felek19

9 bieg zablokowany MTZ 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
felek19    0

witam posiadam MTZ 82 z 93r facet u którego go kupiłem powiedział mi, ze 9 bieg mam zablokowany fabrycznie ale ze da sie to odblokowac .Stracilem kątakt z tym facetem a miał mi to bardziej objasnic moze ktos wie co i jak z tą blkoadą

9ątka na zającu jest zablokowana . w myśl polskich przepisów że prawo jazdy na ciągnik rolniczy taki którego parametry konstrukcyjne nie przekraczały 25 km /h .a mtz przekraczał to ten najwyższy bieg był blokowany. wystarczy w skrzyni biegów w środku wykręcić jedną śrubę i będzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartekj1994    141

Miałem kiedyś Mtza i pierwszy raz o tym słysze a nawet remontowałem skrzynie wymieniałem Wałki i kilka Trybów bo 6 mi wyskakiwała :) To była maszyna Ehh aż łezka się kręci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Głównie szare maski miały zablokowany bieg 9 na szosowych.

 

Sąsiad naprawia ruskie i mówił, że wystarczy jakiś bolec/wodzik wyjąć.

Pewnie na polowych masz 9tke, a na szosowych już nie.

 

U mnie takiej blokady nie ma


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

9 niezależnie czy polowe czy szosowe jest szybka, więc pewnie na obu zakresach jest "nieczynna".


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Transporter    164

Wiem,że w niektórych MTZ-tach 82 ,w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku był blokowany fabrycznie 9 bieg,z powodu zbyt wysokiej prędkośći,tak samo było w zetorach 25,które były eksportowane do Polski,już w Czechach miały blokowany najwyższy bieg( osiągał na nim 35 km/h) Dopuszczalna prędkość ciągników i pojazdów wolnobieżnych wynosiła wtedy 30 km/h,co się nie zmieniło do tej pory :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Nie mylcie polowych/szosowych z żółwiem/zajacem

 

Lub inaczej nie mylcie żółwia/zająca (mała wajcha) z "I" stopniem i "II" "zakresem (wajcha biegów, patrząc a schemat)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ale wymyślacie. Na długiej podstawowej dźwigni są dwa zakresy poza biegami: H szybki i L wolny. Druga dźwignia w podłodze to najnormalniejszy reduktor z oznaczeniem żółw , zając popularnie stosowane w wielu maszynach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj