Brama przesuwna.
 

Brama przesuwna.

  • 6127 wyświetleń
Kolejna sztuka. Światła 6,5m. Wypełnieniem będzie sztacheta metalowa.

Informacje o zdjęciu Brama przesuwna.




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • michal1993
  • 459 3905

Fajnie się robi takie konstrukcje, tylko najgorsze jest te zwijanie na spawach... Jakby nie robić- zawsze trzeba prostować

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hopper5
  • 85 958

U mnie nic nie krzywi. Staram się spawać nie na raz po kolei tylko latam od rogu do rogu i po trochu.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 824 3339
7 godzin temu, michal1993 napisał:

Fajnie się robi takie konstrukcje, tylko najgorsze jest te zwijanie na spawach... Jakby nie robić- zawsze trzeba prostować

Ale wiesz, że wiedza i umiejętności spawacza obejmują nie tylko to, żeby położyć wytrzymałą i estetyczną spoinę, ale też to, żeby wiedzieć, jak spawać konstrukcję, żeby jej nie "ściągnęło"? Tego pierwszego nie problem się nauczyć, ale drugie to już trochę poważniejsze zagadnienie.

    • Like 3

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hopper5
  • 85 958

Mądre słowa. Pierwszą i drugą bramę też mi pościągało, teraz już jest dobrze.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • rolnik wlkp.
  • sumek666
  • 5084 18043
8 godzin temu, michal1993 napisał:

Fajnie się robi takie konstrukcje, tylko najgorsze jest te zwijanie na spawach... Jakby nie robić- zawsze trzeba prostować

Jak takie coś Ci wyjdzie to bierzesz palnik od strony zewnętrznej łuku i grzejesz w pionie poziome profile od zewnątrz do środka. :)

tylko z wyczuciem, nie do czerwoności. Np 500 mm od lewej, 500 mm od prawej, później 1000 od lewej, 1000 od prawej itd aż dojdziesz do środka.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

jeżeli spawasz zwykła MMA, to profil o ściance 3mm wystarczy zwykła 2 elektroda jechać, nie masz aż takich naprężeń ogromnych. chociaż ja jak spawam to szynę łapę co 1m z dwóch stron do tregra albo ceownika i dopiero potem wspawuje profile i resztę ale jak kolega zaznaczył nie naraz tylko po troszku i co rusz gdzie indziej

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • michal1993
  • 459 3905

Ja robiłem trochę innym sposobem - tzn. do poprzeczek spawałem pionowo kątowniki 25mm i tu myślę, że każdemu by się pokrzywiło. Taki sposób wypełnienia jak na zdjęciu prawdopodobnie generuje mniejsze naprężenia.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hopper5
  • 85 958

5.6zł/mb. Docinają każdą długość. do 3m. Kolor brąz mat wzór sigma.

    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 824 3339

Docinają, czyli końce będą rdzewieć. Takie sztachety kupuje się produkowane na wymiar w fabryce, tzn. najpierw tną blachę na długość w np. 3 albo 4 wariantach, a potem lakierują, bo inaczej to kompletnie bez sensu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hopper5
  • 85 958

Sztacheta docina jest przed malowaniem. Dlatego czas oczekiwania na zamówienie to ponad 2 tyg.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • zycietoniejebajka1
  • 1781 2845

D

21 minut temu, hopper5 napisał:

Sztacheta docina jest przed malowaniem. Dlatego czas oczekiwania na zamówienie to ponad 2 tyg.

Dokladnie zamawia się wymaganą długość i taką robią. 

3 minuty temu, Kris1976 napisał:

A gdzie listwa zebata pod napend
A gdzie listwa zebata pod napend

A po co zakładać listwe skoro nie wiadomo czy ktos planuje teraz zakładać napęd. 

Poza tym, brama wygląda na niepomalowaną.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hopper5
  • 85 958

Ma nie być napędu a jak będzie potrzebny to listwę zakładam później na nitonakrętkach. Bez spawania.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 824 3339
1 godzinę temu, hopper5 napisał:

Sztacheta docina jest przed malowaniem. Dlatego czas oczekiwania na zamówienie to ponad 2 tyg.

A to ok ;) Myślałem, że w sklepie docinają, tak jak stal z np. 6-metrowych odcinków.

40 minut temu, zycietoniejebajka1 napisał:

A po co zakładać listwe skoro nie wiadomo czy ktos planuje teraz zakładać napęd. 

Listwę to może niekoniecznie, ale "słupki" do jej montażu jak najbardziej - nigdy nie wiadomo, czy w przyszłości ktoś nie będzie chciał założyć napędu (biorąc pod uwagę spadające ceny napędów i rosnące wygodnictwo społeczeństwa, to raczej dołożenie napędu jest tylko kwestią czasu).

36 minut temu, hopper5 napisał:

Ma nie być napędu a jak będzie potrzebny to listwę zakładam później na nitonakrętkach. Bez spawania.

Nitonakrętki są ok - pod warunkiem, że brama ma poziomy profil nad profilem jezdnym. Jeśli nie ma, to już tego na nitonakrętkach nie zrobisz.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hopper5
  • 85 958

Ja zawsze daję poziomy profil nad jezdnym. Z resztą to podstawa stabilnej konstrukcji.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 824 3339

Spokojnie można zrobić bramę bez tego profila. Bo niby co on ma dawać do sztywności?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mani51
  • 373 3990

Według mnie to one są tylko po to żeby był dostęp do malowania dolnego profila i tego jezdnego. Innego logicznego wytłumaczenia tej przerwy nie widzę.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kubaguzik
  • 321 1856

w zakładach które robią na codzień takie bramy, robią najpierw całą sztachete bramy, potem tylko dospawują profil. zawsze to mniejsze naprężenia i skręcenia głównego profila, a przerwa miedzy nimi służy do tego, żeby ocynk i farba dotarły tam i nie było potem niespodzianki u klienta

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 824 3339
21 godzin temu, mani51 napisał:

Według mnie to one są tylko po to żeby był dostęp do malowania dolnego profila i tego jezdnego. Innego logicznego wytłumaczenia tej przerwy nie widzę.

 

11 godzin temu, kubaguzik napisał:

w zakładach które robią na codzień takie bramy, robią najpierw całą sztachete bramy, potem tylko dospawują profil. zawsze to mniejsze naprężenia i skręcenia głównego profila, a przerwa miedzy nimi służy do tego, żeby ocynk i farba dotarły tam i nie było potem niespodzianki u klienta

Panowie, chyba trochę za dużo było pite w święta albo czytanie ze zrozumieniem szwankuje... Między czym a czym ma być przerwa/odstęp, jak nie będzie w ogóle tego poziomego profila nad jezdnym? Bo o tym jest mowa.

 

Edytowano przez timo

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mani51
  • 373 3990

Teraz jak czytam to mam wrażenie, że brakuje jakiegoś postu bo nie wiem czemu pisałem mając na myśli te krótkie profile między dolnym a jezdnym :-P Według mnie tak jak robi kolega hopper jest najlepiej. timo, podziel się swoją wizją bramy bez tego dolnego profila.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj