stasiek45 24 Napisano Styczeń 9, 2020 Zaawansowany 24 495 sebe1033 napisał: 12 godzin temu, pepcio19891015 napisał: Ogólnie odradzam ten ciągnik. Ponoć są produkowane w Turcji. Posiadamy jeszcze dwie T5.105 w porównaniu do TD To przepaść. Weź zobacz jaki jest silnik w tej T5 . Tak oprócz silników TD z T 4 czy T5 nie ma nic wspólnego kiedyś mieli więcej silników teraz przeszli na dwa jeśli idzie o 4 -cyl te mniejsze 3,4 l to ładują do TD , T4, T5 , oraz 4,4 l do T6 A co do olejów instrukcja zaleca wymianę w silniku co 600 mth , ale w razie temperatur poniżej zera co 300 mth Mam T4.95 liczy mth T5 AC ma silnik NEF 4.5 litra dokładnie 4485 więc nie każde t5 ma 3.4 😉 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sebe1033 397 Napisano Styczeń 9, 2020 Zaawansowany 397 7148 Który rok produkcji ? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
stasiek45 24 Napisano Styczeń 9, 2020 Zaawansowany 24 495 Nowy model aktualnie w produkcji Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sebe1033 397 Napisano Styczeń 9, 2020 Zaawansowany 397 7148 ten największy 130 ? Co to za kombinacje bo on chyba mniejszy od T6 wagowa i obciążeniowo będzie ? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
stasiek45 24 Napisano Styczeń 9, 2020 Zaawansowany 24 495 Każdy T5 AC ma silnik 4.5, coś pomiędzy T5 EC a T6, taki większy kompakt Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sebe1033 397 Napisano Styczeń 9, 2020 Zaawansowany 397 7148 ale to nowość od roku chyba ? Poszukam , ale to mniejsze od T6 ta T5 AC to maszyny nie wszystkie podlecą 🤨 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
stasiek45 24 Napisano Styczeń 9, 2020 Zaawansowany 24 495 Tak, ciągnik miał swoją premierę w tamtym roku Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Shogun 54 Napisano Styczeń 10, 2020 Zaawansowany 54 295 Dnia 8.01.2020 o 23:48, nunu85 napisał: no juz nie przesadzaj ze po 200. Tiry mają interwały wymiany nawet i co 100kkm i jakos sie nei zacierają, a nie sadze, zeby floty były nadgorliwe i wszystkie jak jedna zmieniały czesciej. Owszem, 500 to duzo, mozna zmniejszyc do 300-400, ale bez przesady z tym 200, bo to był dobry interwał dla ursusa jeżdzącego na oleju mineralnym, a nie nowoczesnego silnika na syntetycznym oleju. "Tiry" niektóre mają interwały faktycznie co 100kkm, tylko ile oleju tam wchodzi i kto tyle jeździ? Jak chcesz cię cieszyć długo ciągnikiem to bez względu na to co pisze producent i jaki typ oleju jest stosowany zmieniaj go co 250-300 godzin/motogodzin. Po pierwsze olej nie kosztuje dużo w stosunku do remontu, po drugie interwały wymiany nie wydłużyły się tak ze względu na jakość olei a ekologię. Po prostu na naszym kontynencie kochana EU wprowadziła pewne normy zużycia płynów eksploatacyjnych podczas żywotności pojazdu, producenci dostosowali się do nich w dwa sposoby, zmniejszając ilość oleju w silniku, skrzyni biegów, płynu chłodniczego oraz wydłużając interwały ich wymiany. Dla przykładu podam, że to samo auto w EU nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów przez cały okres żywotności a w USA, Kanadzie czy Japonii już w instrukcji widnieje zapis co ile należy olej w skrzyni wymienić. W ciągnikach jest ten problem że olejów jest dużo, a wymiana jest konieczna, stąd przedłużenie interwałów wymiany dwukrotnie, producent zdaje sobie sprawę z tego że stosując się do instrukcji zniszczysz sobie ciągnik, ale ma to w d... ponieważ w 90% przypadków będzie to już po gwarancji, unika w ten sposób problemów z homologacją i ekologią, wyższymi opłatami itd. Do tych co tak psioczą na NH, im więcej ciągników danej marki tym więcej uszkodzonych egzemplarzy, procentowo pod tym względem NH nie wypada gorzej niż konkurencja a należy pamiętać że przez lata był liderem sprzedaży nowych ciągników. Obecnie te sprzedane wówczas ciągniki mają kilka/kilkanaście lat co zaczyna dawać o sobie znać. Ja NH nie posiadam, ale jak już kilkukrotnie wspominałem w okolicy gospodarz ma NH t6010 którym od nowości zrobił w ok. 7 lat 16tys mtg. praktycznie bezawaryjnie, tyle miał jakieś dwa lata temu jak siał mi QQ. Ciągnik pracował głównie na usługach, w turze i transporcie. 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
danielhaker 6899 Napisano Styczeń 10, 2020 MODERATOR FORUM 6899 21501 3 minuty temu, Shogun napisał: producent zdaje sobie sprawę z tego że stosując się do instrukcji zniszczysz sobie ciągnik, ale ma to w d... ponieważ w 90% przypadków będzie to już po gwarancji, unika w ten sposób problemów z homologacją i ekologią, wyższymi opłatami itd. Dodatkowo zarobi serwisując później te maszyny W okolicy jest Forterra, której właściciel tak pilnuje interwałów, że robi po 700h między wymianami Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Shogun 54 Napisano Styczeń 10, 2020 (edytowany) Zaawansowany 54 295 A później będzie zdziwiony ze "dziadowski" zetor się sypnął. Czytam komentarze jaki olej lepszy, fuchs, oryginał itd... Najlepszy olej to taki który wymienisz odpowiednio do użytkowania ciągnika. Jak będziesz przeciągał wymiany to choć by nie wiem jaki olej zalewać silnik itak klęknie. Wbrew pozorom, oleje się nie różnią w bardzo znaczący dla silnika czy skrzyni sposób. Bo producentów baz olejowych jest kilku, a na ich podstawie są robione różne marki, różnią się dodatkami, które wbrew pozorom mają większe działanie na marketing i cenę niż silnik. Edytowano Styczeń 10, 2020 przez Shogun Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
CASd 65 Napisano Styczeń 10, 2020 Zaawansowany 65 315 a ja słyszałem od serwisanta ze najlepsze ciągniki były przed 2000 Rok marka obojętna Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Shogun 54 Napisano Styczeń 10, 2020 Zaawansowany 54 295 1 minutę temu, CASd napisał: a ja słyszałem od serwisanta ze najlepsze ciągniki były przed 2000 Rok marka obojętna A w 2000 roku serwisanci mówili ze najlepsze ciągniki były przed 1990r. W 2030r będą mówili ze najlepsze były w 2020r itd... Dla serwisantów najlepsze są te które już dobrze znają i jest do nich dużo części. 2 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Jurek321 129 Napisano Styczeń 10, 2020 Zaawansowany 129 710 To tak jak dziadki mówią że lepszych ciągników od C-328 nie ma Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
SZKOPSSON 41 Napisano Styczeń 10, 2020 Zaawansowany 41 547 W instrukcji dla silnika 3,4 z filtrem dpf jest info ze ze względu na jakość paliwa, należy skrócić interwał przeglądów o polowe czyli do 300 Mth Ja wymieniam co 150 godzin oryginalny olej i filtr CNH jak w tym roku to 305 zł, przed wiosna wymienię teraz traktor stoi 3 miesiące nie używany. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Shogun 54 Napisano Styczeń 10, 2020 Zaawansowany 54 295 2 godziny temu, SZKOPSSON napisał: W instrukcji dla silnika 3,4 z filtrem dpf jest info ze ze względu na jakość paliwa, należy skrócić interwał przeglądów o polowe czyli do 300 Mth Ja wymieniam co 150 godzin oryginalny olej i filtr CNH jak w tym roku to 305 zł, przed wiosna wymienię teraz traktor stoi 3 miesiące nie używany. 150 to trochę przesada, ale silnik ci się odwdzięczy. Btw. 150 godzin pracy ciągnika odpowiada ok 10tys km. przejechanych autem w cyklu mieszanym. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
SZKOPSSON 41 Napisano Styczeń 10, 2020 Zaawansowany 41 547 W aucie tez dieslu wymieniam co 12 tys Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
stempos1980 7905 Napisano Styczeń 10, 2020 Zaawansowany 7905 5943 W samochodach wymieniam co 10000-12000 tys.Do maowana leje Ori olej czyli elf 10w40 i do passata też chociaż jak go kupiłem był na 15w40 . Co do ciągników to każda marka do 2004 roku była ok Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
massey235 327 Napisano Styczeń 10, 2020 Zaawansowany 327 656 ja to na samochody mam wyjebane sa teraz tak tanie ze jak nawet jebnie to albo na szrot lub drugi silnik auto do 10 tys to smiech co innego tu jak silnik nowy z 40 tys i mus robic bo niema innego wyjscia Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
PATr 409 Napisano Styczeń 10, 2020 Zaawansowany 409 4263 Dnia 9.01.2020 o 07:34, pepcio19891015 napisał: Pierwsza wymiana była przy 50 h A później co 600h. Serwisowany przez dilera newhollanda dodam że bardzo wykwalifikowany zespół . Serwisami rozebrali ten silnik I pojechał do zakładu gdzie się specjalizują naprawą. W życiu bym im nie pozwolił na taką naprawę, ale teraz to już masz za późno jak oddałeś do szlifu, jeśli miałeś serwisowany ciągnik przez dealera i ma faktycznie 2tys.h to tylko wymiana na nowy z fabryki, i guzik by mnie to interesowało czy jest rok czy dwa czy 5 po gwarancji 1 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Aktis 319 Napisano Styczeń 10, 2020 Zaawansowany 319 1348 kia sorento (disel) ma interwał wymiany oleju 30 000h lub 2 lata. Podobnie w Skoda octavia benzyna (tu musi być olej long life). Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Patrykxd 37 Napisano Styczeń 10, 2020 Zaawansowany 37 424 Aktis napisał: kia sorento (disel) ma interwał wymiany oleju 30 000h lub 2 lata. Podobnie w Skoda octavia benzyna (tu musi być olej long life). Hahaha człowieku ty tak serio?😂😂 Oleje Long Life to jest tylko chwyt marketingowy, kto normalny wymienia olej co 30000? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sumek666 5084 Napisano Styczeń 10, 2020 rolnik wlkp. 5084 18043 Tam 30 tys godzin nie kilometrów Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
PaweLisowicz 88 Napisano Styczeń 10, 2020 Zaawansowany 88 1138 W Europie każdy producent podaje co 30k km ze względu na ekologię. W Ameryce ten sam samochód ma interwał co 15k km. Ciekawe co nie? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Aktis 319 Napisano Styczeń 10, 2020 Zaawansowany 319 1348 Patrykxd napisał:Aktis napisał: kia sorento (disel) ma interwał wymiany oleju 30 000h lub 2 lata. Podobnie w Skoda octavia benzyna (tu musi być olej long life). Hahaha człowieku ty tak serio?😂😂 Oleje Long Life to jest tylko chwyt marketingowy, kto normalny wymienia olej co 30000? ja w octavii tak wymieniam. Narazie ponad 200 tysi. zrobiła i to niemal wszystko na LPG i mniejmy nadzieję, że jeszcze kilka km nią zrobie.Patrykxd napisał:Aktis napisał: kia sorento (disel) ma interwał wymiany oleju 30 000h lub 2 lata. Podobnie w Skoda octavia benzyna (tu musi być olej long life). Hahaha człowieku ty tak serio?😂😂 Oleje Long Life to jest tylko chwyt marketingowy, kto normalny wymienia olej co 30000? ja w octavii tak wymieniam. Narazie ponad 200 tysi. zrobiła i to niemal wszystko na LPG i mniejmy nadzieję, że jeszcze kilka km nią zrobie. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Patrykxd 37 Napisano Styczeń 10, 2020 Zaawansowany 37 424 PaweLisowicz napisał: W Europie każdy producent podaje co 30k km ze względu na ekologię. W Ameryce ten sam samochód ma interwał co 15k km. Ciekawe co nie? Podają ale każdy człowiek ma swój rozum i wie,że to co w instrukcji to rozwali silnik. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się