Tarcza sprzęgła  Zetor 7011
 

Tarcza sprzęgła Zetor 7011

  • 6192 wyświetleń

Omijać tego producenta tarcz szerokim łukiem to już nie pierwszy przypadek że nity urywa



Informacje o zdjęciu Tarcza sprzęgła Zetor 7011




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • wojtal24
  • 2467 6658

@bears to nie był to Oryginał skoro nie było otworu na kalamitke

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mf362
  • 1119 5451

Silniki Perkinsa nie są takie źle te składane w angielskich fabrykach . W okolicy jeździł MF 255 sprowadzony chyba z Niemiec to twardy był szerokie koła obciążniki w koła jakieś fabryczne. Komin nieźle mu prostowali , jakoś wał nie pękł 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301
5 godzin temu, wojtal24 napisał:

@bears to nie był to Oryginał skoro nie było otworu na kalamitke

Pompa w oryginalnym pudełku zetor z hologramem. Na pompie również zetor wieć jaki nie oryginał? Pokaż mi oryginał z kalamitką

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Borekk17
  • 890 5418

kupiłem tarcze Luk ciągnik złożony zobaczymy ile wytrzyma na pierwszy rzut zapinam mulczer bo mam sporo sierniska po qq do cięcia

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
15 godzin temu, Adi96 napisał:

To że w ciężkich wytrzymało to się zgodzę.

W ciężkich nie ma tarczy sprzęgła a przynajmniej nie tu gdzie jest w czterdziestko podobnych. 40 stko pochodne znacząco różnią się swoim dalszym życiem. A spór o to czy by weszła seria U uważam za kwestię marzeń, a nawet jeśli  i ona cudowną nie była. Kończąc głupi spór o marchew na rządku pietruszki uważam że tarcze można zastosować lepszą, tylko nie każdy chce wydawać aż tylę pieniędzy w tak stary ciągnik który nie ma JUŻ odpowiedniego biegu do pracy w polu. 

P.S. Dopisywanie mitycznej jakości częścią z pod miasta stołecznego napędza tylko i tak głupi rynek. Uważam że marka Ursus nie miała większego wpływu na ogólną ewolucję ciągników i jedyne co nam wyszło to NIESTETY seria ciężka której nawet nie potrafiliśmy i nie chcieliśmy wykonywać sami. 

Edytowano przez hubertb
    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 749 2769
21 godzin temu, Adi96 napisał:

Gdyby weszła seria U na pewno nie było by tyle długów i problemów na rozwiniecie ciężkiej serii,

Jakieś źródła tego stwierdzenie czy tak o sobie napisałeś?? Obstawiam drugie.

 

21 godzin temu, Adi96 napisał:

głupi projekt 3512 z gwintów calowe na metryczne ile pochłonął kasy

Nie projekt licencji MF był głupi ale Ursus nie podołał jej technologii. W zamyśle po zakupieni licencji Ursus miał produkować i eskportować docelowo 75 tys. ciągników rocznie z logo i jakośćią MF-a, czyli miał przeskoczyć Zetora. A że fabryka nie podołała - świadczy tylko o niej samej i jej kulturze technologicznej. Jako ciekawostkę podam że mały IMT z Jugosławii poradził sobie dość dobrze z licencją MF.

 

21 godzin temu, Adi96 napisał:

Nie wiem czemu ty się czepiasz tych Zetorów jak ładna pracę mają a Renówka jakoś z pracą nie porywa żeby była ahhhh i ohhhh i jeszcze dodaj że 11 tyś

Po polsku - jak by to było??

 

21 godzin temu, Adi96 napisał:

A ty robiles pomiary w silniku ze tak stwierdzasz czy na oko? 

Zrozum chłopaku - w maszynie zachodniej nie grzebie się prewencyjnie. Silnik pracuje, ma moc, nie bierze za dużo oleju - nie ma potrzeby ruszać.

 

21 godzin temu, Adi96 napisał:

 Było mało że ludzie worki pieniędzy po wsadzali w te maszyny

Znowu jakiś dziwny regionalizm. Było dużo że kupili, zrobili serwis i pojechali pracować.

 

21 godzin temu, Adi96 napisał:

Zobacz sobie Zduna co tak hejtowaleś  za 60 ile maszyn ma do roboty.

Krytyka to nie hejt. Ale jak chcesz to mogę Ci pokazać przynajmniej 3 warsztaty w mojej okolicy które naprawiają takie ciągniki, że na sam widok narobisz w gacie z wrażenia.

 

21 godzin temu, Adi96 napisał:

Nie ma maszyn które się nie psują,każda się psuje mniej lub wiecej zależy jeszcze co....

Tak, tylko że Ursus/Zetor jednak więcej, dużo więcej. Gdyby było inaczej rolnictwo w moich okolicach, które stoi na naprawdę wysokim poziomie (dobre i bardzo dobre grunty) Ursusem czy Zetorem by stało. Ale nie stoi.

 

21 godzin temu, Adi96 napisał:

Przyczepiłeś się tej tarczy a nawet nie masz pojęcia o rynku co jakie części są dostępne.Bo Komfort to najgorszy Polski zamiennik tarcz,gorsze są to chyba chińskie.Oceniasz jakość części po jednej tarczy...

Poczytaj temat to dowiesz się że jest problem z tymi tarczami ogólnie, nie tylko tego producenta. Ludzie suderują wyciąganie starych tarcz z ciągników na złomie albo naprawę tychże. Zaprzeczysz??

 

21 godzin temu, Adi96 napisał:

Niby prosty ciągnik ale nie każdy potrafi zrobić między innymi ty jesteś w tym kręgu ludzi że człowieku ty umiejętności to ty nie masz prawdopodobnie żadnych jeśli chodzi o mechanikę.

G&wno o mnie chłopaku wiesz to i g&wniane są twoje wypowiedzi a tym bardziej zaczepki. No bo w sumie jesteś gówniarz.

 

21 godzin temu, Tyfo89 napisał:

Sądząc po niku nie będę pisał że jesteś jeszcze dzieckiem ale zchowaniem dużo się nie różnisz ale mniejsza z tym jeździłem i zachodnimi ciągnikami po 2000 roku tak że nie bój się że znam tylko komunistyczną technologie. Co do części zamiennych warto poszukać dalej niż tylko w okolicznej agromie 😉. A co do twojego ostatniego zdania to tak odrobinę kultury widać że rodzice dobrze nie wychowali widocznie osobnik z ograniczonym poziomem inteligencji takim jak ty to powinien być zakaz dalszego rozmnażania się.🤣 Także nie pozdrawiam i życzę smacznego pokarmu z własnego odbytu bo ja jem z talerza przynajmniej tak mnie nauczono 😉

A to było do ciebie czy koło ciebie?? Bo raczej koło. Mnie uczyli że nie pytany nie odpowiada. Ale że akurat mam dobry humor to odpowiem - nie traktuję trolla @Adi96 poważnie ani kulturalnie, bo się przyczepił niczym g&wno statku i za każdym razem zaczepia i wszczyna tu kłótnie. Zresztą jeszcze raz takie coś z jego strony i zgłaszam do moderatora. Tak, podpierd&lę go.

 

17 godzin temu, bears napisał:

Jak chcesz z rolnictwa godnie życ to praca tymi zabytkami na pewno Ci tego nie umożliwi, żeby nie powiedzieć że Cię jeszcze pogrąży...

Nie wytłumaczysz komuś dla kogo rolnictwo to drapanie siuntką kawałka piachu a szczytem marzeń jest Fetor którego mógłby sobie ponaprawiać.

 

17 godzin temu, bears napisał:

Już kupiłem "oryginalną" pompę wody do 7211.

Ja też kupiłem onegdaj ori Ursusa do mojej (na szczęście) byłej już C-360. Pompa najlepsza jaka była na rynku, z ładnym znaczkiem hologramowym "Ursus". Po pół roku zaczęła sr&ć smarem... Na szczęście dotrwała do momentu sprzedaży ale cały czas z tyłu głowy miałem jej smarowanie czy była taka potrzeba czy nie... No ale Panie, to siuntka, to trza umieć naprawiać...

14 godzin temu, mf362 napisał:

Silniki Perkinsa nie są takie źle te składane w angielskich fabrykach . W okolicy jeździł MF 255 sprowadzony chyba z Niemiec to twardy był szerokie koła obciążniki w koła jakieś fabryczne. Komin nieźle mu prostowali , jakoś wał nie pękł 

Bo postlicencyjne Ursusy cierpią na tę samą przypadłość co WSZYSTKIE licencyjne konstrukcje produkowane u nas za PRL-u. Czyli marne materiały, gorsza precyzja wykonania, byle jaki montaż. Stąd legendy o tym że np. licencja MF-a to był syf a Polskie Fiaty były marne. Ja mam do czynienia codziennie z U 4512 (zabudowany jako Ostrówek NK-0451B. Ta maszyna choć licencja MF nie trzyma jakość oryginalnego MF pod żadnym względem. Przykładowo po niecałych 5 tys. mth przyszło zrobić pompę paliwową i wtryskiwacze. Mechanik co to robił (maszyna brata - nie pcham się) ma do czynienia zwykle z zachodniakami, stwierdził że w MF-ach z tamtych lat pompa wytrzymuje... 3 razy tyle. Co nie zmienia faktu że w porównaniu do reszty chłamu jak produkował Ursus, ciągniki postlicencyjne to perełki...

 

Edytowano przez Kaszlak79
    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1848 11291
9 godzin temu, Kaszlak79 napisał:

Jakieś źródła tego stwierdzenie czy tak o sobie napisałeś?? Obstawiam drugie.

Tak źródła w postaci artykułu o rozwoju ursusa lata 60 70 80 90,nie podam ci linku do niego bo nie mam.Artykuł był długi i była szacowana kwota ile pochłonął projekt 3512 

Nie projekt licencji MF był głupi ale Ursus nie podołał jej technologii. W zamyśle po zakupieni licencji Ursus miał produkować i eskportować docelowo 75 tys. ciągników rocznie z logo i jakośćią MF-a, czyli miał przeskoczyć Zetora. A że fabryka nie podołała - świadczy tylko o niej samej i jej kulturze technologicznej. Jako ciekawostkę podam że mały IMT z Jugosławii poradził sobie dość dobrze z licencją MF.

@Kaszlak79 A ty wiesz znafffco jeden że Jogusławia dostała licencje wymiarze Metrycznym a nie calowym jak my  Wiesz ile to trzeba dokumentacji technicznej przewalić żeby zacząć cokolwiek produkować licencyjnego,nawet nie mówie że pod swoja nazwą.... Jak nie byl głupi skoro nie byliśmy w stanie sprostać tej technologi,to po co ją było brać? Porywać się z motyką na słońce.Stawiać odlewnie na kredyt żeby móc produkować przestarzałego w tamtych czasach mf 235 255 265.235  czy 265 jeszcze spoko ale mf 255 gdzie go klepali go najwięcej? Jak ten ciagnik był projektowany pod prace komunalne.Czepiasz się hejtujesz ile się da 60-tkę gdzie MF 255 miał taki sam zryty podnośnik udźwig 1200 kg,kirper lub podnośnik nie można osobno tylko trzeba wajchować.Motor który jest skopany od początku praca cylindrów 1-2-3 gdzie rozłożenie sił jest nierównomierne bo działa głównie na czesć wału.Dodać nasze wykonanie i jakoś odlewu nic dziwnego że pękały,jeszcze dodać jazdę na niskich obrotach.Dalej Zawory wydechowe 1 i 2 cylindra obok siebie,efekt? Częstoliwość do dmuchania uszczelki.8 biegów 2 tyłu nie synchronizowane,ogumienie węższe niż w c-360,jeszcze tej kijowy rozklad masy że ten ciagnik skacze zamiast ciągnąć.I ty pier*****olisz o tej cudownej technologii? 4512 czyli mf 265 wszedł dopiero pod koniec lat 80 za zastępstwo c-360,o wiele za późno....  Mieliśmy gotową gamme ciągników od 30 km do 70 km do produkcji z synchronizowana skrzynią biegów,szczelną kabiną,możliwość napędu hydrostatycznego w U610 i U710 wspomaganie kierownicy.Gdzie tym swoim wypierdku dosłowanie 235 czy 255 mogłeś pomarzyć.Ciągniki U zrobione na miare nasze zdolności produkcyjne i ta marka Reanulat mocno była zainteresowana kupnem licencji zanim one weszły do produkcji.Nie znasz kompletnie historii Ursusa a swoje przeżyłeś,nie potrafisz ocenić czegoś obiektywnie tylko lecisz jednotorowo.

Po polsku - jak by to było??

 

Zrozum chłopaku - w maszynie zachodniej nie grzebie się prewencyjnie. Silnik pracuje, ma moc, nie bierze za dużo oleju - nie ma potrzeby ruszać. 

Przecież to taki zaje*****sty silnik,tyle mtg nastukane i olej bierze? No nie do wiary... Nie grzebie się? A co ci by szkodziło wyjąć wtryskiwacze zanieść na regulacje,zrobić pomiar sprężania,dać płukankę bo może przez przeciągane wymiany pierścienie są nieco po prostu zapieczone.Płukanka mogła by je odblokować i by się zmniejszył pobór oleju,ale ty jesteś kompletnie za głupi i wielkie TECHNICZNE 0 żeby coś takiego zrobić i się nieco pogrzebać.Na koniec zrobić pomiar po płukance i porównać wyniki czy coś rzeczywiście dało.U ciebie aby sie koła kreciły i jechał do przodu,robisz jak się spieprzy kompletnie zamiast usterkę usunąć w porę.Moja głupia 60-tka nigdy nie zawiodła ojca tak samo,nie było tak żeby awaria nastąpiła na polu i trzeba bylo ściągać,nawet mi się nigdy nie zapowietrzył.U ciebie pewnie raz ten zajechany złom zaskoczył.

 

Znowu jakiś dziwny regionalizm. Było dużo że kupili, zrobili serwis i pojechali pracować. 

Jaki dziwny regionalizm,człowieku kupujesz sprzęt zachodni UŻYWANY.Możesz jeździć praktycznie awaryjne parę lat lub kilkanaście,a są takie nabytki że po pół roku czy po roku wychodzą kwiatki i naprawy są drogie.Bo u ciebie zachodni to się nie psuje....  Ja nie mam myśli żeby się bać zachodniego czy nie ich nie kupować ale trzeba się liczyć z najgorszym...

 

Krytyka to nie hejt. Ale jak chcesz to mogę Ci pokazać przynajmniej 3 warsztaty w mojej okolicy które naprawiają takie ciągniki, że na sam widok narobisz w gacie z wrażenia.

Ty nie krytyukujesz tylko hejtujesz,nie masz uzasadnionych argumentów bo cie boli jak ktoś wkłada coś w kasę.Jak ludzie tu pokazywali modernizacje Zetorów czy Ursusów,ty miałeś od razu ból d*py a na co i po co.Nawet nie potrafisz docenić czyjś starań czasu czy umiejętności manualnych jakie posiada.Sam ch****ja potrafisz a się mądrzysz i twoim jednynym osiągnięciem jest zakup ciągnika zachodniego w okazyjnej cenie.Tak sie cieszyłeś że musiałeś o tym pare stron pieprzyc na forum o tym

Tak, tylko że Ursus/Zetor jednak więcej, dużo więcej. Gdyby było inaczej rolnictwo w moich okolicach, które stoi na naprawdę wysokim poziomie (dobre i bardzo dobre grunty) Ursusem czy Zetorem by stało. Ale nie stoi.

Sam używasz Zetora człowieku,jakim ty jesteś hipokrytą,czemu go nie sprzedać i nie kupisz zachodniego? 

 

Poczytaj temat to dowiesz się że jest problem z tymi tarczami ogólnie, nie tylko tego producenta. Ludzie suderują wyciąganie starych tarcz z ciągników na złomie albo naprawę tychże. Zaprzeczysz??

Jeszcze wiecej bajek nawypisuj z jakiego złomu,ty się dobrze czujesz? Ja problemu z tarczami z Chełmna nie miałem i nie mam,wszystko jest sprawne

G&wno o mnie chłopaku wiesz to i g&wniane są twoje wypowiedzi a tym bardziej zaczepki. No bo w sumie jesteś gówniarz.

Odezwał się człowiek z wartościami.... Gdzie tylko widzi $$ nawet ty honoru nie masz 

A to było do ciebie czy koło ciebie?? Bo raczej koło. Mnie uczyli że nie pytany nie odpowiada. Ale że akurat mam dobry humor to odpowiem - nie traktuję trolla @Adi96 poważnie ani kulturalnie, bo się przyczepił niczym g&wno statku i za każdym razem zaczepia i wszczyna tu kłótnie. Zresztą jeszcze raz takie coś z jego strony i zgłaszam do moderatora. Tak, podpierd&lę go.

Traktuje ciebie tak samo,jak ty traktujesz tutaj innych na forum,przyczepisz się o gówno i gadasz o gównie.Sobie zglaszaj człowieku i idź się popłacz z tego powodu że twoja psychika siada.

Nie wytłumaczysz komuś dla kogo rolnictwo to drapanie siuntką kawałka piachu a szczytem marzeń jest Fetor którego mógłby sobie ponaprawiać.

Ja przynajmniej sam potrafię naprawić,nie mam 2 lewych rąk jak ty,że u ciebie 50 pare lat życia poszło w las.

Ja też kupiłem onegdaj ori Ursusa do mojej (na szczęście) byłej już C-360. Pompa najlepsza jaka była na rynku, z ładnym znaczkiem hologramowym "Ursus". Po pół roku zaczęła sr&ć smarem... Na szczęście dotrwała do momentu sprzedaży ale cały czas z tyłu głowy miałem jej smarowanie czy była taka potrzeba czy nie... No ale Panie, to siuntka, to trza umieć naprawiać...  

To czemu nic z tym nie zrobiłeś? Mogłeś dać na reklamacje,Jacek Mocny był aktywny tutaj na forum.Skoro był bubel trzeba było wymienić.Potrafisz narzekać nic więcej

Bo postlicencyjne Ursusy cierpią na tę samą przypadłość co WSZYSTKIE licencyjne konstrukcje produkowane u nas za PRL-u. Czyli marne materiały, gorsza precyzja wykonania, byle jaki montaż. Stąd legendy o tym że np. licencja MF-a to był syf a Polskie Fiaty były marne. Ja mam do czynienia codziennie z U 4512 (zabudowany jako Ostrówek NK-0451B. Ta maszyna choć licencja MF nie trzyma jakość oryginalnego MF pod żadnym względem. Przykładowo po niecałych 5 tys. mth przyszło zrobić pompę paliwową i wtryskiwacze. Mechanik co to robił (maszyna brata - nie pcham się) ma do czynienia zwykle z zachodniakami, stwierdził że w MF-ach z tamtych lat pompa wytrzymuje... 3 razy tyle. Co nie zmienia faktu że w porównaniu do reszty chłamu jak produkował Ursus, ciągniki postlicencyjne to perełki...

A jakość paliwa w porównaniu do zachodu to jaka była mądralo? Ty bierzesz pewne aspekty pod uwagę czy na ślepo lecisz? Jak ktoś olewa filtry paliwa i jakość paliwa to pewnie że nie wytrzyma....

 

18 godzin temu, hubertb napisał:

W ciężkich nie ma tarczy sprzęgła a przynajmniej nie tu gdzie jest w czterdziestko podobnych. 40 stko pochodne znacząco różnią się swoim dalszym życiem. A spór o to czy by weszła seria U uważam za kwestię marzeń, a nawet jeśli  i ona cudowną nie była. Kończąc głupi spór o marchew na rządku pietruszki uważam że tarcze można zastosować lepszą, tylko nie każdy chce wydawać aż tylę pieniędzy w tak stary ciągnik który nie ma JUŻ odpowiedniego biegu do pracy w polu. 

P.S. Dopisywanie mitycznej jakości częścią z pod miasta stołecznego napędza tylko i tak głupi rynek. Uważam że marka Ursus nie miała większego wpływu na ogólną ewolucję ciągników i jedyne co nam wyszło to NIESTETY seria ciężka której nawet nie potrafiliśmy i nie chcieliśmy wykonywać sami. 

Chodziło o wytrzymałość sprzęgła a nie o budowę,to jego teoria tego pseudo znafffcy @Kaszlak79 że sprzęgło wytrzyma tyle co silnik.... i zaraz wyjechał z ciężka serią.Ja jedynie poparłem że tyle w cięzkiej serii może wytrzymać a nie w 4011 gdzie sprzęgło będzie robiło 2 razy.... 

Seria U była o wiele lepsza niż te zacofane gówno licencyjne.Sens by miał z skrzyniami Multi Power jak była na zachodzie,ale kogo było by stać na taki ciagnik i jeszcze go produkować jak my mieliśmy problem z najprostszą wersją..... U była gotowa do produkcji na nasze możliwości technologiczne z synchronizowana skrzynia 12/3,z szczelną kabiną,wspomaganiem,ciągnik na ramie z jej regulacją przód tył,czy możliwość przedniego napędu hydrostatycznego w 610 i 710.Za ciężka Serie za układ jezdny oraz napędowy to odpowiadają Polacy.Czesi tylko się przyglądali i byli na zastępstwo.Jeden z tych ludzi co projektował cięzka serię za projektował z innym inżynierem serię U.Porównaj sobie w środku jak kokpit jest podobny czy rozłożenie wajch czy pedałów że ala ciężka seria tylko w lekkich i średnich ciągnikach. 

 

Co do części to stąd się bierze te cebulastwo i ta oszczędność.Chcesz mieć dobre to trzeba zapłacić,chytry 2 razy traci i zamiast dopłacić drugie tylko to woli tańsze i jest płacz.

Dnia 2.11.2022 o 16:01, bears napisał:

Jak chcesz z rolnictwa godnie życ to praca tymi zabytkami na pewno Ci tego nie umożliwi, żeby nie powiedzieć że Cię jeszcze pogrąży...

 

Już kupiłem "oryginalną" pompę wody do 7211. Pomijając co się z nią stało to po rozebraniu okazało się że łożyska wału pompy są jednostronnie kryte. Objawiło się to tym że łożyska w środku suche a cały smar w przestrzeni między łożyskami. za***ista jakość, w sam raz na 1tys mth dopóki jako tako smar się trzyma w łożyskach. Oczywiście odlew na kalamitke jest, ale kto by tam wiercił otwór i gwintował...

Zachodni sprzęt z lat  80 czy tez 90 to też nie zabytek? Kup nowy sprzęt? Czemu nie kupisz nowego? Kto powiedział że chce z rolnictwa żyć? Gdzieś to wspominałem?  Co ty do mnie dopisujesz jakieś herezje? Tak samo dopisałeś swoje hipotezy na temat pompy lublina.Autor zdjęcia który jest sam pompiarzem wyjaśnił ci dokładnie gdzie polega różnica ty nadal się spierałeś taka mądrala z ciebie.

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 749 2769

Skończ chłopaku bo ja kończę. Jeszcze raz głupia zaczepka od której zaczęła się ta g&wno burza - leci zgłoszenie do szefostwa forum. Żegnam.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301

 

1 godzinę temu, Adi96 napisał:

Zachodni sprzęt z lat  80 czy tez 90 to też nie zabytek? Kup nowy sprzęt? Czemu nie kupisz nowego?

Pewnie zabytek ale ja widzę różnicę między jazdą mercedesem a maluchem. Z resztą "nówka" to już od kilka lat jest na stanie i przez ten czas te paździerze z bloku wschodniego były by juz po trzecim remoncie. Ten twój pierdek którego masz nie podniósł by połowy maszyn jakie spokojnie podnoszą zachodnie ciągniki z tamtych lat o podobnych parametrach. Nie wiem co Cię tak boli w tej kwestii, nie możesz przeżyć że w tamtych latach robili syf tylko na sztukę?

1 godzinę temu, Adi96 napisał:

 Kto powiedział że chce z rolnictwa żyć? Gdzieś to wspominałem?  Co ty do mnie dopisujesz jakieś herezje?

Umiesz czytać ze zrozumieniem? Tam jest wyraźnie napisane  "Jak chcesz" a nie że chcesz. Czytaj ze zrozumieniem.

1 godzinę temu, Adi96 napisał:

Autor zdjęcia który jest sam pompiarzem wyjaśnił ci dokładnie gdzie polega różnica ty nadal się spierałeś taka mądrala z ciebie.

Ja też jestem w internecie "pumpiarzem" bo tak napisałem na forum rolniczym. Jak zechce to jutro w internecie będe prawnikiem, zapraszam na konsultację skoro tak we wszystko wierzysz :D 

I pomyśleć że jeszcze kilka postów temu wypominałeś koledze @Kaszlak79 że odchodzi od tematu. Co za ironia...

Edytowano przez bears
    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1848 11291

@bears Mnie boli? A co mnie boleć? Że wy nie macie co do roboty tylko się mądrzyć na siłe i hejtować na każdym kroku tą Polską myśl techniczną lub jak ktoś robi usprawnienia.Sam masz takiego wypierdka jak ja to czemu nie sprzedaż go tylko rzeźbisz w tym rzemiośle? Ten płacze nad Zetorem jaki jest zły ma Zetora,ten ma 60-tkę ale też hejtuje się gdzie się da.Wy nie wiem macie za mało roboty czy jak? Co do ostatniej kwesti to było porównanie jakie ty głupoty gadasz.Z Kaszlakiem gadasz o sprzęgle a nagle ci z du***py wyjedżą na temat przebiegu silnika i to w zagranicznej maszynie,gdzie temat obowiązywał URsus Zetor...

1 godzinę temu, Kaszlak79 napisał:

Skończ chłopaku bo ja kończę. Jeszcze raz głupia zaczepka od której zaczęła się ta g&wno burza - leci zgłoszenie do szefostwa forum. Żegnam.

Leć,może dać chusteczki? Widzisz jak to jest dobrze się czepiać kogoś bez powodu,ja tylko podpatrzyłem jak ty robisz i uczę się od najlepszego mistrza jakim jesteś ty ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301
14 minut temu, Adi96 napisał:

Że wy nie macie co do roboty tylko się mądrzyć na siłe i hejtować na każdym kroku tą Polską myśl techniczną lub jak ktoś robi usprawnienia.

Czyli Cię boli że się mądrze :D  Ja nigdy nie hejtuje usprawnień o ile robione są z głową i mają sens.

14 minut temu, Adi96 napisał:

Sam masz takiego wypierdka jak ja to czemu nie sprzedaż go tylko rzeźbisz w tym rzemiośle?

Bo mam, lubię i chcę co nie zmienia faktu że to gówno nie ciągnik w porównaniu do innych o podobnych parametrach.

19 minut temu, Adi96 napisał:

Wy nie wiem macie za mało roboty czy jak?

Ja wiem że posiadaczy ciągników z bloku wschodniego pojęcie "wolny czas" jest dośc abstrakcyjne, w końcu nie muszę codziennie grzebać przy cudzie techniki :) 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jahooo
  • 9227 9616
7 minut temu, bears napisał:

Ja wiem że posiadaczy ciągników z bloku wschodniego pojęcie "wolny czas" jest dośc abstrakcyjne, w końcu nie muszę codziennie grzebać przy cudzie techniki :) 

No nie wiem - mam MTZ i po 10 latach eksploatacji trzeba głowicę ściągnąć, bo do płynu dmucha, więc nie wiem, po co ten sarkazm, w zachodnim też można grzebać - wszystko kwestia umiejętności mechanika

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 749 2769

Tylko że zachodni wykręci krotność tego co nasz lub wschodni ciągnik a przy tym po dniu pracy dalej czuć kręgosłup. Ja w starym zachodniaku z 1992 roku mam nawet klimę. W Zetorach/Ursusach/MTZ-tach z tamtych lat - fanaberia.

Przyznam szczerze, jak szukałem rok temu ciągnika to opcja była na Zetora UR3. Potem zeszło na UR2 a całkiem przez przypadek pojechałem zobaczyć "zachodniaka". Wsiadłem, przejechałem się i już wiedziałem że będzie mój. Nawet jeśli inni straszyli że się po pierwszym hektarze orki rozsypie i włożę krocie w naprawy.

Minął rok, Renault służy. Jedyne mankamenty - pojawiło się parę wycieków i rewers mechaniczny zgrzyta na ciepłym. Żadna z tych usterek nie wyłączyła maszyny z ruchu, ciągnik kosztował 42 tys. zł z przywiezieniem pod dom. Niektórzy tyle dają za Zetora 7211 i uważają że zrobili interes życia.

Czy było warto?? Oczywiście, każdemu polecam.

Edytowano przez Kaszlak79

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jahooo
  • 9227 9616

ja mam 3p co ma 12 tys MTH, wymienioną tylko głowice w silniku i nadal się kręci, tyle ma od nowości, w jednych rękach, jak dbasz, tak masz

wiadomo, że technika odstaje od tej zachodniej, ale to nie znaczy, że trzeba codziennie w nim dłubać

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • samtech84
  • 101 649
1 minutę temu, jahooo napisał:

ja mam 3p co ma 12 tys MTH, wymienioną tylko głowice w silniku i nadal się kręci, tyle ma od nowości, w jednych rękach, jak dbasz, tak masz

wiadomo, że technika odstaje od tej zachodniej, ale to nie znaczy, że trzeba codziennie w nim dłubać

Ciężka seria (od M-85), w gospodarstwach gdzie były serwisowane jak należy spokojnie robiła ponad 20 kMTH bez większych problemów. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jahooo
  • 9227 9616
Przed chwilą, samtech84 napisał:

Ciężka seria (od M-85), w gospodarstwach gdzie były serwisowane jak należy spokojnie robiła ponad 20 kMTH bez większych problemów. 

Mój też jeszcze nie powiedział ostatniego słowa, nadal jeździ, a u nas potrafią w 3p ludzie kapitalki robić po 3-4 tys MTH

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1848 11291
47 minut temu, bears napisał:

Czyli Cię boli że się mądrze :D  Ja nigdy nie hejtuje usprawnień o ile robione są z głową i mają sens.

Bo mam, lubię i chcę co nie zmienia faktu że to gówno nie ciągnik w porównaniu do innych o podobnych parametrach.

Ja wiem że posiadaczy ciągników z bloku wschodniego pojęcie "wolny czas" jest dośc abstrakcyjne, w końcu nie muszę codziennie grzebać przy cudzie techniki :) 

To strasznie ograniczone myślenie masz skoro jest to u ciebie na myśli😁 A jak wspomniałem temat pompy jak tam Mielecka po regeneracji?🤭

48 minut temu, Kaszlak79 napisał:

Tylko że zachodni wykręci krotność tego co nasz lub wschodni ciągnik a przy tym po dniu pracy dalej czuć kręgosłup. Ja w starym zachodniaku z 1992 roku mam nawet klimę. W Zetorach/Ursusach/MTZ-tach z tamtych lat - fanaberia.

Przyznam szczerze, jak szukałem rok temu ciągnika to opcja była na Zetora UR3. Potem zeszło na UR2 a całkiem przez przypadek pojechałem zobaczyć "zachodniaka". Wsiadłem, przejechałem się i już wiedziałem że będzie mój. Nawet jeśli inni straszyli że się po pierwszym hektarze orki rozsypie i włożę krocie w naprawy.

Minął rok, Renault służy. Jedyne mankamenty - pojawiło się parę wycieków i rewers mechaniczny zgrzyta na ciepłym. Żadna z tych usterek nie wyłączyła maszyny z ruchu, ciągnik kosztował 42 tys. zł z przywiezieniem pod dom. Niektórzy tyle dają za Zetora 7211 i uważają że zrobili interes życia.

Czy było warto?? Oczywiście, każdemu polecam.

I co będziesz tak jeździł aż usterka się pogłębi i zwiększy koszta naprawy? Czemu nie wspomnisz jakie są ceny licencyjnych Ursusów wersji Agro? Droższe niż Fetory

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301
3 minuty temu, Adi96 napisał:

A jak wspomniałem temat pompy jak tam Mielecka po regeneracji?🤭

Podobnie jak twoja co pół Polski zjeździła po fachowcach a i tak idealnie nie chodzi 😄

30 minut temu, jahooo napisał:

Mój też jeszcze nie powiedział ostatniego słowa, nadal jeździ, a u nas potrafią w 3p ludzie kapitalki robić po 3-4 tys MTH

Jak zrobisz remont to co tyle samo będziesz robił, nie martw się :) Taki przebieg to tylko zrobisz na oryginalnym angielskim silniku, te co były produkowane w polsce to śmietniki

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1848 11291
2 minuty temu, bears napisał:

Podobnie jak twoja co pół Polski zjeździła po fachowcach a i tak idealnie nie chodzi 😄

Jak zrobisz remont to co tyle samo będziesz robił, nie martw się :) Taki przebieg to tylko zrobisz na oryginalnym angielskim silniku, te co były produkowane w polsce to 

No ciekawe 520 zł i regeneracja,co ja poradze że u mnie nie ma majstrów od takich rzeczy.Głupia pompa rzędowa do szejdziesiuntki a jakie problemy potrafi sprawić.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 749 2769
5 minut temu, bears napisał:

Taki przebieg to tylko zrobisz na oryginalnym angielskim silniku, te co były produkowane w polsce to śmietniki

Tak jak już pisałem, uroki licencji były takie za całego PRL-u. Zachwycano się zachodnimi technologiami ale po zakupie okazywało się że "nasze" zakłady nie potrafią nawet czegoś prawidłowo skopiować.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Nie mogę się zgodzić z teza ze seria U wprowadziła by rewolucje gdyż była to unifikacja produkcji. Niezgodzę się tez z tym ze ruski ciągnik psuje się cały czas. Natomiast przyznam racje temu ze zachodni ciągnik jest kilkakrotnie lepiej zrobiony i trwalszy niż siuntka i cała radziecka myśl techniczna. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1848 11291

@hubertb Aha to zainteresowana Francja od Marki Reunalult to nic,tak samo ocena Brytyjczyków  na temat ciągnik U510 też nic,za***ista licencja MF wprowadziła taką innowację że tylko poszło w długi.Seria U była zrobiona od 0 przez naszych konstruktorów w pełni Polski projekt żadna licencja,to jak by nie wprowadziła Rewolucja jak byśmy prawdopodobnie popisali umowę z Reanult.Pierwszy raz by Polacy sprzedali by komuś swoją licencje konkretnej marce a nie na odwrót.Widzisz według @Kaszlak79 Ruski,Zetor czy Ursus sie psuje cały czas,do twojego ostatniego zdania się zgadzam w 100%

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 749 2769

Popatrz na ciągniki zachodnich producentów i na serię U, tak obiektywnie. Czy widzisz w tej serii jakiś przełom, innowację?? Bo ja nie... Za to widzę żadną markę na rynku europejskim, a znając życie Francuzi i tak nie sprzedawaliby tego z naszymi silnikami bo już wtedy pakowali MWM do cięgników Renault. Zasugerujesz że ten silnik był dobry bo ocenili go poprzednie Brytole?? Owszem, ale tylko dlatego że nasi mieli gotowy kształt komory spalania z... brytyjskiej licencji na silniki Leylanda. Powiesz że "nowe" Renaulty na "licencji" Ursusa z polskimi silnikami wymiotly by z rynku te z silnikami od Fendta?? Śmiech na sali. Być może były jakieś wstępne rozmowy żeby Renault mógł zapełnić lukę w segmencie cięgników budżetowych, ale skoro seria U była taka ach i och - czemu potem Francuzi nie byli zainteresowani tą technologią?? Przecież prototypy już były gotowe... Co do licencji MF to nie wina Anglików że Ursus kupił najtańszą i najprostszą technologię. Ferguson już wtedy miał skrzynie z biegiem pod obciążeniem czy całą gamę silników, nie tylko do ciągników. To całkiem inny wymiar, ta firma do dziś produkuje i sprzedaje na całym świecie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1848 11291
17 minut temu, Kaszlak79 napisał:

Popatrz na ciągniki zachodnich producentów i na serię U, tak obiektywnie. Czy widzisz w tej serii jakiś przełom, innowację?? Bo ja nie... Za to widzę żadną markę na rynku europejskim, a znając życie Francuzi i tak nie sprzedawaliby tego z naszymi silnikami bo już wtedy pakowali MWM do cięgników Renault. Zasugerujesz że ten silnik był dobry bo ocenili go poprzednie Brytole?? Owszem, ale tylko dlatego że nasi mieli gotowy kształt komory spalania z... brytyjskiej licencji na silniki Leylanda. Powiesz że "nowe" Renaulty na "licencji" Ursusa z polskimi silnikami wymiotly by z rynku te z silnikami od Fendta?? Śmiech na sali. Być może były jakieś wstępne rozmowy żeby Renault mógł zapełnić lukę w segmencie cięgników budżetowych, ale skoro seria U była taka ach i och - czemu potem Francuzi nie byli zainteresowani tą technologią?? Przecież prototypy już były gotowe... Co do licencji MF to nie wina Anglików że Ursus kupił najtańszą i najprostszą technologię. Ferguson już wtedy miał skrzynie z biegiem pod obciążeniem czy całą gamę silników, nie tylko do ciągników. To całkiem inny wymiar, ta firma do dziś produkuje i sprzedaje na całym świecie.

Jak te silniki były Polskie nawet jeśli wykorzystano komorę spalania to co w tym złego?  Gdzie ja powiedziałem że by wyprzedziły fendta? Co ty dopisujesz,nie znasz historii i dopisujesz bajki byle żeby twoje pozostało na wierzchu.Zamiast opierać się na faktach to ty dopisujesz swoje domysły z twojego małego orzeszka.Na pewno Ursus byłby o wiele lepszej sytuacji niż zakup MF,nie wykupili licencji bo cala seria poszla do kosza wraz dokumentacją techniczną to od czego mieli by produkować i finalnie się nie dogadali na rzecz wykupu licencji MF.Ty nie zdajesz sobie sprawy jak ważna jest dokumentacja techniczna bo od tego się zaczyna zanim cokolwiek wyprodukować nawet głupie koło zębate.... Ale co ty możesz wiedzieć jak pojęcia z podstawy konstrukcji maszyn nie masz,bez szkoły jesteś i to widać człowieku.A widać po tym że nie widzisz problemu technologi że dla Polski było daleko dla Anglii z jakością i wytwarzaniem odlewów.Dobre wyszło dla nas to licencja na rozruszniki Boshowskie,R11 i pochodne są praktycznie bezawaryjne.Biorąc pod uwagę c-4011 i c-330 co produkowaliśmy to seria U była innowacją byla w ogóle inna konstrukcja.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
12 godzin temu, Adi96 napisał:

Seria U była zrobiona od 0 przez naszych konstruktorów w pełni Polski projekt żadna licencja

Zgoda tylko silniki np. były rozwinięciem konstrukcji osiemdziedziatki. Skąd my teraz możemy obiektywnie ocenić tą serie ? Według mnie w serze marzeń i domniemań seria "u" mogła coś wnieść. Realnie na to patrząc seria "u" była próbą uporządkowania produkcji i wątpię w to że kiedykolwiek nawet bez zakupu licencji została by wdrożona. Odeszliśmy zbyt mocno od tematu i myślę że jest to czas na zaproszenie moderatora. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj