Przerobiona pokrywa
 

Przerobiona pokrywa

  • 3423 wyświetleń

Informacje o zdjęciu Przerobiona pokrywa




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301
3 godziny temu, Borekk17 napisał:

wkręcony korek na klej

Wierciłeś się od strony pompy? Masz zdjęcie?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Borekk17
  • 890 5418

zasilanie zrobione na przestrzał z miejsca gdzie wkręcony jest zawór bezpieczeństwa gwint m18x1.5 powrót przegwingowany kanał głębiej na m16x1.5 i wkręcony korek na klej żeby zablokować kanał bajecznie prosta przeróbka a daje sporo możliwości i nie dławi przepływu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pawcio6045
  • 47 311

mógłbyś kolego podesłać mi zdjęcie drugiej strony jak to od środka wygląda?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Borekk17
  • 890 5418

od środka wygląda jak zwykła pokrywa nic tam innego nie ma

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Borekk17
  • 890 5418

dwa kolanka i gwintujesz kanał olejowy i wkrecasz w niego zaślepkę i tyle

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • BartekKozaczuk
  • 65 539
Tomaszbyk napisał:

@Borekk17 W jakim celu jest ta przerobka, bo nie rozumiem do konca. Pod pompę zewnętrza hydrauliki?

Może być to bezpośrednie zasilanie rozdzielacza np. ładowacza czołowego, dzięki temu ma wolne wyjście z tyłu ciągnika.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Borekk17
  • 890 5418
Tomaszbyk napisał:

@Borekk17 W jakim celu jest ta przerobka, bo nie rozumiem do konca. Pod pompę zewnętrza hydrauliki?

przeróbka zrobiona w takim celu aby było bezpośrednie zasilanie tura w pierwszej kolejności i można niezależnie korzystać z tura podnośnika i wyjść hydraulicznych bez żadnych kombinacji

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • adikpl1
  • 257 4525

Ciekawi mnie napis PFMZ na tej pokrywie. Czyżby Poznańska Fabryka Maszyn Żniwnych wykonywała je Ursusowi.

Edytowano przez adikpl1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • qkohe155
  • 5 87

Znam jednego typa na YT co kupił gotową pokrywę i się upiera, że nie ma korka w kanale. Nie rozumie, że by mu rozdzielacz w plecaku puścił wszystko przelewem, ale dobra.

Przy tej przeróbce powrót oleju na plecak potrafi kolidować z mocowanie dolnego zaczepu starego typu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • kolos87
  • 4 73

Też chcę zrobić taką przeróbkę. Zastanawiam się czemu gwintowałeś wyjście ciśnieniowe gwintem 18x1,5. 

16x1,5 nie wychodzi? Zastanawiam się też czy jest sens przegwintować oba otwory na 18x1,5, czy pozostawić ten oryginalny powrotny 16x1,5? Co powiesz?

Dlaczego wwierciłeś się akurat w miejscu zaworu bezpieczeństwa, a nie kawałek dalej? Ma to jakieś uzasadnienie? Jakiś cel? Z góry dzięki za odp.

Edytowano przez kolos87

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Genius9872
  • 401 3561

Ta przeróbka to jedno wielkie nieporozumienie ..... po tej przeróbce Olej jest dławiony ..... 1. jeżeli wkręciłeś zaślepkę w kanał olejowy M16x1.5 czyli otwór jest z 14mm ... 2. Fabryczna rurka przy kole talerzowym dyferencjału ma średnicę wewnętrzna 13mm... 3. W pokrywie zastosowałeś złączki M18x1.5 z otworem 9.8mm 4. Znając życie po taniości założysz wąż 3/8 pod końcówki M18x1.5 5. Co prawda wąż 3/8 będzie miał z 10mm w Środku ! 6. To że wąż 3/8 ma w środku 10mm + + + końcówka do zakucia która ma wewnątrz 7mm ... 7. Więc w efekcie jakim cudem ta przeróbka nie dławi oleju skoro już go zmniejszyliśmy do 7mm ? 8. Czyżby mniejsze otwory dają większy przepływ ? 🤣🤣🤣🤣

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marcincaja
  • 23 136
Genius9872 napisał:

Ta przeróbka to jedno wielkie nieporozumienie ..... po tej przeróbce Olej jest dławiony ..... 1. jeżeli wkręciłeś zaślepkę w kanał olejowy M16x1.5 czyli otwór jest z 14mm ... 2. Fabryczna rurka przy kole talerzowym dyferencjału ma średnicę wewnętrzna 13mm... 3. W pokrywie zastosowałeś złączki M18x1.5 z otworem 9.8mm 4. Znając życie po taniości założysz wąż 3/8 pod końcówki M18x1.5 5. Co prawda wąż 3/8 będzie miał z 10mm w Środku ! 6. To że wąż 3/8 ma w środku 10mm + + + końcówka do zakucia która ma wewnątrz 7mm ... 7. Więc w efekcie jakim cudem ta przeróbka nie dławi oleju skoro już go zmniejszyliśmy do 7mm ? 8. Czyżby mniejsze otwory dają większy przepływ ? 🤣🤣🤣🤣

to jak zrobić według Ciebie żeby było dobrze bo mam zamiar przerobic pokrywę w Zetorze 7245

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Genius9872
  • 401 3561
marcincaja napisał:

to jak zrobić według Ciebie żeby było dobrze bo mam zamiar przerobic pokrywę w Zetorze 7245

Najlepszym rozwiązaniem jest oddzielny układ, Na swoim przykładzie mogę polecić Multiplikator z pompą na WOM, mamy oddzielny układ, mamy czysty olej Hydrauliczny, na dzień dzisiejszy jest to najlepsze rozwiązanie, Na moim profilu są zdjęcia z montażu, pokazane jak szybko demontować multiplikator itp. możesz również założyć pompę na wał korbowy, ale tu przyda się sprawny silnik, aby od strzała odpalał 😉 kiepski silnik , długie kręcenie, słabe akumulatory, sporo problemów, tak więc najlepiej multiplikator, najlepsze rozwiązanie, masz pytania pytaj 😉

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Borekk17
  • 890 5418
kolos87 napisał:

Też chcę zrobić taką przeróbkę. Zastanawiam się czemu gwintowałeś wyjście ciśnieniowe gwintem 18x1,5. 

16x1,5 nie wychodzi? Zastanawiam się też czy jest sens przegwintować oba otwory na 18x1,5, czy pozostawić ten oryginalny powrotny 16x1,5? Co powiesz?

Dlaczego wwierciłeś się akurat w miejscu zaworu bezpieczeństwa, a nie kawałek dalej? Ma to jakieś uzasadnienie? Jakiś cel? Z góry dzięki za odp.

Wszystko robione na złączki m18x1.5 żeby nie dławić przepływu węże 1.2cala najłatwiej i najszybciej zrobić gwint na przestrzał z zaworu bezpieczeństwa do tego w tym miejscu jest najwięcej mięsa pod gwint

Genius9872 napisał:

Ta przeróbka to jedno wielkie nieporozumienie ..... po tej przeróbce Olej jest dławiony ..... 1. jeżeli wkręciłeś zaślepkę w kanał olejowy M16x1.5 czyli otwór jest z 14mm ... 2. Fabryczna rurka przy kole talerzowym dyferencjału ma średnicę wewnętrzna 13mm... 3. W pokrywie zastosowałeś złączki M18x1.5 z otworem 9.8mm 4. Znając życie po taniości założysz wąż 3/8 pod końcówki M18x1.5 5. Co prawda wąż 3/8 będzie miał z 10mm w Środku ! 6. To że wąż 3/8 ma w środku 10mm + + + końcówka do zakucia która ma wewnątrz 7mm ... 7. Więc w efekcie jakim cudem ta przeróbka nie dławi oleju skoro już go zmniejszyliśmy do 7mm ? 8. Czyżby mniejsze otwory dają większy przepływ ? 🤣🤣🤣🤣

nie masz pojęcia a się wypowiadasz kto ci głupot nagadał ze pod to idą węże 3/8cala Wszystko składane na 1/2cala i to jest takie minimum często też robię takie uklady na 3/4cala w przypadku pompy 40l i zewnetrznego rozdzielacza podnośnika nieporozumienie to dla mnie montaz multiplikatora przychodzi potrzebz zapięcia maszyny na wom plus wyjścia hydrauliczne i dupa

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Genius9872
  • 401 3561
Borekk17 napisał:

zasilanie zrobione na przestrzał z miejsca gdzie wkręcony jest zawór bezpieczeństwa gwint m18x1.5 powrót przegwingowany kanał głębiej na m16x1.5 i wkręcony korek na klej żeby zablokować kanał bajecznie prosta przeróbka a daje sporo możliwości i nie dławi przepływu

Kolego , a co wyżej napisałeś ? złączki M18x1.5 .... otwór w nich to niecałe 10mm ... słuchaj kitu też mi nie wciskaj bo dzwoniłem i rozmawiałem z różnymi przedstawicielami co sprzedają takie pokrywy ( słynni dostawcy części do maszyn rolniczych) nie będę pisał kto, bo nie wypada opinii robić. Dostałem informację od nich że większego króćca nie da się wkręcić w pokrywę maks otwór 15mm coś koło tego, więc zostaje wąż 3/8, a pod wąż 1/2 cala (M22x1.5) z tego co wiem to trzeba otwór zrobić około 20mm 😄😄 masz tam tyle miejsca ? 😄 wyda pokrywa ? zostanie miejsce aby wkręcić ? Rok użytkuje Multiplikator i przez ten czas jeszcze nie remontowałem ... a gdybyś uważnie śledził moje pomysły to byś wiedział że multiplikator odłączam w ciągu 30 sekund 😉


Kolego Ty sam sobie strzelasz w kolana .... teraz napisałeś komentarz wszystko robione na złączkach M18x1.5 ...aby nie dławić oleju ... weź suwmiarkę i zmierz otwory ... komu Ty kit wciskasz ?


Dla jasności proszę mi podać rozmiary otworów w pokrywie które wykonałeś ... jeśli to nie tajemnica 😁

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • kolos87
  • 4 73

Kanał olejowy w pokrywie ma gwint 16x1,5, więc albo przegwintowałeś go na 18x1,5 i takie przyłącze hydrauliczne zastosowałeś, albo wkręciłeś bez przeróbek 16x1,5.

 

Albo ja czegoś nie rozumiem. Tak czy owak oba przyłącza mają podobną średnicę wewnętrzną ok, 10mm, więc i tak nic to nie zmienia.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Borekk17
  • 890 5418
Genius9872 napisał:

Borekk17 napisał:

zasilanie zrobione na przestrzał z miejsca gdzie wkręcony jest zawór bezpieczeństwa gwint m18x1.5 powrót przegwingowany kanał głębiej na m16x1.5 i wkręcony korek na klej żeby zablokować kanał bajecznie prosta przeróbka a daje sporo możliwości i nie dławi przepływu

Kolego , a co wyżej napisałeś ? złączki M18x1.5 .... otwór w nich to niecałe 10mm ... słuchaj kitu też mi nie wciskaj bo dzwoniłem i rozmawiałem z różnymi przedstawicielami co sprzedają takie pokrywy ( słynni dostawcy części do maszyn rolniczych) nie będę pisał kto, bo nie wypada opinii robić. Dostałem informację od nich że większego króćca nie da się wkręcić w pokrywę maks otwór 15mm coś koło tego, więc zostaje wąż 3/8, a pod wąż 1/2 cala (M22x1.5) z tego co wiem to trzeba otwór zrobić około 20mm 😄😄 masz tam tyle miejsca ? 😄 wyda pokrywa ? zostanie miejsce aby wkręcić ? Rok użytkuje Multiplikator i przez ten czas jeszcze nie remontowałem ... a gdybyś uważnie śledził moje pomysły to byś wiedział że multiplikator odłączam w ciągu 30 sekund 😉


Kolego Ty sam sobie strzelasz w kolana .... teraz napisałeś komentarz wszystko robione na złączkach M18x1.5 ...aby nie dławić oleju ... weź suwmiarkę i zmierz otwory ... komu Ty kit wciskasz ?


Dla jasności proszę mi podać rozmiary otworów w pokrywie które wykonałeś ... jeśli to nie tajemnica 😁

słuchaj człowieku jeszcze raz zasilanie jak i powrót w pokrywę robię gwint m18x1.5 jedynie pod zaślepkę kanału pogłębiam m16×1.5 a od zewnątrz robię m18x1.5 następnie w pokrywę wkręcam nyple m18x1.5/m22x1.5 w których otwór wewnątrz jest rozwiercony na 12mm średnicy do tego przychodzi kolanko i dalej przewody 1/2cala które mają 12mm średnicy wewnątrz a nie jak gotowce ze sklepu które faktycznie często ledwo 10mm mają I co z tego że w pół minuty zdejmiesz multiplikator ? zapniesz byle co na wom i już tura nie ruszysz. przy moim rozwiązaniu można korzystać ze wszystkiego jednocześnie bez żadnych kombinacji

kolos87 napisał:

Kanał olejowy w pokrywie ma gwint 16x1,5, więc albo przegwintowałeś go na 18x1,5 i takie przyłącze hydrauliczne zastosowałeś, albo wkręciłeś bez przeróbek 16x1,5.

 

Albo ja czegoś nie rozumiem. Tak czy owak oba przyłącza mają podobną średnicę wewnętrzną ok, 10mm, więc i tak nic to nie zmienia.

zaślepka kanału na 16.5 pod przyłącza zrobiony gwint m18x1.5 średnicy wewnątrz przyłączy 12mm

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Genius9872
  • 401 3561

Jedna wielka partyzantka .... 🤣 rozwiercane nyple 😄 osłabiony materiał .... chłopie co Ty tworzysz ....na głównym wyjściu z pompy / największe przeciążenia , a Ty nyple rozwiercasz ? 🤣 chłopie krzyż na drogę. Ale przynajmniej przyznałeś się do swojego babola 😉 nie mam pytań. Pozdrawiam.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj