caseik1

Nowy MTz 952.3

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
caseik1    6

Witam jetem nowy na forum , planuje zakupić mtz 952.3 lub 952.2. Możecie coś mi powiedzić o jego wadach i zaletach?Ktura wersja jet lepsze plastikowa czy metalowa?

Ciągnik ten ma słuzyc w turze przy ładowaniu bel około 2000tyś rocznie, materiałuw sypkich .odgarnianiu sniegu, ładowaniu obornika.Posiadam gleby rużnego rodzaju, łaki na terenach torfowych.Ciągnik bedzie pracował z pługami ,agregatem 3m ,prasą lawetą do bel itp Mam już mtz z 1993roku i jestem z niego zadowolony.Nie posiadam za dużo srodków finasowych kwotw którą chce przeznaczyc to 100tyś zł . Możecie mi doradzic bo niechce wpakowac kasy w błoto ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio87    8

Ja ze swojej strony moge Ci poradzic zebys nie bral plastiku bo to taka delikatna zabawka a wiem cos o tym bo mam w plastiku i teraz bym bral w metalu. blacha jak sie wegnie to wyklepiesz a z plastikiem to nie wiadomo super glue nie trzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody89    1
Napisano (edytowany)

@caseik1

 

Najpierw to bym radzilbym zakupić Ci słownik !!! Bo czytająć słowa: "ktura, materiałuw, rużnego" aż oczy bolą.....

Edytowano przez mlody89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Obydwa są dobre,ja posiadam 952.3 i jest bez zarzutów,jak ty będziesz tyle bel zwoził rocznie to może weś 952.2 z rewersem zawsze to wygodniej bo w 952.3 to nie widziałem jeszcze rewersu <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Ja bym mtz nie polecał do tura ze względu na wajchowanie ale skoro masz mtz to wiesz co robisz. Plastik to kwestia gustu sam mam w plastiku 920.2 i jest ok. 952.2 ma 89KM a 952.3 ma 95KM i sporo momentu więcej. Poza tym ten drugi ma dłuższa rame i bardziej wysunięty balast ale jak będziesz miał tura to i tamten bedzie dobrze dociążony. A i jeszce jedno 952.2 z turem w 100tys się możesz zmieścić a 952.3 jest trochę droższy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseik1    6

A jak tam z awaryjnością tych modeli ciągników??ten revers spełnia swoją role w turze?GoodFarmer o co ci chodzi z tym Wajchowaniem?A 105km maja revers??Może wiecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Chodzi o to że prawą ręką bedziesz musiał zmieniać biegi i jednocześnie obsługiwać tura co łatwe nie jest. Dobrze jest jak jest rewers sterowany lewą ręką. W MTZ niestety rewers skutkuje brakiem reduktora przez co mamy połowe biegów tylko a to odbije się na pracy w polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseik1    6

No mam tura na c360 i wiem co to jest .Poradze sobie.ale jak ten revers mechaniczny się sprawuje w praktyce?a tak szczerze to jak te nowe rozdzielacze się sprawują?nie przeciekaja?bo w tym mtz co posiadam to srednio czasem przeciekają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

U mnie jest ok ale nie pracuje zbyt dużo z hydrauliką, tyle co przyczepy kipuje. A rewers mechaniczny to zawsze coś ale i tak nic specjalnego bo i tak sprzegło musisz wciskać i hamulec. Hydrauliczny to już coś ale to kosztuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseik1    6

No własnie o to chodzi koszty ...a ten revers mechaniczny czyli ciągnik musi się całkowicie zatrzymać???a jakiego tura byś poleciuł do pracy takiej co napisałem na poczatku tematu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Ciągnik musisz zatrzymać bo to jest tak jak wsteczny włączasz że nie wrzucisz go zanim się prawie nie zatrzymasz. Ja na turach się nie znam bo nie mam na ciągniku. Masz do wyboru LC3 1200kg który jest lekki i nie obciąża ciągnika albo Łc1650 tur 16 1600kg udźwigu który jest ciężki i mocny. Ponoć ten lc3 do dużych ciężarów za słaby ale z tym już nie do mnie bo się nie znam na tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek1025    0

te nowe mtz mają tak reduktor że np. przy pracy z turem ustawisz sobie odpowiedni bieg co do prędkości i tylko będziesz używał reduktora. w ciskasz sprzęgło , hamulec i wajchę do tyłu w tedy jest w wteczny jak weżmiesz do przodu do jedziesz w przód. ten reduktor jast trochę podobny do rewersa mechanicznego.no i możesz też dżojstik od tura umocować po lewej stronie a nie po prawej . i w tedy prawą ręką będziesz używał reduktora i kierownicy a lewą ręką dżostika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Widziałeś jak wygląda ta wajcha od rewersu? jest odwrotnie niż reduktor na lewą strone i jest wyższa sporo akurat na lewą ręke. Nie nazywaj tego reduktorem tylko jak już nie chcesz użyć słowa rewers to nazwijmy to przekładnią nawrotną. Chociaż nie wiem po co to mącenie jak każdy rozgarnięty wie o co chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseik1    6

a ten model 1025 posiada revers?Mysle może zęby wiecej koni miał ?a jak była by naj korzystniejsza skrzynia??jaki model?Moze przepraszam że tak pytam o te MTZ ale chce kupić żeby potem nie żałować..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Ten 1025 ma podobno kiepską skrzynie 16/8 i tylko taką chyba posiada,w polu ok ale do transportu nie za bardzo bo ciężko ruszyć z ładunkiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek1025    0

ja mam w belarusie 1025 skrzynie 16/8. nie ma rewersu. oby dwie wajchy są z prawej strony. między nogami nic nie ma.też prawda że w transporcie to nie zabardzo np. 10 ton to musisz z mniejszego zakresu ruszyć i póżniej reduktorem przeżucić na szybkie i jest ok. ja z 6 tonami ruszę z szybkiej jedynki.jak już złapiesz w prawę z tym reduktorem to nawet nie będzie zgrzytał.ja w swoim 1025.2 nie mam synchronizowanego reduktora , ale 1025.3 już ma synchronizowany reduktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andzin    20

Mam pytanie czy występuje ten 952.3 z niższą kabiną tak żeby miał ze 2,5m wys bo normalnie to ma chyba 2,75m wys to za wysoki i nigdzie nim nie wjadę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj