mikad 1136 Napisano Lipiec 11, 2020 Obsrywator 1136 2965 A jaką rolę ma spełniać ? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
ovi 211 Napisano Lipiec 11, 2020 Zaawansowany 211 2999 Jako że nie trzyma mi ręczny hamulec w ciągniku a na biegu go nie zostawisz , więc np z przyczepami ten będzie pełnił role Hamulca postojowego Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Piotruniu25 3164 Napisano Lipiec 11, 2020 Zaawansowany 3164 13683 A jak sam ciągnik zostawiasz na górce? 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
timo 824 Napisano Lipiec 11, 2020 (edytowany) Zaawansowany 824 3339 To nie jest dobry pomysł. Powiem więcej, to bardzo zły i niebezpieczny pomysł. Żaden układ hydrauliczny nie jest w 100% szczelny. Nawet w przypadku idealnie poskręcanych złączek i braku widocznych wycieków każde uszczelnienie (nawet nowe i najlepszej jakości) minimalnie przepuszcza i ciśnienie w układzie stopniowo maleje. Tak skonstruowany hamulec w pewnym momencie puści i zestaw się potoczy. Taka tykająca bomba. Do tego służą hamulce postojowe, tzw. ręczne - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przy hamulcach hydraulicznych założyć taki sam ręczny, jak przy pneumatycznych (pokrętło ze śrubą napinającą linkę przymocowaną do dźwigni przy osi). Edytowano Lipiec 11, 2020 przez timo 1 2 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
ovi 211 Napisano Lipiec 11, 2020 Zaawansowany 211 2999 timo napisał: To nie jest dobry pomysł. Powiem więcej, to bardzo zły i niebezpieczny pomysł. Żaden układ hydrauliczny nie jest w 100% szczelny. Nawet w przypadku idealnie poskręcanych złączek i braku widocznych wycieków każde uszczelnienie (nawet nowe i najlepszej jakości) minimalnie przepuszcza i ciśnienie w układzie stopniowo maleje. Tak skonstruowany hamulec w pewnym momencie puści i zestaw się potoczy. Taka tykająca bomba. Do tego służą hamulce postojowe, tzw. ręczne - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przy hamulcach hydraulicznych założyć taki sam ręczny, jak przy pneumatycznych (pokrętło ze śrubą napinającą linkę przymocowaną do dźwigni przy osi). Przy dłuższym postoju i tak będe zaciągał Ręczny na linke (mam hydraulhczno pneumatyczne) tylko właśnie muszę mieć czas zeby wysiąść z ciągnika i go zaciągnąć, Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Andrz_ 432 Napisano Lipiec 11, 2020 Zaawansowany 432 1686 Nie prościej i korzystniej było naprawić hamulec ręczny przy ciągniku , przecież zawsze z przyczepą nie jeździsz 😉 Na pewno by sie przydał Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
ovi 211 Napisano Lipiec 11, 2020 Zaawansowany 211 2999 Andrz_ napisał: Nie prościej i korzystniej było naprawić hamulec ręczny przy ciągniku , przecież zawsze z przyczepą nie jeździsz 😉 Na pewno by sie przydał Napewno tak. Tylko problem że trzeba go rozpoławiać Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
wojtek1312 10 Napisano Lipiec 11, 2020 Zaawansowany 10 765 Ovi będziesz sam się zabierał kiedyś za naprawę tego hamulca? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
ovi 211 Napisano Lipiec 11, 2020 Zaawansowany 211 2999 Chyba nie, mam plan zrobić hamulec ręczny lub hydrauliczny na wale przedniego napędu Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
wojtek1312 10 Napisano Lipiec 11, 2020 Zaawansowany 10 765 Ovi to to będzie ręczny hydrauliczny na wale napędowym? Jak chcesz to zrobić? Mam 5140 z tym samym problemem brak ręcznego. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
timo 824 Napisano Lipiec 11, 2020 Zaawansowany 824 3339 41 minut temu, ovi napisał: Chyba nie, mam plan zrobić hamulec ręczny lub hydrauliczny na wale przedniego napędu Czyli będzie działał tylko przy załączonym przednim napędzie? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
ovi 211 Napisano Lipiec 11, 2020 Zaawansowany 211 2999 timo napisał: 41 minut temu, ovi napisał: Chyba nie, mam plan zrobić hamulec ręczny lub hydrauliczny na wale przedniego napędu Czyli będzie działał tylko przy załączonym przednim napędzie?  Wał kręci się cały czas gdy ciągnik jest w ruchu. bez względu czy napęd jest wlączony czy nie, będą hamowane przednie koła 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
wojtek1312 10 Napisano Lipiec 12, 2020 Zaawansowany 10 765 ovi masz już jakieś gotowe elementy czy dopiero będziesz szukał? Dużo taniej to wyjdzie niż zrobić oryginalny ręczny? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
ovi 211 Napisano Lipiec 12, 2020 Zaawansowany 211 2999 wojtek1312 napisał:ovi masz już jakieś gotowe elementy czy dopiero będziesz szukał? Dużo taniej to wyjdzie niż zrobić oryginalny ręczny?Prawdopodobnie Cały element Przerobie z gotowego z Ręcznego z claasa mercatora Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
timo 824 Napisano Lipiec 12, 2020 Zaawansowany 824 3339 10 godzin temu, ovi napisał: Wał kręci się cały czas gdy ciągnik jest w ruchu. bez względu czy napęd jest wlączony czy nie, będą hamowane przednie koła Chłopie, Ty tak serio?! Kręci się, bo przecież nie odłączasz wału od przedniego mostu. Nie jest połączony z resztą układu przeniesienia napędu, więc hamowane będą tylko przednie koła (o to mi chodziło w poprzednim poście - że hamulec będzie działał na cały ciągnik tylko przy załączonym napędzie). Naprawdę uważasz, że to utrzyma załadowany zestaw na pochyłości? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
ovi 211 Napisano Lipiec 12, 2020 Zaawansowany 211 2999 timo napisał: 10 godzin temu, ovi napisał: Wał kręci się cały czas gdy ciągnik jest w ruchu. bez względu czy napęd jest wlączony czy nie, będą hamowane przednie koła Chłopie, Ty tak serio?! Kręci się, bo przecież nie odłączasz wału od przedniego mostu. Nie jest połączony z resztą układu przeniesienia napędu, więc hamowane będą tylko przednie koła (o to mi chodziło w poprzednim poście - że hamulec będzie działał na cały ciągnik tylko przy załączonym napędzie). Naprawdę uważasz, że to utrzyma załadowany zestaw na pochyłości? Wiesz jak działa skrzynia biegów w tym ciągniku? Nawet Przy włączonym przednim napędzie tylny most i tak jest odłączony Gdy nie podamy ciśnienia oleju na kosze Skrzyni biegów Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
farmtrac8244 441 Napisano Lipiec 12, 2020 Zaawansowany 441 3451 20 godzin temu, ovi napisał: Napewno tak. Tylko problem że trzeba go rozpoławiać A co to za ciągnik Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
ovi 211 Napisano Lipiec 12, 2020 Zaawansowany 211 2999 farmtrac8244 napisał: 20 godzin temu, ovi napisał: Napewno tak. Tylko problem że trzeba go rozpoławiać A co to za ciągnik Case 5130 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
timo 824 Napisano Lipiec 12, 2020 Zaawansowany 824 3339 9 godzin temu, ovi napisał: Wiesz jak działa skrzynia biegów w tym ciągniku? Nawet Przy włączonym przednim napędzie tylny most i tak jest odłączony Gdy nie podamy ciśnienia oleju na kosze Skrzyni biegów To tym bardziej idiotyczne jest robienie hamulca ręcznego tylko na przednie koła ciągnika, które z założenia są mniej obciążone (czyli mają mniejszą przyczepność, a co za tym idzie mniejszą zdolność hamowania). Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sebe1033 397 Napisano Lipiec 15, 2020 Zaawansowany 397 7148 Dnia 12.07.2020 o 10:59, ovi napisał: Wiesz jak działa skrzynia biegów w tym ciągniku? Nawet Przy włączonym przednim napędzie tylny most i tak jest odłączony Gdy nie podamy ciśnienia oleju na kosze Skrzyni biegów coś pokręciłeś najpierw skrzynia potem z niej napęd na tylny most i przedni napęd poprzez sprzęgło , sprzęgło zaciśnięte na włączonym 4x4 przez sprężynę , podanie ciśnienia oleju wyłacza sprzęgło i nie ma 4x4 , czyli na zgaszonym masz 4x4 włączone Czyli jak kombinujesz hamulec poprzez wał to zadziała na 4 koła na zgaszonym , a co tam z tym oryginalnym ręcznym ? Trzema mostem od skrzyni odjechać ? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
ovi 211 Napisano Lipiec 15, 2020 Zaawansowany 211 2999 Przy zgaszonym Owszem przedni napęd jest Załączony ale tylni nie to tego potrzebne jest ciśnienie na koszach które jert dopiero w czasie ruchu pojazdu Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sebe1033 397 Napisano Lipiec 16, 2020 Zaawansowany 397 7148 a nie po włączeniu silnika ? A ciśnienie to na jednym koszu przód/tył potrzebne . Ale żeś namieszał i się nie zrozumieliśmy , na zgaszonym na biegu nie zostawisz to tak , ale jak ręczny na wał przedniego napędu dorobisz to na zgaszonym 4 koła będą zatrzymane bo przód będzie zapięty pod tył Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
ansu 392 Napisano Listopad 1, 2020 Zaawansowany 392 4008 @ovi Można link do elektrozaworu? Też tak sobie zrobię Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
ovi 211 Napisano Listopad 1, 2020 Zaawansowany 211 2999 ansu napisał: @ovi Można link do elektrozaworu? Też tak sobie zrobię https://allegro.pl/oferta/zawor-elektryczny-dwudrogowy-2-2-3-8-12v-no-7917176346?snapshot=MjAyMC0wNy0wMVQwNTo1Mjo0My45MTBaO2J1eWVyOzg1N2IxMTdlNGNlYWE4MDdjOThjNDk1NTkxZGJiYjcyNzNiYzc2YTliMGUwMDhhZTNjOWMzZWQ5Y2VlNWViY TE%3D Pamiętaj o doborze gwintów bo u ciebie mogą być inne, i odrazu zmień podkładki przy cewce na miedziane bo będzie przeciekać Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
ansu 392 Napisano Listopad 2, 2020 (edytowany) Zaawansowany 392 4008 NO Jak podam prąd na cewkę to działa jak zawór jednokierunkowy. (NC jak nie ma prądu to działa jak zawór jednokierunkowy) NO Czyli jak dam prąd np z hamulca ręcznego i zahamuję nożnym to przyczepa po zwolnieniu nożnego będzie nadal zahamowana, dopiero jak zwolnię ręczny i nie będzie napięcia na cewce to przyczepa nie będzie zahamowana . (NC odwrotnie) Edytowano Listopad 2, 2020 przez ansu Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się