Case DB 1290
 

Case DB 1290

  • 3037 wyświetleń

Podczas rozmowy z Kamil0610 uznaliśmy że fajnie byłoby podsumować koszty awarii i utrzymania takiego „wynalazku” za jakiego niektórzy uważają Davida który pracuje u mnie od sierpnia 2010r. 

Zacznę od części eksploatacyjnych;

Filtr oleju – 30zł ( Filtr który był montowany w polonezie )

Filtr paliwa – 10zł ( od Ursusa 3P)

Oleju wchodzi około 8litrów

Awarie i różne wydatki (zacznę od najdroższych bo nie pamiętam chronologicznie)  :

- Padło sprzęgło – tarcza około 250zł i łożysko 120zł oraz robota 600zł niestety przez niekompetencję mechanika sprzęgło uległo większej awarii i powtórna naprawa u już innego mechanika kosztowała 1100zł. Podsumowując 2090zł

- Remont hamulców – 600zł z robocizną (gdzie okładziny i uszczelniacze kosztowały max 150zł)

- Pompa wody - 200zł

- Pompka sprzęgła – 110zł ( oryginał jest dostępny ale mechanik stwierdził że pompka od zetora z zasilaniem z tyłu jest identyczna i taką zamontowaliśmy, ale gość w sklepie wprowadził mnie w błąd i dwa razy zakuwałem bez sensu przewód bo pasuje pod oryginalny)

- Regeneracja wysprzęglika – 10zł (uszczelnienia dostępne w większości sklepów rolniczych czy hydraulicznych)

- Lutowanie chłodnicy x2 + oczyszczanie – 40zł

- Uszczelnianie klawiatury i ustawianie luzu zaworowego – 30zł

- Wyciek z tylnego mostu (z taką awarią go kupiłem, oringi + olej) – 150zł 

- Kranik płynu chłodzącego – 7zł (mf 255)

- Zmieniłem w nim opony przednie i jedną tylną na używane – 700zł całość

- Dorobiłem szybę tylną – 150zł

Na pewno o czymś zapomniałem ale koszty takie jak olej np. do wspomagania, żarówki, urwane śruby czy spawanie różnych elementów oraz potłuczone lusterka z mojej winy pomijam

Do zrobienia mam: końcówkę kierowniczą i łożysko z uszczelniaczem zwolnicy zmienić klosz lampy oraz poprawić elektrykę


Informacje o zdjęciu Case DB 1290

Zrobione z Xiaomi Redmi 3S

  • 4.2 mm
  • 1/100
  • f f/2.0
  • ISO 125

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • MF675ursus
  • 1448 4221

Jak długo się czeka na typowe części do niego, jak np sprzęgło czy okładziny hamulcowe?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotruniu25
  • 3160 13674

Większość tych awarii to najzwyklejsze zużycie eksploatacyjne, kupując używany ciągnik jesteś pewny że jednak coś jest do zrobienia.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • manieks120
  • 236 1583

@MF675ursus Tyle co na kuriera choć wiem że na wysprzęglik kazali mi czekać 7dni więc zrezygnowałem, a tak okładziny czy sprzęgło to w ciągu 2dni by było, choć ja mam tarczę z fendta bo była taka sama a okładziny z zetora bo też pasowały ;) 

@Piotruniu25Też tak uważam, to jest 9sezonów użytkowania ciągnika, uważam że wcale nie dużo mnie to wszystko kosztowało ( jedynie przepłaciłem za sprzęgło i hamulce ) a tak to w nie jednym dużo bardziej dostępnym ciągniku zapłaciłbym więcej za jego utrzymanie ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotruniu25
  • 3160 13674

Za hamulce do Zetora zapłaciłem dwa razy więcej tylko u mnie były wymieniane szczęki,pompki,przewody,siłowniczki,wyrównywacz ciśnienia,zawór hamowania do przyczepy i uszczelniacze półosi wszystko na dwie strony.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • manieks120
  • 236 1583

U mnie wszystko było git poza szczękami i zapobiegawczo poszły uszczelniacze, uznałem w czerwcu że mam za dużo na głowie i chce żeby ktoś kto się na tym zna zrobił mi hamulce bo wyhamować tandema jednym kołem i to słabo hamującym będzie ciężko a wiedziałem że będzie sporo jeźdzenia bo na Borkowie byłem w tym roku 3razy w żniwa, byłem bez ciągnika przez 3tyg , na pierwszy wyjazd pożyczałem ciągnik. Podsumuje tylko że nie warto dawać zarabiać mechanikom bo moje hamulce pozostawię bez komentarza... Sam zrobiłbym to lepiej, szybciej, za jakieś grosze. Chciałem wygody i dać komuś zarobiać  a mam gunwo ;) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148
37 minut temu, manieks120 napisał:

Też tak uważam, to jest 9sezonów użytkowania ciągnika, uważam że wcale nie dużo mnie to wszystko kosztowało ( jedynie przepłaciłem za sprzęgło i hamulce ) a tak to w nie jednym dużo bardziej dostępnym ciągniku zapłaciłbym więcej za jego utrzymanie ;)

niekoniecznie ceny części raczej podobne ... zwłaszcza że Ty nic nie robiłeś 😲 prawie , po prostu trafiłeś na dobry egzemplarz , ale ile mth nim zrobiłeś przez ten czas ?

Mam Fiata F 110 DT Winner też już 10 lat mu minęło , z części to tak pompy hydrauliczna ok 1200 zł , druga skrzyni (smarowanie i półbiegi kierownica) ok 1800 zł , orbitrol 500 zł , uszczelniacze na przód i łozyska ok 500 na koło , stacyjka 170 zł , uszczelnienie pompki sprzęgła 160 zł (+ 250 na nową podróbkę i na złom ona) a pompki hamulcowe po 500 zł szt (do NH bo do fiata to i 1000 zł chcieli) pół kolektora 1600 zł , tarczki od półbiegów ok 500 zł i uszczelniacz kosza ok 200 zł , a i awaria podnośnika pękło mocowanie dźwigienki i wypchało podnośnik , obudowy używanej brak nowa drogaaa , do tego rozdzielacz już przeciekał , w końcu udało się znaleźć pasującą oc forda/NH tylko przeróbka jeszcze na ehr + rozdzielacz wyszło ok 7000 zł 

Ale ciągnik zrobił przez 10 lat 2000 mth 

 

Drugi ciągnik Jd 2650 pojeździł z 200 mth raz przejechał się drogą na pełnych obrotach ciśnienie zgineło 😲 , pogrzebałem w silniku w którym był remoncik wcześniej wywaliłem wałki wyrównoważające i ciśnienie jakieś tam było , turbinka do regeneracji , ale za późno bo ciśnienie lepsze ale cos z niej poszło na tłok i walił olejem i palił 1 l /10 l ropy . Do tego most coś skrzywiony na zwrotnicy że łożysko co 100 mth siadało no i coś na wstecznym rzęziło , a że mi się nie podobała kabina ta okrągłą to tym bardziej pojechał do kogoś innego 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • manieks120
  • 236 1583

Też uważam że nie robiłem przy nim prawie nic. Ciągnik kupiony z przebiegiem 5000h ale po pierwszym sezonie wywaliłem linkę obrotów bo miałem przeciek i to było najszybsze rozwiązanie i tak leży na półce, ale takich zegarkowych robię teraz 120-150h rocznie, wcześniej było trochę mniej 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Piotruniu25
  • 3160 13674

To dlaczego nie wymienisz siłowników pneumatycznych na hydrauliczne w przyczepie,wtedy byś odciążył cały układ hamulcowy przy hamowaniu bo w case masz hamulce hydrauliczne chyba.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • manieks120
  • 236 1583

Żeby się tak dało to już dawno bym tak zrobił, niestety nie ma hydrualicznych. On pracował w melioracji i nie był wyposażony w hamulce 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2345 14077
Piotruniu25 napisał:

Nie chodzi o awarie a zużycie elementów.😉

to tak samo jak w mtz silnik też sie zużywa łożyska tryby też

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mati2812820
  • 3588 6709
23 godziny temu, manieks120 napisał:

@robi57362 Ja uważam że on jest bezawaryjny i wcale się nie psuje, to jest czysta eksploatacja ;)

Fajne stwierdzenie. To nowe JD też się nie psują, tylko to czysta eksploatacja.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1848 11291

Ile to ma mocy ile biegów i jaka waga? Ciekawy ciągnik

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • manieks120
  • 236 1583

W serii 58km , skrzynia 12+4 z dźwignią z prawej strony, niecałe 3tony ale nie wiem dokładnie ile waży ;) Jak na te lata produkcji to jest bardzo ciekawy :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj