center

MF255 wyciek ze zwolnicy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
center    11

Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

Kiedyś też miałem w swoim 3512 przeciek ze zwolnicy, właśnie na uszczelniaczu od strony koła. Wymontowałem tą zwolnicę, niestety nie byłem w stanie dobrać się do uszczelniacza. Nie mogłem za żadne skarby wybić półosi ze zwolnicy, od środka nie było widać żadnego zabezpieczenia a i dostęp kiepski. Musiałem odpuścić... Co ciekawe po złożeniu i wlaniu świeżego oleju problem ustąpił i do dziś jest dobrze, normalnie cuda...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

u nie tez sie poci z lewej zwolnicy i nie rozbieram bo mało chodzi a wyciek minimalny


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

volf jest tam zabezpieczenie na półosi są to dwa półksiężyce nie widać ich bo mają wyfrezowany pod siebie rowek na półosi i wchodzą w obudowe całej zwolnicy.ja już to robiłem u siebie i wcale nie jest to trudne tylko najpierw trzeba siciągnać z półosi kosz z satelitami a potem to już z górki :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galaxy    0
Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

miałem spory luz w prawej zwolnicy, naprawiliśmy to, lecz po jakimś czasie zaczął z niej olej wyciekać (wyciek minimalny), ostatnio ojciec dolał 0.5 litra, zobaczymy jak szybko wyciekać będzie, jeżeli szybko to przyjdzie się jeszcze raz robić.

@mariusz3512- sam tego nie potrafiłeś naprawić, czy Ci się nie chciało?? , to nie jest strasznie dużo roboty, a oddać 300zł ,szkoda. Robota na jakieś 2-3 godziny lajtowej roboty.

Wole sam 2 razy rozebrać i zrobić niż komuś kase dać.


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lucky    0
volf jest tam zabezpieczenie na półosi są to dwa półksiężyce nie widać ich bo mają wyfrezowany pod siebie rowek na półosi i wchodzą w obudowe całej zwolnicy.ja już to robiłem u siebie i wcale nie jest to trudne tylko najpierw trzeba siciągnać z półosi kosz z satelitami a potem to już z górki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Ja ostatnio wymienialem uszczelniacz w zwolnicy :) jak narazie jest sucho, zobaczymy co bedzie po kilkunastu mth :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

Rafal88 jest tam to zabezpieczenie na półosi czy go nie ma i czy prasa jest konieczna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Zabezpieczenie jest, ale przed przed samym lozyskiem, na polosi nic nie ma :) ja wyciskalem na prasie lozysko i wciskalem nowe, ale niekoniecznie potrzebna jest prasa. Podobno czasem mechanizm zwolnicy nie chce zejsc, sa momenty kiedy nawet prasa ma problemy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

Dzięki za odpowiedź . Czyli, jeśli dobrze zrozumiałem, to półoś musi wyjść z obudowy bez demontażu tego zabezpieczenia i wtedy łożysko i uszczelniacz zostają na półosi. Dopytuje o szczegóły, bo w temacie były podane trochę sprzeczne informacje. Jeśli możesz to opisz to dokładniej... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

a wiec tak.....po rozkreceniu zwolnicy z ciagnika zdemontujesz tylko piaste, czesc obudowy i mechanizm zwolnicy, pozniej go sciagasz z osi piasty(czasem podobno sa problemy) wtedy bedziesz widzial lozysko, przy samym lozysku bedziesz mial pierscienie zabezpieczajace, a dokladniej dwa polksiezyce, ktore wyciagasz, nastepnie wybijasz/wyciskasz piaste z obudowy(w strone szpilek) Caly demontaz masz juz z glowy, pozostaje tylko wyciagnac uszczelniacz i poskladac w odwrotnej kolejnosci ;) Jesli masz jeszcze jakies pytania pisz na gg ;) Na jednym z zalacznikow zaznaczylem na czerwono wlasnie zabezpieczenie(jedna czesc) a na drugimmechanizm zwolnicy, ktory wyciagasz do gory patrzac na zalacznik ;)

post-3708-1237057020_thumb.jpg

post-3708-1237057149_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtii    9

panowie, a jak skasować luz na piaście, rozebrałem, łożysko wymieniłem, ale te półksiężyce wchodzą z lekkim luzem, zastąpiłem uszczelki korkowe silikonem, ale luz jest dalej,grubsze połksiężyce? w Agromie mówili, że trzeba wymienić piaste, koszt 600zł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

To moze faktycznie wina lezy po stronie piasty ;) ale mysle ze nie od razu trzeba nowa piaste kupic ;) Jesli "wyrobil" sie rowik na zabezpieczenie...moze wystarczy dorobic inne polksiezyce, albo masz cos z mechanizmem zwolnicy....w koncu to on jest od lozyska do lozyska i skrecasz to obudowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Parcho1988    2

a nie ma przypadkiem odpowietrznika pod siedzeniem żeby odpowietrzyć tylni most. tak mi mówił mechanik. jak jest duże ciśnienie to musi jakoś coś wycieknąć, i dlatego olej wycieka. odpowietrznik jest gdzieś pod siedzeniem trzeba go przeczyścić i wszystko powinno być OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

parcho 1988 pod siedzeniem jest odpowietrznik ale od skrzyni biegów jak rozbierałeś to to to pewnie widziałeś tam simeringi które odzielają zwolnice od skrzyni biegów i tylnego mostu.

Wojtii luz można skasowac właśnie tymi półpierścieniami w instrukcji napraw jest tabela która podaje kilka grubości pólpierścieni własnie aby skasowć luz. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

rafal88 zwolnice są odzielone od tylnego mostu bynajmniej w mf 255 nie wiem czy zauważyłeś ale w zwolnicach masz korki którymi wlewasz olej poza tym w instrukcji napraw jest to rozrysowane i są dwa pierścienie uszczelniające jeden zewnetrzny to ten z którego najczęściej wykapuje olej na felge koła a drugi wewnetrzny który znajduje sie na półosi tuz za zwolnicą.Jeżeli posiadasz instrukcję obsługi tego ciągnika to przeczytaj rozdział DANE TECHNICZNE podrozdział POJEMNOŚĆ OLEJU W UKŁADZIE NAPĘDOWYM: i cytuję "skrzynia przekładniowa + tylny most 40 dm3 zwolnice 2 x 1.7 dm3."

rafal88 jeżeli nie wiesz to nie pisz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Spytam inaczej....znasz ta zwolnice tylko z teorii czy moze kiedys to rozbierales?? bo ja robiaz dwie takie naprawy nie zauwazylem jeszcze pierscienia uszczelniajacego od strony mostu na polosi. Wiec nie mow mi abym nie pisal jesli nie wiem.... No chyba ze trafilem na egzemplarze w ktorych zapomnieli wlozyc dwa simeringi.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

W tej chwili nie są zakładane uszczelniacze w pochwie tylnego mostu ponieważ wiąże się z brakiem odpowietrzenia w zwolnicy i zwiększąną awaryjnością jeśli są to jest wskazanie do jego usunięcia


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

rafal88 rozbierałem zwolnice nie raz i u mnie sa oba simeringi i zewnętrzny i wewnętrzny jeżeli chcesz moge zeskanować obrazek z instrukcji napraw i zobaczysz że są tam dwa uszczelnienia tak jak pisałem wcześniej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
    • Przez Piotrpiotrek89
      Cześć,
      Gdzie znajdę dane dot. Dmc przyczepy z hamulcem? Niestety wymagają tego przy rejestracji, a nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj