stanrol

Fendt 514 blokujące się hamulce

Polecane posty

stanrol    1

Witam. Posiadam problem z hamulcami. Podczas jazdy zblokowało mi hamulce na wale aż do momentu że się zapaliły. Zakupiłem zestaw naprawczy zacisku, nowe klocki, nowe dwie pompy hamulcowe. Po zamontowaniu tych elementów odpowietrzyłem hamulce i wyjechałem zobaczyć jak się spisują i niestety nadal blokują tak jakby nie odbijają. Z tego co sam wywnioskowałem i doszedłem przy pompkach hamulcowych jest taki trójnik może ktoś się orientuje od czego on jest. Po wciśnięciu kilka razy hamulca pedał robi się twardy, bierze od samej góry. Przy nie wciśniętym hamulcu, po odkręceniu odpowietrznika w układzie jest ciśnienie. Proszę o rady od czego zacząć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Wycieków brak. Siedzę już dwa dni nad tymi hamulcami i już załamka normalnie. Kombinuje jak się da. Odkręciłem nawet mostek co łaczy dwie pompy hamulcowe, wybebeszyłem ten rozdzielacz przy pompach hamulcowych i dalej to samo. Wcisnę dwa razy hamulec i nie mogę ruszyć ciągnikiem, zablokowane hamulce, odkręcę odpowietrznik, ciśnienie ujdzie i hamulce puszczają. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3875

Jeżeli musisz naciskać kilka razy żeby pedal stwardniał(bez skojarzeń) to układ jest zapowietrzony. Musisz dobrze odpowietrzyc i będzie ok. Sprawdź zacisk na hamulcu wału napędowego i dobrze odpowietrz. Ten trójnik służy do wyrównywania ciśnienia miedzy pompkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Kupiłem cztery butelki płynu dot 4 i cały czas odpowietrzam i z odpowietrzników idzie normalnie płyn bez powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

Sprawdz przewody hamulcowe, wyglada na to ze zrobilo sie w nich cos w rodzaju zaworka zwrotnego/jednokierunkowego. Naciskasz hamulec, cisnienie idzie na zaciski, kola hamuja, puszczasz pedal, plyn nie moze sie cofnac, kola hamuja dalej. Jakis syf w przewodzie, rozwarstwiona guma w przewodzie elastycznym ( o ile elastyczny tam jest). Obejrzec, wydmuchac, gumowe jak sa najlepiej wymienic. Sprawdz, duzych kosztow to nie generuja a moze pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3875

Ja miałem zapowietrzony zacisk na wale napędowym i też miałem takie cyrki. Odpowietrzylem wszystko od końca do początku kilka razy i jest ok. Mogą być walniete tak jak kolega piszę cylinderki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Sprawdz przewody hamulcowe, wyglada na to ze zrobilo sie w nich cos w rodzaju zaworka zwrotnego/jednokierunkowego. Naciskasz hamulec, cisnienie idzie na zaciski, kola hamuja, puszczasz pedal, plyn nie moze sie cofnac, kola hamuja dalej. Jakis syf w przewodzie, rozwarstwiona guma w przewodzie elastycznym ( o ile elastyczny tam jest). Obejrzec, wydmuchac, gumowe jak sa najlepiej wymienic. Sprawdz, duzych kosztow to nie generuja a moze pomoc.

 

Bardzo malo prawdopodobne. Jesli gdzies w ukladzie byloby zanieczyszczenie (a musiala by byc kompletna blokada) to blokowalo by i w druga strone, tzn. juz przy hamowaniu pedal hamulca bylby "twardy" lub ciagnik hamowal by jednostronnie. 


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    408

Odkręć te plastykowe kapturki z tyłu na cylinderkach, sprawdź czy jednak nie ma tam śladów płynu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scania77    0

sprawdź czy tłoczki w pompach się cofają gdy pupcisz pedał hamulca może jest tam regulacja i trzeba wyregulować ciegło między pedałem a pompa hamulca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

Bardzo malo prawdopodobne. Jesli gdzies w ukladzie byloby zanieczyszczenie (a musiala by byc kompletna blokada) to blokowalo by i w druga strone, tzn. juz przy hamowaniu pedal hamulca bylby "twardy" lub ciagnik hamowal by jednostronnie. 

 

Jednak prawdopodobne, w ukladach hamulcowych w samochodach kilka razy sie z tym spotkalem. Pozatym naciskajac pedal hamulca jestes w stanie wygenerowac cisnienie rzedu 100bar, wiec plyn moze "przebic sie" przez zator, a po puszczenieu hamulca plyn wraca tylko pod wplywem sprezyn szczek lub za pomoca konstrukcji zacisku wiec z malym cisnieniem, ktore moze nie poradzic sobie z zatorem. Pozatym w przewodzie elastycznym -gumowym, guma moze sie rozwarstwic w taki sposob ze blokuje przeplyw plynu w jedna strone. nie twierdze ze taka usterka jest w tym przypadku, tylke ze moze byc, warto sprawdzic. Koszta niskie, czas tez raczej maly.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JozeF84    1

kolego sprawdz tarczę hamulcową czy nie jest zbyt zjechana, miałem podobny przypadek w fendt 312 założyłem nowe klocki do starej tarczy i tez blokowało, po wymianie tarczy problem znikł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Powiem Panowie jeszcze że ta sytuacja mi się powtarza już drugi rok. W tamtym roku założyłem nowe klocki i tarcze hamulcowe, klocki nie wytrzymały nawet roku. Przed założeniem pomp odkręciłem wszystkie odpowietrzniki i przedmuchałem układ powietrzem. Nie wiem dlaczego ciśnienie w układzie nie wraca do pompy, układ jest nabity ciśnieniem a co za tym idzie zablokowane są hamulce. Po poluzowaniu przewodu ciśnienie zejdzie i hamulce puszczają. Może tam pod kabiną jest jeszcze jakiś zaworek czy coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbomatiq    5

Kolego ewidentnie cylinderki masz przypieczone.Wina może być po stronie cylinderek lub w samych zaciskach może być sporo rdzy i Ci po prostu nie odbijają.Druga sprawa to jest regulacja między pedałem a pompką i po prostu popuść sobie więcej pedał,żeby brał niżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Panowie co jeszcze dostrzegłem to to że jak rozłączę pedały hamulcowe to pojedynczo każdy idzie do końca a jak złącze to przy samej górze biorą oba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bombel92    0
Napisano (edytowany)

Witam wszystkich. Po tygodniu grzebania i nerwów trafiłem na ten wątek, więc żeby nie zaczynać nowego tematu napiszę tutaj. Mam identyczny problem w 311. Mam nadzieję że kolega stanrol napisze jak rozwiązał problem (swoją drogą na każdym forum jest ten sam problem, fajnie jakby wszyscy po udanej naprawie napisali co było zepsute) lub ktoś kto miał podobnie. Co zostało zrobione: regeneracja zacisków na wale, nowe klocki, nowa tarcza (stare się spaliły), zregenerowane pomki hamulcowe, odpowietrzone. Z góry dzięki za odpowiedzi 

Edit: u mnie blokowanie hamulców przednich powodował brak sprężyn przy pedałach hamulca. Jak to sprawdzić? Wystarczy pompować hamulec i sprawdzić czy wałem można obracać. Jeśli nie to odbić pedały hamulca i sprawdzić ponownie. Pozdrawiam 

Edytowano przez Bombel92
Samodzielna naprawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kingway
      Witam , mam pytanie co to może być za objaw szarpania na 3 biegu i 3 półbiegu w polu - praca niezbyt ciężka  ??? Na innych półbiegach ok , nawet w orce na 4 półbiegu i 3 biegu jest ok inne też niby ok oprócz tego 3 półbiegu i 3 biegu . Co to może być ? Czy uszczelnienia na tych ,,choinkach" półbiegach ? Jezdzic nim nadal ? . Dodam , że na drodze na 3 półbiegu i 3 biegu nie szarpie tylko w polu .
    • Przez resters
      Szukam dobrego mechanika od tego sprzętu. Ciągnik 1995 rocznik. Do naprawy turbo-sprzęgło

      Lubelskie- Macie kogoś polecanego? 
    • Przez Grzesiek90
      Witam
      Mam problem z hamulcem ręcznym w Fendt 515C. Po zaciągnięciu nie trzyma wcale. Gdzie szukać przyczyny? Ręczny hamuje tym hamulcem na wale czy przy kołach są jakieś szczęki? 
    • Przez Profesor
      Fendt 515c - na załączonym resorowaniu przedniej osi gdy przekrocze 2 km/h slychac wycie hydrauliki przez 3-4 sekundy, traktor wyraznie traci moc. Po 3-4 sekundach wszystko wraca do normy. Co to moze byc?
    • Przez SZWAGIER1999
      Witam.zastanawiam się nad kupnem Fendt favorit 515c, chciałbym poznać opinie użytkowników fendt-a.Jego wady,zalety,najczęstsze usterki,spalanie itp.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj