wojtek8045

ZETOR 5211 sprzęgło 5minutowe ręczne to jedyne do wałka ?

Polecane posty

wojtek8045    0

Witam nabyłem owego zetora 5211z 91 roku  i mam pytanie odnośnie tego sprzęgła 5 minutowe czy ta ręczna wajcha jest jedyna możliwość do wciśnięcia 2 stopnia czy pedałem też można to zrobić?

 

bo jak wcisnę sprzęgło nożne do końca to nie mogę  pocisnąć wajchy do wałka nawet te cięgno pod kabiną nie drgnie  a  ręczna wajchą chodzi    nie wiem jak to tam działa czy jest coś oberwane czy tak ma być w instrukcji nie jest to jasno opinasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik87    16

u mnie tez tylko tym recznym sprzeglem można załaczyć wałek. Ponoć w niektórych zetorach idzie i sprzeglem nożnym i recznym a w innych tylko tym 5 minutowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetorek95    6

ja w swoim 3320 z 93r muszę mieć załączoną sprężarkę aby działało sprzęgło 5minutowe i mogę rozłączyć wałek pedałem sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Pedał sprzęgła steruje sprzęgłem 1 stopnia od jazdy

Dźwignia jak od ręcznego struje 2 stopniem sprzęgła tj. sprzęgłem WOM.

W opcji czy na niektóre rynki wychodziły dodatkowo ze sterowaniem pneumatycznym przez siłownik i wtedy jest potrzebna sprężarka. Włączniki były montowane przy pedale od 1 stopnia i przy dźwigni ręcznej. Rozłączało się w zależności co użyłeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kody12    41

u mnie w 7711 te ręcznym działa i jak ma bardzo niskie obroty to waha bez sprzęgła chociaż wtedy zgrzyta a mam tez to na powietrze ale nie dziala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jest dokładnie tak jak opisał to romek6340 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek8045    0

dzięki za wyjaśnienie   a może mi ktoś jeszcze podpowiedzieć bo pod kabiną wisi mi kabel ze wsówką  w sumie takie 2 połaczone razem wsówką  jak przemierzyłem to pojawia się tam prąd po zaciągnięciu wajchy od sprzęgła  nie wiem czy to jest poprostu wiązka przystosowana do tego pneumatycznego włączania czy coś tam było tylko poprzedni właściciel amputował       do kontrolki niestety prąd nie dochodzi

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    10

jeśli masz pneumatyczne to może to właśnie steriwanie pneumatyczne jeśli nie to sygnał od włączenia.A na obu masz napiecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

up. No jak połączone razem to trudno o napięcie tylko na jednym B) . Tak , to z pewnością kabel do siłownika sprzęgła .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

może uporządkujmy fakty . Po pierwsze nożna dźwignia sprzęgła powinna działać niezależnie od ręcznej i to co Kolega Wojtek 8045 opisuje na wstępnie nie powinno się dziać -wzajemne blokowanie dźwigni ( zajrzyj pod spód i sprawdź czy wszystko chodzi bez oporów .

Po drugie ; jest możliwość sterowania WOM-em przez pedał sprzęgła jak jest zamontowany cały mechanizm do tego służący - siłownik pneumatyczny ,włącznik przy sprzęgle i zawór powietrzny . Jest też możliwość wspomagania tym siłownikiem działania dźwigni ręcznej bo działa on po uruchomieniu  włącznika elektrycznego  pod dźwignią .

Kable z wsuwkami , o których piszesz  służą właśnie do uruchamiania siłownika powietrza poprzez zawór elektromagnetyczny  i są montowane niezależnie od tego czy powietrzne sterownie było zamontowane czy nie - jak dobrze popatrzysz to są te same przewody idące do włącznika pod ręczną dźwignią


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wojtkowi nic się nie blokuje , nie dokładnie przeczytałeś początek wypowiedzi  B)  , napisał że wajchy do wałka nie może wcisnąć przy sprzęgle nożnym (pierwszy stopień) , to normalne jak drugi stopień nie włączony .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

aż 3 razy przeczytałem ,żeby zrozumieć sens :D . Nie mógł wcisnąć wajchy od wałka to zrozumiałem to myślałem,że chodziło o ręczną dźwignię


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
    • Przez Bartek1231
      Witam mam pytanie z racji że w moim zetorze czeka mnie generalny remont skrzyni biegów pomyślałem czy dałoby radę włożyć skrzynie od zetora Proximy 90. Z wyglądu są takie same a ta z Proximy ma dodatkowo rewers. Czy jest to wgl możliwe i czy będzie wszystko pasować? Dzięki za odpowiedź 
    • Przez massey3085
      Witam  mam taki problem  z moim zetorem gdy pracuje z opryskiwaczem rozlancza mi wom zatrzask sprawdzony  na wodziku rowki pod zatrzask  też ok  
      Czy wymienię ta przesowke która łączy  walki beż wyciągania  kosza  salelit  bo to jest dosyć  długa tuleja  i niewiem czy taka operacja jest możliwa beż dużego rozbierania  ciagnika 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj