tata1

Przełacznik WOM 540/1000

Polecane posty

tata1    0

Witam

Nurtuje mnie pytanie, czy ktoś dorabiał przełącznik 540/1000 obr. Bo do brony wirnikowej stosuje 1000obr, a do reszty 540. No i przełączqanie jest niewygodne, muszę odkręcić te dwie śruby, wyjąć z boku końcówkę z drobnym frezem, zatkać ją czymś co mam pod ręką (śruba, patyk, gałązka z wierzby :-) ), włożyć zatkaną końcówkę i zakręcić dekielek z powrotem, by uzyskać 1000 obrotów na WOM. Nie mówie, że chce przełącznik w kabinie, mógłby być tam na dole z prawej strony, tylko by to była jakaś dziwignia. Mam już pomysł na tą dźwignię, ale może nie warto "obalać przewróconego muru" i ktoś to już zrobił i ma u siebie. Może jest w sprzedaży? Macie jakieś info ?

 

 

ZAPRASZAM KILKA POSTÓW NIŻEJ - CIEKAWE ROZWIĄZANIA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

COś ????????? Dzięki, ale na to wpadłem już kiedyś, niestety na ten temat tam nie ma nic.

 

Czekam na jakieś pomysły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Jest w galerii bo widziałem.Taka wajcha i w tej obudowie dziura i rurka wspawana, i rurka nacięta a na wałku krosta wystaje i jak jak wyciągasz to po tym wycięciu a żeby zablokować to rowek ma uskok i porostu wajchę przekręcasz. A ja mam inny problem, otóż ja nie mogę tych 1000 obr włączyć jak włożę to końcówkę co jest z tyłu od 540 to ni wała nie chce wejść do końca aby się zazębiło 1000 a jak pobije młotkiem to wskoczy i zaraz odda i nie mogę tego dekla nakręcić, nawet jak nakręcę stosując dłuższe szpilki to i tak sprężyna w deklu nie wypchnie wałka. jakieś zalecenia??? Nie chce na chama bo jak mi 540 zginie to będzie czapa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

Nie znalazłem tego, ale dzięki za opis dźwigni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

Po przeanalizowaniu forum, doszedłem do wniosku, że nie ma dobrze opisanej zasady przełaczania obrotów, zebrałem pomysły z kilku postów i dołożyłem swoje, by przedstawić szerszemu gronu.

 

Załączam opisy , jak zrobić przełącznik i jak działa w Ursusie i Zetorze oryginalnie przełączanie obrotów.

Dla zainteresowanych i niezorientowanych to przybliżam, że ta końcówka z prawej strony to tam się wogóle nie kręci, tam ma taki podręczny schowek, który przy okazji wykorzystuje końcówkę jako przełącznik. Po prostu to było najprostsze do skonstruowania, żeby nie zgubić drugiej końcówki. Żeby zmienić na 1000 obr to wyciągamy z tył końcówkę, jest ona pełna, bez wydrążenia, więc jak ją wciśniemy w schowek z boku to ona przesunie (popchnie) wodzik i zazębią się w skrzyni pośredniej inne koła zębate. Końcówka z drobnym frezem wa wydrążenie, więc wodzik jest z 1,5 cm głębiej i wtedy zazębiają się inne koła. (zobacz rysunek).

Dodam tylko że NIE MA ZNACZENIA jaka końcówka jest z tył wkręcona, tylko jaka jest z boku. Jeżeli z boku jest włożona końcówka z drobnym frezem (1000), lub wcale niema żadnej (pusto) to wtedy mamy z tył 540obr. Jeżeli natomiast wsadzimy końcówkę pełną (z grubym frezem-540) , lub wbijemy kawałek twardego drewna do wewnątrz wydrążonej końcówki z drobnym frezem to się załączy wtedy 1000 obr.- oczywiście po zakręceniu tak zmodyfikowanej końcówki.

 

Przedstawiam prowizoryczny rysunek, by zrozumieć jak dochodzi do przełączania obrotów WOM, dla tych co jeszcze do tego nie doszli.

 

540-1000.JPG

A teraz przekrój poprzeczny :-) trochę jak rysunek w przedszkolu, ale chodzi o zasadę działania.

 

widok1.JPG

Czyli widać, że można zrobić ręczną dźwignię, która będzie wciskać trzpień wewnątrz "schowka", lub go zwalniać. Dzięki temu można by przełączać obroty za pomocą zewnętrznej dźwigni, która niekoniecznie musi być w kabinie, a i tak będzie ułatwieniem.

Można też zastosować siłownik pneumatyczny, lub hydrauliczny

 

 

Oto pomysły na przełączanie obrotów

 

pomysly.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

Prześmiewców w tym świecie nie brakuje, ale takich co coś potrafią wymyślić .......................................... spróbuj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

szacun to było w pozytywnym znaczeniu. a a propos zrobienia to kiedyś chciałem coś zrobić ale raz że tego wodzika nie mogę wcisnąć na 1000 obr a dwa to jak mam wszystkie maszyny na 540 to po co kombinować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tata1    0

Wodzika nie możesz ruszyć, czasami tak bywa. Ja też tak miałem - nie mogłem wcisnąć. włożyłem pełną końcówkę i zacząłem dokręcać ją tymi dwoma śrubkami, ale podczas dokręcania ze trzy razy pstryknąłem rozrusznikiem, by nie wszedł ząb na ząb. I przełączyło. Oczywiście z tył końcówka z grubym ferzem musi zostać, bo tylko takie wałki mam. Więc do przełączenia z boku używam końcówki z drobnym frezem, z wypełnionym twardym drewnem wyżłobieniem.

Beczkowóz szybko ciągnie, a i inne maszyny można na wolnych obrotach, a nie na dużych. Wtedy na wolnym gazie mamy 540. Oczywiście trzeba pamiętać by nie wcisnąć pedału gazu, bo maszynę można uszkodzić, ale zawsze paliwa się mniej wypali. Mówimy o lekkich maszynach, bo ciężkie to zdławią ciągnik na wolnych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

bardzo dobry i przydatny pomysł :)

moim zdaniem można by zastosować spreżynę , zeby nie wpychało na hama tylko samo zaskoczyło bez kilkakrotnego kręcenia rozrusznikiem :)

... ale ja się nie znam może :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

u mnie to jest taka sprężynka i jak śrubkami dociągnę to nawet jak ząb na ząb to wałek sprężynę wciśnie i jak pykniesz rozrusznikiem to wskoczy, tyle teorii a u mnie to nie pomaga. dopiero jak przez jakąś ośkę stuknę młotkiem to wskoczy ale zaraz wyskoczy i lipa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
musik1    0

Witam. Jestem nowy na forum. 

Wiem że temat stary ale bardzo interesujący i chciałbym zrobić coś takiego u siebie.

Więc pytam czy ktoś to zrobił i ma jakieś zdjęcia, wymiary itp. 

Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Zamieniasz miejscami końcówki WOM. Tą co wystaje z tyłu ciągnika wkładasz na miejsce tej która powinna być z prawej strony skrzyni pośredniej pod owalną pokrywką na 2 śruby. Tą którą wyjmujesz ze skrzyni pośredniej zakładasz do tyłu i wtedy się zmienia prędkość WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    14

Witam. Z zamiana tych końcówek od wom to mały paradoks a mianowicie po ich zamianie załączy nam 1000obr ale nie mamy wtedy do czego podpiąć wałka wom od jakiejś maszyny bo na końcówce z boku skrzyni jest drobny frez....🙃 Ja u siebie zrobiłem to tak: wyjołem ta końcówkę z boku skrzyni od strony drobnego frezu wbiłem kawałek sróby z gwintem (żeby później można było łatwo podważyć za gwint i wyjąć) M16 na szmatę i obciolem na rowno, od strony grubego frezu włożyłem nakrętkę M16 w otwór gdzie wchodzi ten dekelek że sprężyna. Następnie odpalilem traktor włączyłem wom (oczywiście bez obciążenia żadnego z tyłu) i na wolnych obrotach  włożyłem ta koncówke z boku skrzyni i jak najszybciej umiałem grzechotka dokrecilem ten diekielek 2 śrubami M8. Słychać jest jak się zazebiaja tryby dlatego trzeba szybko dokrecac... I jest 1000obr, na oko to ok1200obr silnika jest 540 na wałku zauważyłem po beczkowozie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127

Ja mam taki przełącznik wykonany na mimośrodzie jak na rysunkach wyżej. Jak nie zapomnę to wstawię zdjecia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    14

A i nie dodałem że skok tego przełączania to ok 2cm i w sumie to trzonkiem od młotka wystarczy pchnąć na włączonym silniku i włączonym wom bez obciążenia oczywiście i jest czuć pod ręką jak zazebiaja się tryby😉😁 u mnie na początku było ciężko ruszyć tym "przełącznikiem" ale później się rozchodził...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
    • Przez Mati2006
      Witam,przerabiałem skrzynie biegów z 3 na 4
      z 3 lata temu,nie ma wzmacniacza (wyjęty) i  skrzyna strasznie wyję na 3 i 4 biegu. Zrobione już ponad 200 mtg.
      Co to może być?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj