Zetor 6341 po modernizacji
 

Zetor 6341 po modernizacji

  • 3700 wyświetleń

Wydech przerobiony po raz drugi. Teraz jest kompatybilny z ładowaczem czołowym 😅


Informacje o zdjęciu Zetor 6341 po modernizacji


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2357 14105

muszę chyba w mtz coś pokombinowac bo nie dość że tur dużo zasilania to jeszcze taki uj stoi przed oczami 😡

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Pewnie tak jak w proximie, da ją przed wydechem 😋

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • AdeXZet
  • 151 1032
1 godzinę temu, sebe1033 napisał:

jeszcze tylko osłonka i po robocie 👍

dokładnie bez osłony ręka kilka razy będzie poparzona.

Sama przeróbka na + ale co zrobić z tą dziurą w masce, mnie osobiście przeszkadzałaby ta dziura 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
Przed chwilą, AdeXZet napisał:

ale co zrobić z tą dziurą w masce,

popielniczkę tam można zainstalować , albo głośnik . Dziwne masz problemy .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Addam
  • 14 396

Chyba też będę musiał po kombinować w 5340 bo odpiąć ładowacz to 5 min a drugie 5 to odkręcanie śruby 😂

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Chodzi Ci o ten pręt co co idzie nad maską ? Ja bez tego jeżdże.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pawlo694
  • 39 668

A więc...

Osłona aż taka niezbędna nie jest ale i tak pewnie się w przyszłości pojawi. Miałem już wcześniej zamontowany w podobny sposób wydech i przez prawie 4 lata użytkowania nie zdarzyło się ani razu żeby omyłkowo złapać za tłumik zamiast za tą rączkę. Aczkolwiek sprawdzałem że nawet przy takiej krótkotrwałej pomyłce nic się nie dzieje.

 

Lampa faktycznie jest już zamontowana na wzór Proximy czyli od kabiny idzie rurka która omija wydech i umiejscawia lampę przed nim

 

Dziura w masce a raczej otwór po tłumiku jest zasłonięta takim specjalnym dekielkiem z blachy. Nie mam zdjęcia ale na tym filmie ją widać 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Z którego roku masz tego zetorka ? Bo te zegary to były chyba w pierwszych latach produkcji ? 

A wydech super Ci wyszedł. Masz teraz dobrą widoczność 🙂

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5859 16632

@pawlo694 nie myślałeś żeby na prawą stronę dać tłumik ? też mam w głowię taką przeróbkę tylko że u mnie jest turbo i troche trudniej bedzie, no i oczywiście tłumik chce z prawej strony a zamiast tłumika rurę kwasówkę żeby lepiej "grał"

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pawlo694
  • 39 668

Zetor z 1998 roku. No co prawda to prawda widoczność jest teraz świetna :D

 

Jak widać przy tej konstrukcji wydechu turbina to żaden problem, pomijamy jedynie pierwsze kolanko które wychodzi za kolektorem. Powiem szczerze że nigdy nawet przez myśl mi nie przeszło żeby robić tłumik z prawej strony. Po pierwsze byłoby z tym za dużo komplikacji takich jak ominięcie mocowania maski, pompek hamulcowych, zbiorniczka płynu i rozdzielacza od ładowacza... a po drugie chciałem pójść najprostszą drogą i nie pchać za dużo rury pod maską. W teorii tłumik z lewej strony to minus ale w praktyce nie ma to żadnego znaczenia. 

Też chciałem robić z kwasówki bo zależało mi na użyciu rury o średnicy 70mm ale ze względu na problematyczną samodzielną obróbkę tego materiału po prostu musiałem zrezygnować. 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5859 16632

No w sumie też racja z tym omijaniem wszystkiego 🤔 a głównie chodzi mi o to że często jezdzi się z otwartymi lewymi drzwiami i może być za głośno jak dźwięk z tłumika bedzie szedł do kabiny, jeszcze bym musiał przerobić mocowanie górnej lampy ledowej i koguta bo będą kolidować z tłumikiem... akurat budowa całego prowadzenia wydechu to u mnie zaden kłopot bo mam wuja ślusarza  i u niego wszystko mogę po docinać i pospawać tigiem wszystkie części z kwasówki Gdzie kupiłeś że złącze elastyczne ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pawlo694
  • 39 668

Może ja mam słabo wyciszoną kabinę ale czy z otwartymi drzwiami czy zamkniętymi to praktycznie jeden hałas xD Najważniejsze to unieruchomić ciągnik na czas pracy bo mierzenie na "oko" słabo wychodzi :P łącznik elastyczny dostaniesz raczej w każdym sklepie z częściami do samochodów aczkolwiek mój ze względu na to że jest dość dużych wymiarów "ma otwór na 70mm" to musieli mi ściągnąć na zamówienie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148

no co Ty z zamkniętymi drzwiami ciszej 

 

4 godziny temu, Rolnik7343 napisał:

a głównie chodzi mi o to że często jezdzi się z otwartymi lewymi drzwiami i może być za głośno jak dźwięk z tłumika bedzie szedł do kabiny

zależy jeszcze jak rurę dasz jak powyżej dachu to różnicy nie bedzie gdzie tłumik ale jak dasz niżej to głośniej na pewno będzie 

Co do otwartych drzwi to wiosną/jesienią może jeszcze ale latem będzie tylko goręcej , a masz drugie drzwi przecież 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5859 16632

@sebe1033 No rura oczywiście bedzie równa z dachem, może ciut wyższa, niższa nie może być bo bedzie dymić po kabinie wyższa też nie żeby czasem jej gdzieś na gałęziach nie zostawić

2 godziny temu, pawlo694 napisał:

Może ja mam słabo wyciszoną kabinę ale czy z otwartymi drzwiami czy zamkniętymi to praktycznie jeden hałas xD Najważniejsze to unieruchomić ciągnik na czas pracy bo mierzenie na "oko" słabo wychodzi :P łącznik elastyczny dostaniesz raczej w każdym sklepie z częściami do samochodów aczkolwiek mój ze względu na to że jest dość dużych wymiarów "ma otwór na 70mm" to musieli mi ściągnąć na zamówienie

tzn jak unieruchomić ? przy takich rzeczach co trzeba dokładnie porobić to jadę materiał ciąć na piłe taśmową i tam co do milimetra wszystko ucięte

Edytowano przez Rolnik7343

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pawlo694
  • 39 668

w sensie że jak zacznie się grzebać przy tej przeróbce to dobrze by było gdyby ciągnik nie był potrzebny na jakiś czas. Bo to trzeba u Ciebie kolektor za turbiną zdjąć, zmierzyć, przyciąć rurki, dopasować kolanka, później najlepiej przymierzyć wszystko na próbę żeby przypadkiem źle nie zespawać. Jak to bywa w takim tworzeniu "czegoś z niczego" w godzinkę tego nie ogarniesz, tym bardziej że nie ma nigdzie na to gotowych projektów 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5859 16632

No to, to jasne że trzeba na to czasu i cierpliwości ;)

Edytowano przez Rolnik7343

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj