Skocz do zawartości


No i kupiłem. Jest kilka rzeczy do ogarnięcia. Np rozdzielacz bo się z niego leje. A tak to reszta wyjdzie w praniu
Co widzimy na zdjęciu jumz?

Ciągnik Jumz T-40 pracuje na placu gospodarstwa, wykorzystując swoją moc do transportu ciężkich ładunków. Wyposażony w 4-cylindrowy, wolnossący silnik o pojemności 4,75 litra, zapewnia niezawodną wydajność przy codziennych zadaniach rolniczych. Mechaniczna skrzynia biegów z 8 przełożeniami do przodu umożliwia efektywną pracę w różnorodnych warunkach terenowych. Jego solidna konstrukcja i wyważony układ napędowy ułatwiają współpracę z maszynami towarzyszącymi, co czyni go wszechstronnym narzędziem na gospodarstwie. Moc nominalna sięgająca 50 KM jest wystarczająca do efektywnego zarządzania ciężkim sprzętem, wspierając płynność operacji rolniczych.

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

2 godziny temu, bratrolnika napisał:

Gratuluję, niech służy bezawaryjnie 👍

Dzięki bardzo

33 minuty temu, Alchemik napisał:

Z tyłu chociaż dolny zaczep ma? Wspornik z kilkoma otworami do górnego łącznika? Obciążniki w tylnych kołach? 

Tak to z tyłu wygląda. Jest tylko tylni zaczep samoróbka. Ale widać solidnie zrobiony. Przetestuje w żniwa z przyczepa 6t. Obciążników w tylne koła brak. Ale za to z przodu jakiś obciążnik od zachodniego z zaczepem.

20230715_200019.jpg

9 minut temu, Fendt308lsa napisał:

dobry wybór, szczególnie za c360.

No właśnie o to chodziło żeby nie pchać sie w koszta z maszynami. Mam pług 4KV bez 4 skiby więc bedzie pretekst żeby go uzbroić e 4 skiby. No i gruber teraz też kupiony ale okazuje się, że za wąski bo ma niecale 190 szerokości a tu mam ponad 190. Chyba że na skraj dam podcinacze

Tu WOM ma swoją przesuwke i zazębia się. Nie jest na hamulcu.

Mocowanie silnika jest trochę inne niż dla d240, ale była fabrycznie wersja pochodna silnika d240 i powinna być szansa kupić obudowe sprzęgła. Tylko ten silnik pochodny od d240 miał z przodu przy rozrządzie miejsce na pompę hydrauliki. 

Tylko czy jest sens wymieniać na silnik MTZ?

Edytowane przez Alchemik
23 minuty temu, Alchemik napisał:

Tu WOM ma swoją przesuwke i zazębia się. Nie jest na hamulcu.

Mocowanie silnika jest trochę inne niż dla d240, ale była fabrycznie wersja pochodna silnika d240 i powinna być szansa kupić obudowe sprzęgła. Tylko ten silnik pochodny od d240 miał z przodu przy rozrządzie miejsce na pompę hydrauliki. 

Tylko czy jest sens wymieniać na silnik MTZ?

U mnie właśnie z przodu mam dwie pompy hydrauliki jedną od hydrauliki a druga jest od orbitrola od wspomagania. Tak jak na zdjeciu.

20230715_210731.jpg


I jeszcze jedno bym mial do was pytanie. Od czego jest ta dźwignia pomiędzy pompami? Ona ma dwa połozenia. To jest włącz wyłącz pompy hydrauliki?

@mf362 

Tak jak na fotce wygląda załączony  WOM.  WOM ma swoją tarcze sprzęgła jak w c360. 

Co do innych silników była też wersja z silnikami SMD i da się kupić na wschodzie obudowe. To u nas mało populare, a na wschodzie jest ich dużo w spychaczach, sprzęcie budowlanym, czy kombajnach. Mają miejsce na pompę hydrauliki, dość tanie i tam częściej je chyba montują niż d240.

Jak potrzeba kilka koni więcej to tam rodzina silników SMD daje spory wybór. Tylko gorzej z ich dostępnością w Polsce 

 

images-4.jpeg

IMG_20230716_092924.jpg

Edytowane przez Alchemik
  • Like 1

jeszcze dwa tematy dotyczace tego Jumza potrzebowałbym schemat elektryczny. Wydaje mi się że gdzieś mi masa uciekla bo nie dzialaja wskaźniki temp i paliwa i kierunki. olej i ladowanie dziala. A druga kwestia to biegi. Jak to jest z tymi jumzami? Na rozpisce mam niby 4 biegi. Poprzedni własciciel mówil ze 5 jest prawdopodobnie zablokowana jakaś śróbka. Jak to sprawdzić.?


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v