Zwolnica Ursus C-360
 

Zwolnica Ursus C-360

  • 2552 wyświetleń

Łożyska były wymieniane roku temu. Przyszła pora na porządne uszczelniacze i zestwy hamulcowe 🙂





Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Bizon1201
  • 156 1517

188 zł brutto brane z farmexpert plus 20 zł przesyłka. Moje bębny byky jeszcze fabryczne, ale coś mi jedna strona zaczęła piszczec, dlatego już lecę dwie aby było z głowy plus uszczelniacze i nowy olej do zwolnic. Mam nadzieję że już długo nie będę musiał tam zaglądać

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bizon1201
  • 156 1517
Rolnik7343 napisał:

też mnie czeka rozbieranie bo cylinderek się skończył

Cylinderkow póki co nie ma sensu kupować innych jak te Słowackie. Pakowane w pudełka zetora są i tak tej samej firmy 🙂

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość
Przed chwilą, Bizon1201 napisał:

Mam nadzieję że już długo nie będę musiał tam zaglądać

czyli planujesz dość szybko sprzedać ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bizon1201
  • 156 1517

Nie ma mowy ten ciągnik ma u nas dożywocie, nawet gdyby miał stać 🙂. Bardzo wdzięczny ciągnik, nie mieliśmy z nim nigdy poważnej awarii, czy też przestoju.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5818 16549
14 minut temu, Bizon1201 napisał:

Cylinderkow póki co nie ma sensu kupować innych jak te Słowackie. Pakowane w pudełka zetora są i tak tej samej firmy 🙂

tzn. te ? https://sklep.mizar.com.pl/cylinderek-hamulca-c-360-czeski-50526200-952620-p-1161.html

11 minut temu, rogaliq napisał:

czyli planujesz dość szybko sprzedać ;)

w 60tce kilka lat juz sie trzyma i nic nie trzeba robić ;) hamuje tylko na prawe koło ale sie tego nie robi bo na jedno wystarczy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bizon1201
  • 156 1517

Z mizaru nic nie kupuje. Kiedyś potrzebowałem jednej części, to jak do nich zadzwoniłem to obsługa nie była zbyt miła. I tak od tamtej pory nie kupuje nic od nich 🙂

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5818 16549

Kupowałem już od nich i żadnych kłopotów nie było ;) Ale i tak nie chce płacić za przesyłkę , wole pojechać do sklepu i kupić co będą mieli

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bizon1201
  • 156 1517
Rolnik7343 napisał:

Kupowałem już od nich i żadnych kłopotów nie było ;) Ale i tak nie chce płacić za przesyłkę , wole pojechać do sklepu i kupić co będą mieli

Jak masz kupic byle jaki będą mieli na sklepie, to niech co ściągną te Słowackie. Znajomy kupił przez allegro cylinderki, bo cena dobra i finalnie złożyliśmy zwolnice okazało się, że maja pod złym kątem zrobione otwory pod rurkę płynu hamulcowego... I nie szło jej przykrecic. Pojechałem wziąłem te i jeździ 4 rok 🙂

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • GRZES1545
  • 1922 3886
6 minut temu, Roman4321 napisał:

do zwolnic to najlepiej olej ze smarem niz sam olej

ciszej pracuje czy jak? Dużo roboty przy dobraniu się do tego bębna Hamulcowego?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bizon1201
  • 156 1517

Roman4321 napisał: do zwolnic to najlepiej olej ze smarem niz sam olej Zwolnice zaleje fuschem 85W-140 bo akurat mi go zostało tyle co potrzeba do zwolnic. A druga sprawa tawot osiadzie na obudowie zwolnic i ona w życiu takiej temperatury nie dostanie aby się on rozpuścil. Zwolnice jak wyja, to czas zmiany wszystkich łożysk

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Konrad1705787
  • 8 164
47 minut temu, Rolnik7343 napisał:

no i z tawotu po czasie chyba się robi taki jakby piasek ?

Oczywiście ze tak dodatkowo jakies dobre opiłki wynikajace z użytkownia maszyny w oleju osiadaja na dnie a w smarze sie zawieszaja i krążą. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1562 10090

Obowiązkowo Przesmarować silikonem takim bezbarwnym lub smarowidłem na tłoczki cylinderków,ilu ludzi ma problem hamulcami w 60-tce bo cylinderek się zaciął.Ciągnik stoi całą zimę nie uruchamiany nawet wystarczy parę razy pedał hamulca wcisnąć żeby nalot rdzy nie osiadł na tłoczki,na  cylinderek wchodzi rdza porysowany, syf wchodzi i od tego się zacina.Ja po 35 latach dopiero robiłem hamulce i to z winy uszczelniacza a nie że coś nie tak cylinderkiem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bizon1201
  • 156 1517

Wiesz też druga sprawa jakie ludzie kupują te cylinderki. Kupują te buble bo ma być tanio, to i później takie efekty są jak opisujesz. Podobnie temat szczęk hamulcowych. Jak bedzie z dziadostwa okładzina zrobiona to i zaczyna się piszczenie itd

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5818 16549
6 godzin temu, Adi96 napisał:

Obowiązkowo Przesmarować silikonem takim bezbarwnym lub smarowidłem na tłoczki cylinderków,ilu ludzi ma problem hamulcami w 60-tce bo cylinderek się zaciął.Ciągnik stoi całą zimę nie uruchamiany nawet wystarczy parę razy pedał hamulca wcisnąć żeby nalot rdzy nie osiadł na tłoczki,na  cylinderek wchodzi rdza porysowany, syf wchodzi i od tego się zacina.Ja po 35 latach dopiero robiłem hamulce i to z winy uszczelniacza a nie że coś nie tak cylinderkiem.

Ciągniki jeżdżą co chwilę nawet zimą także nie ma opcji żeby hamulce się zastały ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bizon1201
  • 156 1517

No i też się lubią szczęki zapiec na tych bolcach, co je trzymają. Ja teraz przesmarowalem je smarem ceramicznym

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5818 16549

Z tymi hamulcami to w zetorze mam ciekawa anomalnie ... Całą wiosnę, lato, jesień  hamulce są a jak przychodzą przymrozki i niskie temperatury to hamulce giną a płyn gdzieś ucieka 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Bizon1201
  • 156 1517

Możliwe, że uszczelnienia twardnieja i płynu przez to ubywa nie widać wycieku z pompek, albo cylinderkow?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik7343
  • 5818 16549

Właśnie nie widać 

Z pompek na pewno nie ucieka bo by było widać bo są na wierzchu także gdzieś dalej musi być niewidoczny wyciek 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rafallll360
  • 898 3664

Zasadnicza sprawa przy naprawie hamulców to sprawdzenie czy szczęki nie maja luzu w szczękotrzymaczu  i czy się nie blokują przy powrocie do położenia neutralnego,druga sprawa to powinno się przed montażem sprawdzić cylinderek czy nie przecieka (czasami z Fragokov-a potrafią od początku przeciekać) 3  punkt to poprawne założenie sprężyn,sworznie szczęk tłoczki cylinderków te elementy powinny byś nasmarowane pastą montażową do hamulców.Warto pamiętać o najważniejszym czyli o płynie hamulcowym nie byle jaki  najtańszy bo one powodują przedwczesne rozwarstwianie uszczelnień.

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj