radzik

MTZ Belarus 80

Polecane posty

radzik    0

mam pytanie na temat mtz belarus 80 ma bardzo małe ciśnienie oleju ?Na pełnym gazie ma tylko 2 atmosfery a co dopiero jak będzie ciepły, jakiś gość mi mówił, że pod miską olejową jest jakiś zawór kulowy którym się to ciśnienie reguluje i gdy podkręci go na 4 to chlapie olejem lecz nie wiem czy to prawda a ja go mam dopiero zamiar kupić ? Z góry dzięki. Pozdro <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio748    2

To nie masz się czym przejmować że ten MTZ ma takie ciśnienie bo one tyle mają i zresztą nawet w instrukcji obsługi jest podana taka wartość ciśnienia oleju. Nie którzy użytkownicy MTZ właśnie tak uważają ,że takie ciśnienie jest za małe i podkręcają zawór a efekt tego jest taki że zwiększone ciśnienie powoduje wymywanie panewek i wtedy naprawdę silnik traci po jakimś ciśnienie. A jeśli nie wierzysz, że tak ma być to powiem Ci , że mam MTZ z 84r. i ma takie ciśnienie od nowości do chwili obecnej a ma już ponad 12 tyś. mth nakręconych.No może na bardzo rozgrzanym silniku ciśnienie spada na jakieś 1.7 atm na wolnych obrotach , ale ogólnie mogę powiedzieć czy zimny czy ciepły ,lato czy zima zawsze jest 2 atm z małymi odchyłkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil555    2

po 1 Czy on ma olej bo jak ma mało to będzie łapał powietrze i ciśnienia nie będzie ja miałem tak w t-25 ale belarusa też mam to jest ta sama zasada

a po drugie 2 to poprostu silnik albo pompa

Jak zrobisz to napisz co było.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik    0

Ale ja go miałem kupić był za psie pieniądze i jeszcze z turem kupił bym go tak na dwa lata a potem zmieniłbym go na lepszego ale odeszła mnie chęć na niego jak już kupować to coś ;) dobrego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Ale on tak ma na pełnych obrotach a na małych nic niema

Załóż czujnik mechaniczny i sprawdzaj ciśnienie, jeszcze kwestia jakie ciśnienie ma na zimnym, a jakie na gorącym silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek7    0

u mnie w mtz82 ciśnienie waha się w granicach 1 na rozgrzanym silniku do 1,3 na zimnym czy to nie za małe ciśnienie oleju ;) tak ma od nowości rok budowy to 2000 r. a ma już nabite 1800 mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik    0

ok.

ale ja go miałem kupić bo bym za te pieniądze co on kosztował samego tura nie kupli ale jedzie drugi mtz z dani może ten wypali a jak nie to za jakimś mf albo deutz sie rozglądne.;p ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
u mnie w mtz82 ciśnienie waha się w granicach 1 na rozgrzanym silniku do 1,3 na zimnym czy to nie za małe ciśnienie oleju ;) tak ma od nowości rok budowy to 2000 r. a ma już nabite 1800 mth

Jeśli na rozgrzanym silniku kontrolka nie mruga na czerwono, to nie przejmuj się. Dla pewności podłącz mechaniczny i porównaj z danymi fabrycznymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ok.

ale ja go miałem kupić bo bym za te pieniądze co on kosztował samego tura nie kupli ale jedzie drugi mtz z dani może ten wypali a jak nie to za jakimś mf albo deutz sie rozglądne.;p :D

Jeżeli jest taki tani to nie ma się nad czym zastanawiać. ja w 2002 roku kupiłem za 6 000 PLN ruinę po pegeerowską rocznik 88 praktycznie tyle był wart na złomie. nie miał rozrusznika, akumulatorów , siedzenia, instalacji elektrycznej. ze skrzyni tryby wyjełem ręcznie po rozpołowieniu go między skrzynią "główną" a redukcyjną po prostu była zupełnie rozsypana. o hydraulice i oponach nie mówię. opony do wymiany pompa rozdzielacz i połowa rurek też. ciekło z niego spod wtryskiwaczy, z pompy paliwowej, z przedniego mostu oraz na uszczelniaczu na wale pomiędzu silnikiem a sprzęgłem. remont trwał co jesień po troszeczku teraz mam się wziąć za opony (już kupiłem nowe) i hamulce (jak kupiłem były sprawne ale ten ciągnik mimo powyższych po remoncie skrzyni pracował przez te 5 lat u mnie) na dziś dzień z nówkami oponami kosztuje mnie 17500 PLN. Na polu nie dorówna mu nikt z konkurencji o mocy 80 KM. Jak ruszy ten następca SPO to biorę nowego Belerusa tego o mocy 105 KM bo co najmniej tyle mocy trzeba do 5 skib bo osiemdzisiątka w cięższej ziemi na wiosnę gdy jest trochę mokro ma co robić z 4 o pięć nie ma co marzyć.

Co do tura to nie jest najlepszy pomysł bo mosty stożkowe siadają, ale z drugiej strony jak się nie szaleje z tym turem to taki przód po remoncie wytrzymuje ze 4 lata a wymiana podzespołów które siadają przy turze ("goleni" nie wiem jak się ta część nazywa się profesjonalnie bo ja jeszcze tego nie robiłem tylko sąsiad który też ma MTZ 82a z turem, chodzi o tuleje i korpus w stożkach na przednim moście) to około 1000 PLN tak że można sobie pozwolić na remont przodu.

1. CO DO CIśNIENIA OLEJU TO PODOBNIE JAK INNI RADZE SPRAWDZIć JE JAKIMś ZEWNęTRZNYM MANOMETREM BO TEN ZAMONTOWANY W CIąGNIKU . NIE ZAWSZE DZIAłA JAK NALEżY

2. ISTNIEJE SPORA SZANSA żE OLEJU PO PROSTU BRAKUJE BO SE GDZIEś WYCIEKł DOLEJ OLEJU I WTEDY SPRAWDZAJ

3. CO DO WYSOKOśCI CIśNIENIA ZNAMIONOWEGO TO NIGDY W MTZ NIE WIDZIAłEM WIęCEJ JAK 2,5 A NORMALNIE 1,9 DO 2,2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Silniki D240 i 243 mają coś w rodzaju dysz, które siurają olejem na gładź cylindrów, a jak tłok schodzi niżej to również siura na swożeń i tak dalej. W związku z tym ciśnienie oleju nie jest rewelacyjne. Jednakże jest możliwość podciągnięcia ciśnienia. Stań z prawej strony ciągnika i spójż na filtr odśrodkowy. po prawej stronie, na podstawie filtra znajdziesz dwie śruby. Ta bliżej silnika (najczęściej na klucz 27)kryje w swoim wnętrzu regulację ciśnienia. Odkręć tę śrubę,weż śrubokręcik o długości ok.4 cm i szerokości kręciołka ok. 1 cm. Może to być bit od wkretarki z kawałkiem gumy na końcu. Znajdź nacięcie na wkręcie regulacyjnym, włóż tam kręciołek i dokonaj obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Zakręć śrubę i pomierz ciśnienie. na zimnym ok.4 do 5, na rozgrzanym nie mniej niż 1,3. jeśli to nie pomoże podkręć jeszcze.Nie za dużo. Zyczę miłej pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek7    0

wielkie dzięki za info ;) oleju ma pod dostatkiem (nie bierze jeszcze, i bardzo dobrze) ale będę musiał sprawdzić zewnętrznym manometrem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik    0

Dzięki za fatygę ale go nie kupiłem najbardziej zależało mi na tym turze z 1999r a traktor to tak tylko ale jak już miałem kupować to coś żeby tym trochę porobić w polu traktor był z 1976 roku ale jak na te lata był w bardzo dobrym stanie silnik ładnie chodził wszystko sprawne już go miałem brać tylko mechanik doczepił sie tego cisinienia a on uznał że szkoda go brać a kosztował tylko 15000 tys zł.Ale już go gość sprzedał wiec niema czego żałować. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak kupiłem mtz 80 za 4500zł i jakoś lata tylko cholernie nie wygodny jest ale takto dobry sprzęt tylko wkurzają mnie wąskie opony może ma ktoś tutaj mtz 80 z szerszymi laczkami i na oryginalnych felgach?

 

jak toak to niech napisze rozmiar tych opon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dalej męczysz z tymi oponami w trzecim temacie? W dwóch masz napisaną odpowiedz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no sory ale chciałem pogadać z kimś kto już zakładał opony takie bo nie mam kogo się poradzić może ty mi pomożesz? może wiesz czy oryginalnie felgi w mtz 80 t0 r38

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pisz w temacie poświęconym oponom. Nie róbmy bałaganu. Tam wpisze ci odpowiedz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo65    0

pompa oleju raczej w Mtz szybko nie siada regulacja na filtrze coś tam podniesie ale nie za dużo bo się będzie pocił czyli jsk sąmosię panewki OK to przyczyna jest tylko w zegarze albo zapominamy o żółtej podkładce z przodu bloku na rozrządzie która lubi się w Iwanch dość szybko wycierać o obudowę bloku co powoduje zmniejszone ciśnienie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj