Wyciek oleju
 

Wyciek oleju

  • 9108 wyświetleń
Rozerwanie węża od manometru ciśnienia oleju . Założony 2 dni temu 😔

Informacje o zdjęciu Wyciek oleju




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Pomiar ciśnienia oleju na początku magistrali olejowej, do tego manometrem to ani potrzebne ani bezpieczne. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mds212
  • 2133 7826
hubertb napisał:

Pomiar ciśnienia oleju na początku magistrali olejowej, do tego manometrem to ani potrzebne ani bezpieczne. 

No tak bo mierzy się ciśnienie na końcu xd

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • corsar12
  • 180 799

SZAJS NIE KUPUJCIE TEGO GÓWNA... u mnie po godzinie pracy wąż pękł lepiej zakuć węża u kogoś kto zajmuje sie hydrauliką siłową i kupić porządny manometr glicerynowy bo te tanie ruskie to uja warte.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
43 minuty temu, mds212 napisał:

No tak bo mierzy się ciśnienie na końcu xd

No jasne, tani i dobry sposób to kupno czujnika 1,2bara wkręcić na koniec magistrali i podłączyć do kontrolki. Nie rozumiem po co mieć stały wgląd w ciśnienie oleju. Już lepiej mierzyć jego temperaturę. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • corsar12
  • 180 799

Np. po to że kupiłem ciągnik niedawno i chciałem zobaczyć w jakim jest stanie bo sam czujnik ci zbyt wiele nie powie... 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
9 minut temu, mds212 napisał:

Po co temperatura oleju w silniku ebz turbo.

Bo jeśli się podnosi to znaczy np. niesprawność układu wtryskowego, niski stan oleju, zbyt duże obciążenie silnika. 

Jeśli kontrolka oleju gaśnie to znaczy że ciśnienie jest wystarczające do smarowania i tyle. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jonek98
  • 2650 10451

w starym ciągniku wystarczy że na wertepach gdzieś masa zginie i kontrolka się nie zapali,a wgląd w cisnienie oleju jest cały czas,pozatem były przypadki że kontrolka oleju zaświeciła się a chwilę potem silnik kaput

    • Like 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

A montujcie sobie nawet 7 zegarów i najlepiej patrzcie w nie cały czas. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jonek98
  • 2650 10451

Swoim tokiem myślenia przypominasz mi pewnego kierowcę o którym opowiadał znajomy,koleś przegrzał silnik w kamionie   tak że się nadawał tylko na złom.Znajomy go spytał czy nie patrzył na zegar temperatury silnika,a on odpwiedział że nie wie co to bo w maluchu takiego nie miał

    • Haha 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Temperatura cieczy chłodzącej czy oleju się będzie wahać w zależności od obciążenia natomiast ciśnienie oleju jest parametrem który kompletnie nic nie mówi. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • WitekRolnik
  • 3135 8798

Z własnego doświadczenia mogę polecić podobny jak na zdjęciu zestaw, u mnie w ciągniku chodzi może już z 1.5 roku i żadnego przecieku nigdzie nie zauważyłem, wąż wytrzymały odpowiednio zakuty :)

Screenshot_2020-04-09 WSKAŹNIK CIŚNIENIA OLEJU + CZUJNIK URSUS C330 C360.png

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Jak już się uparliście na manometr to stosujcie sztywna rurkę np. miedzianą taką jak do przewodów hamulcowych. Olej ma 120-160 stopni żadna guma długo tego nie wytrzyma. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1848 11291

@hubertb Z czym kolego masz problem? W cięzkiej serii Ursusa jest zegar od oleju,w 4011 też był,328 i pierwsze 30stki miały trójwskaźnik gdzie tam też jest manometr.Lepiej spojrzeć na zegar że ciśnienie jest niż zakichana kontrolka gdzie nie widać pod słońcem.Po co ci mierzyć tempetaurę oleju w ciągniku bez turba? wystarczy wydajny układ chłodzenia i dobry olej i nie będzie osiągał jakiś wysokich temperatur.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

W serii ciężkiej zegar od oleju? W którym miejscu ?  Inaczej to raczej czujnik filtra oleju niż czujnik ciśnienia na magistrali. W małych jest sztywna stalowa rurka a zegar wskazuje takie głupoty że pała mała. Po co mierzyć temperaturę oleju już chyba napisałem. 

 

Dodałem zdanie bo napisałem niezbyt jasno o zegarze w serii ciężkiej. 

 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
2 godziny temu, hubertb napisał:

Jak już się uparliście na manometr to stosujcie sztywna rurkę np. miedzianą taką jak do przewodów hamulcowych. Olej ma 120-160 stopni żadna guma długo tego nie wytrzyma. 

W c360 można tak zrobić, ale w zetorze musi być gumowy wąż. Kabina jest amortyzowana i rurka z czasem by pękła.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Zastosuj czujnik od poloneza + zegar i spokój. Są na allegro zestawy z elektrycznym wskaźnikiem. Tylko tak jak mówię tam gdzie był bąk jeszcze miało to jakiś sens, tu nie ma żadnego. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wojak1986
  • 1885 4988

Hubertb czy Ty aby jesteś zdrowy? Co za różnica co ktoś sobie zakłada...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Żadna różnica po prostu to niezbyt bezpieczne. Producenci fabryczni już w latach ubiegłego stulecia uciekali od wskaźników ciśnienia oleju opartych o manometry. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148

jakie tam uciekali raczej cięcie kosztów , zawsze to taniej dać czujnik i kontrolkę jak manometr , do tego miejsca nie zajmuje na desce , tak samo jak manometrami od ciśnienia powietrza też nie ma obecnie w ciągnikach .

 

Druga sprawa komu to potrzebne raz na jakiś czas się popatrzy na wskaźnik ciśnienia , ale w pracy nikt nie zwraca na to uwagi , podobnie jak temperatura kiedyś było opisane dokładnie ile stopni , teraz 3 pola , z czego jak na zielonym jest to nie ma co tam drążyć (po rozgrzaniu w robocie) 

 

Co innego jak silnik nie domaga to się sprawdza a dokładniej pilnuje , ale to dużo nie pomaga , jedynie dopilnujesz bo sam się nie naprawi , 

 

PS , Po remoncie 7211 z miesiąc miałem zamontowany manometr i co jakiś czas sprawdzałem ciśnienie smarowania , oczywiście na wężu zakutym 😌  a wskaźnik przykręcony ... drutem do lampy na kabinie (pozycja z kierunkiem) 🤣

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1848 11291
9 godzin temu, hubertb napisał:

W serii ciężkiej zegar od oleju? W którym miejscu ?  Inaczej to raczej czujnik filtra oleju niż czujnik ciśnienia na magistrali. W małych jest sztywna stalowa rurka a zegar wskazuje takie głupoty że pała mała. Po co mierzyć temperaturę oleju już chyba napisałem. 

 

Dodałem zdanie bo napisałem niezbyt jasno o zegarze w serii ciężkiej. 

 

Po lewej stronie,nie wiem czy od filtra ale wiem że to mierzy ciśnienie oleju.Uciekali bo koszta produkcji jakie były zwiększone,co dać kontrolkę a daj zegar.Jakie zbyt niebezpieczne? Kupujesz porządny hydrauliczny wąż tak żeby wytrzymał spokojnie 10 bar,inni mają tak zrobione po parę lat i nic się nie dzieje.A to co na fotce to wynik kupna tanich zestawów do c-360.Temperatura mierzenia oleju jest nie potrzebna w ciągniku jak c-360 co innego mówiąc jeśli ma Turbo.60-tka ma wydajny układ chłodzenia nie ma że olej będzie miał wysoką temperaturę pod warunkiem że olej z dobrej półki a nie zalany Superol.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj