grycho

Belarus 952.4 Problem z blokujacym się kołem podczas jazdy

Polecane posty

grycho    0
icon_minipost.gif#1 icon_miniarrow.gif 12 Gru 2014 20:58    Belarus 952.4 - Blokuje lewe koło podczas jazdy star.png icon_post_quote.gif icon_quote.gif icon_spelling.gif icon_edit.gif icon_delete.gif   A więc dziś podczas zrywki drewna w lesie coś nagle się stało w tylnym napedzie zaczeło co jakiś czas rzegotać jak by metal o metal z poczatku było OK jechało ale nagle potem zaczęło blokować tylne lewe koło dosłownie stawało w miejscu trzeba było cofnąć (był problem z wstecznym bez właczonego przodu wogole nie chciał ciagnać coś rzygotało) docisnać gaz na jedynce i jak przeskoczyło to jechało kawałek i tak dosłownie co 5-10m. Jestem ciekaw co to może być bo chciałbym jak najszybciej naprawić usterkę. Jeśli ktoś spotkał się z czymś takim to proszę o kontak i napisanie co to było 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grycho    0

a dużo przy tym roboty ? I jaki to koszt naprawy ? i czy w jednego dam sobie rade ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polszu    11

Witam.

Jeśli zgrzytało, szarpało, a aktualnie nie ciągnie... i jeśli się jedynym sposób było dojechanie na przednim napędzie...

Skrzynia jest miejmy nadzieję jeszcze nie uszkodzona. Myślę,  że masz uszkodzony mechanizm różnicowy...najprawdopodobniej ścięte są zęby samych satelitów. Koła koronowe, koszyk,..., koło talerzowe i wałek atakujący myślę, że masz dobre, podobnie jak łożyska.  Chyba, że wtórnie jakiś odłamek zęba coś uszkodził, a mógł przedostać się nawet do skrzyni bo to jeden olej . 

 

Jeśli to tylko tyle ( i skrzynia cała ...co trudno stwierdzić odgórnie)  to można to zrobić bez rozpoławiania  i bez  całkowitego zdejmowania kabiny. Natomiast trzeba ją troszkę nieco unieść  i  uchylić ku przodowi (uwaga żeby nie uszkodzić karoserii plastik i samej kabiny. Kolejność z tego co pamiętam

1) tył podnieść do góry i podstawić porządnie (naprawdę tu radze uważać!!! ) przednie koła podblokować  podstawić awaryjnie pod skrzynią i pod półosiami dla bezpieczeństwa .... pokręcić jeszcze kołami dla zbadania sprawy ..

2) Zdjąć koła ( najlepiej oba ) z półosi  (radzę nie ruszać klinów i zacisku osi) a odkręcić śruby na około .. jak skończysz pracę będziesz wiedział dlaczego..

3) Spuścić olej aż ~40 litr  jak pamiętam.

4)Gdy już bez kół to uchylić kabinę (rozmontować amortyzatory kabiny wyłącznie z tyłu a popuścić z przodu)  - na tyle by wyciągnąć zbiornik.  Wcześniej jeszcze trzeba porozpinać węże i cięgna które zawadzają 4) po wyciągnięciu zbiornika odkręcić pokrywę tylnego mostu .... i będziesz już wiedział bez gdybania..  Jeśli to będzie to co mówię żeby wyciągnąć m. różnicowy do naprawy, to musisz zdemontować hamulce po obu stronach jak też półosie wyciągnąć  Minimum od momentu wyciągania półosi... polecam to robić z kimś kto ma doświadczenie ...

 

Na marginesie obstawiam, że przyczyną było  zacięcie się hamulca  lub trwałe załączenie się blokady mechanizmu różnicowego co zdarza się  przy zacięciu lub podstawieniu elektrozaworu (jak domyślam się masz blokadę hydrauliczną)...

 

Myślę, że uzyskasz też jeszcze inne rady mogę się mylić ...ale cokolwiek by to nie było w tylnym moście to i tak procedura taka sama. Nawet gdyby to było tylko łożysko jak ktoś Ci napisał w co jednak wątpię ( bo tył by wówczas jeszcze jakoś ciągnął.) ... Rozpoławianie i podnoszenie kabiny potrzebne dopiero do skrzyni więc i tak trzeba sprawdzić tylny most ...i zrobić to aby oczyścić z opiłków i odłamków. 

 

Głowa do góry sprawa do zrobienia w kilka wieczorów. Pozdrawiam

 

Edytowano przez polszu

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zdiagnozuj dokładnie co się dzieje zanim zaczniesz rozbierać. Podnieś tył i kręć kołami tak by obracały skrzynią. Jeśli wali na obu kołach to coś od dyfra w stronę skrzyni. Jeśli na jednym to od koła na którym wali w stronę dyfra  z hamulcem włącznie.  Jeżeli będzie waliło jedno koło odkręć profilaktycznie hamulce. Zaolejone lubią się blokować. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grycho    0

Mam jeszcze jedno pytanie bo zacząłem się za to zabierać i nie wiem jak ściagnać obudowe łożyska tą co jest pod hamulcem i jak dostać się tam do tej zębatki która mogła by się rozwalić bo tylko w jednym kole się blokuje (lewym) i gdzie mogę zamówić przez internet części do tego i gdzie najtaniej 

Edytowano przez grycho

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grycho    0

mam katalog właśnie sprawdziłem ponieważ uszkodziłem tą część (popękała przy wykrecaniu) nie wiedziałem że trzeba wyciągać to koło zwolnicy. I mam problem bo nie wiem jak dalej się teraz za to zabrać i czy to jest ta część bo chce ją zamówić 

post-145051-0-37375600-1418500187.jpg

 

I czy trzeba robić jakieś zdjęcia żeby to potem poskładać czy raczej wszystko pasuje do siebie ?

I czy rozbierając lewy most trzeba na coś uważać (czy trzeba coś wybijać lub wykręcać i jak to zrobić ) ? 

I czy trzeba ten korpus co podrzymuje półośkę koła tylnego ściągać ?

 

I mam jeszcze jeden problem a mianowicie chodzi o 4 bieg ciężko wchodzi a jeszcze ciężej go wyciągnąć co to może być i czy jest to do naprawienia? i było tak odkąd kupiłem traktor

Edytowano przez grycho

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak to ta część. 

Nie trzeba robić zdjęć. Inaczej i tak nic nie spasuje.

Odkręć pochwę półosi i wyciąg ją. Duże koło zwolnicy spadnie. Najlepiej gdybyś zdjął pokrywę mostu i jeśli nie jesteś pewny to złożysz na wzór prawej strony.

Zresztą i tak nie wiem czy żeby założyć duże koło na półoś nie trzeba zdjąć pokrywy.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grycho    0

a więc dziś udało mi się rozebrać wszystko i wyszło na to że 3 zęby na kole zwolnicy poszły teraz bd szukał takowego na internecie polecacie jakieś  sklepy z tanimi cześciami do belarusa ? i czy musze zamawiać jakieś uszczelki po ściagnieciu tego dekla i pochwy ?

Edytowano przez grycho

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dwie uszczelki pod pokrywę i pod pochwę. Ze sklepów to praktycznie większość z standardem allegro. Choć ostatnio dwa razy przejechałem się na firma grant. Ich nie polecam.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

chyba firmagrand. Nie tylko ty, ostatnio brałem parę rzeczy i np siłowniki dachu a raczej ich otwory musiałem poprawiać bo nie pasowały.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez margerita26
      Witam Mam pytanie do forumowiczów odnośnie tego,czy  95-cio konny Belarus 952.4 podoła na polu z agregatem talerzowym zagregowanemu z siewnikiem.
      Agregat z Tolmetu,waga ok.1300 kg (2,5 m szerokości) + siewnik w wadze 420 kg na pusto (z ziarem dodatkowe ok.300 kg). Udżwig na końcówkach cięgieł wg.poducenta to 4300 kg. Teoretycznie wg. mnie powinien dać radę,bo ciagnik długi,na ramie i ciężki (4400 kg). Ziemie szału ni ma,V i VI kl. Ale czy nie bedzie go wietrzyć? Talerze jednak stawiają spory opór...
      Za wszelkie odpowiedzi z góry serdeczne dzięki Pozdrawiam.
    • Przez damianluzak2
      Witam. Mam problem z hamulcami w moim rusku mianowicie koła lubią się blokować. Rok temu wymieniałem tarcze i czytałem że trzeba wymienić sprężynki. Dodam że rusek jest z 97 roku i przy hamulcach nic nie bylo robione( oprócz tarcz rok temu). Jak ściągaliśmy te obudowy od hamulców to nic widać nie było bo taki syf był poprzedni właściciel po prostu tak dbał o ciągnik. Wyczyściliśmy zaciski itd i pytanie czy jak wymienie teraz sprężynki to nasmarować te kulki, sprężynki i zaciski? Smar oczywiście grafitowy bym kupił czy coś innego polecacie? 
      I ostatnie pytanie jak wam się udaje dokręcić tą kontre od śruby regulacyjnej jak tam jest takie dojście że szok. 
      Z góry dzięki za pomoc
    • Przez Delbeta
      Witam

      Jaki polecacie gruber do belarusa 952.4 moc 95KM gleby zakamienione
      teren górzysty .
    • Przez Arkadiusz76
      Witam. Mam problem z układem paliwowym przy ciągniku Belarus 952.4 common rail. Konkretnie nie jest utrzymywane ciśnienie na listwie paliwowej. Czy ktoś wie czym może to być spowodowane? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj