tobiaszek

renault1181-r nie zapala pompa nie podaje paliwa

Polecane posty

tobiaszek    0

witajcie panowie. cos dziwnego stalo sie z traktorem. pracowal do konca bez zadnych zlych oznakow w nocy zjechal na plac zgasilem i fajrant. nastepnego dnia juz nie palił. chodzil na resztkach paliwa i w filtrach byla rdza brud. wymienilem filtry odpowietrzanie ciaganie i nic. w pompie ropa jest odpowietrza sie kluczykami 8 mm ladnie ale nic nie rzuca na przewody biegnace do wtryskow. co robic???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8521

a wyczyściłeś filterek w pompie wtryskowej ?

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Od tego proponuję zacząć, a potem zdjąć pokrywę i sprawdzić czy zawór STOP się nie zaciął.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Twój problem polega na zapowietrzeniu rotora lub lepiej powiedzieć głowiczki.

Jak ją odpowietrzyć?* - patrz post #220 w temacie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/61215-renault-110-54/page-11

 

Odkręcasz przewody biegnące do wtryskiwaczy (przynajmniej jeden, na załączonym zdjęciu zaznaczony białą strzałką) i odchylasz je delikatnie. Kręcisz rozrusznikiem  (silnikiem) przez 10-15 sekund. Jeśli paliwo nie pojawia się operację możesz powtórzyć. Po drugiej próbie lub maksymalnie trzeciej paliwo powinno wyraźnie tryskać z odłączonych przewodów.

Podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo powinno wyraźnie tryskać - to znak, że pompa jest prawidłowo odpowietrzona, dopiero wtedy ponownie dokręcamy przewody i odpalamy silnik.

 

 

*Pisałem także o tym w poście #46 temat http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ciągnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/page-3?hl= renault pompa wtryskowa.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

robilem juz to kilka razy i nie pojawia sie paliwo. nie pierwszy raz go odpowietrzam i zawsze dosłownie tryskalo na przewody a teraz nic. filterek chyba czysty bo w pompie jest ropa. gdy kręce silnikiem to z srubeczek na pompie tryska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Dalej podejrzewam, że układ paliwowy jest częściowo zapowietrzony, być może chodzi o filtr paliwowy, choć mogę się mylić i kolega @DominikKuchniak może mieć rację.

W grę wchodzi także niewciśnięcie przycisku linki gaszenia  :D  lub jej zerwanie w pozycji gaszenia.

Jeśli kolega @DominikKuchniak ma rację, nie obędzie się bez zdjęcia pokrywy pompy. Wskazówki na co zwracać uwagę masz w poście #2 w temacie: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/?hl=%20renault%20pompa%20wtryskowa.

 

Kolejna rzecz, choć mało prawdopodobna, ale możliwa to zablokowanie dźwigni ze schematu (drugie zdjęcie w tym temacie) zaznaczonej nr 42 (brak oznaczenia, ale to dwa numery na lewo od 44).

 

Czy dasz radę - nie wiem, ale dla przeciętnie myślącego człowieka nie powinno stanowić większego problemu. Po zdjęciu pokrywy będzie to wyglądać, jak na zdjęciu w poście #17 (widoczna dźwignia jest od gazu, dźwigni gaszenia tutaj nie ma). Jeśli będziesz miał pytania odnośnie demontażu pompy pytaj.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

a zebu zdjac pokrywe musze rozmontowac dzwignie gazu i gaszenia czy to razem wychodzi??


dzwignia od gaszenia chodzi ale podejrzanie lekko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

W Twoim przypadku podnosisz całą pokrywę, bez demontażu dźwigienek.

Dźwignia gaszenia ma na końcu mały pręcik, który powinien wchodzić w otwór o kształcie litery "u" w blaszce umieszczonej pod pokrywą. Część blaszki widoczna jest na zdjęciu w poście #17 w temacie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/?hl=%20renault%20pompa%20wtryskowa.

 

Jeśli linka chodzi lekko coś jest z nią nie teges i trzeba to sprawdzić. Jak pociągasz lub wciskasz przycisk gaszenia to dźwignia w pompie wtryskowej porusza się? - sprawdź to.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wpisz na youtube pompa cav i zobacz ile jest filmow jak ja rozebrac. Zacznij od tej pokrywy, wszystko co w srodku powinno leciutko chodzic. Glownie chodzi o taka dzwigienke ktora wchodzi w korpus pompy a jest polaczona drutem z taka szeroka blaszka. Uwazaj na uszczelke pod ta pokrywa. Powoli podnos pokrywe i patrz zeby to co pod nia jest nie wpadlo glebiej na dno pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

a co moze wpasc? ciezko chodzila mi dzwignia którą popycha ta cienka blaszka od gaszenia. cofnąłem dzwignie złozylem i zaczął rzucac paliwo na przewody. wiec chyba trafilem. nie zdejmowalem sprezyny ale dlatego ze mi sie nie chcialo. traktor sie odpowietrzyl i odpalil rozruszalem ta dzwignie i chyba bedzie dobrze. pozatym ze z pompy troche juz kapie mi z dzwigni gazu. ale to norma. moze wiecie koledzy gdzie mozna kupic jakis zestaw uszczelek to tej pompy?? mam mwm d-226. serdecznie dziekuje wszystkim za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

tak kolego ale to trzeba rozebrac wziąć ta uszczelke i pojedzdzic po sklepach. myslalem ze istnieje cos gotowego zeby odrazu założyc


a moze ktos zna symbol tej uszczelki po pokrywke pompy i oringów od dzwigni gazu?? byłoby super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

tak kolego ale to trzeba rozebrac wziąć ta uszczelke i pojedzdzic po sklepach. myslalem ze istnieje cos gotowego zeby odrazu założyc

a moze ktos zna symbol tej uszczelki po pokrywke pompy i oringów od dzwigni gazu?? byłoby super

 

Jeśli pragniesz gotowego zestawu tej pompy wejdź na stronę http://www.dieselcars.pl/278,7135-110-p5503-komplet-uszczelek-pompy-dpa-lucas-pompy-perkins-.html a z pewnością będziesz zadowolony, bo to jest gotowy zestaw wszystkich możliwych uszczelek, podkładek, oringów, ... do  do Twojej pompy.  Możesz liczyć na profesjonalną pomoc ze strony Jacka. Jest jeszcze zestaw z łopatkami http://www.dieselcars.pl/424,7135-70s-p5636-komplet-uszczelek-pompy-dpa-lucas-cav-pompy-perkins-zawiera-kpl-lopatek-pompki-wstepnej-.html.Taki zestaw u pompiarza będzie kosztował 300-400 zł. Za pomocą tego zestawu można zrobić pełen przegląd pompy.

Pamiętaj, że możesz także kupić pojedyncze elementy u niemalże każdego pompiarza.

 

Instrukcję, jak przeprowadzić wymianę oringów na dźwigniach i uszczelkę pokrywy masz w poście #2 temat http://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/

 

 

AlaCapone mozna sie z toba jakos skontaktowac,? wyskakuje, ze nie mozna do ciebie wyslac pw ?

 

Już możesz pisać.

Muszę na bieżąco usuwać wiadomości, bo skrzynka jest pełna.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

koledzy jeszczekedno pytanie. czy ten zaworek gaszący w pompie powienien chodzic leciutko czy trzeba uzyc do niego jakiej siły? wydaje mi sie ze ciezkawo chodzi i mi sie przycina. zabralem sie za wymiane oringów i uszczelki w pompie ale chcialbym zeby to juz chodzilo jak nalezy zanim złoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Zawór to dużo powiedziane, ale powinno chodzić dość lekko.

Po pierwsze: Sprawdź, czy linka od gaszenia chodzi ciężko w pancerzu po wcześniejszym odłączeniu jej od pompy wtryskowej. Jeśli tak to masz winowajcę, jeśli nie napiszę jak postępować dalej.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

linka jest odłączona zupełnie. przy zdjetej pokrywce z pompy ciezkawo dosyc to chodzi. i jeszcze pytanie czy to ma wracac samo na swoje miejsce po zwolnieniu dzwigni gaszenia??? dzwignia popycha płaska blaszke ktora zamyka zawór , po zwonieniu dzwignia blaszka raca razem z dzwignia a ten zawor nie wraca. i tu mnie boli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj