poodzio

Renault 145.14 przepala się bezpiecznik

Polecane posty

poodzio    0

Witam właścicieli ciągników Renault i proszę o pomoc w jednym z problemów z moim Renault 145.14.

Problem polega na przepalającym się bezpieczniku, który zaznaczyłem na załączonym zdjęciu. Byłbym wdzięczny za pomoc w weryfikacji od czego jest ten bezpiecznik.

Skoro już zacząłem temat to odpowiedzcie proszę czy to prawda, że do kabiny TX pasuje wentylator/dmuchawa od forda escorta?

Ciągnik kupiłem niedawno, na razie ogarnąłem go (ile mogłem i potrafiłem) mechanicznie i trochę wizualnie (aby nie straszył na wsi), teraz pora na szczegóły (nie działa nadmuch i wycieraczka).

Jeszcze jedno pytanie wyprzedzające moje przyszłe grzebanie przy maszynie: gdyby silnik wycieraczki był spalony to od czego można zastosować zamiennie?

Gdyby ktoś był tak dobry i udostępnił schemat elektryczny do tych ciągników, bo niektórych rzeczy nie mogę ogarnąć: tomaszpudo@interia.pl

Wiem, że teraz prace polowe w pełni, ale byłbym wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania, szczególnie na temat bezpiecznika

Pozdrawiam ze świętokrzyskiego

Tomek

Bezpieczniki 145 14.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

z bezpiecznikiem nie pomogę na szybko to włączaj światła po kolei jak nie będzie to może on od tego , a najlepiej załącz lampę i bezpieczniki wyciągaj będziesz wiedział który od czego , zastaje jeszcze nadmuch i wycieraczki , a może on od której z tych rzeczy sprawdzałeś zasilanie przy przełącznikach ? 

W fiacie też miałem problemy raz mi nie gasł (z kluczyka ) a okazało się że dwa kable się zwarły ... , jeszcze światła z przodu raz były raz nie a tam kostka bolce przegrzane aż sie plastiki potopiły . 

Co do silniczka dmuchawy na szrot bierz i dopasowuj , ktoś miał w fendzie taki sam jak vw jest i mersie , to tu jakieś francuzy może , kiedyś założyłem do polo 2 silnik dmuchawy od żuka podłączyłem te oporniki i były 3 prędkości .

A w jd 2650 silnik wycieraczki od vw domodziłem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poodzio    0

Dzięki sebe1033 

Dziś doszedłem od czego ten bezpiecznik - od silnika wycieraczek. Ktoś już chyba wcześniej wymieniał ten silnik i coś jest pomieszane w kostce z kablami. Kupiłem dziś na szrocie silniczek od VW LT. Musiałem co prawda nawiercić nowe otwory na śruby w mocowaniu, ale to nie aż tak duży problem. Z braku nerwów podłączyłem do kostki tylko dwa kable- masę i zasilanie (które pojawia się po wciśnięciu włącznika wycieraczek). Pozostałych dwóch nie wpinałem. Teraz jedynie muszę przyciskiem załączania wycieraczek łapać pozycję w jakiej mają stanąć po wyłączeniu, ale to jakoś da się przeżyć. Kiedyś w wolnej chwili do tego wrócę. Na razie wycieraczki ogarnięte :)

Silniczki dmuchawy podobno pasują od skody felicii. Takowe też zamówiłem. W poniedziałek dojedzie kurier to okaże się, czy trzeba będzie coś znowu kombinować... I tak z wyjęciem obecnych z kabiny zeszło mi całe popołudnie (miałem problem z dolnymi śrubami mocującymi wentylatory - musiałem je w końcu odciąć). Przy okazji pourywałem 11 z 12 szpilek mocowania dachu - przed chwilą skończyłem gwintowanie...

W poniedziałek sprawdzę nagrzewnicę czy jest szczelna (węże od nagrzewnicy nie są podłączone). Zawór regulacji ogrzewania w kabinie wygląda na sprawny po zaglądnięciu do środka. 

W poniedziałek tez czeka mnie serwis wtyczek pod prawą boczną szybą. Okazuje się, że z powodu nieoryginalnej szyby kable i wtyczki były dosłownie w błocie. Teraz wszystkie trzy mają kilka całkowicie skorodowanych połączeń. W poniedziałek przyjdą pocztą takie jak powinny być konektorki i będzie zabawa w cierpliwość... Te prześniedziałe połączenia to między innymi kable prądowe do wentylatorów nadmuchu. Może uda mi się porobić trochę zdjęć to kiedyś w zimowe dni postaram się napisać jakiś manual ☺️

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

zawór wygląda na sprawny ale ruszałeś go tzn otwierałeś zamykałeś ? Ja z w 7211 i fiacie mam nie ruchome ... 

Co do wtyczki pod szybą popatrz dobrze może to nie od błota a słabe styki i sie powypalały i pordzewiały a błoto to przy okazji 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poodzio    0

Tak, zawór dobrze się otwiera, nie ma dużego oporu. Zaglądałem do niego i stąd nadzieja, że powinien być sprawny. 

Ciągnik z 1986 roku więc czas z wtyczkami zrobił swoje. Nie dziwię się już skąd tyle spalonych ciągników widzi się na internecie... I to przeważnie spalone kabiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522
22 godziny temu, darekchmiel1991 napisał:

od czego są te 4 zielone przekaźniki?

TRZECI od prawej to lamy robocze z tyłu, wiem bo go wymieniałem, reszta to chyba światła, krótkie, długie.Najlepiej wyciągaj po kolei to się dowiesz, bo ja ze dwa lata temu wymieniałem ten przekaźnik i też szukałem który jest spalony wyjmując po kolei.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam możliwości takiego sprawdzenia bo u mnie cała instalacja pomieszana i dlatego pytam bo chce do wszystko doprowadzić do ładu ale niestety schematu nie mam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj