zetor7045xD

Poruszanie się z widłami/ łyżką

Polecane posty

zetor7045xD    7

Witam przeszukałem forum ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Chcę się dowiedzieć czy mogę się poruszać po ulicy z łyżką lub widłami zawieszonymi na turze ? Czy policja może się przyczepić i wystawić mandat czy coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Z tego co mi wiadomo osprzet nie powinien byc szerszy jak ciagnik i nie zaslaniac zadnych swiatel czszegolnie jak wiadomo drogowych.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

Wujek mi mówił,że z osprzętem na turze nie powinno sie poruszać po drodze,ponieważ posiada elementy niebezpieczne- np. ostre widły


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

porób światła pozycyjne na ramie od tura i jakieś elementy odblaskowe na łyżkę lub jakieś osłony na widły ( coś w stylu ochraniaczy na bagnety w kosie kombajnu)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Suchy    1

A czy w instrukcji obsługi przypadkiem nie manic na ten temat ?

Moim zdanierm powinno być i producent powinien tego zabraniać. Przepisy ruchu drogowego chyba nie określają tego jednoznacznie, ale producenci wolą się zabezpieczyć przed tym aby ich ładowacz nie stał się sławny bo jakiś użytkownik zrobił z przechodnia szaszłyka na widłach do obornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

W polskich przepisach nie ma obowiązku stosowania ochraniaczy itp na osprzęt, nawet używanie koguta w tym przypadku jest dyskusyjne. Oczywiście można jego użycie podciągnąć pod to, że jak już jedziemy z osprzętem, to tak jak byśmy pracowali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

No ja się trzymam tego co wujek mówił,bo on mi powiedział raczej prawde :P


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Kolego nikt ci nie broni transportować osprzęt na przyczepie z tyłu ciągnika.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Soulshakin    82

Zgodnie z instrukcja ładowacza czołowego marki STOLL

 

- Narzędzie robocze musi znajdować się na wysokości co najmniej dwóch metrów nad jezdnią

-Poziomy odstęp między przednim końcem ładowacza a środkiem kierownicy nie może być większy niż 3,5m. W innym wypadku muszą Państwo odmontować narzędzie robocze

-Zabroniona jest jazda po drogach publicznych z załadowanym narzędziem roboczym.

-Dźwignia blokująca w zespole sterowania jedną dźwignią musi być przełączona do pozycji blokującej. Wyłączyć obsługę za pomocą joysticka. Proszę zamknąć zawór odcinający przy ładowaczach czołowych, w których jest on wbudowany.

 

 

Jednak w innej firmie mamy już trochę inne informacje

-Przejazd po drogach publicznych z zamontowanym narzędziem roboczym na wysięgniku jest zabroniony

Przejazd po drogach publicznych z zamontowanym narzędziem roboczym na wysięgniku jest zabroniony

 

Przed wyjazdem na drogi publiczne należy:

a) zdemontować z ładowacza wszelkie narzędzia robocze, a wysięgnik ładowacza ustawić w takim położeniu, aby punkt obrotu urządzenia do zamocowania narzędzi roboczych znajdował się na wysokości około 0,7 m nad podłożem,

c) z tyłu ciągnika umieścić tablicę wyróżniającą pojazdy wolno poruszające się (stanowiące wyposażenie ciągnika). Prędkość dostosować do rodzaju i stanu nawierzchni.

d) dopuszczalna prędkość jazdy po drogach publicznych – 15 km/h.

e) w czasie jazdy transportowej należy zabezpieczyć urządzenie sterujące (joystick) przed przypadkowym uruchomieniem, poprzez przesunięcie rygla umieszczonego na joysticku.

f) jeśli ładowacz zamontowany na ciągniku w pozycji transportowej wystaje do 1m przed przedni obrys ciągnika to użytkownik powinien zamontować na nim tablice ostrzegawczą o wymiarach 400x250mm w skośne biało-czerwone pasy, a jeśli ładowacz wystaje ponad 1m to tablica ta powinna być dodatkowo wyposażona w białe światło pozycyjne działające zgodnie ze światłami ciągnika

 

Wydaje mi się ze instrukcja stolla jest raczej nie dostosowana do polskich przepisów.

Poczytaj sobie jeszcze ten wątek http://www.agrofoto....czy-opuszczony/

 

Szukałem dokładnych przepisów prawnych na ten temat ale nic nie udało mi się konkretnego znaleźć, chyba ze coś jest ogólnie w ustawie o prawie drogowym.

Edytowano przez Soulshakin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romanwiatr    0

Na kursie na ładowarke twierdzili że jest jakis przepis, iż nalezy zamknąć nzawory jesli są(zabezpieczeniie przed opadnięciem). Napisane też jest "łyżka 0,5m nad ziemią".

Więc jeśli ładowarką można z łyżką to i chyba z ładowaczem też można. Czy to łyzka czy widły,a może łyżka w kształcie wideł kwestia dyskusyjna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Nie wiem jak przepisy ale ja czy z łyżka czy widłami zawsze jeżdżę z podniesionymi do góry. Po pierwsze nie zasłania świateł po drugie nie ma problemów na skrzyżowaniach czy wyjeździe z polnej drogi na ulice zwłaszcza gdy nie ma dobrej widoczności .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

ja próbowałem jeździć z turem podniesionym do góry... ale w przypadku większych turów mątowanych już na cięższych ciągnikach to juz nie jest to takie proste . jesli mamy doczynienia z turem na 360 , to nawet lepiej go mieć w górze... ale te duże tury jak są na górze to strasznie kołyszą ciągnikiem podczas jazdy i jak dla mnie jest bardziej nie bezpieczne niż z jazdą na opuszczonym... w T-5 z Warfamy( ursusa) pisze w instrukcji , że do jazdy po drogach publicznych powinien być wyposarzony w światła pozycyjne, ja osobiście wyposażyłem swój w światła pozycyjne i kierunkowskazy , teraz planuje zamontowac światła mijania


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krol9    3

Ja też kiedyś próbowałem jeździć z ładowaczem w górze, tylko jak przejechałem u kolegi przez podwórko to on już musiał siedzieć w domu po ciemku :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Zgadza sie, duze tury a tym bardziej z osprzetem potrafia kolysac ciagnikiem, ale nie widze sensu zakladac do nich swiatel mijania, ladowacze sa teraz tak konstruowane ze nie przyslaniaja swiatel drogowych ciagnika z opuszczonym ladowaczem ok 0,5m nad ziemia, obrysowki gdzies na koncach wysiegnika zeby przy skrecaniu jak tur sie wychyla byl widoczny zupelnie wystarcza.

Ja mysle o obrysowkach na lyzce bo jest szeroka, ma 2,2m i dodatkowo wystaje poza (kola) szerokosc ciagnika.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszek12    15

do romanwiatr ładowarką można z łyżką jeździć bo się ma na nią uprawnienia a kto ma uprawnienia na tura w ciągniku a tak samo jest to podnośnik hydrauliczny i nie można jeździć z osprzętem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz82r96    4

A kto wymaga uprawnień do obsługi tura zamontowanego na ciągniku w gospodarstwie rolnym? Inna sprawa, gdy ciągnikiem z turem jeździ wynajęty pracownik, wtedy musi on zostać przeszkolony (uprawnienia). Gdy sami jeździmy ciągnikiem z turem, to nie musimy mieć żadnych uprawnień, więc ma się to nijak do jazdy z zamocowanym osprzętem na turze.

Edytowano przez mtz82r96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Ma nie być ostrych krawędzi. W kodeksie jest tak zapisane. Ja osobiście ładowarkami się poruszam po drogach z różnym osprzętem i tylko zęby od słomy odkręcam. Można mandat dostać, ale trzeba by trafić na jakiegoś kumatego mundurowego. Osobiście jeszcze mnie nie kontrolowali na drodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romanwiatr    0

Uprawnienia na ładowarke to są na prace, naprzykład na budowie. Jadąc po drodze publicznej, nie potrzebne są uprawnienia do obsługi ładowarki lecz prawo jazdy. Tak samo jak na kombajn.

Edytowano przez romanwiatr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cradle    31

Witam. To jak to w końcu jest? bo mnie dziś zatrzymała drogówka jak jechałem ciągnikiem z samym turem bez żadnego osprzętu. Mundurowy oznajmił mi,że nie wolno się poruszać po drodze publicznej z turem, trzeba całkiem demontować. Zapytałem więc gdy mam prace na polu z turem wykonać to jak mam dojechać? Odparł,że nie po drodze publicznej. Ale i tak okazał się łaskawy bo tylko pouczenie było. Także już zgłupiałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamil00
      Witam Kolegów chciał bym się dowiedzieć czy są jakieś ograniczenia prawne dotyczące jazdy ciągnikiem z podczepionym ładowaczem czołowym i ewentualnie z jakimś osprzętem . Interesuje mnie czy są jakieś długości lub szerokości maszyny  przez które nie można by  z turem poruszać się po drodze
      z góry dzięki proszę o jakieś informacje pozdrawiam
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj