in2dex

grzałka w ursus 914

Polecane posty

BSZ110    163

Z prawej strony silnika (u gory) jest zaslepka taka jak to jajo na tej grzałce, odkręcasz ja, wkładasz grzałke, zakrecasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Montuje się tą grzałkę następująco: z prawej strony silnika jest taka zaslepka w kształcie jak ta metalowa laszka na grzałce to odkręcasz i montujesz grzałkę. nie wiadomo czy w tym zestawie jest wtyczka, jesli nie to trzeba dokupic taką płaską. Taka grzałka to super sprawa, układ zalewasz płynem i masz spokój. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek11    2

ja ma takie pytanie cz w starym typie silników ( ursus C-385) też da się zamontować taką grzałke, bez przerubek??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

Dokładnie tam między pompą wtryskową a "kabiną" tyko trzeba troszkę pokombinować bo ciężko wchodzi ale ogólnie super sprawa ta grzałka

Edytowano przez jozin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1882    1

w tym miejscu co jest pokazane to mam dołączony przewód od nagrzewnicy było by gupotą skasować ogrzewanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    51

W którym miejscu montuje się tą (albo inną) grzałkę w przypadku URSUSA C-385 75 rok produkcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

w tym miejscu co jest pokazane to mam dołączony przewód od nagrzewnicy było by gupotą skasować ogrzewanie

 

Przewód od nagrzewnicy jest montowany oryginalnie bliżej kabiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

W którym miejscu montuje się tą (albo inną) grzałkę w przypadku URSUSA C-385 75 rok produkcji?

 

w tym samym miejscu co w 914

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1882    1

tam gdzie jest ta zaś lepka montujecie grzałki imam rozumieć że czeba wywiercić w bloku dwie dziury i nagwintować żeby grzałkę przykręcić bo innej morzliwosci niewidzę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    51

Ja tak samo. W starym typie bloku jest chyba trochę kombinowania ;)

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Zetek5340   
Gość Zetek5340

Nie wiem jaka tam jest średnica C 385 ale morze pasować o zetora 5211-7340 jest wklejana na sylikon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus11    57

Ja też mam taką zamontowaną w bloku sprawuje sie super jeszcze w zime ani razu nie ładowałem akumulatorów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

tam gdzie jest ta zaś lepka montujecie grzałki imam rozumieć że czeba wywiercić w bloku dwie dziury i nagwintować żeby grzałkę przykręcić bo innej morzliwosci niewidzę

Żadnego wiercenia w bloku, nie wiem też jaka tam jest srednica tego otworu ale poprzednio miałem w 912 założoną taką okrągłą, wkładało się grzałke po jej wewnętrznej stronie była taka poprzeczka a w srodku grzałki srubka jak się skręcało tą srube to się dokręciło,pózniej dostałem tą na dwie sruby i zmieniłem. MTZ ma chyba taką samą, jak się nie myle to chyba sprzedawca cos własnie wspominał też o 80-tce.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    56

Zamontowałem grzałkę w ursusie 914 i mam pytanie :czy grzałka powinna ogrzać tylko płyn w bloku silnika?U mnie też płyn jest ciepły w chłodnicy.

Jest to wina termostatu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

no może nie masz termostatu, albo nagrzałeś tak że się termostat otworzył. :) a chłodnica to chyba nie powinna być nagrzana, tak mi się zdaje bo sam grzałki nie posiadam. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    8

Witam, nie chce nikogo wprowadzać w błąd ale chyba w ursusach 385 ze starym silnikiem (pod kolektorem wydechowym są dwie pokrywy ze śrubami po środku) nie można założyć grzałki tak jak ma to miejsce w ursusie 912. W 912 są nowsze silniki (pod kolektorem wydechowym mają 4 okrągłe zaślepki na każdy tłok jedna). Grzałkę w ursusie 912 montuje się z prawej strony silnika nad filtrem oleju koło tabliczki znamionowej. Tam jest taka blacha o grubości 7 mm przykręcona na dwie śruby M8 (klucz 13), blacha kształtem przypomina tą blache przy skrzyni pośredniej, którą przykręcasz wałek od prędkości 1000 obr/min womu. Tak sie składa ze mam 912 i mam tą grzałke i bardzo dobrze sie sprawuje, ale sąsiad ma ursusa 385A z roku 197... i ona ma w kolektorze ssącym zamontowaną świece żarową od fergusona albo coś w tym stylu i też mu sie to bardzo dobrze sprawdza zimą. Jak wcześniej wspomniałem on ma stary tym silnika i nie ma otworu pod grzałke.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

kilka lat temu znajomy kupił sciąganego ze Skandynawii Zetorka 8011 - chyba stary typ bloku. Zresztą to nieważne.

Intersowało mnie w nim to że miał grzałkę ale nie w bloku tylko obok podpiętą pod przewody. Była gdzieś po prawej stronie ciągnika pomiędzy bąkiem a zbiornikiem powietrza od pneumatyki.

Tak więc nie rezygnuj. Popatrz jak płyn krąży i może da się coś wykombinować ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nic nie odpada w ursusach wersjach fińskich były montowane grzałki przepływowe na przewodzie gdzie płyn wypływa z bloku i płynie do płaszcza pod miską olejową zaletą takiego rozwiązania było to że ogrzewany był jeszcze olej i rozrusznik miał ułatwione zadanie teraz pewnie już takiej grzałki kupić nie można przynajmniej ja nie widziałem nigdzie a one były mocne bo 2kW i zawór zwrotny że płyn się nie cofał więc i ty zamontuj jakąś grzałkę przepływówą na tym przewodzie od chłodniczki oleju do chłodnicy można takie znaleźć na allego bo faktycznie orginalny motor c-385 miał takie zgrubienie w bloku w tym miejscu co koledzy piszą ale dziury tam nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Ja mam Ursusa sprowadzonego z Danii i właśnie ma tą grzałkę przepływową z prawej strony wpiętą w przewody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    8

Moim zdaniem grzałki nie założysz do starego typu silnika. Grzałka zamontowana w korpusie silnika po 30 min pracy rozgrzeje prawie cały korpus silnika (na wysokości tulei). Koledzy piszą o jakiejś grzałce przepływowej (pewnie z prawej strony silnika, nad bąkiem, z prawej strony tabliczki znamionowej) jest takie kolanko przykręcone na dwie śruby M8 (13 klucz). Z tego kolanka idą dwa przewody jeden na dół do wymiennika ciepła oleju, a drugi idzie do nagrzewnicy kabiny (wersja z niskim dachem), lub jeżeli nie ma nagrzewnicy łączy cie z rurką nad kolektorem wydechowym i dalej do pompy wodnej. Wydaje mi się że ta grzałka przepływowa jest zamontowana gdzieś koło tego kolanka. Tylko ta grzałka jest na zewnątrz korpusu silnika i ona za dużo nie rozgrzeje. Niech ktoś z forum może zrobi zdjęcie i prześle może byś coś tam dorobiła.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

@CIAPEK1981

Do starego typu silnika oczywiście da sie założyć grzałkę. Ja jakieś 2 tygodnie temu założyłem do 1204(silnik bez tego dekielka na grzałkę która jest przykręcana dwoma śrubkami), a zastosowałem taka grzałkę z Zetora http://allegro.pl/grzalka-cieczy-zetor-5211-7745-i2019098357.html. Przecinakiem i śrubokrętem usunołem tą zaślepkę co jest w bloku silnika nad filtrem oleju i tam umieściłęm tą grzałkę i grzeje aż miło B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
    • Przez Kaszlak79
      Witam drogich forumowiczów.
      Jak w temacie, Zetor 8011 nie łapie temperatury. Ciągnik kupiony ponad rok temu, miał wymienianą wtedy kompletną obudowę termostatu dół i góra (stara przeżarta), termostat, czujnik temperatury i wskaźnik. Pokazywał wtedy cuda na kiju a że wskaźnik był chamskiej jakości to nawet ciężko było odczytać co wskazuje...
      Tydzień temu wymieniłem znowu termostat (jakiś "dobry" Zetora) i założyłem mechaniczny wskaźnik temperatury od Zetora 25, link: https://danrol-sklep.pl/instalacja-elektryczna/788-wskaznik-zegar-temperatury-cieczy-zetor-25-25a-25k-9320211.html
      Silnik dalej ma problem się zagrzać, ostatnio w trasie z dwiema pustymi przyczepami jakieś 10 km w jedną stronę (na przegląd) nie złapał nawet 60 °C. Chłodnica z góry ciepła czyli tak jak by termostat cały czas puszczał. Nie mam już siły do tego. Jakieś pomysły?? Jeśli był podobny temat który rozwiązał problem, proszę o link lub przeniesienie.
      Za porady w stylu wywal termostat bo to Ursus - z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj