u3512

stukanie w skrzyni w zetorze

Polecane posty

u3512    0

106m.jpg

 

Witam

W miejscu oznaczonym literą A (uwypuklenie na skrzyni) na wolnych obrotach odczuwalne jest stukanie/pukanie z wnętrza tego uwypuklenia.

Nasila się z obrotami silnika (nie z prędkością jazdy).

 

Co znajduje się za tym wypukleniem?

Do czego jest śruba oznaczona literą B?

 

Problem powstał przy obrotach ok 1500. Jazda na 1 biegu —> zmiana na 2 bieg. Lewarek został pchnięty za daleko z pierwszego biegu w stronę wstecznego. W tym czasie dało się odczuć delikatne szarpnięcie i został włączony drugi bieg. Po tym zaczęło stukać w skrzyni.

Odgłos nie jest głośny.

Przy jeździe i wciśnięciu sprzęgła przestaje wydawać ten dźwięk.

Na biegu wstecznym odgłos jest praktycznie niesłyszalny.

 

Ktoś z Was ma pomysł co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielz    0

tam jest koło po dwójne od wstecznego jest naderwany któryś ząbek na kołach od wstecznego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

...ale ciągnik nie szarpie gdy jedzie się na wstecznym

to wygląda...a raczej słychać jakby coś obijało się to to uwypuklenie (kojarzy mi się zerwane jakieś zabezpieczenie które obracając się tłucze)

A wałek koła biegu wstecznego ma zabezpieczenie w postaci śruby ... czy to nie jest ta zaznaczona na zdjęciu jako B?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo285    3

U nas kiedyś brakowało dwóch zębów na drugim biegu w zetorze 5211 i też nie szarpał tylko delikatnie stukał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

Jest możliwość skrzywienia się wałka pośredniego w skrzyni? (na nim jest tryb i napędza koło od wstecznego) Wydaje mi się że ma jakieś bicie.

 

Podwójne koło od wstecznego nie ma ubytków.

Tryb od pierwszego biegu wszystkie ząbki

Tryb od drugiego biegu wszystkie ząbki

Tryb na wałku pośrednim napędzający tryb od wstecznego dwa ząbki bardziej zbite i delikatnie u szczerbione.

Wydaje mi sie że częstotliwość stukania jest niższa niż obrotów wałka pośredniego - takie odczucie

Edytowano przez u3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

Witam

Odnalazłem uszkodzony ząbek na na wałku pośrednim w trybie napędzającym koło od biegu wstecznego.

Tak jak pisałem wcześniej dwa ząbki są zbite w tym że jeden jest pęknięty i wierzchołek zęba nie trzyma linii prostej.

Jak lepiej zrobić:

Wyłamać ten kawałek pękniętego zęba?

Wyszlifować wierzchołek aby był w linii prostej?

 

Co polecacie do piłowania w tak trudno dostępnym miejscu?

 

Powyższe o skrzywionym wałku nie wazne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
    • Przez Bartek1231
      Witam mam pytanie z racji że w moim zetorze czeka mnie generalny remont skrzyni biegów pomyślałem czy dałoby radę włożyć skrzynie od zetora Proximy 90. Z wyglądu są takie same a ta z Proximy ma dodatkowo rewers. Czy jest to wgl możliwe i czy będzie wszystko pasować? Dzięki za odpowiedź 
    • Przez massey3085
      Witam  mam taki problem  z moim zetorem gdy pracuje z opryskiwaczem rozlancza mi wom zatrzask sprawdzony  na wodziku rowki pod zatrzask  też ok  
      Czy wymienię ta przesowke która łączy  walki beż wyciągania  kosza  salelit  bo to jest dosyć  długa tuleja  i niewiem czy taka operacja jest możliwa beż dużego rozbierania  ciagnika 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj