Usunięty VGT John deere 6230 Premium
 

Usunięty VGT John deere 6230 Premium

  • 1290 wyświetleń

Po awarii aktuatora problem rozwiązany dożywotnio i dużo taniej jak kosztował sam aktuator


Informacje o zdjęciu Usunięty VGT John deere 6230 Premium

Zrobione z LGE LM-G810

  • 4.4 mm
  • 1/50
  • f f/1.8
  • ISO 50

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Ursusc385
  • 1071 5820

Dziś testuje go z przyczepą samozbierająca i jest elegancja, z dołu idzie fajnie żadnego mula nie ma jak to straszyli niektórzy, dodatkowo jest skręcony na 120 km i rakieta 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • wku**iony obywatel
  • Partyzant85
  • 1405 2101

Znak czasów - kiedyś ludzie spawali przyśpieszacze w łursusie teraz wyrzucają zmienną geometrię w jonderach

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Ursusc385
  • 1071 5820
12 godzin temu, Partyzant85 napisał:

Znak czasów - kiedyś ludzie spawali przyśpieszacze w łursusie teraz wyrzucają zmienną geometrię w jonderach

Trochę średnie porównanie bo w ursusie wywalali coś co było potrzebne a zmienns geometria w jd jest potrzebna jak lysemu grzebień. Wsadzona tylko dla ekologi i robienia hajsu na wymianie tego bo sie sypie często. Ciągnik po zablokowaniu geometrii i zrobieniu mapy zwija sie tak samo jak i przedtem, ciągnie od samego dołu i teraz nie ma co się psuć 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jonek98
  • 2183 8706

zmiennna geometria w ciągniku,jest potrzebna jak .urwie majtki

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • wku**iony obywatel
  • Partyzant85
  • 1405 2101
2 godziny temu, Ursusc385 napisał:

Wsadzona tylko dla ekologi

No i jak wpływa na ekologię ta zmienna geometria lub jej brak?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • igor10246
  • 259 461

wpływa na lepszy stosunek powietrza do paliwa, przez co jest lepiej dopalane i jest mniej spalin 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Ursusc385
  • 1071 5820
10 minut temu, Partyzant85 napisał:

No i jak wpływa na ekologię ta zmienna geometria lub jej brak?

 

Dnia 19.01.2020 o 11:57, AchimR napisał:

Nie świadczy słabo, tylko dobrze.
Jak widac nie znasz tematu WCALE.

W Axionie jest taki sam silnik jak w np. 7530 Premium. Głowica na 4 zaworach, EGR, VGT i sterownik L14. NIE MA DPFa !!!
 

Poniższy komentarz ma 100% racji.

Silniki JD na pompach były super i JD poszedł tym tropem i dołożył CR (mamy Comforty np. 6930 bez EGR i VGT), ale niestety nie spełniały one normy Tier3b i żeby sobie z tym poradzić, ale za dużo nie grzebać w silniku, dali głowice z 4 zaworami i inne denko tłoka.
Niestety to było za mało. Został dalej toporny silnik, ale został problem z normą. I wtedy dołożyli EGR i VGT, które działają ZUPEŁNIE inaczej niż w samochodach.
Osobówki: turbo z zapasem 20%, EGR otwarty na biegu jałowym i niskich obrotach / obciążeniu.
JD "Premium": turbo z zapasem prawie 100%, EGR otwarty praktycznie zawsze!

Trzeba zrozumieć różnice w mapach, żeby wiedzieć po co jest VGT w JD.
Najprościej. Na biegu jałowym EGR działa tak jak w osobówce, silnik dopala spaliny i spełnia normę - jest OK.
Pod obciążeniem jak już jest doładowanie VGT idzie na około 90%, a EGR upuszcza nadmiar powietrza (doładowania) do wydechu i spaliny są czystsze i spełnia normę - jest OK.

Jak się prawidłowo wyłączy EGR to trzeba często korygować mapy od VGT, bo występuje wzrost doładowania i ... spadek momentu obrotowego powyżej 1900rpm. Konkurencja dolewa paliwa i nazywa to tuningiem ... pewnie Ci którzy mieli robione ciągniki JD przez konkurencję pamiętają, że "przy okazji wyłączali EGR".
W dużym uproszczeniu wzrost doładowania + paliwo = moc i brak dymu.

Od 3 lat pracowałem nad VGT na traktorze sąsiada. VGT w JD służy ekologi a nie poprawie osiągów. poprawa osiągów to tylko hasła z katalogu.

CV ... nie muszę.
Do tego stopnia rozebrałem pliki konfiguracyjne, że znalazłem komentarze osób które je tworzyły. Skontaktowałem się z jednym inżynierem w USA który przygotowuje konfiguracje do silników. Jak się trafi na dobry plik to komentarze są obszerne. 
Efekt wymiany e-mail'i jest taki, że posiadam oryginalnego EDL'a (interface), oryginalne oprogramowanie JD i login i hasło jak każdy serwisant, a w serwisie nie pracuję (dla JD nie pracuję).
Mało tego, dzięki moim kontaktom w JD USA potrafię przekwalifikować polskie maszyny na Tier2. (od 2015 roku John Deere oferuje dla swoich maszyn w krajach gdzie nie muszą spełniać norm, akcje "deTier" czyli obniżenie normy emisji do Tier2, normalnie dla Polski to nie jest). 
Byłem w Chinach na zbiorze bawełny gdzie jeden dealer obsługuje 1898 kombajnów - dla nich robię teraz konfiguracje pod Tier2.
Tydzień temu wróciłem z Australii, zgadnij ... robiłem to samo, ale jakie ciekawe maszyny, m.in. równarka JD 770GP i hervester JD 953HM (i wiele JCB na SCR)
 

Bo JD podobnie jak CAT, Cummins czy Detroit Diesel to firmy z USA. Ich filozofia jest zupełnie inna niż "nasza europejska".
Oni wszystko robią "in house" (u siebie). Dlatego nie maja tyle czasu żeby robić wielkie rewolucje w silnikach.

FPT to firma która specjalizuje się TYLKO w produkcji silników (a nie budowie maszyn). FPT jest w stanie przeprojektować silnik w 80% żeby spełniał normy (wykorbienie, denko tłoka, wtryskiwacze, głowice, ciśnienie CR).

Efekt jak widać jest, ale JD ze swoją filozofią NIGDY nie kupi silnika z EU. Do RX'a dają silniki Cummins.

Myślenie europejskie tego zjawiska nie ogarnie.

Nie, bo w końcu JD miał tyle czasu i na poprzednich modelach zebrał doświadczenie i przeprojektował swoje silniki.

Tego przeprojektował się trochę boję, bo oby nie maiło wpływu na trwałość.

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • wku**iony obywatel
  • Partyzant85
  • 1405 2101

Dobre bajki widzę ktoś wciska o równiarkach w Australii i kombajnach do bawełny w Chinach 🤣

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj