Maju3060 15 Napisano Kwiecień 8, 2020 Zaawansowany 15 342 Za duże ciśnienie 😅😉 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
luki9610 204 Napisano Kwiecień 8, 2020 Zaawansowany 204 2073 @corsar12 ty miałeś to samo ten CHIŃSKI waż strzelił Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
hubertb 4007 Napisano Kwiecień 8, 2020 Zaawansowany 4007 3841 Pomiar ciśnienia oleju na początku magistrali olejowej, do tego manometrem to ani potrzebne ani bezpieczne. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
KarolTD90 1320 Napisano Kwiecień 8, 2020 Zaawansowany 1320 4136 Bo to nie przewód chydrauliczny tylko zwykły przewód paliwowy Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mds212 2133 Napisano Kwiecień 8, 2020 Zaawansowany 2133 7826 hubertb napisał: Pomiar ciśnienia oleju na początku magistrali olejowej, do tego manometrem to ani potrzebne ani bezpieczne. No tak bo mierzy się ciśnienie na końcu xd 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
corsar12 180 Napisano Kwiecień 8, 2020 Zaawansowany 180 799 SZAJS NIE KUPUJCIE TEGO GÓWNA... u mnie po godzinie pracy wąż pękł lepiej zakuć węża u kogoś kto zajmuje sie hydrauliką siłową i kupić porządny manometr glicerynowy bo te tanie ruskie to uja warte. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
hubertb 4007 Napisano Kwiecień 8, 2020 Zaawansowany 4007 3841 43 minuty temu, mds212 napisał: No tak bo mierzy się ciśnienie na końcu xd No jasne, tani i dobry sposób to kupno czujnika 1,2bara wkręcić na koniec magistrali i podłączyć do kontrolki. Nie rozumiem po co mieć stały wgląd w ciśnienie oleju. Już lepiej mierzyć jego temperaturę. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mds212 2133 Napisano Kwiecień 8, 2020 Zaawansowany 2133 7826 Po co temperatura oleju w silniku ebz turbo. 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
corsar12 180 Napisano Kwiecień 8, 2020 Zaawansowany 180 799 Np. po to że kupiłem ciągnik niedawno i chciałem zobaczyć w jakim jest stanie bo sam czujnik ci zbyt wiele nie powie... Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
hubertb 4007 Napisano Kwiecień 8, 2020 Zaawansowany 4007 3841 9 minut temu, mds212 napisał: Po co temperatura oleju w silniku ebz turbo. Bo jeśli się podnosi to znaczy np. niesprawność układu wtryskowego, niski stan oleju, zbyt duże obciążenie silnika. Jeśli kontrolka oleju gaśnie to znaczy że ciśnienie jest wystarczające do smarowania i tyle. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
jonek98 2650 Napisano Kwiecień 8, 2020 Zaawansowany 2650 10451 w starym ciągniku wystarczy że na wertepach gdzieś masa zginie i kontrolka się nie zapali,a wgląd w cisnienie oleju jest cały czas,pozatem były przypadki że kontrolka oleju zaświeciła się a chwilę potem silnik kaput 2 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
hubertb 4007 Napisano Kwiecień 8, 2020 Zaawansowany 4007 3841 A montujcie sobie nawet 7 zegarów i najlepiej patrzcie w nie cały czas. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
jonek98 2650 Napisano Kwiecień 8, 2020 Zaawansowany 2650 10451 Swoim tokiem myślenia przypominasz mi pewnego kierowcę o którym opowiadał znajomy,koleś przegrzał silnik w kamionie tak że się nadawał tylko na złom.Znajomy go spytał czy nie patrzył na zegar temperatury silnika,a on odpwiedział że nie wie co to bo w maluchu takiego nie miał 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
hubertb 4007 Napisano Kwiecień 8, 2020 Zaawansowany 4007 3841 Temperatura cieczy chłodzącej czy oleju się będzie wahać w zależności od obciążenia natomiast ciśnienie oleju jest parametrem który kompletnie nic nie mówi. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość Napisano Kwiecień 8, 2020 @Przemek10 kupowałeś jakiś gotowy zestaw ? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
WitekRolnik 3135 Napisano Kwiecień 9, 2020 Zaawansowany 3135 8798 Z własnego doświadczenia mogę polecić podobny jak na zdjęciu zestaw, u mnie w ciągniku chodzi może już z 1.5 roku i żadnego przecieku nigdzie nie zauważyłem, wąż wytrzymały odpowiednio zakuty Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
hubertb 4007 Napisano Kwiecień 9, 2020 Zaawansowany 4007 3841 Jak już się uparliście na manometr to stosujcie sztywna rurkę np. miedzianą taką jak do przewodów hamulcowych. Olej ma 120-160 stopni żadna guma długo tego nie wytrzyma. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Adi96 1848 Napisano Kwiecień 9, 2020 Zaawansowany 1848 11291 @hubertb Z czym kolego masz problem? W cięzkiej serii Ursusa jest zegar od oleju,w 4011 też był,328 i pierwsze 30stki miały trójwskaźnik gdzie tam też jest manometr.Lepiej spojrzeć na zegar że ciśnienie jest niż zakichana kontrolka gdzie nie widać pod słońcem.Po co ci mierzyć tempetaurę oleju w ciągniku bez turba? wystarczy wydajny układ chłodzenia i dobry olej i nie będzie osiągał jakiś wysokich temperatur. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
hubertb 4007 Napisano Kwiecień 9, 2020 (edytowany) Zaawansowany 4007 3841 W serii ciężkiej zegar od oleju? W którym miejscu ? Inaczej to raczej czujnik filtra oleju niż czujnik ciśnienia na magistrali. W małych jest sztywna stalowa rurka a zegar wskazuje takie głupoty że pała mała. Po co mierzyć temperaturę oleju już chyba napisałem. Dodałem zdanie bo napisałem niezbyt jasno o zegarze w serii ciężkiej. Edytowano Kwiecień 9, 2020 przez hubertb Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość Napisano Kwiecień 9, 2020 2 godziny temu, hubertb napisał: Jak już się uparliście na manometr to stosujcie sztywna rurkę np. miedzianą taką jak do przewodów hamulcowych. Olej ma 120-160 stopni żadna guma długo tego nie wytrzyma. W c360 można tak zrobić, ale w zetorze musi być gumowy wąż. Kabina jest amortyzowana i rurka z czasem by pękła. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
hubertb 4007 Napisano Kwiecień 9, 2020 Zaawansowany 4007 3841 Zastosuj czujnik od poloneza + zegar i spokój. Są na allegro zestawy z elektrycznym wskaźnikiem. Tylko tak jak mówię tam gdzie był bąk jeszcze miało to jakiś sens, tu nie ma żadnego. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
wojak1986 1885 Napisano Kwiecień 9, 2020 Zaawansowany 1885 4988 Hubertb czy Ty aby jesteś zdrowy? Co za różnica co ktoś sobie zakłada... Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
hubertb 4007 Napisano Kwiecień 9, 2020 Zaawansowany 4007 3841 Żadna różnica po prostu to niezbyt bezpieczne. Producenci fabryczni już w latach ubiegłego stulecia uciekali od wskaźników ciśnienia oleju opartych o manometry. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sebe1033 397 Napisano Kwiecień 9, 2020 Zaawansowany 397 7148 jakie tam uciekali raczej cięcie kosztów , zawsze to taniej dać czujnik i kontrolkę jak manometr , do tego miejsca nie zajmuje na desce , tak samo jak manometrami od ciśnienia powietrza też nie ma obecnie w ciągnikach . Druga sprawa komu to potrzebne raz na jakiś czas się popatrzy na wskaźnik ciśnienia , ale w pracy nikt nie zwraca na to uwagi , podobnie jak temperatura kiedyś było opisane dokładnie ile stopni , teraz 3 pola , z czego jak na zielonym jest to nie ma co tam drążyć (po rozgrzaniu w robocie) Co innego jak silnik nie domaga to się sprawdza a dokładniej pilnuje , ale to dużo nie pomaga , jedynie dopilnujesz bo sam się nie naprawi , PS , Po remoncie 7211 z miesiąc miałem zamontowany manometr i co jakiś czas sprawdzałem ciśnienie smarowania , oczywiście na wężu zakutym 😌 a wskaźnik przykręcony ... drutem do lampy na kabinie (pozycja z kierunkiem) 🤣 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Adi96 1848 Napisano Kwiecień 9, 2020 Zaawansowany 1848 11291 9 godzin temu, hubertb napisał: W serii ciężkiej zegar od oleju? W którym miejscu ? Inaczej to raczej czujnik filtra oleju niż czujnik ciśnienia na magistrali. W małych jest sztywna stalowa rurka a zegar wskazuje takie głupoty że pała mała. Po co mierzyć temperaturę oleju już chyba napisałem. Dodałem zdanie bo napisałem niezbyt jasno o zegarze w serii ciężkiej. Po lewej stronie,nie wiem czy od filtra ale wiem że to mierzy ciśnienie oleju.Uciekali bo koszta produkcji jakie były zwiększone,co dać kontrolkę a daj zegar.Jakie zbyt niebezpieczne? Kupujesz porządny hydrauliczny wąż tak żeby wytrzymał spokojnie 10 bar,inni mają tak zrobione po parę lat i nic się nie dzieje.A to co na fotce to wynik kupna tanich zestawów do c-360.Temperatura mierzenia oleju jest nie potrzebna w ciągniku jak c-360 co innego mówiąc jeśli ma Turbo.60-tka ma wydajny układ chłodzenia nie ma że olej będzie miał wysoką temperaturę pod warunkiem że olej z dobrej półki a nie zalany Superol. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się