Kent

JD 6105 R kontra Fendt 412

Polecane posty

Kent    1

No właśnie że tej vario troche się boje- dro wychodzi utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

Jak sie boisz to kupujesz 6R - proste.


Fendt 400tyś,John Deere 200tyś,Zetor 150 tyś,jazda 60tką, bezcenna!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniasz filtr co 1000h ok 500zł orginał, a zamiennik ok 300zł, no i olej przynajmniej raz na 2000h. Całe koszty związane ze skrzynią. A naprawa skrzyni wcale nie jest taka droga jeśli się wie u kogo ją naprawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

Barabus wymienial cala i zaplacil 28tys, zadnego nowego powershifta nie naprawisz w sposob kapitalny, ani PQ ani Dyna 4


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Tak-tyle że jak mówił mi człowiek pracujący w firmie gdzie używają i Fendtów i JD (mniej więcej w równej ilości) jak coś siądzie w JD to wymieniasz tryb za 3-5 tys i jedziesz dalej-w Vario wymieniasz skrzynię...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

@statek a czy ta skrzynia była całkowicie nowa czy to stara, którą uprzednio wyremontowano w zakładach Fendta, bo podczas wymiany zwraca się zepsutą skrzynię i bynajmniej raczej one nie trafiają do muzeum dla potomnych...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co za różnica nowa czy stara, jeśli Fendt daje na nią gwarancję? Wymienia się to, co się zużywa(pompy, łożyska), to co się nie zużywa(korpus) pozostaje używany. Szukacie dziury w całym, podważając jakość Fendta kosztami napraw, które MOGĄ przydarzyć się za 15 lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Ale chyba nie zaprzeczysz, że czas to pojęcie względne a awarie MOGĄ także przydarzyć się wcześniej, nawet za rok dwa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek3222    3

Mogę dać namiary na kolegę u którego awarii uległa skrzynia w 312 Vario po 1100h pracy. Jeśli ktoś chętny proszę bardzo na PW. Podam numer ,można pojechać zobaczyć traktor ,porozmawiać z właścicielem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ale chyba nie zaprzeczysz, że czas to pojęcie względne a awarie MOGĄ także przydarzyć się wcześniej, nawet za rok dwa...

Tak jak w każdym ciągniku. Nie rozumiem tylko czemu fani JD jak zabraknie im argumentów to straszą awariami u konkurencji. Tak jakby bezstopniówki w JD były bezawaryjne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioblo5    2

Ja jestem użytkownikiem i posiadaczem tych 2 ciagników, dla mnie komfortem przeważa FENDT ale bardziej lubie jeździć JD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Tak jak w każdym ciągniku. Nie rozumiem tylko czemu fani JD jak zabraknie im argumentów to straszą awariami u konkurencji. Tak jakby bezstopniówki w JD były bezawaryjne.

Oczywiście gdyby fanowi Fendta zabrakło argumentów i zaczął straszyć awariami u konkurencji wtedy wszystko byłoby ok ? :D

Często gęsto używa się na forum argumentu awaryjności i oczywiście (zresztą słusznie ) nadmienia się iż powinno się tego argumentu używać jedynie w powiązaniu z ilością wyprodukowanych sztuk.

No to ja się spytam ile to sztuk produkuje JD a ile Fendt-i jeżeli już takie porównania zachodzą to chciałbym zauważyć że trzeba byłoby (jeżeli o awaryjność chodzi ) porównywać Fendta tylko i wyłacznie z WYŻSZYMI modelami JD-a dlaczego ?-a to już każdy średnio rozgarnięty zrozumie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może należy porównywać Vario z bezstopniowymi JD, wtedy będzie chyba sprawiedliwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

@Barabus ma skrzynię po regeneracji. Vario nikt nie naprawi gdzieś w stodole, tylko producent. Z wymianą bez narzedzi diagnostycznych też pewnie problem będzie. To czy w jd uda się wymienić tryb za 3 czy 5 tys to też w wysoce dyskusyjne dlatego, że awarie skrzyni czesto przypominają domino. Jedna rzecz pęknie, niszczy wszystko dookoła. Naprawy w jednym i drugim przypadku mogą być drogie. Jak dla mnie temat zabawny, równie dobrze możesz rzucić monetą i to samo wyjdzie. Co do samych skrzyń poczekajmy jeszcze trochę pojawią się dwusprzęgłówki w ciągnikach i dyskusji nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Może należy porównywać Vario z bezstopniowymi JD, wtedy będzie chyba sprawiedliwie.

Tak sobie-bezstopniówka JD (ta w mniejszych modelach) nie jest produkowana przez JD :D .Jak coś to przywalaj się ;) do ZF-a....

@hubertuss-ja nie pisałem o czymś tam wydumanym tylko o znanej mi firmie świadczącej usługi-to ich słowa-a że mają parunastu mechaników więc i naprawy wykonują we własnym zakresie.

Edytowano przez jaro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mogą być produkowane przez ZF albo składane w chacie z bambusa w Afryce, nie ma to znaczenia. JD ładuje je do swoich ciągników czyli odpowiada za nie.

 

Sam często piszesz jakiego to awaryjnego Farmtraca ma sąsiad. Równie dobrze można powiedzieć, że za awarie odpowiada Carraro, Perkins, Bosch i to do nich należy się "przywalać".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A tu się nie zgodzę-w ciagniku sąsiada za awarie nie był odpowiedzialny podzespół Carraro,Boscha czy Perkinsa...a zepół :D monterów którzy to wszystko do kupy poskładali a że przy okazji Carraro poszło się rąbać to już inna para kaloszy.

Druga sprawa-chyba tylko w Polsce te bezstopniówki JD tak się psują (ciekawe ile ich sprzedano w całym kraju ?)-jak tak czytam Niemiaszków to nie mają jakichś większych problemów z tą skrzynią-a może do Polski trafiają te z gorszej linii montażowej-obsługiwanej przez Turków :D ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kent    1

Czy skrzynia AUTOQUAD24/24 z ECO SHIFT jest dobrą skrzynia?- ciągnik będzie dużo robił w transporcie dlatego ten ecoshift.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

W JD skrzynia bezstopniowe (AutoPowr) i dwusprzęgłowa (QuadCommand) to dwie różne skrzynie.


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj