Zetor 7211
 

Zetor 7211

  • 24386 wyświetleń

Głupie 50 tys  wydane ale...

Marzenia są po to by je spełniać. 😊


Informacje o zdjęciu Zetor 7211




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Jano7711
  • 65 918

@Kaszlak79 Pneuke będziesz zakładał z jakichś gotowych zestawów czy samemu coś skompletujesz? Jest problem z podstawą pod sprężarkę?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Sprężarki hs17 i 19 są kopiami sprężarek wabco. Nie robił bym układu innego niż dwu przewodowy. Najdroższą częścią będzie zawór sterujący. Zamiast odwadniacza wkładał bym podstawę pod osuszacz. Jak już robić to tak jak na XXI wiek przystało. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Krzysztof81
  • 3866 8143
Dnia 22.06.2022 o 10:36, kamcio15 napisał:

I nadal wyda SWOJE pieniądze, nie TWOJE 🙃

Debili nie brakuje🤷 Za komuny, znajomy w wiosce , dostał przydział na nowego MTZ ale stwierdził, że za ciężki, pogniecie ziemie i nie będzie rosło więc zamienił się z sąsiadem na szejsiątke. To jest właśnie mniej więcej ten sam poziom. Mozesz tłumaczyć, pokazywać ogłoszenia z dużo lepszymi ciągnikami i tak Zetor najlepszy.

PS.

  Niedługo będe sprzedawał Bizona. Ciesze się bardzo że są jeszcze amatorzy tego złomu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
12 minut temu, Krzysztof81 napisał:

dostał przydział na nowego MTZ ale stwierdził, że za ciężki, pogniecie ziemie i nie będzie rosło więc zamienił się z sąsiadem na szejsiątke

Wujek w ten sposób kupił osiemdziesiątkę. 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kamcio15
  • 1594 4193
3 godziny temu, Kaszlak79 napisał:

Ja kupiłem Renault 954 MI (komunalna 103-54). Za 42 tys. przywiózł mi go facet na podwórko. Nie był to ideał bo nie miał ani zaczepów z tyłu ani hydrauliki. Pneumatykę muszę jeszcze założyć (koszt coś 3 tys.). Maszyna dojdzie do 50 tys. ale ma 94KM, przedni napęd i podnośnik nie opuszcza.  Silnik MWM aż miło posłuchać. Nie, nie psuje się co chwilę. Nie żałuję ale ktoś się cieszy że w tej kasie ma "fetora" 65 KM bez przedniego napędu i cała zabawa z doprowadzeniem maszyny do porządku przed nim. 

Zetora 8011 kupiłem za 18 tys. ...

IMG-20211009-WA0000.jpg

IMG_20220422_131845541~3.jpg

No i fajnie, cieszę się twoim szczęściem 👍 ja 2 lata temu kupiłem "fetora" 7711 za 36tys. Ciągnik z 88r i patrz też mi podnośnik trzyma, silnik cyka jak należy i wszystko inne jest sprawne, teraz po dwóch latach mam do zrobienia końcówki wtrysków, w tym czasie dołożyłem do niego tyle co kosztowały mnie oleje, filtry no i moje widzi mi się, czyli siedzonko pasażera, ledy i nowy tłumik. To tyle. Jedyny minus brak pneumatyki. Ale nie wpisuję kurła pod każdym zdjęciem na AF jaki to super ciągnik kupiłem 🤦‍♂️ na mój ogródek był to najsensowniejszy wybór w tamtym czasie. Każdy ma swój rozum i kupuje to co mu pasuje, ja mu kasy na to nie dałem to i co mnie interesuje czemu kupił taki, a nie inny. A Ty się tak nie martw tak problemami innych bo Ci siwe włosy za wcześnie wyjdą 🤷‍♂️

    • Like 3
    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1583
3 godziny temu, hubertb napisał:

Sprężarki hs17 i 19 są kopiami sprężarek wabco. Nie robił bym układu innego niż dwu przewodowy. Najdroższą częścią będzie zawór sterujący. Zamiast odwadniacza wkładał bym podstawę pod osuszacz. Jak już robić to tak jak na XXI wiek przystało. 

Gdzieś widziałem na AF rozwiązanie zaworu sterującego które łącznie w 300 PLN się zamykało i tam hamulce hydrauliczne sterowały zaworem od c 360 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

@Kaszlak79 co z tego jak masz plekse zamiast szyby😆

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
4 godziny temu, astrahxenon napisał:

Gdzieś widziałem na AF rozwiązanie zaworu sterującego które łącznie w 300 PLN się zamykało i tam hamulce hydrauliczne sterowały zaworem od c 360 

Jak na tym regulować kąt wyprzedzenia hamulca. Najtańszy dwuprzewodowy to od MTZ. Najlepiej kupić wabco za 1500zł. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kaszlak79
  • 749 2769
10 godzin temu, Firewall88899 napisał:

No fajnie, tylko że taki 7211 to jest dobry ciągnik na 10-15ha.

Polecam Ci wywieźć z 7-8 ha na czas plon w kukurydzy jednym ciągnikiem 65 KM. Zaznaczam że trzeba wozić 10-15 km w jedną stronę a u mnie kukurydza sypie średnio 12 ton. Aaa, no i kombajny połykają hektar w 30-40 minut. Dalej sobie policz.

10 godzin temu, Firewall88899 napisał:

100 konnym obrobisz 50ha.

Piachu owszem.

8 godzin temu, Jano7711 napisał:

@Kaszlak79 Pneuke będziesz zakładał z jakichś gotowych zestawów czy samemu coś skompletujesz? Jest problem z podstawą pod sprężarkę?

Skompletuję z ogólnie dostępnych części, nawet może z "osiemdziesiątki" - pneumatyka to chyba jeden z najmniej awaryjnych zespołów ciągnika a mi i tak wystarczy 1 obwód. Z podstawą jest spory problem bo moja Renault 104-53 ma sprężarkę klimatyzacji i kiedyś będę chciał ogólnie klimę w tym traktorze do życia przywrócić (brak skraplacza, odwadniacza, syf w elektryce). Dlatego w okolicy koła pasowego wału korbowego jest bardzo ciasno, na szczęście jest na kole miejsce na 1 pasek klinowy. Albo sam coś wystrugam żeby "przyczepić" na tym sprężarkę albo dam znajomemu do zrobienia. W sumie hydrauliki też nie było u mnie a prosty układ z jednym rozdzielaczem i dwoma gniazdami zrobiłem sam "w stodole" 😜.

 

8 godzin temu, hubertb napisał:

Sprężarki hs17 i 19 są kopiami sprężarek wabco. Nie robił bym układu innego niż dwu przewodowy. Najdroższą częścią będzie zawór sterujący. Zamiast odwadniacza wkładał bym podstawę pod osuszacz. Jak już robić to tak jak na XXI wiek przystało. 

Po co skoro przyczepy które będę tą maszyną targał mają w 90% przypadków 1 obwodowe układy??

 

5 godzin temu, kamcio15 napisał:

Każdy ma swój rozum i kupuje to co mu pasuje,

Tylko niech nie pie&doli głupio że za 50 tys. to można tylko kupić "fetora" bez przodka a taniej to tylko ruski syf jest. Już teraz nadążasz??

 

5 godzin temu, astrahxenon napisał:

Gdzieś widziałem na AF rozwiązanie zaworu sterującego które łącznie w 300 PLN się zamykało i tam hamulce hydrauliczne sterowały zaworem od c 360 

Zawór od C-360 to można byle cięgłem lub linką sterować. Oczywiście trzeba to zrobić z głową żeby potem nie było zdziwienia na drodze 😆.

4 godziny temu, Krzak napisał:

@Kaszlak79 co z tego jak masz plekse zamiast szyby😆

Zdjęcie z zeszłego roku, pleksa jest z prawej strony, z tyłu w dolnej małej ramce i w drzwiach. Już są wypolerowane. Ktoś tak zrobił bo ten ciągnik to komunalka, jeździł z kosiarką i pewnie często kamienie szyby biły. Ale fakt, to nie jest najlepsze rozwiązanie.

Edytowano przez Kaszlak79

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
2 minuty temu, Kaszlak79 napisał:

Po co skoro przyczepy które będę tą maszyną targał mają w 90% przypadków 1 obwodowe układy??

Jak masz HZS-4 w przyczepie a pewnie masz wystarczy w dołożyć wąż. Dwuprzewodowa instalacja jest bezpieczniejsza i łatwiej dozować siłę hamowania. 

 

3 minuty temu, Kaszlak79 napisał:

Zawór od C-360 to można byle cięgłem lub linką sterować. Oczywiście trzeba to zrobić z głową żeby potem nie było zdziwienia na drodze 😆.

Jeśli twoje reno ma hamulec uruchamiany hydraulicznie to o połączeniu czysto mechanicznym należy zapomnieć. A już na pewno taki opartym o linkę. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Desperado
  • 4111 2576
14 minut temu, Kaszlak79 napisał:

Polecam Ci wywieźć z 7-8 ha na czas plon w kukurydzy jednym ciągnikiem 65 KM. Zaznaczam że trzeba wozić 10-15 km w jedną stronę a u mnie kukurydza sypie średnio 12 ton. Aaa, no i kombajny połykają hektar w 30-40 minut. Dalej sobie policz.

 

Z wami to są istne cyrki, takiego zetora to ktoś kupuje na względnie mały areał, albo jako pomocniczy, a te się podniecają jakby ktoś wydał 50 tys na główny ciągnik na 50 ha. Ma  ktos kasę to może kupić co tylko chce, te stare Renaulty czy 8011, to jest tak wytłuczone że głowa mała, to chodziło kiedyś do upadłego w PGRach i na zachodzie.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mf362
  • 1117 5441

7011 i 7211 raczej w pgr nie kupywalo .

Jedynie prywatni albo jakies szkółki / komunalna

    • Like 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Desperado
  • 4111 2576

Nie stał, ale one głownie są na południu Polski, gdzie były gospodarstwa malizny, na północy ich jest mało

3 minuty temu, hubertb napisał:

A 7211 stał w ciepłym garażu i pachniał🤦‍♂️

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Głównie to te ciągniki pochodzą z importu i dostawały tak po d*pie jak każdy inny. Na południu kraju gospodarstwa malizny ale są górki i te ciągniki robiły jako główne co też ich nie oszczędza. Skąd w ogóle wyobrażenie ciągnika który jest cholernie wolny i opasły przez kabinę jako ciągnika do komunalki? 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mf362
  • 1117 5441

Nie wiem jak 7211 ale 3320/ 5320/5340 u nas w okolicy kilka lat Kosiły pobocza. Fakt 3320 niezłe dostawał jak coś transportowali pod górki

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Desperado
  • 4111 2576

Na temat Zetora wypowiadają się ci zazwyczaj co nawet w tym nie siedział a wszystko wie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mf362
  • 1117 5441

Mi w 7245 się spodobało tapicerka błotniki , dobra widoczność z przodu . Taki mały sprytny traktor . Może i 904/914 jest mocniejszy ale to taki puklot . A takim zetorkirm z napędem po mokradłach można trochę zdziałać

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Desperado
  • 4111 2576

Zetora można porównywać powiedzmy z 360 których jest jeszcze masa i są i będą głównymi ciągnikami w gospodarstwach a nie na duże areały czy jak kogoś stać na nowe lepsze ciągniki

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Mam 7211. Kabina jest wprost nieproporcjonalna i olbrzymia jak na taki ciągnik. Skutecznie przeszkadza to w większości prac komulanych. 5340 to ciągnik z lat 90, to jest poprawiona wersja 7245. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mf362
  • 1117 5441

Mi bardziej się podobają te z Norwegii kwadratowe . Kabiny węższe .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
3 minuty temu, mf362 napisał:

7245

Ma promień skrętu większy niż seria cieżka, sprawdzone na sobie i w praktyce. Lepiej skręcają dopiero lata 90 z zupełnie innym mostem. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Desperado
  • 4111 2576

 

2 minuty temu, hubertb napisał:

Mam 7211. Kabina jest wprost nieproporcjonalna i olbrzymia jak na taki ciągnik. Skutecznie przeszkadza to w większości prac komulanych. 5340 to ciągnik z lat 90, to jest poprawiona wersja 7245. 

W tej kabinie widać więcej niż w 60-tce  i dużych ususach.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mf362
  • 1117 5441

Ten co miałem doczynienia 89/90 ale napęd był dokładany . Ale z którego roku pochodził most tego nie wiem. Był od wersji 30 cali koła tył .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj