New Holland TD 5.85
 

New Holland TD 5.85

  • 15081 wyświetleń
Zatarty silnik przy 2000 h . Dodam że pracował tylko przy paszowozie I beczce asenizacyjnej.


Informacje o zdjęciu New Holland TD 5.85




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Aktis
  • 319 1348
sumek666 napisał:

Tam 30 tys godzin nie kilometrów :D

moja pomyłka - oczywiscie 30000 km.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Patrykxd
  • 37 424
PaweLisowicz napisał:

W Europie każdy producent podaje co 30k km ze względu na ekologię. W Ameryce ten sam samochód ma interwał co 15k km. Ciekawe co nie?

Podają ale każdy człowiek ma swój rozum i wie,że to co w instrukcji to rozwali silnik.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • PaweLisowicz
  • 88 1138
2 minuty temu, Patrykxd napisał:

Podają ale każdy człowiek ma swój rozum i wie,że to co w instrukcji to rozwali silnik.

Tak samo jest z wymianami oleju w skrzyni automatycznej. U nas jest dożywotni, a w USA co 60k km. Wiadomo , że każdy ma swój rozum i robi jak chce, ale większość użytkowników się nie zna na samochodach i ślepo wierzą w ASO. Zresztą teraz konstrukcyjnie auta są przewidziane na max. 10 lat.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148
1 minutę temu, Patrykxd napisał:

W Ameryce ten sam samochód ma interwał co 15k km.

ale to po przeliczeniu czy 15k mil 🤨

 

A co do wymian oleju przy jeździe mieszanej częściej wymieniać olej trzeba niż przy jeździe w trasy , po prostu w mieście większe obciążenie silnika raz że dwa razy odpalany ale przeważnie zimny , od razu na obrotach i albo nie zdąży się rozgrzać bo trasa krótka i bez korków , albo odwrotnie cały czas stoi na wolnych obrotach i w gaz , i zaraz zagrzany .

 

A w trasie przeważnie rano odpalony potem śmiga drogami , chłodzenie dobre , jak postoi zgaszony to nie zdąży ostygnąć 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • PaweLisowicz
  • 88 1138
Przed chwilą, sebe1033 napisał:

ale to po przeliczeniu czy 15k mil 🤨

 

Po przeliczeniu już.  

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Aktis
  • 319 1348
PaweLisowicz napisał:

Tak samo jest z wymianami oleju w skrzyni automatycznej. U nas jest dożywotni, a w USA co 60k km. Wiadomo , że każdy ma swój rozum i robi jak chce, ale większość użytkowników się nie zna na samochodach i ślepo wierzą w ASO. Zresztą teraz konstrukcyjnie auta są przewidziane na max. 10 lat.

to zależy, przy wcześniejszych konstrukcjach hydrokinetycznych skrzyń tak mogło być. Przy nowszych konstrukcjach (np. DSG) już się chyba wymienia co 60kkm. A tak przy okazji jakiś czas temu sprzedawca Seata poczęstował mnie tekstem, że teraz samochód kupuje się na 4..5 lat i na szrot.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • PaweLisowicz
  • 88 1138

Kiedyś było w książce, że wymiana co 60k km albo 80k k, a w tych nowych czy to z BMW, VW ,Merc to dożywotnio. Z tego co widziałem to nowe hyundaje mają u nas jeszcze wymianę oleju co 15k km a w skrzyni co 60k km.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Aktis
  • 319 1348

u mnie w octavi z 2006 (automat) nie widzialem w ksiazce by trzeba bylo wymieniac olej w skrzyni. ASO tez twierdziło, że producent nie każe go wymieniać. Oczywiście każdy może go wymienić jeśli ma takie życzenie. W DSG (już nowsza generacja skrzyń od mojej) , jeślo dobrze pamiętam, w ASO mówili, że co 60kkm trzeba olej wymieniać.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • PATr
  • 409 4263
11 godzin temu, PaweLisowicz napisał:

W Europie każdy producent podaje co 30k km ze względu na ekologię. W Ameryce ten sam samochód ma interwał co 15k km. Ciekawe co nie?

Mam jedną avensis z 2008r i tam są przewidziane wymiany oleju co 30 tysięcy km(wtedy wchodziły te oleje longlify) , a drugą nowszą z 2018r i już jest wymiana co 15k km więc jednak japończycy poszli po rozum do głowy

Edytowano przez PATr

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Shogun
  • 54 295
13 godzin temu, Aktis napisał:

kia sorento (disel) ma interwał wymiany oleju 30 000h lub 2 lata. Podobnie w Skoda octavia benzyna (tu musi być olej long life).

W poście wyżej tłumaczyłem czym to jest spowodowane. Po pierwsze olej long ljfe to 90% marketingu 10% realnego dłuższego "żywota", po drugie choć byś nie wiem jak czarował, filtr oleju masz taki sam a próbujesz użytkować dwa razy dłużej, rozumiem przedłużyć o 1/4 ale nie dwukrotnie. Filtr się zapycha po 20tys i 10 tys jeździsz na oleju niefiltrowanym który idzie bocznikiem przez zawór bezpieczeństwa. Lepiej lać tańszy olej i zmieniać co 10-15 tys niż kupować drogie "lepsze" oleje, nierzadko podrabiane i jeździć aż silnik padnie. Czy te ok. 150zł na olej z filtrem do przeciętnego samochodu to na prawdę taki straszny wydatek?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • CASd
  • 65 315

firmie mamy citrona 1.6 hdi 90 km z 2004 r bez depf powiem on ma na liczniku już pół miliona ale olej zawsze wymiana co 15 tyś km wymiana cały czas Total 5-40 no jak na cytrynę narazie się kręci

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • uzytkownikagrofoto
  • 9 56
16 godzin temu, Patrykxd napisał:

Podają ale każdy człowiek ma swój rozum i wie,że to co w instrukcji to rozwali silnik.

No właśnie nie każdy człowiek ma swój rozum. Nawet powiedziałbym, że większość ludzi nie ma pojęcia co można zrobić, żeby wydłużyć życie pewnych urządzeń, pojazdów czy maszyn. 15 lat temu Renault mówił, że wymiana oleju w silniku co 30000 km i ludzie się stosowali, bo przecież producent wie co pisze. Okazało się, że długo nie pojeździli... 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Shogun
  • 54 295
2 godziny temu, uzytkownikagrofoto napisał:

No właśnie nie każdy człowiek ma swój rozum. Nawet powiedziałbym, że większość ludzi nie ma pojęcia co można zrobić, żeby wydłużyć życie pewnych urządzeń, pojazdów czy maszyn. 15 lat temu Renault mówił, że wymiana oleju w silniku co 30000 km i ludzie się stosowali, bo przecież producent wie co pisze. Okazało się, że długo nie pojeździli... 

Przyznam że faktycznie, większość zwykłych posiadaczy samochodów nie ogarnia co za magia odbywa się pod maską samochodu, najczęściej dopóki auto jedzie to na h... drążyć temat. Pół biedy jak mają zaufanego kumatego mechanika który myśli za nich. 

Ale rolnicy powinni być troszkę bardziej świadomymi użytkownikami sprzętu. Ponieważ średniej jakości ciągnik przeważnie jest wart 10x tyle co średniej jakości samochód. Dodatkowo coraz nowsza technika wymaga coraz delikatniejszego traktowania i większej uwagi. A rolnicy ciągle nie pilnują nawet tak podstawowych czynności jak wymiana oleju, najczęściej robią to jak się przypomni. A ilu rolników robi zawsze OC przed uruchomieniem ciągnika? Jak tylko zapali to znaczy że wszystko ok i można pracować. ;) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Arek
  • 218 5678
Dnia 10.01.2020 o 20:23, PaweLisowicz napisał:

Tak samo jest z wymianami oleju w skrzyni automatycznej. U nas jest dożywotni, a w USA co 60k km. Wiadomo , że każdy ma swój rozum i robi jak chce, ale większość użytkowników się nie zna na samochodach i ślepo wierzą w ASO. Zresztą teraz konstrukcyjnie auta są przewidziane na max. 10 lat.

Producent skrzyni biegów np ZF w swoich instrukcjach zaleca wymianę oleju co 60kkm ale już producent samochodu zarówno BMW i AUDI, które stosują skrzynie ZF nie wymagają wymiany.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • igor10246
  • 380 806

@Arek W europie, w stanach normalnie jest w harmonogramie wymian oleju silnikowy co 10/15, w skrzyni co 60 tyś km 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • PaweLisowicz
  • 88 1138
29 minut temu, Arek napisał:

Producent skrzyni biegów np ZF w swoich instrukcjach zaleca wymianę oleju co 60kkm ale już producent samochodu zarówno BMW i AUDI, które stosują skrzynie ZF nie wymagają wymiany.

A kto patrzy na instrukcję producenta? Każdy patrzy na instrukcję samochodu i święte krowy z ASO.

 

Edytowano przez PaweLisowicz
    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Arek
  • 218 5678

Zgadza się, producenci samochodów robią to celowo, żeby kilka lat auto jeździło później złomowanie i następnie nowy samochód.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj