Polecane posty

lu_ka_sz19    0

Witam

 

Jestem uzytkownikiem Mf-a 3065 skrzynia biegów 32x32. Problem jaki mam zciągnikiem to brak mozliwosci zmiany biegów podczas jazdy.

Zmiana biegów mozliwa jest wyłacznie na postoju lub podczas bardzo wolnej jazdy. Ciagnik zakupiłem jakies 2 lata temu. Praktycznie od razu uszkodzeniu uległy kamienie widełek grupy A/B, przy okazji wymieniona została przesuwka grupy a/b, tarcza sprzęgłowa + przetoczone koło zamachowe.

Wtedy własnie zaczęły sie problemy z biegami. Poczatkowo myślałem że wina leży w sprzęgle więc teraz wymieniłem docisk i tarcze ale problem nadal jest taki sam.

Czy mozliwe jest aby uszkodzeniu uległy obydwa synchronizatory w skrzynia biegów ?

 

 

Będę wdzieczny za każdą pomoc.

 

 

Dziekuję i pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Jaki jest powód że nie można zmienić biegów w czasie jazdy, nie chcą wchodzić czy zgrzytają?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lu_ka_sz19    0

Biegi nie wchodzą. Jak z duza siłą pociagne dzwignie to czase uda sie zmienic bieg na wyzszy ale w dół to juz nie ma szans. Najlepiej to biegi zmienia sie w zimie kiedy na sliskiej drodze uda sie na chwile zatrzymac kola.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Wyreguluj sprzęgło tzn; podkręć na trzpieniu pompki tak żeby pedał sprzęgła był wyżej i dobrze odpowietrz. Jak biegi nie zgrzytają a nie chcą wchodzić to synchro masz dobre tylko sprzęgło nie rozłącza do końca (lekko ciągnie) i synchro nie może wyrównać poszczególnych prędkości obrotowych i nie pozwala zapiąć biegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lu_ka_sz19    0

Operacje ze zwiększaniem skoku sprzęgła już przeprowadzałem, Też wydaje mi się że wina leży właśnie po jego stronie.

Podczas ostatniej wymiany docisku i tarczy koło zamachowe było lekko podtaczane pod tarcze i docisk, zastanawiam się czy mechanik dobrze to zrobił. Czy znasz nominalną wysokość koła zamachowego ? Wydaje mi się że jeśli w miejscu mocowania docisku zostało zbyt mało podtoczone to tuleja musi więcej wcisnąć słoneczko docisku aby rozłączyć. Czy istnieje sposób aby sprawdzić czy sprzęgło rozłącza do końca ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Wlasnie jestem po operacji wymiany tarczy w swoim 3095, ponieważ sprzeglo chodzilo mi u samej góry. Tokarz mi wyrownal powierzchnie na kole zamachowym i na docisku, I napawane jest z jakies 2mm na tulei wypchajacej w miejscach gdzie tloki wyciskają. Raptem 4 godziny temu ciągnik został zlozony i wszystko chodzi tak jak powinno a sprzeglo teraz lapie mi mniej więcej w polowie. Nowa tarcza ma grubość bodajże 11mm a ta ca ja wyrzuciłem miała 9 mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

@lu_ka_sz19 podstawa to odpowietrz dobrze, trzeba przytrzymać dłuższą chwilę niech olej wycieka bo wężyk jest dosyć długi. Odpowietrzałem u siebie i już wydawało mi się że wystarczy i akurat dopiero zaczęły wylatywać bąbelki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lu_ka_sz19    0

Sprzęgło odpowietrzałem ja i mechanicy którzy wcześniej z nim robili, wydaje mi sie że jest ok. Jeśli chodzi o branie sprzęgła to na dzień dzisiejszy przy ustawienu skoku pedału na pompce prawie na max bierze gdzieś na środku. Postaram się jeszcze raz odpowietrzyć, @ptaszyna czy znasz jaka powinna byc wartośc ciśnienia na tuleji wysprzęglika ? Mam zamiar sprawdzić w Piątek czy ciśnienie jest OK.Dam znać co ustaliłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Mniej wiecej w polowie tak jak pisalem. ja u siebie to nawet nie odpowietrzalem bo w sumie po co skoro wysprzeglika wgl nie ruszalem. jezeli bylby rozbierany to wtedy wiadomo ze taka operacje odpowietrzania trzeba by bylo wykonac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

według mnie źle szukasz. skoro sprzęgło łapie koło połowy to działa prawidłowo. prawdopodobnie coś w skrzyni jest źle złożone. a próbowałeś zmiany na pełnym biegu i na połówce??? i skoro obiłeś AB to tam by trzeba sukac przyczyny i tu problem bo żeby coś zobaczyć trzeba rozpoławiać. a robiłeś regulację siłownika AB??

 

a i jeszcze jedno. a pomiędzy AB przełącza się normalnie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lu_ka_sz19    0

Witam wszystkich

 

Problem rozwiązany !

 

Podczas pierwszej wymiany tarczy "mechanicy" za dużo podtoczyli koło zamachowe w miejscu mocowania docisku. Docisk nie był w stanie całkowicie zwolnić tarczy.

Na razie podłożone zostały podkładki pod docisk ale docelowo nie obejdzie się bez wymiany koła zamachowego.

Wielki szacun dla gości ze Skrzyszowia. Panowie naprawdę znają się na swojej robocie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Witam, mysle ze niepotrzebne jest zakladanie nowego tematu, i ze autor ow tematu nie bedzie mial pretensji.....

A mianowicie mam problem z tzw. polbiegiem kiedy zrzuce na wolniejszy slychac delikatne tarcie ciagnik stoi, na szybszym wszystko dziala bez problemow, ciagnik to mf 3070 skrzynia AB ale chyba bez rozjechania sie nie obejdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Problem jest na pewno w tej przekładni (pod obciążeniem) pytanie jaką masz skrzynie 30 cz 40 km/h, pewnie ścięło tarczę/ki zależy od wersji, trzeba rozpołowić, przekładnia jest w pierwszym elemencie (module) który wyjmujesz ze skrzyni po rozpołowieniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

tez obstawiam na te tarczki skrzynia chyba 40 ;) wiem jak to wyglada i gdzie sie znajduje ale dzieki za info no nic trzeba sie brac do roboty heh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Różnica między skrzynią 30 a 40 polega na umiejscowieniu kół zębatych w power schift ( który musisz rozebrać), zamieniając koła miejscami mamy skrzynię 30 lub 40 ,nic nie trzeba wymieniać lub dokupować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Juz wiem o czym piszesz, ale z opini mechanikow wynika ze taka przekladka na 40 to dopiero przy 6 garowym silniku tak jest podobno problem z wajchowaniem miedzy zolwiem a zajacem no i czasem problem z ruszeniem z duzym ciezarem, a ogolnie to u mnie chyba poszly te tarczki w koszu speed shift z tego co wnioskuje?? rozbiore to sie wszystko okaze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

W moim nie mogę przełączyć w ruchu z żółwia na zająca bo ta przekładnia u mnie nie jest zsynchronizowana i autotronik nie przełączy, natomiast wypraktykowałem dobre i bardzo płynne przełączanie (ruszanie), robię to następująco; rozpędzam się na A od 1 do 4 a potem wrzucam luz (dzwignia 1-4) przełączam rewers na B i zapinam 1, czyli przełączam z 4A na 1B , wtedy prędkości są dobrze zestopniowane i ciągniczek się płynnie rozpędza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Tez czasem tak robie ze z 4A na 1B zeby sprzegla nie palic, w transporcie duzo nie pracuje MF wiec raczej zostawie to przelozenie chyba jak jest ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaMF    818

Witam koledzy ja tak przy okazji jak tak piszecie o mf :D .Mam zamiar w najbliższym czasie kupić jakiś traktor 80-90km i właśnie stawiam na mf.Jaką sumę muszę na niego co najmniej przeznaczyć żebym kupił ładnego który się nie będzie psuł ??Bo jeśli bym go kupił to będzie pracował narazie na 10 ha.A Potem się powiększy do 25 ha.Jak u niego z awaryjnością bo jak czytam na forum to już nie wiem jedni tak drudzy tak ..... A wy macie te traktory to chociaż coś powiecie co i jak :D .Remontem skrzyni się nie boje bo jak w mf 255 kosztuje prawie 3 tyś to jak mf 3065 ma drugie tyle koni i remont kosztuje 6 tyś to nie znów takie duże pieniądze.Da on rade z pługiem 3 obracanym ?? Wiecie jaki koszt założenia pneumatyki do niego ??? z góry dziękuje za pomoc :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Awaryjnosc jak kazda maszyna zalezne jest od jej stanu, ja nie narzekam, ale z tym remontem skrzyni to troche zle kalkulujesz......zalezy co padnie i jakie straty wyrzadzi, mozesz wydac 1000zl a mozesz 15 tys takze to akurat nie jest z gory powiedziane, jak na moje 50ha i 20ha uslugi moj 3070 daje rade, a oszczedzany toon nie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaMF    818

Aha to już wszystko wiem stan skrzyni to zalezy od poprzedniego właściciela czy na chama biegi wrzucał czy normalnie. A na 20 ha szukać jakiego modelu i do ile tyś żebym nie przepłacił ?? a mierzyłeś ile pali w orce ?? ogólnie jak oceniasz tę serie mf-ów ?? Wszystko podoba mi się w nim tylko nie ma pneumatyki ale to chyba nie problem założyć :D .W jakim pługu u ciebie mf lata i na jakich ziemiach ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

od poprzedniego uzytkownika sporo zalezy, w istocie najpredzej moga siasc lozyska i synchro, ewentualnie widelki sie wytrą, badz pekna, ogolnie serii 3000 jest w moich stronach dosyc duzo, ja jak powiedzialem nie narzekam, obrabiam tym 3070 70ha ziemi i daje rade, po trzech latach uzytkowania robilem kapitalny remont silnika,wymienilem lozyska w skrzyni, tuleje na przedniej osi i wymienilem pompe hydrauliczna, oczywiscie oleje i filtry to normalna sprawa :) Wiadomo jest to uzywany ciagnik 20 letni wiec wszystkiego mozna sie spodziewac. U mnie ciaga plug unia grudziadz 5x35 na odkladniach long i daje sobie rade ziemie to gluwnie 4 klasa sredniej zwiezlosci, wiadomo jest tez 3 i 2 ale trafi sie tez 5 czy 6 klasa, na 20 ha?? hmm....praktycznie cala seria 3000 jest w podobnej kasie wiec to juz zalezy od Ciebie, ja bralbym z 4 silnikiem choc 6 niewiele wiecej spali a moze i nawet to samo co 4 Ogolnie w plugu palil srednio 12 litrow na hektar, ale to przed remontem silnika, teraz ma duzo lzej na tym samym biegu ale po remoncie malo oralem wiec nie wiem czy spalanie spadlo. Pneumatyka w ciagnikach z zagranicy jest bardzo rzadko spotykana, hamulce na przyczepe sa hydrauliczne wiec stad brak sprezarki, a zalozyc oczywiscie ze nie problem, ja w swoim nie mam pneumatyki, a ciagalem juz po 20 ton towaru i jakos to bylo. Ile dac zeby nie przeplacic?? nie mam pojecia ceny jak sam sie pewnie orientujesz sa w duzych rozbieznosciach, czasem mozna za wraka dac 45tys. takze to nie jest powiedziane ze cena adekwatna do stanu ;) znajomy w tym czasie co ja kupil tez 3070 i dal za niego 33 tys tyle ze ma pekniety most z tylu, ale nic sie nie dzieje jakies drobne awarie tylko byly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KubaMF    818

Ok czyli już trochę jestem obczajony z tymi traktorami :D Jakbym kupował to tylko 4 silnik bo po co mi 6 jak ja teraz robię ferdkiem 3 cyl 46km to taki ferguosn 85km to jest prawie drugie tyle więc różnicę będzie czuć napewno ;).Co myślisz o takim fergusonie opłaca się za taką cene wogóle kupować http://olx.pl/oferta/massey-ferguson-3065e-CID757-ID6oPwh.html#22b723a5a3 czy szukać coś tańszego ?? Mam do niego nie daleko więc chyba się opłaca ale ta cena troche jest za wysoka jakby był tak za 50 tyś :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj