Skocz do zawartości

Ursus 385



Wyprawa do lasu na zrywkę drzewa 80tką
  • Like 2



Rekomendowane komentarze

Mi wystarczy fakt że nawet tych jak to nazywa kolega wyżej,, gniotów,, jest kilka razy więcej niż ruskich w polach. Skoro są tańsze i lepsze to dlaczego nikt tego nie chcę? Po co ludzie kupują stare renówki i Ursusy płacąc po 60 tysięcy jak można za 30 mieć ciągnik marzenie w postaci ruskiego? Ja w dyskusję nie wchodzę bo każdy ma swój gust. Naczytałem się i na jeździłem jednymi i drugimi i nawet za darmo nie chcę widzieć ruskiego na podwórku. 90% ludzi których znam uważa podobnie. Gdyby było tak słodko to ruskich było by kilka razy więcej, a nikt tego nie chcę i słusznie. W innym temacie kilka dni temu była właśnie rozmowa o ruskich, większość (prawie wszyscy) też jasno wyrazili się na temat tychże ciągników. Ale każdy ma swój gust i rozum. Tyle ode mnie 

jonek98 napisał:

kupić 80 czy 902 za 25-30 potem dołożyć napęd to kolejne z 12-15,gruby dach też parę koła,znając życie to wzmacniacz zaspawany.i się robi ze 45-50 tys za gniota z lat 70 max 80.a za tyle można mieć ruska co będzie 20 lat młodszy,i nie dotykali go paprocle z pgrow i innych tego typu wynalazków

Dolicz jeszcze tapicerkę i od razu nowe błotniki bo do starych to już pewnie nie ma co zakładać, regeneracje serwa albo montaż orbitrola i jeszcze parę innych atrakcji to robi się kupa kasy i nadal będzie to 50 letnia 385. Nie mówię, że to zły ciągnik bo robić robi ale nie za taką sumę i na dzień dobry 12 tys za napęd. Montaż samego napędu to też nie takie hop siup bo trzeba jeszcze dołożyć rozdzielacz do załączania i nie jestem pewien czy nie trzeba bebeszyć skrzyni żeby dołożyć wałek w środku.

  • Haha 1

Kilkanaście lat temu szukaliśmy większego ciągnika i do dziś się ciesze że c385 co ogladalismy to były same trupy bo troche taniej trafił się mtz. Chociaz w małej kabinie, ale już z przednim napędem i mozna było zalożyc ładowacz bo bez tego sobie nie wyobrazam pracy ładowaczem. Do czasu spalenia robił praktycznie wszystko od ciezkich prac po lekkie i nie wymiękał. Potem kupiłem 550 to juz bajka kabina, cichutko, skrzynia nie wyjechana. I 550 chyba jeszcze wiecej godzin w roku kręci bo maszyn do niej przybyło. Działaja bez większych awari a ursusy w okolicy chociaz tyle nie pracują jakoś częsciej w naprawie. Tylko po częsci jade do sprawdzonego sklepu po oryginały zapakowane w papier i zasmarowane smarem. I nie zdażylo sie zeby te same czesci drugi raz wymieniac.

Kolega parę postów wyżej napisał, że realnie to koło 20, do tego jak wcześniej było wspomniane dołożenie nawiewów, tapicerki, wygłuszenia itd plus cena zakupu samego ciągnika plus inne niespodzianki które trzeba by ogarnąć po zakupie to całkowity koszt sięgnął by ponad 50 tys i jeszcze kupa roboty do tego. Interes życia nie ma co 😅

  • Haha 1

Zachód jest fajny ale coś samemu lub z kimś jechać i osobiście kupić.  Bo te same okazję co sprowadzają to tykającą bomba . Dobrego traktora nikt tanio nie odda . A gdzie transport zarobek itp .  Gadałem z okolicznym handlarzem to mówi że teraz jest coraz trudniej że trzeba brać co leci z krzaków, wrosty , pod szykować albo tak jak z lawety zjedzie taniej sprzedawać. 

Nie ma to jak się kłócić co jest lepsze w ciągnikach które mają po 50 lat, prace w kółkach rolniczych i po drodze 10 remontów. W dodatku produkowane na odwal żeby zapchać dziurę w systemie. Jeden jak i drugi mają swoje mankamenty, jeden jak i drugi aktualnie nadaje się co najwyżej do muzeum techniki lub dla hobbystów na ogródki . 

Te ciągniki nadają się do kapitalnego remontu a przywrócenie takiego gruza do stanu fabrycznego jest niemożliwe nawet przy budżecie ~60 tyś bo tyle trzeba wsadzić w taki ciągnik aby był chociażby w zbliżonym stanie co oryginał. Nawet jak robił małe przebiegi to z racji wieku nastukał już wystarczająco dużo mth aby go otwierać w każdym miejscu. W dodatku są one niezbyt drogie lub porównywalne cenowo zmniejszymi ciągnikami z prostego powodu. Mniejszy kupi sobie jeszcze jakiś hobbysta na działkę, lub do jakiś prac porządkowych koło domu a co zrobi z taką krową?


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v