prorok

Zetor 5211 problem ze skrzynią biegów

Polecane posty

prorok    2050

Witam

 

Panowie potrzebuję szybkiej pomocy

 

Sąsiad przyjechał do mnie odśnieżać zetorem 5211 i zakleszczyła mu się skrzynia biegów.Odblokowaliśmy na dwóch wodzikach ale wodzik odpowiedzialny za bieg 4 i 5 nie można za nic odlbokować. Tzn jest włączony 5 bieg i nie można wrzucić na luz...Ściągnęliśmy lewarek i próbowaliśmy pchnąć wodzik montówką ale za nic nie chce iść.Po założeniu lewarka w pozycji biegu 5 też nie da się go wrzucić na luz. Co się mogło stać? Ciągnik na 5 normalnie jedzie.Reduktor też działa.. Gdzie szukać przyczyny? Panowie proszę o szybką pomoc.

 

Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję. Patrzyłem czy nie ma podobnego tematu ale nie mogę znaleźć,jeśli jest to proszę Moderatora o wyrozumiałość

Edytowano przez prorok

Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Ja bym obstawiał na kamienie w synchronizatorze.Któryś się za bardzo wysunął i blokło wodzik.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    2050

Rozebraliśmy i okazało się że blokowały 3 kliny które wchodzą pod ten wodzik.Jeden wpadł do skrzyni.Czy one są musowo potrzebne czy można je wyciągnąć?Nic się nie stanie jak je wyciągniemy? Boimy się że jak je włożymy to za chwilę będzie to samo....

 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi:)

Edytowano przez prorok

Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marerek    4

lepiej wymienić je na nowe ja też tak miałem w 7211 wymieniłem i było dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciągniki Zetor 5211 do Polski były sprowadzane ze zwykłą skrzynią biegów, ale przez pomyłkę Pepików mógł trafić do nas taki z synchronizowaną 4 i 5-ką, przeznaczony na Zachód, Może kolega @prorok ma egzemplarz sprowadzony z UE ?

Tymczasowo można eksploatować ciągnik po usunięciu kamieni synchronizatora i biegi 4/5 wkleszczać ostrożnie z podwójnym użyciem sprzęgła. Bepieczniej jednak będzie naprawić synchronizator - może wystarczy wymiana kamieni i mosiężnych pierścieni synchronizatora (3x16 + 2x78 = ok.200zł) - trzeba poszukać zdolnego mechanika :)- części są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prorok    2050

Zetorek jest Sąsiada był sprowadzony ze Szwecji. Na razie poskładaliśmy go i śmiga jak należy. Na wymianę to sporo roboty i czasu potrzeba ale jak nie będzie wyjścia to i tak trzeba to będzie zrobić. Może nawet bezpieczniej bez tych kamieni śmigać niż by miały w czasie jazdy wypaść i poharatać koła zębate..


Ci Prorocy co chleb jedzą g**no wiedzą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pipi595    0

Witam też mam taki problem tyle ,że w 7211. Skrzynia była robiona 2 lata temu , zaraz po zakupie ciągnika. Wszystko wymienione na nowe, tylko wodziki i obudowa została stara.Koszt części to około 4 tys, mechanik wziął 800 zł. Pola mam niecałe 9 ha. Praktycznie ten ciągnik u mnie odpoczywa.Jest jeszcze c-330 po ojcu.Podejrzewam ,że albo mechanik spartolił robotę , albo części robią lipne. Obecnie stoi zablokowany na 5 i jak kolega napisał wyżej mogą blokować kliny, bo normalnie nie idzie przesunąć wodzika. Ciągnik do pracy super

ale blokowanie się biegów zaczyna być denerwujące , zwłaszcza wtedy gdy najwięcej pracy. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Zetorów i innych wynalazków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Mogą być już widełki wyrobione w miejscu gdzie współpracują z wodzikami oraz kołami przesuwnymi i sprzęgłem IV i V biegu dlatego do końca nie rozłączają biegów i skrzynia się blokuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thor1984    685

Podepnę się pod temat. Znajomy kupił 5211 i jest taki problem, że po krótkim czasie nie może ruszyć. Nie wiem czy dobrze to opiszę ale coś tam przestawiał te 2 dźwignie przed siedzeniem i teraz jest tak, że niby traktor jest na luzie, bieg nie jest wrzucony a traktor rusza. 4 i 5 nie można wrzucić wcale. Natomiast jak poprzestawia te 2 dźwignie na jakieś tam położenia to jak wrzuci bieg to ciągnik nie rusza ale słychać jak schodzi z obrotów jak by coś go trzymało. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3039

te dwie dzwignie😂- kurna, moze macie we wsi kogos kto choc 60 jezdzil  ???? moze wam za flaszke powie jak odkleszczyc bieg i jak sie wlacza polowe-szosowe, a wlaczanie wom-u i podnosnika to juz z litra warte😛


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj