Elektryczna blokada hamulca hydraulicznego przyczepy
 

Elektryczna blokada hamulca hydraulicznego przyczepy

  • 5165 wyświetleń

Informacje o zdjęciu Elektryczna blokada hamulca hydraulicznego przyczepy




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • ovi
  • 211 2999

Jako że nie trzyma mi ręczny hamulec w ciągniku a na biegu go nie zostawisz , więc np z przyczepami ten będzie pełnił role Hamulca postojowego

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 824 3339

To nie jest dobry pomysł. Powiem więcej, to bardzo zły i niebezpieczny pomysł. Żaden układ hydrauliczny nie jest w 100% szczelny. Nawet w przypadku idealnie poskręcanych złączek i braku widocznych wycieków każde uszczelnienie (nawet nowe i najlepszej jakości) minimalnie przepuszcza i ciśnienie w układzie stopniowo maleje. Tak skonstruowany hamulec w pewnym momencie puści i zestaw się potoczy. Taka tykająca bomba.

Do tego służą hamulce postojowe, tzw. ręczne - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przy hamulcach hydraulicznych założyć taki sam ręczny, jak przy pneumatycznych (pokrętło ze śrubą napinającą linkę przymocowaną do dźwigni przy osi).

Edytowano przez timo
    • Like 1
    • Thanks 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ovi
  • 211 2999

timo napisał: To nie jest dobry pomysł. Powiem więcej, to bardzo zły i niebezpieczny pomysł. Żaden układ hydrauliczny nie jest w 100% szczelny. Nawet w przypadku idealnie poskręcanych złączek i braku widocznych wycieków każde uszczelnienie (nawet nowe i najlepszej jakości) minimalnie przepuszcza i ciśnienie w układzie stopniowo maleje. Tak skonstruowany hamulec w pewnym momencie puści i zestaw się potoczy. Taka tykająca bomba. Do tego służą hamulce postojowe, tzw. ręczne - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przy hamulcach hydraulicznych założyć taki sam ręczny, jak przy pneumatycznych (pokrętło ze śrubą napinającą linkę przymocowaną do dźwigni przy osi). Przy dłuższym postoju i tak będe zaciągał Ręczny na linke (mam hydraulhczno pneumatyczne) tylko właśnie muszę mieć czas zeby wysiąść z ciągnika i go zaciągnąć,

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Andrz_
  • 432 1686

Nie prościej i korzystniej  było naprawić hamulec ręczny przy ciągniku , przecież zawsze z przyczepą nie jeździsz 😉   Na pewno by sie przydał

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ovi
  • 211 2999
Andrz_ napisał:

Nie prościej i korzystniej  było naprawić hamulec ręczny przy ciągniku , przecież zawsze z przyczepą nie jeździsz 😉   Na pewno by sie przydał

Napewno tak. Tylko problem że trzeba go rozpoławiać

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ovi
  • 211 2999

Chyba nie, mam plan zrobić hamulec ręczny lub hydrauliczny na wale przedniego napędu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wojtek1312
  • 10 765

Ovi to to będzie ręczny hydrauliczny na wale napędowym? Jak chcesz to zrobić? Mam 5140 z tym samym problemem brak ręcznego.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 824 3339
41 minut temu, ovi napisał:

Chyba nie, mam plan zrobić hamulec ręczny lub hydrauliczny na wale przedniego napędu

Czyli będzie działał tylko przy załączonym przednim napędzie? :o

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ovi
  • 211 2999

timo napisał: 41 minut temu, ovi napisał: Chyba nie, mam plan zrobić hamulec ręczny lub hydrauliczny na wale przedniego napędu Czyli będzie działał tylko przy załączonym przednim napędzie?  Wał kręci się cały czas gdy ciągnik jest w ruchu. bez względu czy napęd jest wlączony czy nie, będą hamowane przednie koła

    • Haha 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wojtek1312
  • 10 765

ovi masz już jakieś gotowe elementy czy dopiero będziesz szukał? Dużo taniej to wyjdzie niż zrobić oryginalny ręczny?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ovi
  • 211 2999
wojtek1312 napisał:

ovi masz już jakieś gotowe elementy czy dopiero będziesz szukał? Dużo taniej to wyjdzie niż zrobić oryginalny ręczny?

Prawdopodobnie Cały element Przerobie z gotowego z Ręcznego z claasa mercatora

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 824 3339
10 godzin temu, ovi napisał:

Wał kręci się cały czas gdy ciągnik jest w ruchu. bez względu czy napęd jest wlączony czy nie, będą hamowane przednie koła

Chłopie, Ty tak serio?! :o

Kręci się, bo przecież nie odłączasz wału od przedniego mostu. Nie jest połączony z resztą układu przeniesienia napędu, więc hamowane będą tylko przednie koła (o to mi chodziło w poprzednim poście - że hamulec będzie działał na cały ciągnik tylko przy załączonym napędzie). Naprawdę uważasz, że to utrzyma załadowany zestaw na pochyłości?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ovi
  • 211 2999
timo napisał:

10 godzin temu, ovi napisał:

Wał kręci się cały czas gdy ciągnik jest w ruchu. bez względu czy napęd jest wlączony czy nie, będą hamowane przednie koła

Chłopie, Ty tak serio?! :o

Kręci się, bo przecież nie odłączasz wału od przedniego mostu. Nie jest połączony z resztą układu przeniesienia napędu, więc hamowane będą tylko przednie koła (o to mi chodziło w poprzednim poście - że hamulec będzie działał na cały ciągnik tylko przy załączonym napędzie). Naprawdę uważasz, że to utrzyma załadowany zestaw na pochyłości?

Wiesz jak działa skrzynia biegów w tym ciągniku? Nawet Przy włączonym przednim napędzie tylny most i tak jest odłączony Gdy nie podamy ciśnienia oleju na kosze Skrzyni biegów

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • farmtrac8244
  • 441 3451
20 godzin temu, ovi napisał:

Napewno tak. Tylko problem że trzeba go rozpoławiać

A co to za ciągnik

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ovi
  • 211 2999
farmtrac8244 napisał:

20 godzin temu, ovi napisał:

Napewno tak. Tylko problem że trzeba go rozpoławiać

A co to za ciągnik

Case 5130

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 824 3339
9 godzin temu, ovi napisał:

Wiesz jak działa skrzynia biegów w tym ciągniku? Nawet Przy włączonym przednim napędzie tylny most i tak jest odłączony Gdy nie podamy ciśnienia oleju na kosze Skrzyni biegów

To tym bardziej idiotyczne jest robienie hamulca ręcznego tylko na przednie koła ciągnika, które z założenia są mniej obciążone (czyli mają mniejszą przyczepność, a co za tym idzie mniejszą zdolność hamowania).

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148
Dnia 12.07.2020 o 10:59, ovi napisał:

Wiesz jak działa skrzynia biegów w tym ciągniku? Nawet Przy włączonym przednim napędzie tylny most i tak jest odłączony Gdy nie podamy ciśnienia oleju na kosze Skrzyni biegów

coś pokręciłeś najpierw skrzynia potem z niej napęd na tylny most i przedni napęd poprzez sprzęgło , sprzęgło zaciśnięte na włączonym 4x4 przez sprężynę , podanie ciśnienia oleju wyłacza sprzęgło i nie ma 4x4 , czyli na zgaszonym masz 4x4 włączone 

Czyli jak kombinujesz hamulec poprzez wał to zadziała na 4 koła na zgaszonym , a co tam z tym oryginalnym ręcznym ? Trzema mostem od skrzyni odjechać ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ovi
  • 211 2999

Przy zgaszonym Owszem przedni napęd jest Załączony ale tylni nie to tego potrzebne jest ciśnienie na koszach które jert dopiero w czasie ruchu pojazdu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148

a nie po włączeniu silnika ? A ciśnienie to na jednym koszu przód/tył potrzebne .

Ale żeś namieszał i się nie zrozumieliśmy , na zgaszonym na biegu nie zostawisz to tak , ale jak ręczny na wał przedniego napędu dorobisz to na zgaszonym 4 koła będą zatrzymane bo przód będzie zapięty pod tył 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ovi
  • 211 2999
ansu napisał:

@ovi

Można link do elektrozaworu? Też tak sobie zrobię

https://allegro.pl/oferta/zawor-elektryczny-dwudrogowy-2-2-3-8-12v-no-7917176346?snapshot=MjAyMC0wNy0wMVQwNTo1Mjo0My45MTBaO2J1eWVyOzg1N2IxMTdlNGNlYWE4MDdjOThjNDk1NTkxZGJiYjcyNzNiYzc2YTliMGUwMDhhZTNjOWMzZWQ5Y2VlNWViY TE%3D Pamiętaj o doborze gwintów bo u ciebie mogą być inne, i odrazu zmień podkładki przy cewce na miedziane bo będzie przeciekać

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ansu
  • 392 4008

NO Jak podam prąd na cewkę to działa jak zawór jednokierunkowy. (NC jak nie ma prądu to działa jak zawór jednokierunkowy)

NO Czyli jak dam prąd np z hamulca ręcznego i zahamuję nożnym to przyczepa po zwolnieniu nożnego będzie nadal zahamowana, dopiero jak zwolnię ręczny i nie będzie napięcia na cewce to przyczepa nie będzie zahamowana . (NC odwrotnie)

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj