Claas dominator 48
 

Claas dominator 48

  • 2204 wyświetleń
pomóżcie jak zdjąć to koło żeby spreżyna nie zabiła te dziury na sruby po bokach nie sa na wylot

Informacje o zdjęciu Claas dominator 48


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • andrzej78
  • 588 3139

Te trzy duże gwintowane otwory, chyba M16, przy użyciu śrub, służą do ściągnięcia tulei z wałka młocarni lub jak w tym przypadku wysunięcia tulei z wariatora. Gdy tuleja się wysunie będzie widać kołnierz z 6-cioma śrubami który to trzyma sprężynę. Trzeba je wstępnie zluzować,  potraktować WD, a nawet lekko podgrzać. Cały wariator zabezpieczyć długą śrubą, wstępnie go skręcić, odkręcić śruby i powoli luzować wariator. Osobiście na środku dałem pręta M16 , a obok wkręcilem w koło wariatora  dwie szpilki - taki prymitywny ściągacz.Na tej fotce nie widać otworów w kole talerzowym wariatora na wkręcenie szpilek ( dwóch) , czyżby ich nie było? 

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marcincaja
  • 23 136

ta tuleja powoli schodzi jak wkręcam te sruby M16 dluga ona jest ???? musze wymienić tarczę sprzegła a żeby sie dostac tam to to koło muszę ściągnąć powiedz mi czy to koło jak ściągnę i odkręce obudowę tarczy sprzegłowej to musze jeszcze cofnąć bęben chamulcowy ? ta tuleja nie jest tam niczym zabezpieczona? w skrzyni ???

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • andrzej78
  • 588 3139

Czyli to jest wariator jazdy ,i jest jeszcze na kombajnie? Jeżeli tak to wkreć te 3 śruby wysunie się tuleja i zdejmiesz wariator.Szczerze to nigdy nie naprawiałem sprzęgła i się zbytnio nie orientuję.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marcincaja
  • 23 136

tak od jazdy pod koniec żniw nie mogłem wbić biegu wiec podciągnąłem troche na prencie dało sie wbić bieg i tak skończyłem żniwa to chyba tarcza do wymiamy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • andrzej78
  • 588 3139

Jeżeli nie masz katalogu to może to będzie pomocne , od poprzedniego modelu ,ale pewnie rzeczy się pokrywają

Wygooglaj tą stronę: 

Screenshot_20221228-192223~2.png

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marcincaja
  • 23 136

chodzi mi o to czy coś musze odbezpieczyć coś w skrzyni zeby to wyszło mam niby katalog części ale to tak opisane ze n8c z tego nie wynika

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • macius11157
  • 168 2110

Na chomiku jest Instrukcja ale do większych modelów claasa 78 88 98 ciekawe czy jest tak samo rozwiaznae

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marcincaja
  • 23 136

dzięki za Pomoc myślę że jakoś dam rade pozdro!


ale czy to aby napewno tarcza skoro nie slizga! tylko nie dało sie biegu wbić zgrzyt po podciagnieciu na tych prętach biegi wchodziły bez problemu czy to początek tarczy Dobrze myślę?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • andrzej78
  • 588 3139

Na ogół zużycie tarczy objawia się poślizgiem, a słabe wysprzęglanie to sprawa docisku.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • massey235
  • 327 656
13 godzin temu, marcincaja napisał:

dzięki za Pomoc myślę że jakoś dam rade pozdro!

 

ale czy to aby napewno tarcza skoro nie slizga! tylko nie dało sie biegu wbić zgrzyt po podciagnieciu na tych prętach biegi wchodziły bez problemu czy to początek tarczy Dobrze myślę?

 

Miałem to samo podciągnięte na maxa .też 48 i w tym roku .sprzęgło kompletne poszło .nie ślizgał się .raptownie przestał biegi wrzucać jeden zgrzyt przy próbie .docisk .tarcza . wszystko do wymiany .i masz pewnie urwane łapki na docisku tak jak u mnie stąd ten zgrzyt 

Edytowano przez massey235

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • CARYX
  • 11 94

obstawiam łożysko oporowe, do tego hamulec synchronizatora do wymiany.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marcincaja
  • 23 136
massey235 napisał:

13 godzin temu, marcincaja napisał:

dzięki za Pomoc myślę że jakoś dam rade pozdro!

 

ale czy to aby napewno tarcza skoro nie slizga! tylko nie dało sie biegu wbić zgrzyt po podciagnieciu na tych prętach biegi wchodziły bez problemu czy to początek tarczy Dobrze myślę?

 

Miałem to samo podciągnięte na maxa .też 48 i w tym roku .sprzęgło kompletne poszło .nie ślizgał się .raptownie przestał biegi wrzucać jeden zgrzyt przy próbie .docisk .tarcza . wszystko do wymiany .i masz pewnie urwane łapki na docisku tak jak u mnie stąd ten zgrzyt 

a jak sie dostałeś do sprzęgła bo u mnie nie chce zejść bęben hamulcowy musiałem zwolnice ściągać i nie moge dalej zbic bębna z półosi brak słów


CARYX napisał:

obstawiam łożysko oporowe, do tego hamulec synchronizatora do wymiany.

a ten hamulec synchronizatora gdzie sie znajduje?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • massey235
  • 327 656

Zbilem bęben .ale drugi raz bym tego nie chciał robić ...obyło się bez zwalania zwolnicy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marcincaja
  • 23 136

masz rację ściągnąć bęben masakra uszkodzony przy tym uszczelniacz w skrzyni i pierścień (seger) ale zdjęte roboty tylko doszło gorzej złożyć będzie....

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7974 20591
massey235 napisał:

Zbilem bęben .ale drugi raz bym tego nie chciał robić ...obyło się bez zwalania zwolnicy

lepiej zwolnice zdjąć.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marcincaja
  • 23 136

problem jest taki że poprzedni właściciel nie dał nowego klina noskowego tylko wbil z klepany stary jeszcze jakiś spawany a sprzegło nie wysprzegla bo łapki sa za daleko od łożyska i jeszcze każda inaczej ustawiona brak słów do tych macherów

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • andrzej78
  • 588 3139
Dnia 30.12.2022 o 14:16, marcincaja napisał:

a sprzegło nie wysprzegla bo łapki sa za daleko od łożyska i jeszcze każda inaczej ustawiona brak słów do tych macherów

Mało realne aby macher źle ustawił , prawdopodobnie nastąpiło nierównomierne zużycie ,może nie  dźwigienek ,a elementów ich podparcia ( piesków). Proponuję dokładnie zweryfikować docisk.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • macius11157
  • 168 2110

Trzeba ściągać bęben hamulcowy żeby dostać się do sprzęgła?

Nie da się np dorobić jakiegoś ściągacza żeby ściągnąć ten bęben?

Pytam z ciekawości bo mam dominatora

Edytowano przez macius11157

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • marcincaja
  • 23 136

nieda się w 48 trzeba zbić bęben bo nie zejdzie dzwon obudowa sprzęgła troche nie przemyślanie to zrobione ale najszybciej zdjąć zwolnice i wtedy jest dojście żeby zbić bęben w moim przypadku było ciężko bo klin noskowy ktoś wbił stary sklepany a sprzęgło zgrzytało bo każda łapka była inaczej ustawiona tarcza sprzegłowa jest ok założona 4 ramienna nie okrągła ale wałek pośredni wariatora do wymiany podtarły łożyska a tego raczej napawać się nieda tak mi powiedział tokarz nie daje gwarancji nowy około 1000zl wzwyż

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • andrzej78
  • 588 3139

Z katalogu wynika ,że skrzynia i sprzęgło  w Dominatorze 48,58 zupełnie odbiega konstrukcyjnie od zastosowanych w modelach 66.76,  68.78 . Chociaż dla modelu 68 katalog podaje dwa rodzaje napędów , stary typ - skrzynia dzielona , nowy typ korpus skrzyni jednolity , czujnik obrotów przy dzwonie sprzęgła.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • CARYX
  • 11 94
Dnia 29.12.2022 o 14:08, marcincaja napisał:
Dnia 29.12.2022 o 14:08, marcincaja napisał:

a jak sie dostałeś do sprzęgła bo u mnie nie chce zejść bęben hamulcowy musiałem zwolnice ściągać i nie moge dalej zbic bębna z półosi brak słów

 

a ten hamulec synchronizatora gdzie sie znajduje?

 

hamulec synchronizatora pozycja z rysunku 24 u siebie rok temu wymieniałem tylko że w  dominator 88. jak do wymiany on będzie to radzę okładzinę kupić w orginale 100zł kosztowała i nity nowe kila złotych

 

claas dominator 66.doc.pdf

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj