sim0n

MF 3085 awaria skrzynia wom podnosniki POMOCY

Polecane posty

sim0n    27

Sorka wielkie sorka, ale nigdzie na forum nie moge sie dokopac do uzytecznych informacji.

Krótko, robilem podorywke (pierwszy raz, ciagnik kupiony w marcu) i wszystko ok zrobilem ok 1,5 ha i na koniec jak zatrzymalem sie aby oczyscic talerzowke z ziemi na ramie to cos sie stalo. W czasie czyszczenia zauwazylem ze walek wom sie lekko kreci wiec pomyslalem ze cos na sprzegle nie dociska i postanowilem go zalaczyc i rozlaczyc aby dobrze go rozlaczyc, manewr ten nic nie pomogl i wiecej cos sie spieprzylo bo jak jezdzilem na zakresie B tak zostal (wysiadajac rozlaczylem zakres na luz) i nie moge wrzucic na zakres A (jak chce zalaczyc to jest silny opor, nie chce na sile tego robic) dodatkowo nie dziala przelanczanie żółw - zajac (zostalo na zającu) dodatkowo padło wspomaganie kierownicy i nie moge oposcic talerzówki (jak czysciłm mialem ja podniesiona).

POMOCY!!! ciagniok jaK MOWILEM KUPILEM W MARCU OD HANDLARZA WYMIENILEM 2 FILTRY OD HYDRAULIKI ZALALEM OLEJEM ORLEN AGRO UTTO do skrzyn, wymienilem pompe hydrauliki bo stara byla slaba i tylko na zimnym silniku wspomaganie dzialalo !!! (nowa pompa z allegro za 1100 zł włoska) Podorywke po zycie robilem na 1 biegu zakres B na połbiegu czasami bez, talerzówka 2,8 merta famarol słupsk zawieszana.

Pomocy bo szykuje sie orka a nie wiem całkowicie jak to naprawic i czy wogóle dam radę :( jutro zajrze do bezpiecznikow w kabinie i przy akumulatorze. Dodam tylko ze wczesniej na wiosne traktor chodzil dobrze, zasialem 4 ha jeczmienia 1 ha przenicy i owsa dodatkowo zaoralem 3 ha ugoru i waszystko bylo ok. Teraz pomóżcie bo juz nie mam sily do tego ciągnika :( i tak tak tak przesiadłem sie z c360 ale staralem sie prawidłowo poslugiwac skrzynią itp. co zrobilem zle gdzie szukac pomocy na remont moge przeznaczyc max 10 tyś bo inaczej poplyne finansowo. za pomoc WIELKIE DZIEX !

PS. Mariusz (zdun) Rafik 256 wiem ze sie znacie na tych maszynach podpowiedzcie coś...

 

EDIT: Na włączonym silniku jak nacisnę sprzegło to zaswieca sie kontrolka od hydrauliki i od napedu, jak puszcze sprzeglo to gasną. Dzis sprawdzalem bezpieczniki i są ok, jutro z rana spuszcze olej obejrzę filtry.

 

EDIT 2: Wszystko się wyjaśniło, winna była nowa pompa hydrauliczna. Ukręcił się w niej wałek od kółka zębatego którym jest napędzana. Pompa po demontażu pojechała na reklamacje, po rozmowie ze sprzedawcą dowiedziałem się ze miał już 2 takie sytuacje, niby wadliwa seria od producenta. Prawdopodobnie zwrócą pieniądze. Producent to CAPRONI, teraz zastąpi ją droższy o 500zł REXROTH. Jak tylko przestanie padać wracam do skręcania i mam nadzieję że wszystko wróci do normy.

 

EDIT 3: Działa wszystko gra i trąbi, na nowej pompie wszystko ok po rozgrzaniu oleju też. Teraz czekam na decyzje z reklamacji. :)

Edytowano przez sim0n

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hej mam problem mały z mf 3080 jak włóczę wałek pochodzi chwile i przestaje wszystko chodzi mi oprócz womu dodam do tego ze przedni napęd blokada Mstów i półbiegi chodzą jak zegarek ? co może być i jak to naprawić ?
Połączone

hej mam problem mały z mf 3080 jak włóczę wałek pochodzi chwile i przestaje wszystko chodzi mi oprócz womu dodam do tego ze przedni napęd blokada Mstów i półbiegi chodzą jak zegarek ? co może być i jak to naprawić ?

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.14 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak   mam w kabinie zmianem obrotów 2 dzwignie to odpiąć czujnik to wtedy bedzie działa jak to jest z tym jak mozna wiedziec to odpisz bo juz nie wiem co mam rb bo ini mówia koputer ze cos sie spaliło nie wiem juz co bo wałem mi jest narazie nie potrzebny ale za rok bedzie nałokrogło masz numer gg to bys podał to bym pogadał z rb dzieki za odpowiedz i czekam na nastepno pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

naj prędzej to będzie czujnik obrotów. a jeśli masz np. na 1550 tą jedną dzwignie ustawioną to musisz zwrócić uwagę żeby nie dawać większych obrotów silnika bo komp będzie wyłaczał wom jak będzie się za szybko kręcić. gg nie mam jak coś to na pw pisz


a wyświetlacz w kabinie działa Ci??? jakie obroty wom pokazuje???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj