Zetor Proxima 9541 plus
 

Zetor Proxima 9541 plus

  • 2068 wyświetleń

Standard w tych ciągnikach ,poszło sprzęgło po 2300mth . Przerabiał ktoś w nim sprzęgło? Pasuje tutaj docisk na łapki ?


Informacje o zdjęciu Zetor Proxima 9541 plus

Zrobione z Xiaomi Mi A2 Lite

  • 3.8 mm
  • 1/11
  • f f/2.2
  • ISO 6400

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • masseyf12
  • 39 364

Koło zamachowe wyryte, docisk do wyrzucenia, łożysko szmelc . Trochę słabe te sprzęgło jak na 95km . 🤔

IMG_20191206_194353.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rocknrollnik1
  • 575 2041

wytrzymałość jak w mtzcie,hehe.Pierwszą tarczę i łożysko też  w tym przebiegu wymieniałem,potem już częściej.Tylko u mnie koło jeszcze oryginał .Okładzina ceramiczna mocniej wyciera koło.

Jaki koszt naprawy?

Edytowano przez rocknrollnik1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • aro321
  • 47 1511

ja w belarusie 952 sprzęgło zmieniłem przy 4000 mtg, dodam że ciagnik z ladowaczem

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bodzio1108
  • 179 1838

hehe identyczne zdjęcie mam tego samego modelu🙂 w maju robiłem przy przebiegu prawie 6tyś, wymienione wszystko kompletnie. Wcześniej po 2300mth wymieniona tylko tarcza i docisk

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • masseyf12
  • 39 364

Kosztów na razie nie podam, bo wczoraj dopiero go rozjechałem . Chciałem założyć docisk od zwykłej proxy, ale z tego co się dowiedziałem nie będzie pasować.  A założenie zwykłej tarczy organicznej do tego docisku   przedłuży żywotność ? Brak amortyzatorów w jej , ma jakiś wpływ?        Tak oryginalnie było sprzęgło LUK.

Edytowano przez masseyf12

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rocknrollnik1
  • 575 2041
3 minuty temu, aro321 napisał:

ja w belarusie 952 sprzęgło zmieniłem przy 4000 mtg, dodam że ciagnik z ladowaczem

ooo, to długo wytrzymało.Mój też z ładowaczem.

Przed chwilą, masseyf12 napisał:

Kosztów na razie nie podam, bo wczoraj dopiero go rozjechałem . Chciałem założyć docisk od zwykłej proxy, ale z tego co się dowiedziałem nie będzie pasować.  A założenie zwykłej tarczy organicznej do tego docisku   przedłuży żywotność ? Brak amortyzatorów w jej , ma jakiś wpływ? 

wydaje mi się ,że tarcza szybciej się zużyje,ale za to docisk nie ucierpi.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Skoczek1994
  • 395 2658

To mój rusek ma ponad 7000 mtg i sprzęgło jeszcze oryginał, z czego od trzech lat z ładowaczem. Ale sprzęgło już jest do wymiany, bo w zasadzie prawie go nie ma tylko jeszcze trochę roboty mam dla niego także jakoś trzeba się przęmczyć i znów "na warsztat".

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mikruss
  • 373 3721

2 tys h s0rzeglo eh... to wczoraj lepszy rodzyn widzialem u kolegi. Forterra 115 hd chyba 3100 h i skrzynia do remontu tzn. kosze normalnie zespawane, podnosnik do remontu  i atak juz troche wylizany to jak bedzie ze 6 tys h to bedzie wyc jak c360.... albo sie wylupie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Krzysztof81
  • 1093 3715

Ojciec w Białorusce co dwa lata robił sprzegło az jakis mądry mechanik wsadził docisk od ursusa po drobnej przeróbce i teraz chodzi jak rakieta od paru lat 😉 Niektóre pojazdy tak mają ze jest spieprzone cos w konstrukcji i jak czegos nie przerobisz jezeli oczywiście da radę to trzeba sie męczyć.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • masseyf12
  • 39 364
47 minut temu, LukeClaas napisał:

Nie myślałeś o założeniu pełnej tarczy?

Właśnie myślę o założeniu pełnej organicznej , tylko nie ma amortyzatorów i nie wiem czy frez będzie pasował . 

 

37 minut temu, Skoczek1994 napisał:

To mój rusek ma ponad 7000 mtg i sprzęgło jeszcze oryginał, z czego od trzech lat z ładowaczem. Ale sprzęgło już jest do wymiany, bo w zasadzie prawie go nie ma tylko jeszcze trochę roboty mam dla niego także jakoś trzeba się przęmczyć i znów "na warsztat".

Czyli ruskie nie takie złe jak mówią 😊  

 

31 minut temu, Mikruss napisał:

2 tys h s0rzeglo eh... to wczoraj lepszy rodzyn widzialem u kolegi. Forterra 115 hd chyba 3100 h i skrzynia do remontu tzn. kosze normalnie zespawane, podnosnik do remontu  i atak juz troche wylizany to jak bedzie ze 6 tys h to bedzie wyc jak c360.... albo sie wylupie.

Co zrobić , teraz to taka plastelina,że szkoda słów . Tutaj też walczyłem z hamulcami , aż w końcu kolega bodzio mi pomógł (brak odpowietrznika w zaworze), podnośnikiem, zawór w głowicy odleciał, pompa paliwowa się zatarła, czop kola się ciągle odkrecał, 1 od nowości mi wyskakuje , i inne drobne ...

 

30 minut temu, Krzysztof81 napisał:

Ojciec w Białorusce co dwa lata robił sprzegło az jakis mądry mechanik wsadził docisk od ursusa po drobnej przeróbce i teraz chodzi jak rakieta od paru lat 😉 Niektóre pojazdy tak mają ze jest spieprzone cos w konstrukcji i jak czegos nie przerobisz jezeli oczywiście da radę to trzeba sie męczyć.

No tutaj do ewidentnie wada fabryczna , z kim bym z okolicy  nie gadał to  już sprzęgło robił .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Martin81
  • 26 181
masseyf12 napisał:

Kosztów na razie nie podam, bo wczoraj dopiero go rozjechałem . Chciałem założyć docisk od zwykłej proxy, ale z tego co się dowiedziałem nie będzie pasować.  A założenie zwykłej tarczy organicznej do tego docisku   przedłuży żywotność ? Brak amortyzatorów w jej , ma jakiś wpływ?        Tak oryginalnie było sprzęgło LUK.

Wszystko pasuje tylko będzie głośniejsze ale przynajmniej docisk tyle nie dostaje i dlatego się bardziej opłaca zwykłą zakładać

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • jurasman
  • 9 91

miałem proxime 100 plus z ładowaczem

pierwsza wymiana 1600 mth tarcza, docisk, łozysko

druga wymiana 3400 jak wyżej oraz toczenie koła zamachowego

przy następnej wymianie koło zamachowe także do wymiany ale na szczęście to już nie mój problem

jak dobrze pamiętam pełna tarcza z okładziny już się nie nadawała do mojego, rocznik 2012

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bodzio1108
  • 179 1838

masseyf12 napisał: Co zrobić , teraz to taka plastelina,że szkoda słów . Tutaj też walczyłem z hamulcami , aż w końcu kolega bodzio mi pomógł (brak odpowietrznika w zaworze), podnośnikiem, zawór w głowicy odleciał, pompa paliwowa się zatarła, czop kola się ciągle odkrecał, 1 od nowości mi wyskakuje , i inne drobne ...   Kojarzę właśnie że komuś podpowiadałem co trzeba z hamulcami zrobić ale nie pamiętałem komu 🙂 dobrze że się na coś przydałem

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • MODERATOR FORUM
  • danielhaker
  • 2884 15837
bodzio1108 napisał:

Kojarzę właśnie że komuś podpowiadałem co trzeba z hamulcami zrobić ale nie pamiętałem komu 🙂 dobrze że się na coś przydałem

A co się dzieje z hamulcami?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Zawisza
  • 238 1031

u mnie zwykła proxa 8441 pierwsze sprzęgło siadło na 3k co na ciągnik z turem uważam że długo wytrzymało, aktualnie ponad 6300 godz i sprzęgło ani myśli siadać

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • radzioz
  • 3 173

Norma czy nie. Fanem zetora jakoś nie jestem. Ale w proxie 7441 sprzęgło mi wytrzymało ponad 5tyś mtg. Od nowości z turem. A co do komentarza wyżej to forterry 115hd nigdy nie było.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • masseyf12
  • 39 364
Dnia 7.12.2019 o 16:01, jurasman napisał:

miałem proxime 100 plus z ładowaczem

pierwsza wymiana 1600 mth tarcza, docisk, łozysko

druga wymiana 3400 jak wyżej oraz toczenie koła zamachowego

przy następnej wymianie koło zamachowe także do wymiany ale na szczęście to już nie mój problem

jak dobrze pamiętam pełna tarcza z okładziny już się nie nadawała do mojego, rocznik 2012

Faktycznie pełna tarcza do Proximy plus nie pasuje. Najeździlem się dzisiaj i niby tarcza fi310, frez 18z (ale niestety mniejszy wałek . Panowie z Inter Vaxu powiedzieli że do plusa innej jak ceramicznej nie założę . Do zwykłej Proximy i Forrtery organiczne podpasują,a tu nie 😬.

 

Dnia 7.12.2019 o 17:37, danielhaker napisał:

A co się dzieje z hamulcami?

Hamulce od nowości mi się zapowietrzały, zrobiło się 5-15mtg i nie było czym hamować . Winny był zawór hydrauliczno pneumatyczny , a właściwie brak odpowietrznika w nim(powietrze nie uciekało na zewnątrz , a przedostawało się do płynu hamulcowego). W nowych modelach to już poprawiono, a mnie serwis olał że tak musi być , albo trzeba wymieniać cylinderki... Koledze bodzio serdecznie za to  dziękuję 😊.

 

Dnia 7.12.2019 o 22:50, Zawisza napisał:

u mnie zwykła proxa 8441 pierwsze sprzęgło siadło na 3k co na ciągnik z turem uważam że długo wytrzymało, aktualnie ponad 6300 godz i sprzęgło ani myśli siadać

Docisk masz na łapki i pełną tarcze ? Rozmawiałem z rolnikiem, co też ma tą proxe ,właśnie  pełna tarcza, docisk na łapki , tylko że bez tura i ponad 5000mtg i turla się dalej . 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mikruss
  • 373 3721
Dnia 7.12.2019 o 22:55, radzioz napisał:

Norma czy nie. Fanem zetora jakoś nie jestem. Ale w proxie 7441 sprzęgło mi wytrzymało ponad 5tyś mtg. Od nowości z turem. A co do komentarza wyżej to forterry 115hd nigdy nie było.

moglem pomylic nazwe ale na bank bylo 115 i juz na nowszych swiatlach itp  chyba 5 lat mial ciagnik no ale mniejsza z tym bo ilosc rzeczy do zrobienia w tym ciagniku byla bardzo dluga. Btw na gwarancji wal w silniku pekl po roku uzytkowania .....Ogolnie w srodku po rozebraniu slrzynia jak z plasteliny wygladala. Najgorsze w tym wszystkim jest to ze crystal 160 km sie niewielw rozni to dopiero bedzie sie dzialo w skrzyni. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • jurasman
  • 9 91
21 godzin temu, Mikruss napisał:

moglem pomylic nazwe ale na bank bylo 115 i juz na nowszych swiatlach itp  chyba 5 lat mial ciagnik no ale mniejsza z tym bo ilosc rzeczy do zrobienia w tym ciagniku byla bardzo dluga. Btw na gwarancji wal w silniku pekl po roku uzytkowania .....Ogolnie w srodku po rozebraniu slrzynia jak z plasteliny wygladala. Najgorsze w tym wszystkim jest to ze crystal 160 km sie niewielw rozni to dopiero bedzie sie dzialo w skrzyni. 

może to była forterra HSX

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • cheecko
  • 47 553

Ja u siebie w zetor forterra pierwszy raz sprzęgło robiłem na 1500mth teraz jest 4360mth i już pewnie niedługo trzeba będzie zrobić znowu...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • masseyf12
  • 39 364

Tym razem zakładam tarcze organiczną , zobaczymy jak długo pochodzi na pełnej tarczy. 

IMG_20191211_213010.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj