Skocz do zawartości

Autosan D47



Nowy zabytek 😀 Wymieniał ktoś koła na balonowki i pasują na fabryczna piastę ?




Rekomendowane komentarze

5 minut temu, PRIMO napisał:

@szymon09875 po pierwsze 6 ton to już przeginka na tej przyczepie.

Po drugie balonówki są na krótkie dystanse i pole a jeśli dużo po asfalcie to już 20" będą lepsze.

No ale tyle sie laduje, ja mam nadstawki 25cm plus skosy i mam 5.7-6ton zyta, balonowki jedynie w kolo komina. Tata opowiadał jak kiedyś wozili wapno i on mial dwie d47 na 20 za mtz a jego kolega d35 na 10 i d47 na 11 za 912 no i jemu często koła strzelaly...

5 minut temu, szymon09875 napisał:

No ale tyle sie laduje, ja mam nadstawki 25cm plus skosy i mam 5.7-6ton zyta, balonowki jedynie w kolo komina. Tata opowiadał jak kiedyś wozili wapno i on mial dwie d47 na 20 za mtz a jego kolega d35 na 10 i d47 na 11 za 912 no i jemu często koła strzelaly...

Nie na darmo D47 wychodziły w dwóch typach:

D47A ciężarowo-rolnicza na kołach 20"

D47B rolnicza na kołach balonowych. 

D-47A były ciężarowe a D-47B ciężarowo- rolnicze.

Koła balonowe jak juz to tylko 11stki i jak najwięcej płocien. Ja na swoje pakuje po 6 do 7t, ale powietrza w koła mam nadmuchane ponad 4bar. Bo mniej to zjadało boki opony a środek zostawał. (za ruskiem latają nawet do 35km/ha)

Balon ciężej idzie i to sporo od 20stek. Ale za to po polu o połowe lżej.

Jak już balonówki to 12.8/80  14 pr one są jednakowo wysokie jak 8.25 -20  przyczepa razem z ładunkiem  8 ton lata 40 km/h i jeszcze żadnej nic się nie stało.Ciężko to może iśc taka ugięta 10.0 bo takie coś zakładają ludzie apotem to nie wytrzymuje ,trzeba na tirowe zamieniac , w d47 ma 9.00 16pr we we wszyskich przyczepach pozakładane nowe ,tych stary ,zmęczony ,nacinanych ''tirowych'' za darmo nawet bym nie chciał

Edytowane przez leonardo111
2 godziny temu, czesio200 napisał:

D-47A były ciężarowe a D-47B ciężarowo- rolnicze.

Koła balonowe jak juz to tylko 11stki i jak najwięcej płocien. Ja na swoje pakuje po 6 do 7t, ale powietrza w koła mam nadmuchane ponad 4bar. Bo mniej to zjadało boki opony a środek zostawał. (za ruskiem latają nawet do 35km/ha)

Balon ciężej idzie i to sporo od 20stek. Ale za to po polu o połowe lżej.

Po polu balon też ciężko idzie, gdyż ma małą średnice, do przyczepy z 20stkami zaczepiam mniejszy ciągnik niż do tej z balonówkami, do dwóch przyczep z 20stkami zaczepiam ciągnik 60km z napędem i idzie po polu, do 2 przyczep z balonówkami 120 km ledwo poszło w zeszłym roku. Na każdej przyczepie podobny tonaż, około 5-6t, czy sucho czy mokro wyższa średnica lepsza, jedynie na łące lepiej mieć szersze 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v