazda Nałogiem oranje Zabawą ropa Podstawą "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Słuchajcie bo już trochę się zakreciłem 

Reno silnik na tabliczce oznaczenie td226-4,

to jakie w końcu tuleje mokre czy suche??

Nie ma tam ani A ani B.

Pytam bo podcieka jakby spod głowicy płyn na zewnatrz mam wymienić uszczelki ale jak mokre to wszyscy straszą oringiem więc bać się czy mam suche tuleje??

Czy gdzieś są dodatkowe oznaczenia?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez Rybson5
      Witam wszystkich!
      Drodzy forumowicze potrzebuje pomocy. 
      Podczas wymiany uszczelki pod głowicą okazało się że gniazda płynu w kolektorze są wyżarte i kolektor nie nadaje się do ponownego zamontowania. Może ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem i doradzi co w takiej sytucji zrobić? Myślałem o nalaniu wżerwów tigiem ale nie wiadomo co to jest za stop metalu i jak będzie reagować.. Bardzo ciężko znaleźć coś używanego na rynku a cena nowego to 6500 zł... 



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj