kristoferson

Zanikające półbiegi!!!

Polecane posty

Witam użytkowników MF595,mam taki problem-w zeszłym roku wymieniałem koła zębate pierwszego biegu i przy okazji wymieniłem tarczki wzmacniacza momentu i uszczelniacze wałka sprzęgłowego.Jakież było moje zdziwienie kiedy po rozgrzaniu się oleju półbiegi przestały działać i dzieje się tak za każdym razem kiedy olej się rozgrzeje,nadmienię że przedni napęd cały czas działa. No i po tym remoncie słychać jak by cichy pisk z okolicy skrzyni. Właśnie go rozebrałem i nie znajduję przyczyny tego zjawiska. Pomóżcie bo nie wiem już co robić!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    3

możliwe że te tarczki są podróbą a pod wpływem ciepła tracą swoje właściwości u kolegi w zetorze 9245 żółw był ale się ślizgał czyj akoś tak mechanik wymienił jakąś obręcz przynajmniej tak go zrozumiałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może mechanik źle coś złożył tym bardziej mówisz że słychać piski z okolicy skrzyni albo jak mówi kolega tarczki nie trzymają i się ślizgają ale jak są nowe razem z uszczelniaczami to nie powinny.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy to możliwe żeby te problemy były z winy szajsowatych tarczek,no nie wiem. Co do mechanika-to go nie ma bo sam go naprawiam.Od 20 lat na moim podwórzu nie było mechanika,ale może pora go zaprosić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Nie wiem jak to jest w ciągnikach z tej serii ale np. w MF serii 30xx, 31xx oraz pochodnych zasilanie siłownika ściskającego tarcze w speedshift przechodzi przez tulejkę na której osadzony jest kosz i na której on się obraca. Połączenie pomiędzy koszem i tuleja jest uszczelnione przez dwa metalowe pierścienie (podobne do tych stosowanych np w motocyklach).

Czy sprawdzałeś w jakim stanie są wszystkie uszczelnienia w zasilaniu??? Sprawdzałeś te pierścienie??? Wymieniłeś uszczelnienia na siłowniku ściskającym tarcze???

Być może jest tak ze nowe tracze nie są dostatecznie mocno ściskane przez siłownik z powodu zbyt dużej utraty ciśnienia w obwodzie sprawdź to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem te pierścienie podczas wymiany tarczek,a i teraz też są dobre. Najgorsze jest to że nie widać przyczyny złego działania!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

A ten "pisk" ustaje po jakimś czasie czy to jest cały czas? (może podczas przełanczania półbiegów chwile piszczy?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Clark
      Mam następujący problem. Po podpięciu przyczepy nie mogę jej podnieść, tzn nawet nie drgnie. W styczniu jeszcze kiprowała jak głupia, odstawiłem ciągnik na dwa miesiące i jest problem. Wydaje mi się, że olej nie jest wcale podawany. Po przesunięciu dźwigni słychać syczenie (pracę) ale nic się nie dzieje. Próbowałem nawet palcem wcisnąć zaworek w szybkozłączu (na włączonej dźwigni) i nic, nawet kropla nie poleciała. Wszystko inne działa bez zarzutu. Miał ktoś podobny problem? 
    • Przez Silver
      Witam!
      Naczytałem się że tak awaryjne są skrzynie w mf serii 30xx, wiec może ciekawą alternatywą jest mf 399
      http://www.allegro.pl/item274257484_massey_ferguson_399.html, czy to jest nowsza wersja 690, jak jest z komfortem czy w 3060 jest lepsza kabina czy nie, zaznaczam że nie potrzebuje ani ehr ani półbiegów, bo to chyba jest najbardziej awaryjne w 3060?
      Ile pali perkins 6cio cylindrowy?
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza

    • Przez marian508
      witam serdecznie od kilku dni pali mi sie kontrolka akumulatora oraz czerwony trójkąt ostrzegawczy czasami sie żarzą, napięcie na alternatorze sprawdziłem jest 14,2 więc jest ok czy owe kontrolki oprucz ładowania jeszcze za coś odpowiadają czy dalej szukać problemu w instalacji i ładowaniu ?
    • Przez neqsik
      Witam,
       
      Co prawda mój temat dotyczy koparko-ładowarki, ale zabudowanej na ciągniku MF, także myślę, że dział odpowiedni. Koparko-ładowarka jest na silniku perkins 4P, ogólnie kabina jest dość fajnie zrobiona, pełna podłoga, sporo szyb, fajne uszczelki na drzwiach, szybach itp. dobra guma na podłodze. Ale mimo wszystko wydaję mi się, że można trochę poprawić fabrykę, bo np. ściana grodziowa pomiędzy silnikiem a kabiną jest z blachy i nie jest niczym wyłożona, a jest tam sporo miejsca i tak się zastanawiam, czy mogę ją wyłożyć od środka i od zewnątrz? I co najlepiej w tym miejscu przykleić? Od środka tam są pompki hamulcowe, przewody, deska rozdzielcza itp także myślę, że tu nie będzie problemu, ale od zewnątrz jest bak no i pod bakiem już jest silnik, więc zastanawiam się co tam ewentualnie można przykleić aby to było bezpieczne - coś ognioodpornego może? Macie coś sprawdzonego? 
      Tak samo myślę nad dachem, jest tam co prawda jakaś tapicerka, ale będę go ściągał do malowania, więc myślę, żeby go też wykleić czymś. Jeszcze nie wiem ile tam jest miejsca żeby zmieścić wyciszenie ale wstępnie myślałem nad matą butylową - spełni to swoje zadanie?
      Maszynę trochę ogarniam, bo kupiłem częściowo zapuszczoną i przy okazji chcę trochę poprawić fabrykę - nie potrzebuje mieć ciszy jak w aucie, ale chcę niewielkim kosztem trochę poprawić komfort pracy
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj