330CUrsus

Hamulce pneumatyczne C-330

Polecane posty

330CUrsus    0

Witam. Jeśli taki temat istnieje to poproszę o link bo ja nie znalazłe. Mam do Was pytanie.Czy w 30 z regulatora ciśnienia jak się wykręci ten przewód koło butli to powietrze tak słabo leci czy tak jak z tego otworu do pompowania? Bo u mnie tak słabo i jeszcze wylatuje powietrze z takiej dziury z tyłu regulatora :) .Aha i te powietrze wylatuje z zaworu tego co jest do pedału podczepione a jak przykręce te złącze to nie leci.Czy to tak ma być? Bo nie znam się na pneumatyce w 30 i chcę to wiedzieć bo robię hamulce w przyczepie.Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    122

Z tego zaworu pod pedałem powinno tylko lekko syknąć powietrze jak wciskasz pedał, a tak to nie ma prawa tam nic lecieć. Ten zawór za kompresorem powinien się tylko otworzyć jak w zbiorniku będzie odpowiednie ciśnienie "wskazówka na zielonym" czyli około 5 bar a po obniżeniu ciśnienia powinien się zamknąć. Jeśli ten zawór pod pedałem ci puszcza to nie bierz się za jego naprawę bo tylko szkoda twojej roboty lepiej kupić nowy za około 200 zł i masz spokój na 15 lat. prawidłowe działanie polega na tym że jak wciśniesz pedał hamulca "prawy" przy odpowiednim ciśnieniu to powinieneś mieć możliwość wciśnięcia w szybkozłączu pneumatycznym tego guziczka po środku (nie wiem jak to nazwać). Jeśli nie idzie wcisnąć tzn ze coś jest nie tak. W razie czego spróbuj jeszcze regulacje jednego i drugiego zaworu ten za kompresorem regulujesz poprzez wkręcanie"zwiększenie ciśnienia" a wykręcając"zmniejszenie ciśnienia". Regulujesz to śrubą M8 na 13 klucz, a zawór przy pedale regulujesz cięglami i też wykręcając z niego lub wkręcając ten drut który porusza się w środku zaworu jak coś nie wiesz to pisz na gg


Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

ciężka sprawa do wytłumaczenia ale Jakub dobrze ci to wyłożył. tylko mała uwaga z mojej strony. najlepiej zacznij sprawdzać od strony kompresora jeśli zbyt słabo leci powietrze, odkręcaj wszystkie połączenia i sprawdz drożność rurek. kiedyś zakładało się uszczelki jakie tylko były pod ręką a często się zdarza że puchną ze starości zawężając średnicę. resztę już wiesz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bawidamek    1

Przepraszam ze odkopuje temat ale nie bede zakladal nowego;)A wiec tak chce naprawic instalacje pneumatyczna z C360 i mam kilka pytan:tam gdzie sie podlancza przewod od pompiwania kol jak wlacze sprezarke to leci powietrze i co mam zrobic zeby szlo na butle ??tam pomiedzy butla a pedalami hamulcy jest jakby czujnik bo widze tam jedna wsuwke na przewod elektryczny do czego on sluzy??ktoredy sposzcza powietrze jak jest juz duzo bar w butli aha i ostatnie skad mam wiedziec ile jest powietrza w butli jest jakis wskaznik??Z gory dziekuje za odpowiedzi:):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    2

1. Tam gdzie bierzesz powietrze do pompowania kół to się nazywa odolejacz i tam trzeba taki motylek wkręcić którego pewnie nie masz to musisz dokupić.

2. Nie jestem pewny ale prawdopodobnie jest to czujnik do którego podłączasz kontrolkę od ciśnienia powietrza.

3. Za odolejaczem jest zawór powietrzny który sam upuszcza powietrza jak jest go za dużo w butli czyli na zegarze gdy wskazówka wchodzi na czerwone pole słychać wtedy takie charakterystyczne psiknięcie. Oczywiście musisz go ustawić jest na nim śrubka M8 na klucz 13 i gdy ją będziesz wkręcał to zwiększysz ciśnie w butli a jak wykręcał to zmniejszysz.

4. Jak chodzi o zegar to w rurce co idzie od zaworu powietrznego do butli jest miejsce na wkręcenie takiej cienkiej rureczki której drugą stronę wkręcasz w zegar (wskaźnik podwójny lub potrójny) nie pomylisz się bo w C-360 pewnie masz podwójny to tam z niego wystaje kawałek gwintu na wkręcenie tej rureczki :) Nie za bardzo precyzyjnie się wyraziłem ale nie wiem jak to nazwać :)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bawidamek    1

a ten motylek i ta rurka co idzie do wskaznika bedzie moze w agromie czy trzeba na allegro szukac aha a o czym informuje ta kontrolka i jakiego koloru ona jest??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    122

kontrolka informuje o zbyt małym ciśnieniu w instalacji nie baw się w nią zegar wystarczy bo jak wyłączysz sprężarkę to będzie wciąż świecić :)


Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    2

No właśnie tak jak kolega pisze ale jak Ci się chce to możesz podpiąć tą kontrolkę nie zaszkodzi powinna być czerwona ale to nie jest potrzebne :) Wystarczy zegar, a rurkę i motylek kupisz w każdym Agromie :)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

właśnie jestem w trakcie regeneracji sprężarki hs14 do c330 i otóż ktoś kto robił ją poprzedni nie wsadził łożyska igiełkowego na sworzeń tłoka i na korowodzie dziura się wyrobiła w jajo i mam takie pytanie czy w grene dostane sam korbowód czy jestem zmuszony kupić cały wał. Jakie złączę z tyłu ciągnika jest lepsze bo są dwa rodzaje miękkie i twarde czym się różnią

 

pozdrawiam

waldek415

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro74    3

części powinieneś dostać bez problemu, ale wątpie czy w grene miekie złącze do traktorka twarde do przyczepy, inaczej być nie może

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

mam jeszcze jedno pytanie ktoś kto wcześniej naprawiał tą sprężarkę chyba miał jakiś problem z klinem na wale od strony koła pasowego. chyba nie mógł wybić starego klina i walił z młota wyrobił trochę te gniazdo klina teraz ma ok. 1-2mm luzu klin czy będzie to przeszkadzać w przeniesieniu napędu i będzie zrywać klin ?. Gadałem z gościem bo chciałem żeby zregenerował ten korbowód ale ma za dużo wybity otwór mówił że najlepiej było by wyfrezować w innym miejscu gniazdo klinu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzesinek    0

Pamiętać trzeba, że każdy nowy frez na klin (gniazdo klina) osłabi wałek. Trzeba byłoby podjechać do firmy zajmującej się regeneracją takiego typu sprzętu i poradzić się, raczej za obejrzenie nie skasują a jak mają wiedzę to i poradzą. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

może idzie zregenerować stare gniazdo są jakieś patenty na to ? Jutro będę w grene zobaczymy czy dostane potrzebne części i co powie sprzedawca na temat tego klina myślę że jakby dobrze nabić koło na stożek dokręcić młotem pneumatycznym i jeszcze trochę nabijać przez klucz rurkowy i dokręcać to nie powinno się okręcić. Przecież na sprężarce nie ma nie wiadomo jakich sił. Kiedyś kręciłem sprężarkę kluczem oczkowym to myślę że jak dobrze się koło pasowe nabija to będzie trzymać przecież klin służy tylko żeby kółko się przypadkiem nie ślizgało na wałku a stożek odpowiada za to żeby zaklinować przed obślizgnięciem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzesinek    0

Opinie są różne. Ale jakby co można też złożyć 'na farbę'. Zawsze to coś da. Klejem nie ma co babrać. Dokręcić pożądnie i będzie. Nie ma tam otworków na żadne zabezpieczenia i stosowanie nakrętek koronkowych więc tak musi być. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

byłem dzisiaj w grene nowy korbowód~150zł a wał z korbowodem~250zł raczej będzie mi się opłacało kupić nowy wał z korowodem bo gniazdo klinu koła pasowego nie wygląda za ciekawie widocznie komuś musiał się ściąć i nie mógł wybić i teraz można włożyć tam 2 kliny koło siebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzesinek    0

O ludki ludki tyle pieniążków!. Przesadzają. Szukaj gdzieś może całą sprężarkę. Nie wiem czy jest sens tyle władować w nią. Ja bym szukał coś w zamian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

Jak walił Młotem to nie wiadomo co z resztą sprężarki - szkoda zachodu kupić chyba raczej uzywaną lub nową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

właśnie zakupiłem inną za 100zł niby nie używana leżała w garażu ale i tak rozbiorę i zobaczę co w niej siedzi bo co mam to ma uszkodzony tylko wał a cylinder i tłok nówka jak by coś to przełożę z 2 zrobię jedną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

otóż prawie wszystko mam złożone brakuje mi nakrętki na wał od koła pasowego nie wiecie jaka tam jest nakrętka ? wg. katalogu jest tam m12 ale jak mierzyłem suwmiarka to wyszło 19mm w grene takiej nie dostane jedynie że kupie nowy wał. nakrętka ma podobno drobny gwint ale nie wiem o jakim skoku może ktoś wie jaka tam powinna być nakrętka ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

właśnie znalazłem większość rurek które zostały zdemontowane przy remoncie. nie mogę znaleźć rurki zbiornik powietrza - zawór hamulcowy i zaworu hamulcowego . Nowy zawór hamulcowy wydatek gdzieś 170zł rurka 20 zeta. Nie wiem gdzie szukać muszę jeszcze zobaczyć pod wiatą ale nie wiem czy będzie ten zawór jeszcze sprawny czy opłaca mi się go szukać czy lepiej kupić nowy i mieć spokój ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojo123    4

Cześć mam problem z hamulcami pneumatycznymi w c-330, problem jest taki że kupiłem nowy zawór hamulcowy ale nie było tych cięgieł co wyciągają ten rdzeń zaworu, więc nie wiem jak połączyć te cięgła da zaworu.Najlepiej by było jak by mi ktoś zrobił zdjęcie i pokazał jak to jest połączone.


:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Werben
      Witam, mam problem z zaworem powietrza tym pod pedałami hamulca, jest wymieniony na nowy, ale mam problem z regulacją. Otóż gdy wcisnę pedał do końca to cały czas syczy mi z niego aż do zejścia ciśnienia do 0. Jak go wyregulować, wcześniej na starym gdy wcisnąłem pedał do końca to tylko syknął raz i trzymał ciśnienie.
    • Przez yoma
      Witam, 
      czy miałby ktoś schemat/ budowę zaworu sterującego przyczepy? Podrzucam zdjęcie zaworu, Szukam 2 dzień po Internecie nigdzie nie mogę znaleźć są same schematy podłączenia, a ja potrzebuję budowę, gdyż mój obecny nie działa poprawnie i zastanawiam się czy ktoś już nie grzebał i źle nie złożył. Z góry dzięki.   

    • Przez wyrebski1
      Chcę wymienić bęben hamulcowy w C-330. Mam już wyjętą półoś z pochwy, także półoś wyciągnąłem ze zwolnicy. Praktycznie na samej półosi mam tylko bęben ale jak on schodzi-jest tam jakieś zabezpieczenie?
    • Przez Rafał2222
      Witam.Mam mały problem w zetorze 5011. Gdy wcisnę pedał hamulca są jak żyleta obydwa  koła stoją ale jak drugim razem to już słabiej hamuje. Jak by były zapowietrzone to by za każdym razem by słabo hamowały a tu raz koła stoją raz nie. Tendencja siły hamowania prawego koła jest silniejsza od lewego tutaj podejrzewam wyrównywacz że nie łapie równo dwóch kół. Ale czy może być też winowajcą że hamulce są dobre a raz słabsze?
    • Przez Marcin400
      Witam chciałbym odpowietrzyć układ hamulcowy w valtrze lecz poza typowymi odpowietrznikami na cylinderkach znajduje się też taka skrzyneczka z 2 odpowietrznikami. Pomógł by ktoś i powiedział jak w takim ciągniku odpowietrzyć układ? Z góry dziękuję.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj