Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mateeusz92    0

Witam. 

Mam problem z massey ferguson a dokładniej mam wyciek z dołu podnośnika przy czujnikach. Wie ktoś możne co się tam znajduje? Uszczelniacz czy oring? Może już ktoś to rozbierał? Z góry dziękuje za jakiekolwiek informacje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam  mam pytanie ponieważ dziś coś sie stało z podnośnikiem mianowicie gdy odpalę ciagnik to jak wcisnę włócznik góra czy duł  zaświeci sie kontrolka i zgaśnie a jak odepnę od elektrozaworów wtyczki to wtedy włączę  świeci sie cały czas kontrolka czy w górę i w duł  a podnośnik nie raguję pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

No pewnie że nie będzie reagować jak elektrozawór sygnału nie dostaje żeby się otworzyć bo żeś mu napięcie odłączył, sprawdź najpierw wszystkie połączenia czy wszystko gra i czy ładowanie jest ok. A najlepiej napisz o jakiej maszynie mowa żeby niejasności nie było

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Czy jak masz podpięte elektrozawory to podnośnik w ogóle reaguje gdy zaświeci się dioda podnoszenia lub opuszczania?


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podnośnik wcale nie reaguję wcale dioda sie zapali i zgaśnie i to tyle a podnośnik wcale nie podniesie ?A gdy wypnę wtyczki ode elektrozaworów włączę podnoszenie to wtedy dioda jak dam na podnoszenie świeci cały czas i tak samo na opuszczeniu  a jak podepnę kable do elektrozaworów to zaświeci sie lub mignie i nic nie reaguje   to jest mf 3070.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

a przyciski na błotnikach działają ? albo od hitcha w kabinie jeśli masz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Może być problem w elektrozaworach, chociaż mało prawdopodobne aby obydwa się uszkodziły, a dokładniej dostały zwarcia. Bardziej możliwe jest uszkodzenie sterownika (końcówek mocy), albo z zasilaniem-słabe połączenie np. w kostce i spada napięcie pod obciążeniem, do sprawdzenia.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ZBADAM TO  NA LOGICZNA MYŚL WĘZĘ PODEPNĘ POD PROSTOWNIK ELEKTROZAWÓR I ODPALĘ CIĄGNIK

I ZOBACZĘ CZY I PODNIESIE GO 


sprawdzę miernikiem jaki prąd dochodzi do elektrozaworów 


a może  być ze masa jest słaba i wariuje tak ? bo jak rozkręciłem to ehr to jak alternator ładował to na tym ehr jarzyły sie letko żaróweczki tak leciutko 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

jak Ci się dioda nie zaświeci to bankowo na elektrozaworach prądu nie będzie... zasilanie pewno jest bo coś sterownik miga. Miga ale nie działa to po mojemu będzie uszkodzony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiesz  świecą  sie  sterowniku jak odepnę kable od elektrozaworów, a gdy są podpiete to jak włoczę to sie zaświeci kontrolka i zgaśnie a podnośnik nie reaguję 


ciekawe 2 dni działał a dziś odpaliłem już nie :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

jak mignie a nie dźwiga to może myśli że już podniósł... wtedy byłby czujnik wysokości winny... oporność czujnika możesz sprawdzić tylko trzeba by poszukać poprawnych wartości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ciekawe czy coś z masą albo stop-em nie ma to wspólnego w tylnych lampach o czymś takim chyba słyszałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zobaczę bo . ale mnie nurtuje to jak alternator zacznie  ładować to na panelu ehr jarzą sie  letko żaróweczki podświetlenia tego pulpitu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

sprawdź czy ta dodatkowa masa na sterowniki jest sprawna przy akumulatorze. ewentualnie doprowadź sobie własną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Dokładnie najpierw instalacja do ogarnięcia, zwłaszcza masy do sprawdzenia.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

dodatkowa tzn gdzie ona jest mozesz dokładniej pow 

U mnie jest czarny przewód przykręcony do klemy. A świecenie lampki napędu po włączeniu świateł przerabiałem u siebie... akumulator zmieniałem i tego wspomnianego przewodu nie podłączyłem... Czy EHR wtedy działał to nie wiem

http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/monthly_01_2017/post-140082-0-65582200-1484496610.jpg

 

tu akurat ten podrutowany niebieski

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy po sprawdzeniu masy zaczęło działać tylko na botaniku a na panelu nic zadna kontrolka sie nie zaświeci nic ?


a w łączniku co sie podnosi i opuszcza ehr to tylko jest na jednym kablu prąd 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj