karol012011

MTZ82 więcej mocy

Polecane posty

karol012011    1

Czy jak odkręce ten ogranicznik na pompie od gazu ,to da to więcej mocy??.Czy może jest inna śrubka od tego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ani ta ani inna śrubka nie da ci więcej mocy najwyżej przysporzy ci sporo kłopotów i wydatków a jak chcesz mieć więcej mocy to kup mocniejszy model.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

Podkręc dawke paliwa na pompie zawsze działa :lol: kiedyś ojciec jak do lasu jezdzil mial tak zrobione w C 330 to 35km wyciagal spokojnie,ale rok czasu i silnika nie było.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Możesz zwiększyć dawkę paliwa, moc jest odczuwalna.Z tyłu pompy są 2 śruby. Jak się nie mylę to ta mniejsza chyba się wkręca. Ja kiedyś przestawiałem żeby mniej palił bo nie potrzebowałem takiej mocy przez 2 tygodnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

a nie pomyśleliście żeby zwiększyć ciśnienie wtrysku np na 250kg/cm ,spalanie pozostanie takie samo


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidM    1

Popieram w całej rozciągłości wypowiedź @mercedes250d. W ostatecznym rozrachunku takie kręcenie śrubkami zapewne przysporzy więcej problemów i kosztów niż korzyści. Zwiększenie ciśnienia wtrysków to też nietrafiony pomysł. Zauważ, że wszystkie podzespoły przystosowane są do konkretnej mocy, masa ciągnika jest adekwatna do mocy. Radzę ograniczyć wyobraźnię i nie psuć ciągnika taty... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zulowiec    0

W profesjonalnym zakładzie podkręciłem pompę o 30%. Mocy już nie brakowało a po 3 miesiącach wał korbowy pękł na pół. I trzeba było remont silnika zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzadek    0

W profesjonalnym zakładzie podkręciłem pompę o 30%. Mocy już nie brakowało a po 3 miesiącach wał korbowy pękł na pół. I trzeba było remont silnika zrobić.

 

po dodaniu gazu powinien zadymić dość ciemnym dymem i przy pełnych obrotach powinien nie dymić jak dymi to znaczy że za duża dawka juz jest. Ja tak u siebie ustawiłem i jest ok dobre przyspieszenie i spalanie ok.

Edytowano przez grzadek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Znajomy już zetora podkręcił:lol: jeżeli chcecie przyspieszyć remont silnika to prosze bardzo xP wolałbym już turbine wstawić niż tak skatować silnik, podkręcając go na pompie


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jak tam? Przez te 7 lat ktoś podkręcił? Chodzi mi o dosłownie 10 koni więcej, wał spokojnie wytrzyma.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2352
ale po co ci wiecej koni ? na wom-ie nie piszalejesz a jak silnik zdrowy i opony oryginalne waskie to i tak jest zapas mocy. chcesz wiecej mocy kup większy ciagnik i po problemie

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Aleś odgrzebał. Jak by się dało 10 KM na pompie ukręcić to myślisz, że by takie z fabryki nie wychodziły? po co pchać turbinę skoro mozna śrubką przekręcić i gotowe. Widzę, że dział MTZ śledzisz bo w wielu tematach piszesz ale jak nieraz przeczytam co napisałeś to sam nie wiem czy śmiać się czy płakać. Pewne jest tylko jedno - czytasz, ale za wiele do Ciebie nie dociera bo inaczej byś takich pytań nie zadawał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

robi, nie mam chwilowo kilkudziesięciu tys. złotych.

 

 

Niuniu, pytanie czysto teoretyczne, bo nie stoję teraz z kluczem przy traktorze. 

I czekam na wypowiedzi tych, którzy coś wiedzą, a ty zdaje się zbyt dużo serca wkładasz w mój byt na Agrofoto.

 

Jeszcze jakiś mądrala chce sobie posta wbić?

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Podnoszenie samej dawki nic nie daje. Może minimalnie będzie mocniejszy kosztem o wiele większego spalania. Szkoda zachodu.  Szwagier sobie tak w 5340 wymyślił i teraz żałuje bo ciągnik 60-cio konny pali tyle co 100 i kopci jak wściekły. Wstyd nim jechać. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Takiej odpowiedzi szukałem, bo "dużo czytałem, ale ni ch*ja do mnie nie dociera". Na innym forum znalazłem niedawno posta z roku 2007, gdzie ktoś rzekomo podkręcił 550 i od razu złapałem pęk kluczy i stoję właśnie przy pompie z telefonem i latarką.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Szwagrowi większą dawkę na jego życzenie ustawił pompiarz i już żałuje mimo żer go ostrzegałem że tak się to skończy.  W rusłanie regulacja jest na zewnątrz pompy i można się fajnie bawić bez większego problemu wracając do ustawień fabrycznych. Kombinowałem z tym sporo. Na większej jest trochę mocniejszy, łatwiej mu ruszyć ale bardziej dymi i  oczywiście... spalanie. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Myślałem tylko o małej korekcji, no z tymi 10 to przesadziłem. Czy np. pół obrotu wkręcenia przyniesie jakiś rezultat? 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pewnie. Jak rozgrzejesz silnik stań koło pompy i dodaj kilka razy gazu mocno i delikatnie tak byś widział  kolor spalin. Popuść kontrę i wkręć śrubkę pół obrotu dodaj znów gazu. Zobaczysz różnicę momentalnie. Choć by po samym kolorze spalin zawsze możesz wrócić do wcześniejszego ustawienia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Gdybyś gdzies raz błysnął to bym na Ciebie uwagi nie zwrócił ale ostatnio praktycznie nie ma tematu w MTZtach zebys się nie pojawił. Jestes trzecim po Sewerynie i Zbyszku którego kojarzę po niku, ale dlaczego ich a dlaczego Ciebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

mani, nie wiem i nie wnikam nawet o co ci chodzi i czym cię skrzywdziłem, ale jak nie masz nic mądrego w temacie to nie psuj sobie tutaj wzroku.

Kojarzę wymienionych przez ciebie ludzi, nawet z imienia i nazwiska, ciebie również, ale skąd? A stąd, że nie mogłeś sobie z biegami poradzić, bo w końcu się zorientowałeś, że masz małą kabinę. Pilnuj siebie i swoich problemów. Zadanie pytania na AF chyba godzi w twoją osobę, więc mnie ignoruj, bo ja już wyrosłem z tego wieku buntu i wymądrzania się.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

A jaki kolor powinien być przy gazowaniu? Czerń? W chwili obecnej u mnie jak dostaje po d*pie lekki czarny puszcza ale kręciłem dawką bo kiedyś nie miał siły, ale i dyma nie puścił niczym 3p. Dopiero po 1,5 obrotu moc odzyskał, ale nie wiem w jakim stopniu nastawienie jest dobre. Samo ustawienie dawki wiele kosztuje? Kiedyś miałem d-242 i pompę zrobioną na niby 80 koni. Szatan był nie z tej ziemi. Zrywny jak F-16. Szkoda, że człowiek tego silnika nie przerzucił.

Swoją drogą jaka różnica w biegach w dużej i małej budzie bo miałem taki i taki i ja tam nie widziałem różnicy.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Różnica taka, że w dużej budzie jak nie było fabrycznie to mozna wrzucić dekiel skrzyni z dźwignią po prawej a w puszce taki dekiel nie podejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Tak apropo waszych kombinacji z pompą. Latem pokazywałem w innym temacie ten filmik z zabawy palcem z listwą: https://youtu.be/_3_TEPDiwec

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj