Pęknięty wał korbowy T25
 

Pęknięty wał korbowy T25

  • 3640 wyświetleń

Jaki wał korbowy najlepiej zakupić do t25? Iść w drogi Tyczyn czy szukać importu? Lepszy cały kuty czy z przykręcanymi przeciwwagami? Polecacie jakoś sklep internetowy?


Informacje o zdjęciu Pęknięty wał korbowy T25

Zrobione z HUAWEI DRA-L21

  • 3.5 mm
  • 70000/1000000
  • f f/2.2
  • ISO 425

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • kamil2111
  • 20 323

Tylko nie bierz tych najtańszych, koledze pęk parę miesięcy po wymianie i drugi raz ta sama robota była .....

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotruniu25
  • 3164 13681

Teoria mówi że wałów korbowych w T25 się nie szlifuje bo potem są takie kwiatki jak na zdjęciu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301
1 godzinę temu, Piotruniu25 napisał:

Teoria mówi że wałów korbowych w T25 się nie szlifuje bo potem są takie kwiatki jak na zdjęciu.

To nie wina szlifu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotruniu25
  • 3164 13681
41 minut temu, bears napisał:

To nie wina szlifu

Wał w T25 jest utwardzany tylko powierzchniowe a szlif tą powierzchnię zbiera.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • damianbor
  • 124 274

Dziwny zbieg okoliczności że każdy wał w t25 po szlifie się urywa...

Edytowano przez damianbor

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301
3 godziny temu, Andpol napisał:

A czego?

Zmęczenia materiału, szlif to i nowe panewki i często cały remont ciągnika. Wtedy znikają luzy, powstają większe opory, pewne naprężenia i wał się poddaje przeważnie jak ktoś ma duże parcie na "pyrkanie" na niskich obrotach z obciążeniem.

2 godziny temu, Piotruniu25 napisał:

Wał w T25 jest utwardzany tylko powierzchniowe a szlif tą powierzchnię zbiera.

Czyli powiadasz że 0.20 mm tej twojej "twardości" przeciwdziała pękaniu wału? :D  Wał w tym ciągniku nie był nigdy utwardzany a nawet jeśli było by tak jak mówisz to by się po prostu szybciej zużywał a nie od razu pękał.  Niektóre wały są tak wyrobione że nawet nie wydają na pół szlif więc według twojej teorii taki wał powinien dawno pęknąć a tak się często nie dzieje. Jego żywotność po szlifie jest taka sama jak przed, kwestia tego jak jest wymęczony.

2 godziny temu, damianbor napisał:

Dziwny zbieg okoliczności że każdy wał w t25 po szlifie się urywa...

Każdy wał? Możesz udostępnić prowadzone statystyki? Znam wały które chodzą nawet po 2 szlifie a ruskim "1", znam takie które po pierwszym nie pochodziły nawet miesiąca podobnie jak nominalne wały. Kwestia tego jak kto użytkował ciągnik i ile sam silnik przeżył przez swoje wszystkie lata. 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Tomas1987
  • 52 846
1 godzinę temu, traktorserwisolx napisał:

Witam ! Kupić oryginał Ukraińcy przywiozą mnie już dużo części dostarczyli .🚜💯

Tylko gdzie taki kupić? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • damianbor
  • 124 274
2 godziny temu, bears napisał:

Zmęczenia materiału, szlif to i nowe panewki i często cały remont ciągnika. Wtedy znikają luzy, powstają większe opory, pewne naprężenia i wał się poddaje przeważnie jak ktoś ma duże parcie na "pyrkanie" na niskich obrotach z obciążeniem.

Czyli powiadasz że 0.20 mm tej twojej "twardości" przeciwdziała pękaniu wału? :D  Wał w tym ciągniku nie był nigdy utwardzany a nawet jeśli było by tak jak mówisz to by się po prostu szybciej zużywał a nie od razu pękał.  Niektóre wały są tak wyrobione że nawet nie wydają na pół szlif więc według twojej teorii taki wał powinien dawno pęknąć a tak się często nie dzieje. Jego żywotność po szlifie jest taka sama jak przed, kwestia tego jak jest wymęczony.

Każdy wał? Możesz udostępnić prowadzone statystyki? Znam wały które chodzą nawet po 2 szlifie a ruskim "1", znam takie które po pierwszym nie pochodziły nawet miesiąca podobnie jak nominalne wały. Kwestia tego jak kto użytkował ciągnik i ile sam silnik przeżył przez swoje wszystkie lata. 

Żadnego doktoratu na ten temat nie pisałem żeby kopać za statystykami, ale parę wałów do władka w swym krótkim życiu założyłem. Nominały chodzą a każdy który był szlifowany pękł. Nie były to setki sztuk ale z pięć na pewno. Do tego swoje spostrzeżenia opieram też na wiedzy mechaników którzy pracowali w czasach głębokiej komuny w SKR, i zrobili nie jeden czy dwa silniki z t25 i ich zdanie jest takie jak i moje i kolegi wyżej. Wałów z t25 się u nas nie szlifuje. Od razu uprzedzam gownoburzę ktora moze tu powstac, to jest moja opinia, a z opinią  jak z d..ą, każdy ma swoją i niech jej pilnuje. Pozdrawiam

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Kolego, z tego co pamiętam, jesteś z okolic Chełmna, zobacz w VERDE Toruń na ul. Chrobrego. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Tomas1987
  • 52 846

Tak mają tam jakieś wały całe kute łącznie z przeciwwagami. Pytałem o nie to niby nie mają reklamacji na nie ale sam nie wiem. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 444 2205

A ja radzę dobrze wszystko obejrzeć z tego sklepu. Pompę olejowa do jumza sprzedano z wiekszymi luzami niż  30 letnia w ciągniku. Mimo, że nie była nawet założona był problem z reklamacją. 

Kupiona w innej firmie, luzów brak i dziala jak trzeba.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301
7 godzin temu, damianbor napisał:

Żadnego doktoratu na ten temat nie pisałem żeby kopać za statystykami, ale parę wałów do władka w swym krótkim życiu założyłem. Nominały chodzą a każdy który był szlifowany pękł. Nie były to setki sztuk ale z pięć na pewno.

Widzieć to i ja widziałem nie jeden pęknięty po szlifie ale równie dużo pękniętych nominalnych a czasami nawet i nowych. Ten ciągnik tak ma.

7 godzin temu, damianbor napisał:

Do tego swoje spostrzeżenia opieram też na wiedzy mechaników którzy pracowali w czasach głębokiej komuny w SKR, i zrobili nie jeden czy dwa silniki z t25 i ich zdanie jest takie jak i moje i kolegi wyżej.

Akurat na ich wiedzy to bym się nie opierał bo chyba każdy widzi jak serwisowane były przez nich ciągniki. Czy wały od T-25 pękają po szlifie? Pękają tak samo jak i przed i nie będę zaprzeczał że jest inaczej, osobiście również bym nie szlifował wału w tym ciągniku ale twierdzenie że szlif czyli zebranie niewielkiej ilości z wału powoduje jego pękanie to bujda tym bardziej że podczas szlifowania wał nie jest w żaden sposób narażony na jakieś duże naprężenia które przyczyniły by się do nadpęknięcia wału czy jakieś zmian w strukturze. A to że wały pękają po szlifie to tylko efekt uszczelnienia i skasowania pewnych luzów o czym pisałem wyżej.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj