Polecane posty

TopAgroPlus    0

Witam

Mam pytanie ile czynnika wchodzi do układu klimatyzacji w John Deere 7730 i dlaczego zamarza rurka niskiego ciśnienia przy sprężarce?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1136

A jakie to ma znaczenie ile wchodzi, to tak jak ze zbiornikiem paliwa, do pełna.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

To żeś zabłysnął.   :D , JD 7730 R134a 2300 g.To ,że rurka szronieje to normalne zjawisko.(rozprężanie gazu ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1136

Powiedział co wyczytał w instrukcji. To spróbuj nabić do starego nawet pustego układu 2,3kg, a co będzie jak została połowa też będziesz wpychał 2300, ma być tyle czynnika aby praca była poprawna, kontroluje się to odczytując niskie i wysokie ciśnienie w układzie, czyli mówiąc krótko nabijasz do pełna. Idiotyzmem jest zadawanie pytań o pojemność układu a jeszcze większym odpowiadanie podając ilość nominalną dla pustego fabrycznie. Dla użytkownika może to być jedynie informacja ile ma przygotować maksymalnie kasy za nabzykanie choć przy cenie czynnika ok 50-60 zł/kg to nie majątek.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Obsługa układu klimatyzacji polega na jego opróżnieniu z czynnika i oleju a nastepnie układ jest czyszczony poprzez utrzymywanie próżni. Nikt mający cokolwiek pojęcia o obsłudze układu klimatyzacji nie " dobija " czynnika tak na oko. Sama obserwacja ciśnień  jest miarodajna pod warunkiem posiadania szczegółowych danych odnośnie maksymalnego ciśnienia w układzie .  Ciśnienie jest  w znacznym stopniu zależne od temperatury otoczenia  . Błędne odczyty ciśnienia będziemy mieć również przy niedostateczny chłodzeniu skraplacza Zbyt wiele jest czynników mających wpływ na wartość cisnienia układu klimatyzacji dlatego obserwację wykorzystujemy bardziej  do wykrywania niesprawności w układzie.Skoro znasz przybliżoną cenę czynnika podejrzewam ,że tym się zajmujesz i posiadasz stosowne uprawnienia do jej obsługi poprzedzone szkoleniem. To co napisałem to są podstawy aczkolwiek nie będę się rozpisywał bo zagadnienie jest obszerne. Wartość ilości czynnika jaką podałem nie wyczytałem z instrukcji bo takowej nie posiadam , a że posiadam takie dane , nawet do wielu ciągników to je użyczyłem. Dodatkowo ilość czynnika jaka zostanie odessana jest wskazówką , jakie dalsze kroki należy poczynić w przypadku nieszczelnego układu.

Jeżeli juz coś piszesz to najpierw to przemyśl .Jeżeli układ jest pusty to jest pusty i połowa nie zostanie bo wszystko zostanie odessane  i w JD 7730 ma wejść bez problemu  2300 g.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1136

Jak przyjedzie klient dziesięcioletnim pojazdem bo mu słabo chłodzi to 99% warsztatów dobije mu "do pełna" obserwując tylko ciśnienie, bez przeprowadzania całej procedury, operacja potrwa 20 minut, klient zapłaci stówkę i będzie zadowolony na następne 5 lat albo do czasu aż się układ rozszczelni.

A co zrobisz jak nie będziesz miał danych do pojazdu, albo jak klient zwali się z jakimś kombinowanym układem.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

To ,że 99% pseudo serwisów tak robi wcale nie oznacza ,że należy tak postepować. Rzeczywiście w  przypadku braku danych pozostaje odczyt z manometrów,ale jest to ostateczność gdyż łatwo o błędną ocenę wyników i trudno wtedy o wychwycenie usterek typu : wadliwości zaworu rozprężnego , zaworu dławiącego, zużycia kopresora oraz zbyt duzej ilosci oleju czy zbyt dużej ilości czynnika.Nie bedę sie rozpisywał o skutkach . Jeżeli układ jest prawidłowo napełniony to i 10 lat może działać bez serwisu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez Nicik83
      Witam jak w tytule potrzebuje informacji jakie powinny być długości pasów w tej prasie.
    • Przez mrursus360
      Jak wyglada u Was proces owijania w prasach John deere 592 i pochodnych. U mnie ramię wysuwa się idzie do końca wraca się i jeszcze raz idzie do końca i wraca do ucięcia sznurka. Czy u Was też tak idzie czy ramię wysuwa się do końca i wraca do ucięcia?
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj