jankris

Wzrasta poziom oleju w silniku 6310

Polecane posty

jankris    12

Od pewnego czasu obserwuje że w moim 6310 przybywa oleju w silniku (ok 10l). Zauważyłem że z odmy czuć paliwem, a olej w silniku zrobił się rzadki. Ma jednak normalny kolor i jednorodną konsystencję. Ciągnik pracuje dobrze, pali dobrze, ma moc, Płynu chłodniczego nie ubywa.

W czym tkwi poroblem i czy dalej można jechać. Olej wolałbym zmienić po ewentualnej diagnozie i wiosną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to przemawia tylko za tym ze któryś wtrysk zaczyna lać ale to powinien troche tracić na mocy i do tego dymic na siwo.


Było ich czterech: -Ursus 2812+tur
-UrsusC-360
-Zetor 7745
-Fendt 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wituś    1

Wiesz nie chce Cie straszyć ale podobną sytłącje miał mój wójek w volvo FH12. Działo sie tak samo jak opisałeś nikt nie mógł wyczaić o co chodzi każdy wymieniał tylko pompowtryskiwacze aż pojechał do serwisu volvo i stwierdzili mu że ma pękniętą głowice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    12

Czy przy tej pęnietej głowicy silnik był czysty i do oleju nie dostawał sie płyn?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

W moim MF 255 dzieje się tak jak membrana w pompce wspomagającej zacznie przepuszczać paliwo wtedy przez pompkę idzie paliwo do miski olejowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domin902    2

Prawdopodobnie tak jak koledzy piszą leje Ci któryś z wtryskiwaczy!!

Po prostu ropa nie jest rozpylana dobrze prze wtryskiwacz tylko część ropy spływa po ścianie cylindra i jest zgarniana przez tłok {pierścienie} do oleju i prze to wzrasta poziom oleju!!!


Kierownicę ujął w dłoń, Przeżegnał się, beret na skroń, W stacyjce kluczyk raz i dwa, I spalin kłąb i silnik gra. Już na polu za łanem łan, I wykonany za planem plan. A w sercu radość albo gniew. Słoneczko mu gdzieś zza drzew!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dwojtek01    14

@ jankris radzę nieczekać do wiosny , no chyba że niebędziesz użytkował tego ciągnika . Jeżeli masz paliwo w oleju to przy dużym obciążeniu elementy silnika będą słabo smarowane i zajedziesz silnik .Radzę sprawdzić wtryskiwacze i pompę wtryskową ,no i wymienić olej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jeśli masz pompę rotacyjna przez nią (uszczelniacze) może przeciekać ON lub jak mówi jozin przez pompkę zasilającą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati9621    16

Radził bym ci te wtryskiwacze wymienić bo ropa będzie wypłukiwać silnik i się będzie szybciej zużywał silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    12

Pali zimny i nie dymi. Ma moc. Silnik dymka nawet nie puści a zdechnie. To nie wtryski. W JD jest pompa rotacyjna i bierze napęd przez przekładnię zebatą pod pokrywą olejową z silnika. Myślę że może jakiś oring w pompie przepuszcza od strony napędu i tamtędy paliwo przecieka do komory olejowej silnika. Upusciłem do stanu właściwego, zrobię ze dwie motogodziny i sprawdze czy przybywa. Jeśli tak to demontaż pompy. Moim skromnym zdaniem, zgadzacie się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

masz rację z tym ze simering ci padł na wałku pompy ale musisz znalesc przyczynę dlaczego? ja miałem podobną sytuację i okazało sie ze miałem nadmiar pompy przytkany i to wszystko przez to!! wię zacznij od tego i może nie bedziesz musiał wyciągać pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    12

masz rację z tym ze simering ci padł na wałku pompy ale musisz znalesc przyczynę dlaczego? ja miałem podobną sytuację i okazało sie ze miałem nadmiar pompy przytkany i to wszystko przez to!! wię zacznij od tego i może nie bedziesz musiał wyciągać pompy

 

Ty masz JD z pompą rotacyjn? Jak sprawdzić ten przelew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

najprawdopodobniej to wlaśnie przez pompę ON leci ci do oleju .w volvo jest trochę inaczej niż w ciągnikach, bo w nim odpływ paliwa nie odbywa się przewodem bezpośrednio z wtrysku, toklo w głowicy jest kolnierz paliwowy do którego wplywa olej z pompowtrysku a dopiero z tago kołnierza leci przewodem do zbiornika


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1986    0

kolego od JD ja nie mam JD ale IHC i pompę mam tez rotacyjną u mnie było tak ze ta śruba co sie wkręca od góry w pompę wtryskową(nadmiarowa) była przez jakiegoś idiotę przytkana. a co do sprawdzenia to poprostu sprawdzić przepływ czy nie jest zamały!! i tak jak ty miałem takie same objawy ale najpierw wyjełem pompę i wymieniłem simering ok 7zł ale to było bez potrzeby bo drugi raz stało mi sie to samo ale teraz szukałem az znalazłem!!! I już 3 lata jak jest git:)Ps jest jeszcze tak ewentualność że może jak twój ciągnik był długo nieuruchamiany to mógł sie zrobić wżer na wałku od pompy i wtenczas trzeba napewno wymieniać simering ale to nie pomoże na długo!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUCH1234    93

Ja miałem podobny problem w bizonie przybywało mi ON do oleju a przyczyna to była taka ze pekła rurka od nadmiaru i tamtedy sie dostawało paliwko tak wiec proponuje zaczac od tej rurki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    12

Taj jak sądziłem, poszedł uszczelniacz na ośce pompy rotacyjnej od strony koła napędzającego. Przez ten uszczelniacz paliwo z pompy przedostawało się do silnika.

Wymiana uszczelniacza i ustawienie pompy 300 zł.

Chodzi już 200 mth jak zegarek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    12

Każdy niezły pompiarz to zrobi.

Wymieniał ktoś chłodnicę od oleju skrzyni biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
juras390    2

panowie umnie w kolektorze powietrza jest olej myśle że turbina puszcza czy można tak pracować czy trzeba to pilnie robić

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogi430    0
Dnia 7.07.2010 o 11:47, jankris napisał:

Taj jak sądziłem, poszedł uszczelniacz na ośce pompy rotacyjnej od strony koła napędzającego. Przez ten uszczelniacz paliwo z pompy przedostawało się do silnika.

Wymiana uszczelniacza i ustawienie pompy 300 zł.

Chodzi już 200 mth jak zegarek.

Witam

Miałem taki sam przypadek w JD 6110 pompa oddana do naprawy koszt 650zł podobno kasowali jakieś luzy i uszczelnianie. Mam pewne obawy czy mnie nie naciągają bo moim zdaniem wystarczyło by wymienić uszczelniacze. czy wie ktoś czy są tam jakieś łożyska ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł20498
      Witam wszystkich mam taki problem z john deerem 6310 a mianowicie czasem dzieje sie tak ze wrzuce rewers do przodu a ciagnik nie jedzie poruszam troche rewersem albo zgasze ciagnik i odpale wrzuce rewers i ciagnik jedzie. Zadne kontrolki sie nie pala problem jest tylko do przodu  do tylu ciagnik jedzie bez zarzutu dodam ze problemu z uciagiem nie ma dzieje sie to to sporadycznie czasem tez lubi wyrzucic rewers po czym wrzuce i jedzie dalej. Czy jest jakis przekaznik rewersu w tej skrzynce  z bezpiecznikami albo moze to ktoras z cewek ? Gdzie one sie znajduja.? Pozdrawiam
    • Przez Przemektsp
      Dzień  dobry
      Mam problem z moim john-deere 6610 przechodzi sam w tryb diagnostyczny d1a podczas jazdy , zapala sie ,,i,, niebieskie, czerwony i żółty wykrzyknik 
      Nie mam wsadzonego bezpiecznika do diagnostyki
    • Przez Lukas85
      Koledzy mam problem z przyciskami od EHR na błotnikach ciagnika JD 6910. Problem polega na tym że pod błotnikami sa jedynie uciete kable a przycisk dostałem oddzielnie wraz z kawałkiem wiazki. Po lewej stronie jest 8 kabli, natomiast wtyczka w przycisku ma tylko 6. Po prawej stronie jest 6 kabli ktorych kolory odpowiadaja kolorom w uciętej wtyczce ktora dostałem. Podłaczyłem przycisk z prawej strony dopasowujac kolory ale nic nie działa. Zmierzyłem napiecia na przewodach i po przekreceniu kluczyna na 4 z nich jest napiecie. Troche to według mnie nie logiczne bo wydaje mi sie ze napiecie powinno byc tylko na dwoch przewodach. Sam przycisk sprawdziłem i jest na 100% sprawny. Wewnąttrz są dwa mikrostyki z 3 przewodami każdy. Jak dany przycisk nie jest wcisniety styk zwiera dwa przewody. Po nacisnieciu rozwiera jeden z nich i dolacza drugi. Wyglada mi to na kontrole obecnosci lub sprawnosci przycisku na błotniku. 
      Czy ktos moglbym sprawdzic ile ma przewodów i jakie sa kolory we wiazce z lewej strony?
      Czy w tym ciagniku da sie w jakis sposób sprawdzic błędy podnosnika bez podłaczania komputera?
    • Przez Artur312
      Witam.pytanie czy ktoś przerabiał temat z .Skrzynia mechaniczna z rewersem elektrohydraulicznym. Na wstecznym biegu słychać stukanie pod kabiną ale tylko gdy włączony napęd.
      Może ktoś pomoże w tymacie .
    • Przez Joejoe
      Świeci kontrolka nr 1. Nie ma żadnych objawów spadku mocy itp. Pod obciążeniem podczas orki świeci kontrolka nr 9. Czujnik wymieniony, ciśnienie na hydraulice 200bar. 100mtg po wymianie oleju i filtrów oryginał jd
      Jak sprawdzić ciśnienie na skrzyni?
       

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj