kamilo1

ustawienia zaworów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kamilo1    1

Witam.

Panowie mam pewien problem. Byłem zmuszony rozebrać silnik w białorusku 50-powód, woda w silniku. Wymieniłem tuleję , poskręcałem wszystko do kupy, no i muszę teraz ustawić zawory, a nigdy tego nie robiłem. Czy gdzieś na forum znajdę post na ten temat, lub ktoś może opisać mi krok po kroku jak ustawić zawory.

Czekam i dzięki.


" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli w 1 cylindrze zawór ssący opadnie na dół to ustawiasz na 3 cylindrze oba zawory na luz 0.25mm, a następnie gdy w 3 cyl opadnie ssący na duł to w 4 cyl mozna ustawiać tak samo.potem2 cyl jak w 4 ssacy na dole i na koncu 1 cyl jak w 2 ssacy na dole tylko pamientaj o odp;odpowiednim luzie na popychaczach zanim zaczniesz ustawiać zawory zeby tłok nie udezył w zawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

0,25mm w Iwanie, to życzę powodzenia i radości z jazdy. Fabryka podaje 0,4-0,5 mm. Ja zawsze ustawiam na 0,35-0,4 mm i jest dobrze (luz nie za mały i nie za duży). A co do techniki ustawiania to ustawiasz tłok pierwszego cylindra w GMP (obydwa zawory całkowicie zamknięte) i ustawiasz luz. Potem obracasz wałem o 1/2 obrotu i ustawiasz luz w kolejnym cylindrze zgodnie z kolejnością pracy. Nie pamiętam jaka ona jest w "50", ponieważ ja zawsze patrzę na zawory kiedy są zamknięte i stąd wiem który cylinder ustawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy zauważyłeś ale ten silnik to 50-tka a tam jest nieco inna głowica i płaskie tłoki mi mechanik ustawiał na 0,25 i jest super ale możliwe ze masz racje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pierwszy raz jak ustawiałem w "50", nie miałem instrukcji i w ogóle nie wiedziałem jaki luz powinien być w Iwanach, więc ustawiłem na 0,25 mm. Ciągnik po rozgrzaniu silnika tracił moc. Okazało się, przyczyną jest za mały luz i zawory się nie domykały. Później gdzieś znalazłem instrukcję obsługi i tam napisano, że luz ma wynosić 0,4-0,5 mm. Dotyczy to również MTZ 80 i wszystkich ruskich wynalazków. Od tamtej pory ustwiam luz na 0,35-0,4mm i jest dobrze. Kiedyś zdjąłem nawet pokrywę zaworową na gorącym silniku i okazało się, że szczelinomierz 0,1 mm (cieńszego nie miałem) nie mieści się w szczelinie między popychaczem a dźwignią. Dlatego uważam, że 0,25 mm to trochę za mało. Ale jeżeli u Ciebie silnik pracuje dobrze to możesz tak ustawiać. Z tym, że jak czasem temperatura przekroczy Ci 100°C, luz się może jeszcze zmniejszyć i zawory mogą się nie domykać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacooo    0

Krok po kroku jak ustawić luzy zaworowe:

 

Przed przystąpieniem do regulacji zaworów należy zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić dokręcenie nakrętek wsporników osi obrotu dźwigienek zaworowych. Powinny być zakręcone momentem 60 ÷ 90 Nm (6.0 ÷ 9.0 kGm). Przeprowadzenie regulacji zaworów wymaga wykonania następujących czynności: • obrócić, używając klucza nasadowego, wałem korbowym, do momentu przekrycia się zaworów na pierwszym cylindrze [zawór dolotowy (ssący) otwiera się, zawór wylotowy (wydechowy) zamyka się], a następnie wyregulować luzy 4-go, 6-go, 7- go i 8-go zaworu licząc od wentylatora; • luz zaworowy mierzy się przy pomocy szczelinomierza 5 między trzonkiem zaworu 3, a dźwigienką zaworową 4. Dla ustawienia luzu zaworowego należy poluzować nakrętkę zabezpieczajcą 1 śruby regulacyjnej 2 w dźwigience zaworowej. Wkręcając lub wykręcając śrubę regulacyjną 2 ustawić wymagany luz zaworowy, dokonując jego pomiaru przy pomocy szczelinomierza 5. Po wyregulowaniu luzu i zakręceniu nakrętki zabezpieczającej 1 należy ponownie skontrolować luz obracając drążkiem popychacza; • obrócić wałem korbowym o 1 obrót (360°), tak by zawory 4-go cylindra były przekryte i wyregulować luz na 1-wszym, 2-gim, 3-cim i 5-tym zaworze. Luzy zaworowe mierzone na zimnym silniku, powinny wynosić: BELARUS 820 / 920 / 920.2: - dla zaworu dolotowego (ssącego) 0.20 ÷ 0.35 mm; - dla zaworu wylotowego (wydechowego) 0.20 ÷ 0.35 mm. BELARUS 920.3 / 920.4 / 952 / 952.2 / 952.3 / 952.4 / 1025 / 1025.2 / 1025.3 / 1025.4: - dla zaworu dolotowego (ssącego) 0.20 ÷ 0.35 mm; - dla zaworu wylotowego (wydechowego) 0.35 ÷ 0.50 mm. Po dokonaniu regulacji zaworów, należy zamontować pokrywę zaworów zakładając (w razie potrzeby) nową uszczelkę.

 

Zródło: http://www.pronar.pl/pdf/instrukcje/BELARUS%20820_920_952_1025_PL.pdf

 

Albo tu jest fajny filmik tyle że na ursus- c 360 :(



Klub Posiadaczy Kumurunów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj