Ursus 1414 S
 

Ursus 1414 S

  • 7828 wyświetleń
Ciągnik z silnikiem Valmet 620 DS Moc znamionowa 135 KM

Informacje o zdjęciu Ursus 1414 S




Rekomendowane komentarze

  • Gość

Były jakieś jeżdżące egzemplarze? Wiadomo jakie skrzynie miały tam być?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • traktorserwisolx
  • 46 418

Były wyprodukowane i pokazane na targach Poznańskich . Parę danych - sprzęgło główne tarczowe mokre w skrzyni przekładniowej sterowane hydraulicznie - skrzynia przekładniowa synchronizowana 6-biegowa z włączanym pod obciążeniem reduktorem 4 stopniowym i przekładnią nawrotna . Liczba biegów przód/tył 24 /24 .Maksymalna prędkość jazdy 40,3 km/h .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Karol06
  • 364 1336
38 minut temu, luki9610 napisał:

Tak MF i Casem CS pachnie 

Z mf to raczej nic wspólnego ten prototyp nie miał, z wyglądu tak samo. Tak jak już pisali case cs/steyr

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • artur7456
  • 233 294

Raczej odwrotnie, steyr to był pierwowzór, a z ursusa tylko naklejki poszły. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Który to był rok? Gdyby to sie udało i cena byłaby niższa niż Case to mogło by coś z tego być.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • FINN
  • 1478 5807

ooo i taki ursus byłby dla mnie w sam raz ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • BoRuT
  • 23 126

Z tego co się kiedyś dowiadywałem o tym modelu to projekt powstał na kopperacji ursusa ze stayrem. w roku 1992 była prezentacja, modele konstrukcyjnie bliźniacze tyle że steyr w tym roku miał inną maskę i kabinę a projekt tej maski i kabiny to Ursus

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • artur7456
  • 233 294

Steyr miał taką same maskę jak i kabinę. Zobacz sobie na internecie zdjęcia modelu 9145. Ponadto w innych źródłach można wyczytać, że kabinę wykonał Case IH.

spacer.png

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • BoRuT
  • 23 126

Steyr w tej masce był produkowany od 1995r a Ursus zaprezentowany był wcześniej ale zamiast tego wybrali produkcję na licencji MF

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Luke16
  • 135 446

Ursus zadał się nie z tą marką co powinien... 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Mega wku****ny chłop !
  • PRIMO
  • 8046 8878
48 minut temu, BoRuT napisał:

Steyr w tej masce był produkowany od 1995r a Ursus zaprezentowany był wcześniej ale zamiast tego wybrali produkcję na licencji MF

I to był błąd a efekty tego już widzimy. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

@PRIMO i to mowi posiadacz Polsko/angielskiego Ursusa z 2000 ktoregoś roku ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Mega wku****ny chłop !
  • PRIMO
  • 8046 8878

@tobi866 te polsko-herbaciane wynalazki to porażka. 😔

Ursus napewno by nie skończył tak jak skończył gdyby poszedł we współpracę ze STEJR-em .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Ursus miał też romans chyba z Reno ?? Owocem byly te ursusy w kwadratowej masce jakieś 600 czy 700 w latach chyba 70 czy poczatku 80. A wybrał perkinsa....

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jonek98
  • 2650 10450

Gdyby nie ruskie czerwone debile,to Ursus by rozwnial serie u,zamiast kupować angielskiego trupa.To dziś też by to mogło inaczej wyglądać,ale jak cała Polska gospodarka dzięki Millerowi i jego Warcholom lata 90 były przespane,brak modernizacji wtedy to był gwóźdź do trumny

    • Like 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Luke16
  • 135 446

A dziś praktycznie nic swojego nie mamy. Sorry naklejkę...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mikruss
  • 536 4576
22 minuty temu, tobi866 napisał:

Ursus miał też romans chyba z Reno ?? Owocem byly te ursusy w kwadratowej masce jakieś 600 czy 700 w latach chyba 70 czy poczatku 80. A wybrał perkinsa....

polacy opracowali skrzynie trimat i renoult koniecznie chcial kupic licencje na ta skrzynie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Bo polscy inżynierowie mieli potencjał tylko nikt tego nie umiał wykorzystać ,alba dokładnie to czerwona zaraza nie dała korzystać z tego dobrodziejstwa

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Mega wku****ny chłop !
  • PRIMO
  • 8046 8878
2 godziny temu, Luke16 napisał:

Sorry naklejkę...

Właśnie chciałam to napisać 😏

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • traktorserwisolx
  • 46 418

Bardzo trafnie napisał jonek98 i Luke16 . Zakłady produkcyjne były państwowe i nie było prawdziwego właściciela a dyrektor lub potem nazywał się prezes doprowadzał do upadłości bo na tym można zarobić kasę . Druga sprawa to producentom zachodnim zależało na zniszczeniu rodzimej produkcji bo mają rynek zbytu . Przedstawiciele władzy dzisiaj są podejmują złe decyzje jutro odchodzą i mają wszystko w nosie a procesu się nie odwróci .

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj