Andrzej10

Świece żarowe w C330 na przekaźniku

Polecane posty

Andrzej10    2

Witam. Tak sobie pomyślałem że dobrym rozwiązaniem było by zrobić świece na przekaźnik tak jak jest w samochodach. Tylko teraz jak co i do czego podłączyć i jaki przekaźnik zastosować. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Przekaźniki 2 np.561 ELMOT,ze 2 m kabla 6mm2 i popodłączać.Kolega @Elektrotechnik poda Ci schemat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

To zalezy jak chcesz stosowac ten przekaznik. Jezeli automatyczny jak w samochodach to chyba najszybszym i najtanszym bedzie zakup oryginalnego z samochodu.

 

Jezeli chcesz miec tylko bajer to w zaleznosci od poboru pradu nalezy zastosowac odpowiedni przekaznik.

 

NA tym forum jest pelno schematow podlaczen. Wpisz w szukajke przekaznik , lub halogeny i juz masz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej10    2

Chodzi mi dokładnie taki jak jest w typowym samochodzie dizlu co po pewnym czasie sam wyłącza świece. Dlatego pytam o schemat tego właśnie przekaźnika. A z szukajki kozystałem ale odpowiedzi nie znalazłem. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A pytałeś wujka Google? On wie wszystko. :) A tak poważnie to jest dużo przekaźników czasowych zasilanych napięciem 12V. Ceny zaczynają się od 50 zł. Możesz też poszukać na szrocie przekaźnika od samochodu. Ja osobiście zrobiłbym to na prostym układzie czasowym 555 i przekaźnikach 541, wtedy koszt wszystkiego nie przekroczyłby 50 zł. Bo jeżeli nawet zastosowałbyś gotowy przekaźnik czasowy to i tak trzeba zastosować przekaźniki 541. Ale to już wymaga trochę wiedzy z elektroniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej10    2

Krotko i na temat. Kasa jest mi obojętna byle nie przekroczyć 500 zł. Ma to po prostu posłużyć trochę bym mógł spokojnie ciapka wykorzystywać nadal przez lata. Chcę teraz jak będzie zmiana kabiny porobić full wypasioną elektrykę w tym i te nieszczęsna żarowe co już długo nie działają. Tak z moich przemyśleń chciałem to podłączyć jak włączanie fabrycznie ale z sterowaniem czasowym (kontrolka by informowała o wystarczającym podgrzaniu). Jak by można było schemacik jakiś pod takie cuś co wymyśliłem był bym wdzięczny. Pozdrawiam

 

Błędy

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skoro tak to przyprowadź ciągnik do mnie, a za tą kasę po dwóch dniach odbierzesz ciągnik z taką elektryką, że sam się zdziwisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Część pieniędzy w słownik zainwestuj, oczy bolą od czytania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej10    2

Jakoś sama przyjemność kładzenia kabelków jest najwarzniejsza, więc wolę sam. Pozdrawiam

 

P.S. W Mondeo robię kabelkologię stosowaną to i w ciapku dam radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Część pieniędzy w słownik zainwestuj, oczy bolą od czytania.

Popieram kolegę. Nawet w temacie jest błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    2

Jedna świeca żarowa w C-330 ma o ile sie nie mylę 150 Wat, czyli dwie to jest 300 Wat :) Ja bym proponował jak chcesz mieć bajer to sobie zrób sobie tak jak ja mam w C-330 stacyjkę i przełącznik świateł od Ursusa 3512 lub MF 255 :) Zdjęcia są w mojej galerii Zapraszam :)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

300W przy napieciu 12V to jest az 25A. Nie wiem czy znajdziesz jakikolwiek przelacznik czy stacyjke , ktore bez najmniejszych problemow wytrzymaja takie prady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Jedna świeca żarowa w C-330 ma o ile sie nie mylę 150 Wat, czyli dwie to jest 300 Wat :) Ja bym proponował jak chcesz mieć bajer to sobie zrób sobie tak jak ja mam w C-330 stacyjkę i przełącznik świateł od Ursusa 3512 lub MF 255 :) Zdjęcia są w mojej galerii Zapraszam :)

Mylisz się. Jedna świeca SM-8 ma 300W. Więc obie pobierają około 50A. Dlatego ja zawsze daję po jednym przekaźniku 541 na świecę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Wiekszosc standardowych wlacznikow na 12V zadko kiedy wytrzymuje wiecej jak 10A. Stycyjki rowniez do takich naleza. Specjalizowane wlaczniki do swiatel moga miec w porywach max 20A. To w autach ciezarowych, czy osobowych w ktorych pracuja w komfortowych warunkach . W traktorze 2x wieksze wibracje+ niejednokrotnie padajacy deszcz wprost na elektryke.

 

Oczywiscie mozna poszukac specjalizowanych wlacznikow na prazy rzedu 50-100A, ale zapewne bedzie to ze 4x drozsze jak zastosowanie na kazda swiece przekaznika 30A.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej10    2
Część pieniędzy w słownik zainwestuj, oczy bolą od czytania.

 

 

Proszę bez OT. To część forum techniczna nie Hide Park (miejsce na bezcelowe gadki). Pozdrawiam

 

P.S. Tobie też by się przydał "zainwestuj"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregc330    4

może wykorzystaj przekaźnik z VW GOLF2 od świec żarowych tam są 4 świeczki po 150W każda tyle że trzeba wykorzystywać czujnik temperatury wody gdż tam jak jest ciepły silnik nie grzeje świec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

To chyba bez różnicy czy grzeje jak jest ciepły silnik czy nie grzeje a mi się nawet zdaje że lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To nie jest bez różnicy, bo po co czekać 30 sek. na rozgrzanie świec skoro silnik jest ciepły. Chyba, że świece załączane byłyby oddzielnym włącznikiem, a nie tym co jest w oryginale. Wtedy jak silnik jest ciepły po prostu nie włączałoby się świec. Ale psuje to całą ideę automatycznego włączania świec żarowych przy rozruchu zimą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Ne poprawiaj, bo błazenada wychodzi. W technice też trzeba wyrażać się poprawnie. Za czasów mojej edukacji mówiło się, kto kreskuje "uje," ten dostaje dwóje(obecnie jedynka).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Mi @Elektrotechnik chodziło o to że nie potrzeba grzania świec na ciepłym silniku tylko tamten post tak jakoś mi dziwnie wyszedł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

odnawiam temat :lol: tez chce se zrobić w 30-stce swiece zarowe na dwóch przekaźkikach 541...

I w związku z tym mam małe pytanie o przekrój kabla..., w orginale jak sie nie myle jest 4mm2

U siebie chce poprowadzić kabel zasilający (30) do przekaźników bezpośrednio od klemy akumulatora i dalej od przekaźników (87) dwa kable do każdej ze świec żarowych i niewiem jakie przekroje zastosowac przed i za przekaźnikiem i czy miedzy przekaźnikiem a akumulatorem dać jakiś bezpiecznik...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Kabel zasilający lepiej poprowadź z rozrusznika niż od klemy, będzie bliżej. Zastosuj tutaj przewód o średnicy 6mm^2. Koniecznie zastosuj bezpiecznik o odpowiedniej mocy przed przekaźnikami. Od przekaźników do świec żarowych zastosuj przewody o średnicy 4mm^2.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

myslałem poprowadzić od rozrusznika, ale właśnie koło rozrusznika w połączeniu z elektromagnesem mam słaby gwint i więcej nic tam nie podepne... a jakiej mocy bezpiecznik zastosować przed przekaźnikami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


    • Przez Wojciech15
      Witam forumowiczów, czy ktoś z was orientuje się, czy jest możliwa regeneracja elektrozaworu do opryskiwacza? Elektrozawór marki TeeJet 460BEC Manifold (załączony na zdjęciu). Jeśli jest taka możliwość, to czy ktoś z was kojarzy może w obrębie województwa opolskiego / dolnośląskiego kogo zajmującego się takimi regeneracjami? Z góry dziękuję za odpowiedzi 

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam,
       
      Panowie powiedzcie mi ile placiliscie lub ile bierzecie za wymiane instalacji elektrycznej do np C360 i Bizon i ile wam to zajmuje? Mowimy oczywiscie o polozeniu nowej instalacji zrobionej z linek a nie o gotowym szmelcu. Cena oczywiscie robocizny bo mam do zrobienia troche sprzetu bo sam sie nie wyrobie a musze wykalkulowac ile szykowac $$$
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj