hubertb 4007 Napisano Kwiecień 2, 2020 Zaawansowany 4007 3841 Hamulca używamy tylko na postoju ciągnika wtedy wciskamy również pedał do oporu. Podczas jazdy nie potrzebujemy pełnego wysprzęglenia więc powinniśmy wciskać pedał do mniej więcej 3/4 skoku. Retrotraktor na youtube ma film o ustawieniu sprzęgła w serii ciężkiej obejrzyj Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
kocimierz 0 Napisano Kwiecień 5, 2020 Użytkownik 0 50 Trochę się poprawiło,. Wkręciłem dłuższą śrubę i wyregulowałem sprzęgło. Ale i tak muszę tak gdzieś z 5s poczekać i kolejny bieg wrzucić to wtedy skrzynia jest zatrzymana. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
hubertb 4007 Napisano Kwiecień 5, 2020 Zaawansowany 4007 3841 Można to przerobić jak w cieżarówce: Czujnik sprzęgła taki jak stopu(zwiera przy pełnym wciśnięciu pedału) otwiera elektrozawór który steruje siłownikiem hamulca synchronizacyjnego. Działa to bardzo dobrze. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
darek3 420 Napisano Kwiecień 5, 2020 Zaawansowany 420 994 kocimierz napisał:Trochę się poprawiło,. Wkręciłem dłuższą śrubę i wyregulowałem sprzęgło. Ale i tak muszę tak gdzieś z 5s poczekać i kolejny bieg wrzucić to wtedy skrzynia jest zatrzymana.Mnie się wydaje że to nie wina hamulca tylko nie wysprzęgla Ci dobrze.... Na jakiej wysokości od podłogi pedału ciągnik zaczyna ruszać? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
kocimierz 0 Napisano Kwiecień 5, 2020 Użytkownik 0 50 Gdzieś tak w niecałej połowie wysokości pedału. I luz jalowy jest gdzieś 2-3cm na końcu. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
hubertb 4007 Napisano Kwiecień 5, 2020 (edytowany) Zaawansowany 4007 3841 Mój wujek to ustawia tak: jeden "listek" metrówki drewnianej pomiędzy łożysko a docisk(luz jałowy). Hamulec -dwa obroty przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle. Edytowano Kwiecień 5, 2020 przez hubertb Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
kocimierz 0 Napisano Kwiecień 5, 2020 Użytkownik 0 50 hubertb napisał: Mój wujek to ustawia tak: jeden "listek" metrówki drewnianej pomiędzy łożysko a docisk(luz jałowy). Hamulec -dwa obroty przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle. Tzn jakie dwa obroty??? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
hubertb 4007 Napisano Kwiecień 5, 2020 Zaawansowany 4007 3841 Wiesz zapewne jak wygląda ten hamulec, przy wciśniętym na max pedale dociągasz śrubę do oporu aż pedał zaczyna się podnosić(pełny skok hamulca) i odkręcasz dwa obroty. Rozumiesz? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
kocimierz 0 Napisano Kwiecień 5, 2020 Użytkownik 0 50 Aaa teraz już rozumiem. W tygodniu to sprawdzę i zobaczymy czy będzie jakoś efekt. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
hubertb 4007 Napisano Kwiecień 5, 2020 Zaawansowany 4007 3841 Podobno to sposób zaczerpnięty z serwisu fabrycznego ursus, czy to prawda nie wiem. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Maverick 127 Napisano Kwiecień 5, 2020 Zaawansowany 127 978 Po co ma odkręcać dwa obroty, skoro hamulec skrzyni ma działać tuż przed "sprzęgłem w podłodze". Biegi najlepiej zmieniać przy najniższych obrotach silnika. Oleju w skrzyni ma być max i najlepiej dosyć gęsty. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
hubertb 4007 Napisano Kwiecień 7, 2020 Zaawansowany 4007 3841 Możliwe że pomieszałem, w skrócie ma to działać tak że opór na hamulcu pojawiać się ma przy pełnym wciśnięciu. Osobiście mam dość małą styczność z serią ciężka. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się