pawelmf 237 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 237 3529 Wzmocni dolną ramę. A najlepiej wytnij ten ceownik i wstaw nowy grubszy Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
MIKOLAJ276 106 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 106 1505 Spokojnie dopiero zaczynam, jeszcze mam dużo zelastwa do w spawania 😉 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Merlinko 15 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 15 191 pawelmf napisał:Wzmocni dolną ramę. A najlepiej wytnij ten ceownik i wstaw nowy grubszyPo co wymieniać ? ja go w D-47 po prostu zaslepilem. I wytrzyma więcej niż zmieniony na inny. 🙂 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
rocknrollnik1 1276 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 1276 3834 ale ładnie kolorowo na podwórku. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Daro20 514 Napisano Styczeń 11, 2020 (edytowany) Zaawansowany 514 2555 Jakiej średnicy są osie? Jak myślicie ile ton obciążenia mogą wytrzymać te osie? Edytowano Styczeń 11, 2020 przez Daro20 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
krystekc355 196 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 196 996 9-10t na spokojnie Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
areqo 35 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 35 408 jak chcesz wzmocnić ceownik to go zaślep Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Piotruniu25 3160 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 3160 13674 Myślę że będziesz robił dolne zamykanie burt przy tych piastach. 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Mikruss 536 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 536 4576 Ja da balonowki z ciezarowki to poszerzy sie os a przy okazji zakryje piasty jak zrobi skrzynie na szerokosc palet. Beda w tedy kola prawie tak szeroko jak skrzynia. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Daro20 514 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 514 2555 31 minut temu, areqo napisał: jak chcesz wzmocnić ceownik to go zaślep Wzmocni się i to bardzo ale wtedy w środku korozja go będzie jadła a jak zaleci śniegu z solą to już całkiem. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
czesio200 3400 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 3400 12531 tylko teraz śniegu i soli znaleść nie tak łatwo... A tym barziej, żeby przyczepa go znalazła na swojej drodze... Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
MIKOLAJ276 106 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 106 1505 Paka będzie miała 240x460 Bedzie poszerzona o 13cm według oryginału Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
kamilc017 163 Napisano Styczeń 11, 2020 kamilc017 163 2745 Będziesz robił kiper? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Piotruniu25 3160 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 3160 13674 Na takim etapie remontu opłaci się robić sztywną? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
czesio200 3400 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 3400 12531 to już widać, że jest kiper. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
nunu85 499 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 499 3097 ja na takiej szóstke przerobionej na wywrotke mam załozone podwójne burty, wchodzi 9 ton pszenicy i to jeszczze jest w miare bezpieczny ładunek. Wiecej bym nie kładł, w obawie, ze cos nei wytrzyma. Sama przyczepa na pusto wazy 3200, wiec łacznie i tak jest ponad 12 ton. Robiłem tylko całą górną rame. DOlna została jedynie po bokach zaspawana odpowiednio wyciętą blachą bodajze 4 w celu wzmocnienia. NO i przy resorach zrobiłem podwójne bałwanki, bo pojezyncze sie spłaszczały niemal do zera. Opony balonówki z tira załozyłem i to był bardzo dobry krok. Zero ryzyka ze jakas stara 20-tka wybuchnie. To wyszło na tamte czasy (jakies 5 lat temu) koło 2 tysi za nowe felgi plus zdrowe świeze opony nacinane (muszą byc 385/55r22,5, te 385/65 nie mieszczą sie w skręcie) Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Mikruss 536 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 536 4576 u ojca d50 na ori dolnej ramie znosila ponad 10 ton wapna czy zwiru a w zniwa norma to ponad 8 ton zboza caly czas od ponad 25 lat i nic sie nie dzieje. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
nunu85 499 Napisano Styczeń 11, 2020 (edytowany) Zaawansowany 499 3097 a kipował ja do tyłu albo chociaz na bok? bo to robi wieeeelka różnice. W sztywnej ta rama jest wystarczająco silna. Ale jak ktos chce zrobic z niej wywrotke (i to jeszcze na jeden tłok, zeby kipować do tyłu), to wzmocnienie jest niezbędne. Edytowano Styczeń 11, 2020 przez nunu85 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Mikruss 536 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 536 4576 wywrotka na 2 strony jest z noej zrobiona i rama na ramie a nie jak tutaj obok. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
bolec1255 53 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 53 569 2 godziny temu, Daro20 napisał: Jakiej średnicy są osie? Jak myślicie ile ton obciążenia mogą wytrzymać te osie? Ja na swojej 8 ton żyta woze Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
kamilc017 163 Napisano Styczeń 11, 2020 kamilc017 163 2745 Ja po 9t pszenicy woziłem, mam przerobioną d50 na wywrotkę na jednym siłowniku. Kiprować jeszcze nią nie kiprowałem bo skup mam z wywrotnicą ale zobaczymy. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Daro20 514 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 514 2555 47 minut temu, czesio200 napisał: tylko teraz śniegu i soli znaleść nie tak łatwo... A tym barziej, żeby przyczepa go znalazła na swojej drodze... Nie musi być śnieg żeby sól była na drodze. Wystarczy że jest poniżej zera to na krajówkach sypią solą ale nie o to tu chodzi. Zastanawiam się nad zrobieniem przyczepy o ładowności 12 ton. Osie i resory jak na zdjęciu tylko dołożone po dwa pióra. Część ciężaru przejmie ciągnik bo ma być na tandemie. Zastanawiam się co na ramę główną. Kształtownik 200x150x6 wychodzi cenowo podobnie do ceownika hutniczego 240 zaślepionego blachą 6mm a będzie o wiele mocniej tylko co z korozją w środku. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
czesio200 3400 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 3400 12531 Ja bym sie tak mocno o korozje nie bał. I tak pewnie taka rama przeżyje nas. Tandem na resorze? ciekawe jak by to śmigało 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
pawlus224 2624 Napisano Styczeń 11, 2020 Rolnik z zamiłowania :) 2624 15608 1 godzinę temu, nunu85 napisał: ja na takiej szóstke przerobionej na wywrotke mam załozone podwójne burty, wchodzi 9 ton pszenicy i to jeszczze jest w miare bezpieczny ładunek. Wiecej bym nie kładł, w obawie, ze cos nei wytrzyma. Sama przyczepa na pusto wazy 3200, wiec łacznie i tak jest ponad 12 ton. Robiłem tylko całą górną rame. DOlna została jedynie po bokach zaspawana odpowiednio wyciętą blachą bodajze 4 w celu wzmocnienia. NO i przy resorach zrobiłem podwójne bałwanki, bo pojezyncze sie spłaszczały niemal do zera. Opony balonówki z tira załozyłem i to był bardzo dobry krok. Zero ryzyka ze jakas stara 20-tka wybuchnie. To wyszło na tamte czasy (jakies 5 lat temu) koło 2 tysi za nowe felgi plus zdrowe świeze opony nacinane (muszą byc 385/55r22,5, te 385/65 nie mieszczą sie w skręcie) Na szerokiej osi masz te tirowskie kola ? @MIKOLAJ276 przy tej szerokosci zamkniesz burtę przy ladunku bel 120cm szerokosci x2 ? Moze dołóz jeszcze z 5cm Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sznajdik 573 Napisano Styczeń 11, 2020 Zaawansowany 573 4767 Ja bym to postawił na 385/55 r 19,5 z tarczą po środku zasłoniło by to te piasty tak brzydko z nimi wyglądają te przyczepy 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się