Kiszonka z kukurydzy 2019
 

Kiszonka z kukurydzy 2019

  • 3158 wyświetleń
s.m. 37.9%, skrobia 34.9%, strawność 77%, 995VEM energii. Energetycznie słabiej jak w zeszlym roku, ale nie jest źle.

Informacje o zdjęciu Kiszonka z kukurydzy 2019




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • ppp
  • 280 1706

piasek tylko na skrajach folii, reszta opony. Myszy poki co nie ma, one jak juz to wchodza jak leżą 2 warstwy grubszej folii nie docisniete piachem. Póki co lezy dobrze (ciut góra lapie temp, ale nic sie nie psuje). Zbieranie z betonu bajka, nawet kiszonke z trawy tu podwoziny i potem laduje sie do wozu (pryzmy z trawa sa jakies 200m dalej).


u nas na wszystkie pryzmy idzie podkladowka. Folia szer 9 lub 10m, nie pamietam. Ceny nieatety tez nie pamietam, ale gorną folie bierzemy z reguly 125 mikronów to taka folia+ podklad cenowo wychodzi podobnie jak 150mikronów, a jednak ta cienka ladnie przylega.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • emtec123
  • 153 535

Grzeje się bo zachodzi powietrze. Wizualnie nie widać pleśni, ale zawiązki grzybów już są

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ppp
  • 280 1706

to nie jest grzanie sie- poprostu jest cieplejsza - co ciekawe ta cieplejsza warstwa jest jakies 30cm ponizej wierchu pryzmy. Na skraju pryzmy mamy wałek z worków silosowych plus opony jedna przy drugiej. Kiedys zasypywalismy ziemią i tez sie potrafila psuc zaraz pod folią. Ile z tym bylo dodatkowej roboty to nikomu nie musze tlumaczyc. 1 pokos tez tak nakryty, poszli juz poand 60mb i doslownie zero odpadu. Tu jest ciut za suchy towar- myslalem ze bedzie max 35% ale w tym roku jednak susza odbila sie na roslinach.


Co do pleśni-grzanie sie nie jest powodowane przez pleśn tylko przez bakterie tlenowe, one zaczynaja zjadac cukry i w tym procesie produkuja cieplo-przynajmniej tak to zapamietalem. Kiszonka nie jest gorąca- jest cieplejszy pasek.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ppp
  • 280 1706

na ten moment wóz jest ustawiony na 31l.Kiszonka z traw,lucerny i zyta+kiszonka z kukurydzy, 2kg kiszonego ziarna kukurydzy, 0.9kg śruty z żyta, słoma i 5kg Optimlek 33. Do tego w zaleznosci od wydajnosci dodajemy przy doju 2 pasze-Starch 16 i lactostart.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • rafus111
  • 0 8

Jakie odmiany kukurydzy będziesz sial na wiosnę dalej pionieer jak ci się sprawdziły odmiany w poprzedniego roku i ta z dwa lata wstecz zdjęcia wrzucałeś w galerii ale nie pamiętam oznaczenia 

Edytowano przez rafus111

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kendzior15
  • 80 1762

ja też daję podkład jest elegancko ppp i jak wyszła sucha masa z 1 pokosu? bo pamiętam że dość mokrą zbieraleś będziesz przechodził całkowicie na kukurydzę i lucernę czy jeszcze czekasz?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ppp
  • 280 1706

@ rafus- bedziemy siac tylko pioneer- PR39H32, PR39A98 i P8500. LG w tym roku wypadlo słabo na tej samej dzialce w porownaniu z pioneerem. @kedzior15- wyszla nisko- 18% w pierwsze pryzmie (wiecej kiszonki z zyta) i 16% w pryzmie ktora aktualnie skarmiamy- mniej zyta. Ogolnie duzym plusem takiej kiszonki jest to ze skarmilismy jakies 60mb pryzmy i nie bylo wogole odpadu- nic sie nie grzało i nie psuło nawet w upaly. W tym 2020 dosiewamy mieszanke lucerny i koniczyn i mamy 7ha mieszanki ozmej na kiszonkę (po tym kukurydza). Bedziem siac tych poplonow wiecej- przynajmniej taki jest plan.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • rafus111
  • 0 8

Zrezygnowaliście z p9027 ? Dlaczego też wypadła nie najlepiej pytam bo będę zamawiał i chce wybrać fajne odmiany. U mnie też sianokiszonka była robiona mokra kosiłem z wieczora lub po południu od samego rana zgrabianie z rosa i od 10 zbieraliśmy i jestem bardzo zadowolona z efektów niby badań nie robiłem ale krowy smacznie jedzą świetnie wygląda i nie ma odpadu w pryzmę im suchsza tym gorzej. Jak jest trochę więcej to warto robić na dwie tury żeby zbytnio nie przesuszyć 

IMG_20191209_094041.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kendzior15
  • 80 1762

kurde jak mi się podoba takie wybieranie pryzmy chodź mam wóz to i tak chcę kupić wycinak

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ppp
  • 280 1706

@rafus- P9027 nie siejemy bo drogo jakos w tym roku sobie zyczą. Odmiana warta polecenia, kolby ładne i duzo masy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kr9292
  • 516 2600

Miałeś chyba kosić w tym roku taka na 32% SM. Coś nie wyszło czy zmiana planów? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ppp
  • 280 1706

Wydawalo sie ze taka bedzie, kolba dopiero była zdatna do koszenia. Sucho bylo i rośliny były na pniu suchsze- przynajmniej wg mnie taka jest przyczyna. Sieczka dawała wrazenie mokrzejszej.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ppp
  • 280 1706
nie bardzo wiem jak tu wkleić zdjecie z telefonu bez publikowania kolejnej fotki.
nie bardzo wiem jak tu wkleić zdjecie z telefonu bez publikowania kolejnej fotki.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mateusz6340
  • 23 566

Tak można z apki zdj dodać 

Kiedyś dodawałem fote z telefonu a teraz zapomniałem😂

Edytowano przez Mateusz6340

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ppp
  • 280 1706
to wiem-tylko czy mozna dodac w komentarzu- nie widze takiej opcji- nie bede wrzucał oddzielnego zdjecia do galerii

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj