Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
janek884    37

Witam,

Chciałbym się Was poradzić w sprawie wycieku z przedniej zwolnicy. W miejscu gdzie zaznaczyłem na zdjęciu strzałką wycieka olej i jest luz w miejscu w którym wałek wchodzi do koła.  Luz jest wyczuwalny ręką i wynosi ok 2mm. Niedawno został wymieniony uszczelniacz w tym miejscu, jednak luz powoduje to że olej wciąż cieknie (po kilku mth od naprawy).

Wyciek jest od strony koła, a od strony mostu przedniego jest szczelnie.

Ma ktoś pomysł jak usunąć luz 2mm w miejscu strzałki na zdjęciu? Dodam że w drugim kole jest bez luzu. IMAG0124.thumb.jpg.69d4ecb7a763d1fbc1f94c8ebb3484a9.jpg

InkedIMAG0123_LI.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Tam jest tuleja mosiężna, pewnie do wymiany. A masz dobre, drożne odpowietrzenie. Bo to podstawa.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek884    37

 

Tak, odpowietrzenie jest drożne ponieważ nalałem za dużo oleju i tamtędy też na początku wyciekało.

A powiedz proszę czy tulejka o której mówisz to jest element 41 na rysunku? Bo rozumiem że ona musi być gdzieś blisko uszczelniacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lotnik993    16
lepiej się pochwał co ten biedny traktor ciągnął przez swoje siły ze żadna uszczelka teraz nie wytrzymuje :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek884    37

Traktor niedawno kupiony i jestem na etapie remontów i usuwania przecieków. tak więc o jego przeszłości to mało wiem.

A jeśli chodzi o uszczelki to żaden uszczelniacz nie wytrzyma długo jeśli łożyskowanie nie jest sprawne. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jack80    19

w zwolnicy jak dobrze pamiętam sa dwa uszczelniacze,jeden mały tu gdzie tulejka a drugi jest  duży znajdziesz w katalogu .U mnie wymieniłem tulejke  ten mały uszczelniacz i nie pomogło.Okazało się ,ze pękła sprężynka w tym dużym uszczelniaczu i olej się wylewał na koło.

Edytowano przez jack80
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59
Przechodziłem już to u siebie w obydwu kołach. Wymieniłem oba uszczelnienia, tulejkę i ten wałek bo stary miał już głębokie rowy powycierane. Dodatkowo została wyszlifowana powierzchnia tam gdzie uszczelnia duży symering bo było nierówno. Myślę że po takim zabiegu zwolnice posłużą parę ładnych lat.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Tak 41. Wyrywasz ja  mocnym śrubokrętem i  nową wbijasz. Ale nowe są do obróbki przeważnie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101
Napisano (edytowany)

Dokładnie jak mówią poprzednicy, musisz zdjąć całą zwrotnicę i wymienić tuleję mosiężną wewnątrz, do tego czeka najprawdopodobniej wymiana ośki, chociaż niektórzy napawają te wypiłowane rowki na niejm obtaczają i chodzi, tam są też 2 uszczelniacze obok siebie(przynajmniej u mnie na rysunku 44).

Ja ostatnio jak to robiłem to nowej tulejki nie musiałem roztaczać po prostu ją wbiłem i z ośką pasowała idealnie.

 

Edytowano przez samtech84
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek884    37

Powodem awarii była rzeczywiście mosiężna tulejka. Problem rozwiązany, dziękuję wszystkim za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23

Koledzy a jak wyciągnąć tą podkładkę przed tuleją mosiężna bo też jestem na etapie wymiany uszczelnień i łożysk i oczywiście półosi bo uszczelnienie go wyrobiło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek884    37

O którą podkładkę chodzi? Napisz jaki numer według rysunku powyżej.

U mnie udało się rozebrać bez rozkręcania zwolnicy. Odkręciło się tylko te czopy z łożyskami stożkowymi (nr 54 , 57) i cała zwolnica odeszła. Później odkręciło się podkładkę na 8 śrub ( nr 46) i już wtedy był dostęp do tulejki mosiężnej. Tulejka była luźno w obudowie i wyszła ręcznie bez problemu.

Później nowa tulejka i nowe uszczelniacze i działa bez problemu do dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelek998    23
Napisano (edytowany)

U mnie tuleją chodzi luźno ale przed nią jest podkładka i nie wiem czy ja trzeba wyciągnąć czy jak. To jest pozycją chyba 43 

 

Edytowano przez Pawelek998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek884    37

Ta podkładka powinna wyjść luźno, spróbuj śrubokrętem albo jakimś haczykiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127
Dnia 31.01.2018 o 22:33, koper88 napisał:

Przechodziłem już to u siebie w obydwu kołach. Wymieniłem oba uszczelnienia, tulejkę i ten wałek bo stary miał już głębokie rowy powycierane. Dodatkowo została wyszlifowana powierzchnia tam gdzie uszczelnia duży symering bo było nierówno. Myślę że po takim zabiegu zwolnice posłużą parę ładnych lat.

Tam, gdzie uszczelnia duży uszczelniacz jest nabity pierścień stalowy. zbija się go od przeciwnej strony przez małe otwory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
friz    3

Pozwole sobie odkopac temat, odkrecilem zwolnice wyjalem te 2 stare uszczelniacze ale tulejka siedzi szywno i nie ma szans zeby ja wyciagnac wiec musze rozebrac zwolnice, Jest jakis sposob zeby to zrobic domowymi sposobami czy potrzebny jest jakis specjalny sciagacz czy tez prasa? Nie chce jej zepsuc pukajac mlotkiem bo to zeliwo wkoncu ale wyglada, ze jest mocno zapieczone.

A co do walka to sa na nim delikatne rowki, nowe uszczelniacze i tulejka beda w stanie uszczelnic czy raczej walek tez do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Kupujesz szpilkę, albo długie śruby chyba m14 (musisz sprawdzić) w zwrotnicy po odkręceniu blachy tej przy uszczelniaczach masz gumowe korki, wyciągasz i robisz 3 szpilki najlepiej twardość 10,9 i wkręcasz w te 3 otwory. Po kolei je wkręcając zaczynasz rozdzielać zwolnicę od zwrotnicy. Samą tulejkę aby wyciągnąć to wbijasz coś cienkiego pomiędzy tulejkę a ściankę zwrotnicy, tulejkę ściągnie i ją kulturalnie wyciągasz. To nie jest żeliwo, to jakiś rodzaj staliwa.

 

Do rozdzielenia możesz sobie zrobić ściągacz, na youtube ktoś pokazywał jak robił to w mniejszym zetorze, ale generalnie zasada taka sama.

Jak są rowki to długo nie będzie chodziło, u mnie po wymianie samych uszczelniaczy chyba rok nie ciekło. Jak byś kupował ten wałek to szukaj takiego po obróbce cieplnej bo te nieutwardzone to syf.

Edytowano przez samtech84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

zycze powodzenia zeby to tak prosto poszlo.... ja musialem zalozyc winde 12 t i zrobic z drutu odpowienie mocowanie do tego mlot 5 kg i jakos poszlo, drut min 10 bo 8 pekal


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
friz    3

Tam jest jakies lozysko pomiedzy zwolnica a zwrotnica? bo zastanawiam sie czy jest sens to rozdzielac jesli jest tak jak kolega wyzej napisal, ze da sie ta tulejke sciagnac podwadzajac czyms cienkim to wymienie tylko tulejke uszczelniacze i walek bo mi chodzilo o likwidacje wyciekow a przy okazji wymiane lozysk/satelit jesli byłyby w zlym stanie ale jak na razie wszystko wyglada ok wiec chyba nie ma sensu ewentualnie rozebranie dla samego sprawdzenia lozyska miedzy zwolnica a zwrotnica (o ile takowe sie tam znajduje)

Edytowano przez friz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Jest łożysko, ale mało kiedy siada. Jest też uszczelniacz, który potrafi sobie puścić ze starości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grom4444    0
Dnia 11.03.2019 o 21:06, samtech84 napisał:

Kupujesz szpilkę, albo długie śruby chyba m14 (musisz sprawdzić) w zwrotnicy po odkręceniu blachy tej przy uszczelniaczach masz gumowe korki, wyciągasz i robisz 3 szpilki najlepiej twardość 10,9 i wkręcasz w te 3 otwory. Po kolei je wkręcając zaczynasz rozdzielać zwolnicę od zwrotnicy. Samą tulejkę aby wyciągnąć to wbijasz coś cienkiego pomiędzy tulejkę a ściankę zwrotnicy, tulejkę ściągnie i ją kulturalnie wyciągasz. To nie jest żeliwo, to jakiś rodzaj staliwa.

 

Do rozdzielenia możesz sobie zrobić ściągacz, na youtube ktoś pokazywał jak robił to w mniejszym zetorze, ale generalnie zasada taka sama.

Jak są rowki to długo nie będzie chodziło, u mnie po wymianie samych uszczelniaczy chyba rok nie ciekło. Jak byś kupował ten wałek to szukaj takiego po obróbce cieplnej bo te nieutwardzone to syf.

a jak to rozpoznać czy po obróbce czy nie?? zapytam w sklepie a oni zrobią oczy i wręczą mi jakiś syf... więc jak to rozpoznać??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jasio88    75

Panowie ma ktoś foto. jak założyć ten duży oring w zwolnicy ursus 1014 bo jak rozbijałem kosz przekładni to wypadł i teraz nie wiem jak był a ta pomyłka może mnie wiele kosztować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Theprzemo205
      Witam. Przetarł mi się zbiornik paliwa w 60 -tce. Może ktoś z was kleił zbiornik? Jeśli tak to jakiego kleju użyć. Wgl czy jest to możliwe zaklejenie.
    • Przez patataj_
      Witam, mam problem z wyjściem wału z silnika trzydziestki, a mianowicie Koło zamachowe jest zdjęte i aluminiowy uszczelniacz też. Wał w środku jest odkręcony, wszystkie te mocowania są poodkręcane A wał nie chce wyjść. Jak go wyjąć? Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj