Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krzysiek16m    102

W temacie o spalaniu JD pojawiło się kilka wypowiedzi na temat tych dwóch systemów. Żeby nie zaśmiecać tamtego tematu proponuję podyskutować na ich temat tutaj.

 

Więc tak.

Który z wyżej wymienionych systemów, jest według was lepszy, praktyczniejszy?

Liczę na fachowe wypowiedzi. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Po co Ci to ?-i tak przyjdzie @milanreal i zamknie :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry temat

Według mnie porównując oba systemy wybrałbym SCR dlaczego, już tłumacze w systemie EGR z filtrem cząstek stałych może być problem z przepalaniem filtra jeśli silnik pracuje pod lekkim obciążeniem i nie osiąga potrzebnej temp. by ten proces miał miejsce co skutkuje szybszym zapchaniem i jego częstsza wymianą John deere zaleca przy około 5 tyś mth koszt ok 1200 euro <_< Jeśli nie będzie się wypalał często to na pewno zmian będzie częstsza. Ktoś zaraz napisze ze do SCR trzeba lać ad blue i koszty z tym związane tak ale będą top mniejsze koszty niż filtr cząstek stałych w EGR. Lub ze ad blue zamarza z tym się zgodzę ale po kilku minutach rozmarza i problem znika nie wiem jak inni producenci ale wiem ze w ciągnikach New Holland ad blue dozowanie jest po ok 30 minutach od zapaleniu ciągnika. Także ja jestem za technologia SCR

Edytowano przez farmersNHtd95d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Polak potrafi. Jak się filtry wypalać nie będą to albo w ruch pójdzie płyn do czyszczenia wkładów kominkowych i myjki cisnieniowe albo pojawią się na rynku usługi związane z demontażem owych filtrów podobnie jak ma to miejsce w osobówkach. Zresztą jeszcze kilka lat i problem z zastanawianiem się będziecie mieli z głowy bo oba systemy beda w jednym ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Jak to po 30 minutach od odpalenia? Czyli przed upływem tego czasu truje środowisko gdyż nie redukuje NOx? :P Skąd masz takie info?

Nie żebym był ekologiem, sam bym paru odstrzelił i paru pedałów i innych paliotów tylko chyba pozwoleń nie wydają :P

Z tego co pamiętam to z testu DLG wynikało, że praca pod lekkim obciążeniem skutkuje jedynie dłuższym czasem usuwania sadzy z filtra.

Moim zdaniem powinniśmy się zastanawiać jak tu wybić tą zieloną chołotę ;[, oni się cieszą życiem, producenci spełniają ich żądania, a płacą za to wszystko rolnicy ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

No przeciez o to chodzi producentom. Aby przywiązac do siebie kjlienta i sprzedawać mu po zakupie części, usługi serwisowe i z czasem nowy produkt. To czysty marketing. A mądrzy panowie z ue i tym podobnych bardzo pomagają wymyślając kolejne surowsze normy. Mysle mimo wszystko, że filtr w ciągniku będzie miał więcej okazji do wypalenia się. niż w osobówce jeźdżącej od świateł do swiateł po miście.

W kwestij ścisłości do tematu należało by dodać dpf. Szkoda, że temat o spalaniu jd zamkneli bo miałem coś do wyjasnienia dwóm osobom.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Jeden zarzucił mi pisanie bredni a drugi źle zrozumiał mój post. Nie będe tu przenosił awantury, żeby nie było, że nie na temat. Bo faktycznie i ten zostanie zamknięty.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek16m    102

Bardzo dobry temat

Według mnie porównując oba systemy wybrałbym SCR dlaczego, już tłumacze w systemie EGR z filtrem cząstek stałych może być problem z przepalaniem filtra jeśli silnik pracuje pod lekkim obciążeniem i nie osiąga potrzebnej temp. by ten proces miał miejsce co skutkuje szybszym zapchaniem i jego częstsza wymianą John deere zaleca przy około 5 tyś mth koszt ok 1200 euro <_< Jeśli nie będzie się wypalał często to na pewno zmian będzie częstsza.

W RPT był opis JD 7215R i właśnie podczas wykonywania lekkich prac zapchał się filtr cząstek stały, trochę było to dla mnie dziwne bo ciągnik przepracował tylko 200 h. ale doczytałem do końca i okazało się, że serwis zapomniał włączyć system automatycznej regeneracji filtra. Takie przymusowe czyszczenie trwa 20-25 minut, przy 2000 obrotach/minutę. Moje pytanie, ile przy takim czyszczeniu ciągnik może spalić paliwa? Chcę trochę nawiązać do różnicy w spalaniu miedzy tymi systemami. W gazetach, prospektach piszą że przy Ad Blue spalanie jest niższe. A jak jest w EGR?

 

@jaro

A ja mam opcje otwórz. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Egr to z angielska recyrkulacja gazów wydechowych. Polega na dodaniu spalin do kolektora ssącego w celu ich ponownego dopalenia. Oczywiście nie wszystkich. Wyższe spalanie bierze się z powodu zmniejszenia ilości dostępnego tlenu w mieszance wypełniającej cylinder. Coraz powszechniejsze są chłodnice spalin ale to też nie jest jdeał. Egr w połaczeniu z dpf niezbyt dobrze radzą sobie z tlenkami azotu powstającymi w wyniku spalania uboższej mieszanki. Dlatego mieszanka jest bogatsza a cząstki stałe czyli sadze wychwytuje filtr. Któy co jakiś czas jest wypalany. Z tlenkami azotu lepiej radzi sobie scr więc raz, że można zubożyć skład mieszanki. Dwa nie ma spalin z recyrkulacji w komorze spalania, które po pierwsze są mniej zasobne w tlen niż czyste powietrze, pozatym ze względu na wyższą temperature jest mniej miejsca dla tlenu z czystego powietrza. To tak w ogromnym skrócie i pobierznie. Jak chcesz poczytaj dokładnie w necie masa tekstów o tym jest. Na af też już nie raz było pisane.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to po 30 minutach od odpalenia? Czyli przed upływem tego czasu truje środowisko gdyż nie redukuje NOx? :P Skąd masz takie info?

Na czacie z ekspertem NH było ten temat poruszony o ile dobrze pamiętam

Tu cytat z czatu

Normę Tier4A maszyny muszą spełniać po maksymalnie 30 minutach od uruchomienia, do tego czasu grzałka w zbiorniku na AdBlue rozgrzeje tą ciecz i zacznie dawkować do układu wydechowego. Ponadto sam zbiornik na Adblue jest wyprodukowany ze specjalnego materiału odpornego na zmiany temperatury.

W RPT był opis JD 7215R i właśnie podczas wykonywania lekkich prac zapchał się filtr cząstek stały.

Czytałem ten artykuł ;d Serwis zapomniał he he a ciągnik trochę łyknie przy takiej pracy wiadomo nie jest to 10 litry ale zawsze coś . Silnik z EGR spali więcej ponieważ brak jest odpowiedniej ilości tlenu potrzebnej do procesu spalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

adblue kosztuje narazie okolo 2zl/l a co bedzie gdy wszystkie silniki beda mialy obowiazek Euro5? cena wzrosnie do 5zł albo i wiecej


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Juz pisałem, że będzie wszystko w jednym. Tu poszli z rozmachem i nawet 2 turbiny dali. Widać w świecie ciągników ruszył prawdziwy wyscig zbrojeń. Ciekawe czym będziemy jeździć za 10 lat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

SCR w teorii nie wymaga powtrysków, co powinno ograniczyć spalanie. Dodatkowo uzyskuje się większą sprawność, ponieważ paliwo spala się w wyższej temperaturze, bez obecności spalin. W skrócie można powiedzieć, ze silnik opowiada za wytwarzanie mocy, a nie za oczyszczanie spalin jak w rozwiązaniu JD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

@krzysiek16m według testu DLG dodatkowa ilość paliwa zużywana podczas wypalania filtra zamykała się w granicach 1%. Test również dowiódł, że stan zapchania filtra nie miał wpływu na zużywanie paliwa w trakcie eksploatacji.

 

@farmers ciekawi mnie od dostarczenia odpowiedniej ilości tlenu w tym silniku nie są właśnie te dwie turbiny :blink:

 

Na razie jeśli chodzi o porównanie spalania z niecierpliwością należy czekać, aż DLG przetestuje po kilka ciągników z obydwoma systemami.

 

W naszych rozważaniach powinniśmy również uwzględnić, który system będzie można łatwiej oszukać B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Techniki oszukiwania egr i dpf a raczej demontazu tego ostatniego w świecie aut osobowych i dostawczych są już znane. Przy ciągnikach może pojawić się problem z dostępem do komputera czy oprogramowania za pomocą którego można będzie dokonac odpowiednich modyfikacji. Oszukiwaniem czy tez dezaktywacją scr nikt się chyba nie zajmuje narazie. I chyba prędko się zajmował nie będzie. W ciężarówkach jakoś to działa więc nie ma potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek16m    102

Juz pisałem, że będzie wszystko w jednym. Tu poszli z rozmachem i nawet 2 turbiny dali. Widać w świecie ciągników ruszył prawdziwy wyscig zbrojeń. Ciekawe czym będziemy jeździć za 10 lat?

Nowe modele już mają dwie turbiny.

 

Jestem ciekaw dlaczego tylko JD wprowadził ten system? Choć czytałem, że Perkins i Caterpillar także pracują nad tym systemem, ale nie słyszałem żeby któryś z producentów ciągników stosował ich rozwiązanie w swoich maszynach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

I jeden i drugi sobie dobry ;[ ale co by było jak by norm nie było wtedy inżynierowie nie mieli by się w czymś prześcigać. SCR- uważam że obecnie najlepszy system ale to moje zdanie. Ma jednak wady: roztwór ten zamarza przez co silnik do pory rozmrożenia czynnika chodzi w "trybie awaryjnym", bez tego czynnika też to samo; ciekawe jak by go wodą zwykłą zastąpił? (ale pewnie zabezpieczenia też są <_< ). Druga sprawa niby mniejsza ingerencja w silnik tz. mniej przeliczania dla komputera ile paliwa wtrysnąć by zneutralizować powstanie NOx i innych, ale za to trzeba układ wtryskowy roztworu mocznika wykonać z materiału nierdzewnego, doposażyć w układ w zabezpieczanie przeciw rozsadzeniu i rozmarzania (przy poniżej 0*C), -praca zimą utrudniona i pewnie jeszcze się by coś znalazło. Do rzeczy maszyna z tym systemem będzie droższa (przez mniejszy stopień serwisowania) ale w razie awarii ze względu na specyfikę układu koszty naprawy dużo wyższe

EGR (DOC+DPF)- duża ingerencja w silnik i dodatkowo dołożenie filtra cząsteczek stałych (DPF). Sama recyrkulacja spalin to dla inżyniera nie lada wyzwanie by opracować program do przeliczenia ilości potrzebnego paliwa by spalić dodatkowo "niedopałki" (tlenu) a mocno nie zwiększyć dawki by spalanie nie było gwoździem do trumny dla firmy- w dzisiejszych czasach :lol: gdy ropę mamy po 6zł

 

Koszty użytkowania pewnie takie same ale to by trzeba dokładnie sprawdzić co jest nie możliwe z braku rzetelnego testu. EGR ma jedynie bardziej komfortowe użytkowanie B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Samochody ciężarowe z SCR mniej spalają (nie wiem czy wszystkie) trzeba poczekać na testy ciągników

cena adblue przy zamówieniu 1000l jest po 80 groszy

Z adblue nie ma problemu przy temperaturach minusowych zamarznie to i odmarznie gorzej jest jak przekroczy 30 stopni wtedy traci swoje właściwości bezpowrotnie

Problemy z DPF się zaczną jak ciągnik będzie pracował np z turem po 10 czy 15 min dziennie ciekawe kiedy filtr się wypali (serwis będzie miał dodatkowo robotę)

Euro 6 w samochodach ciężarowych jest SCR+EGR+DPF tylko jak narazie Iveco stosuję SCR w dużej ilości

 

Żeby spełnić EURO 6 wystarczy pojedynczy wtrysk przy ciśnieniu 3500 bary nie trzeba nic więcej zadnego SCR czy DPF (Dane z strony Scania)

Edytowano przez Duzy1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

O tym wtrysku pod dużym ciśnieniem w bardzo krótkim czasie już gdzieś słyszałem. Zanosi się na powrót do pompowtryskiwaczy :rolleyes: , Scania rozwija tą technologie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Tylko jest duży problem z jakością paliwa (przy 2000 bary jest już problem) pod względem zawartości siarki, wody i zanieczyszczeń. Bo same ciśnienie 3500 bary to nie problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

3500 atm wystarczy do cięcia wodą, nie wiem jak zniosą to rozpylacze, ale da się to chyba ogarnąć. Słyszałem, że VW testował pompowtryski pod ciśnieniem 5000 atm, w okolicach 2000 roku, czyli technologia powinna być już opanowana. Poniżej link dla wszystkich krzykaczy, którzy krytykują TDI PD, fachowy artykuł, nie to co na wp.

http://autofoto.pl/blogs/blog_silnika/archive/2009/04/28/dlaczego-po-egnali-my-pompowtryskiwacze.aspx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WujekSam    1

Ja opowiadam sie za SCR - fakt wady- zamarza zima...ale grzalka daje rade. Norme uzyskuje sie poprzez neutralizacje spalin czyli wszystko poza silnikiem. Egr to jeszcze bardziej zamulony silnik. i do tego ten filtr..obawiam sie ze 1200 E nie starczy w przypadku wymiany.Patrzac na ceny filtrow w osobowkach. tak ps Jak ktos w niedalekiej przyszlosci bedzie robil inwestycje w sprzet to niech sie sprezy i moze jeszcze znajdzie w Tier 3 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

1200E to chyba za mało jak za taki filtr do traktora do samochodu kosztuje ok 5000 zł a do nie których to ponad 12000 zł

ale tłumik z SCR do ciężarówki też ok 30000zł kosztuje tylko powinien wytrzymać bardzo długo ale też zdarzają się przypadki że nie wytrzymuje 100000 km

pierwsze wersje układu SCR nie miały czujnika jakości adblue i co nie którzy leli wodę albo temu podobne wynalazki

Edytowano przez Duzy1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj