Ursus 1224
 

Ursus 1224

  • 4471 wyświetleń
Problem z biegami. Ciężko wchodzą po rozgrzaniu. Nowe sprzęgło i miłka części w skrzyni. Co może być nie tak??

Informacje o zdjęciu Ursus 1224




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Hamulca używamy tylko na postoju ciągnika wtedy wciskamy również pedał do oporu. Podczas jazdy nie potrzebujemy pełnego wysprzęglenia więc powinniśmy wciskać pedał do mniej więcej 3/4 skoku. Retrotraktor na youtube ma film o ustawieniu sprzęgła w serii ciężkiej obejrzyj 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • kocimierz
  • 0 50

Trochę się poprawiło,. Wkręciłem dłuższą śrubę i wyregulowałem sprzęgło. Ale i tak muszę tak gdzieś z 5s poczekać i kolejny bieg wrzucić to wtedy skrzynia jest zatrzymana.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Można to przerobić jak w cieżarówce: Czujnik sprzęgła taki jak stopu(zwiera przy pełnym wciśnięciu pedału) otwiera elektrozawór który steruje siłownikiem hamulca synchronizacyjnego. Działa to bardzo dobrze. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • darek3
  • 420 994
kocimierz napisał:

Trochę się poprawiło,. Wkręciłem dłuższą śrubę i wyregulowałem sprzęgło. Ale i tak muszę tak gdzieś z 5s poczekać i kolejny bieg wrzucić to wtedy skrzynia jest zatrzymana.

Mnie się wydaje że to nie wina hamulca tylko nie wysprzęgla Ci dobrze.... Na jakiej wysokości od podłogi pedału ciągnik zaczyna ruszać?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • kocimierz
  • 0 50
Gdzieś tak w niecałej połowie wysokości pedału. I luz jalowy jest gdzieś 2-3cm na końcu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Mój wujek to ustawia tak: jeden "listek" metrówki drewnianej pomiędzy łożysko a docisk(luz jałowy). Hamulec -dwa obroty przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle. 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • kocimierz
  • 0 50
hubertb napisał:

Mój wujek to ustawia tak: jeden "listek" metrówki drewnianej pomiędzy łożysko a docisk(luz jałowy). Hamulec -dwa obroty przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle. 

Tzn jakie dwa obroty???

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Wiesz zapewne jak wygląda ten hamulec, przy wciśniętym na max pedale dociągasz śrubę do oporu aż pedał zaczyna się podnosić(pełny skok hamulca) i odkręcasz dwa obroty. Rozumiesz? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • kocimierz
  • 0 50
Aaa teraz już rozumiem. W tygodniu to sprawdzę i zobaczymy czy będzie jakoś efekt.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Podobno to sposób zaczerpnięty z serwisu fabrycznego ursus, czy to prawda nie wiem. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Maverick
  • 127 978

Po co ma odkręcać dwa obroty, skoro hamulec skrzyni ma działać tuż przed "sprzęgłem w podłodze". Biegi najlepiej zmieniać przy najniższych obrotach silnika. Oleju w skrzyni ma być max i najlepiej dosyć gęsty.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Możliwe że pomieszałem, w skrócie ma to działać tak że opór na hamulcu pojawiać się ma przy pełnym wciśnięciu. Osobiście mam dość małą styczność z serią ciężka. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj